موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان

خانه » بلاگ » آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان
آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن دانشگاه‌های درجه یک، امکان تحصیل رایگان، دوره‌های تحصیلی متنوع و جامع و همچنین اساتید عالی، مقصدی عالی و محبوب برای دانشجویان بین المللی است. اگر قصد دارید برای دانشگاه‌های آلمان اپلای کنید، داشتن برنامه‌ریزی قبلی به شما کمک می‌کند تا شانس پذیرش خود را بیشتر کنید. یکی از اولین گام‌ها این است که بفهمید برای افزایش شانس قبولی در دانشگاه‌های آلمان در چه آزمون‌هایی باید شرکت کنید. برای تحصیل در این کشور، علاوه بر آزمون‌های زبان، نیاز به شرکت در آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان نیز خواهید داشت.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، متداول‌ترین آزمون‌های ورودی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در آلمان را مورد بررسی قرار داده‌ایم. پس اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، با ما همراه شوید و خواندن این مطلب را از دست ندهید.

دلایل شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان

اگر برایتان سوال است که چرا باید در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان شرکت کنید، بدانید که این آزمون‌ها برای ارزیابی استعداد و دانش شما در زمینه‌های خاص طراحی شده‌اند. دانشگاه‌های آلمان، مانند بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان، نتیجه این آزمون‌ها را برای ارزیابی مهارت‌های لازم شما جهت موفقیت در رشته تحصیلی انتخابی‌تان، در نظر می‌گیرند.

علاوه بر این، این آزمون‌ها می‌تواند نشان دهنده برخی از ویژگی‌های مثبت شما مانند انضباط و انعطاف پذیری باشد، ویژگی‌هایی که برای موفقیت در آموزش عالی ضروری هستند. شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای ورود به دانشگاه مورد نظر در آلمان افزایش دهد.

توجه داشته باشید که آزمون‌های ورودی که برای تحصیل در آلمان باید شرکت کنید، بیشتر با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاهی که انتخاب می‎کنید، تعیین می‌شود. در نتیجه، مطمئن شوید که برای آزمون‌هایی آماده می‌شوید که مورد نیاز رشته و دانشگاه انتخابی شما است.

انواع آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان

اگر قصد دارید مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی خود را در آلمان بگذرانید، باید از انواع مختلف آزمون‌های ورودی برای تحصیل در آلمان آگاه باشید.

این آزمون‌ها به 3 دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی

همانطور که از نام آن پیداست این آزمون‌ها مهارت شما در دانش زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کنند. دوره‌های مختلفی در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. کسب نمرات خوب در این آزمون‌ها پذیرش تحصیلی شما را تضمین می‌کند. برخی از آزمون‌های زبان انگلیسی قابل قبول شامل آزمون‌های آیلتس، تافل، PTE، و آزمون انگلیسی دولینگو می‌شوند.

  • آزمون‌های مهارت زبان آلمانی

این آزمون‌ها توانایی شما در درک مطلب، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان آلمانی را ارزیابی می‌کنند. اگر در برنامه‌های آموزش زبان آلمانی ثبت نام می‌کنید، تسلط به زبان آلمانی الزامی است. حتی در غیر این صورت، مهارت زبان آلمانی تضمین می‌کند که می‌توانید به راحتی در زندگی روزمره با مردم آلمانی ارتباط برقرار کنید. برخی از آزمون‌های رایج زبان آلمانی شامل TestDAF، DSH، Goethe-Zertifikat می‌شوند.

  • آزمون های استعدادیابی

این آزمون‌ها استعداد و مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی شما را ارزیابی می‌کند. آزمون‌های مبتنی بر استعداد بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است و معمولا شامل آزمون‌هایی در زمینه‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی یا مدیریت بازرگانی می‌شوند. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از: Feststellungsprufung (FSP)، TestAS، GRE، GMAT

به خاطر داشته باشید که علاوه بر این موارد، ممکن است برخی از دوره‌ها یا دانشگاه‌های آلمان، آزمون‌های ورودی دیگری را برای دانشجویان در نظر بگیرند.

آزمون های زبان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

همانطور که اشاره کردیم، بسته به اینکه کدام دانشگاه و دوره تحصیلی در آلمان را انتخاب می‌کنید، نیاز به مدرک آزمون مهارت زبان آلمانی یا مدرک آزمون زبان انگلیسی خواهید داشت. در ادامه آزمون‌های زبان آلمانی و انگلیسی مورد نیاز را بررسی کرده‌ایم:

آزمون های مهارت زبان آلمانی

اگر می‌خواهید در یک دانشگاه آلمانی تحصیل کنید که زبان آموزشی آن انگلیسی نیست، باید یکی از آزمون‌های صلاحیت زبان آلمانی را بگذرانید: TestDAF یا DSH، جزو رایج‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی هستند که توسط همه دانشگاه‌ها و موسسات آلمان پذیرفته شده است.

  • TestDAF

TestDaf مخفف Test Deutsch als Fremdsprache و به معنای “آزمون زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی” است. این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان آلمانی در نظر گرفته شده است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. TestDaF هر یک از چهار مهارت زبان (گفتاری، درک مطلب، نوشتاری، شنیداری) را به طور جداگانه ارزیابی می‌کند.

این آزمون در حال حاضر 6 بار در سال در حدود 450 مرکز آزمون در سراسر جهان ارائه می‌شود. نتایج این آزمون در عرض 4 تا 6 هفته پس از شرکت در آزمون اعلام می‌شود. نمرات TestDAF بر اساس مقیاسی از TDN 3 (مهارت‌های زبانی پایه) تا TDN 5 (مهارت‌های زبانی پیشرفته) درجه بندی می‌شوند. TDN 4 معمولا حداقل شرط لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است.

نتایج این آزمون را علاوه بر دانشگاه‌ها، کارفرمایان و سازمان‌های دولتی آلمان نیز به طور گسترده‌ای به رسمیت می‌شناسند. این بدان معناست که نتایج آزمون TestDAF شما می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده نزدیک در آلمان شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • DSH

DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang) یکی دیگر از آزمون‌های مورد نیاز برای تحصیل در آلمان است که توسط خود دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شود. بنابراین به جز آلمان، هیچ مرکز آزمونی برای شرکت در آزمون DSH وجود ندارد. سیستم امتیازدهی این آزمون بین مؤسسات متفاوت است. آزمون DSH معمولا در مقایسه با TestDAF بیشتر بر مهارت زبان آکادمیک متمرکز است و شامل یک آزمون شفاهی و کتبی می‌باشد. نتیجه آزمون به سطح DSH-1، DSH-2 و یا DSH-3 درجه بندی می‌شود.

مزایای یادگیری زبان آلمانی

به خاطر داشته باشید که تسلط به زبان آلمانی می‌تواند شانس پذیرش شما را به عنوان دانشجو در آلمان به طرز چشمگیری افزایش دهد و همچنین تعاملات اجتماعی، درک فرهنگی و حتی فرصت‌های شغلی پاره وقت دانشجویی شما نیز گسترش می‌یابد. به طور کلی، مزایای یادگیری زبان آلمانی شامل موارد زیر می‌شود:

  • برتری آکادمیک: از درک سخنرانی‌ها تا شرکت در بحث‌های کلاسی، درک خوب زبان آلمانی سفر تحصیلی شما را آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند.
  • ادغام فرهنگی: درک و صحبت کردن به زبان محلی به شما کمک می‌کند تا سریعتر و عمیق تر با فرهنگ محلی ادغام شوید و به تجربه خارج از کشور شما می‌افزاید.
  • فرصت های شغلی: مهارت‌های زبان آلمانی شما می تواند دارایی ارزشمندی در هنگام جستجوی مشاغل پاره وقت یا کارآموزی در حین تحصیل باشد و به شما برتری بیشتری نسبت به سایر دانشجویان بین المللی بدهد.

آزمون های زبان انگلیسی

برای دانشجویان بین المللی، اثبات تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل دوره‌هایی که به زبان انگلیسی در آلمان تدریس می‌شوند، الزامی است. دو آزمون رایج زبان انگلیسی به‌عنوان آزمون‌های معتبر جهانی زبان شامل آزمون آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) و تافل (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) هستند.

  • آیلتس (IELTS):

آیلتس یکی از آزمون‌های شناخته شده مهارت زبان انگلیسی و همچنین محبوب ترین آزمونی است که بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان آن را تایید می‌کنند. هر متقاضی که نیاز به اثبات تسلط به زبان انگلیسی (آکادمیک/حرفه‌ای) داشته باشد، می‌تواند در آزمون آیلتس شرکت کند. تقریبا تمام دانشگاه‌های آلمان نتایج این آزمون را می‌پذیرند. اما به خاطر داشته باشید که نتیجه آزمون آیلتس 2 سال اعتبار دارد، بنابراین شما باید نمره خوبی کسب کرده و در این مدت در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در آلمان در هر دانشگاه متفاوت است و بسته به دانشگاه معمولا حداقل نمره کل 6 یا 6.5 برای تحصیل مورد نیاز است. از سوی دیگر، برخی از دانشگاه‌ها نتایج آزمون آیلتس را در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه، حداقل نمره قبولی آیلتس، کاملا به رشته و دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، بستگی دارد. با این حال، در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، به مدرک زبان نیاز دارید.

  • تافل (TOEFL):

آزمون زبان انگلیسی تافل (TOEFL) یکی دیگر از آزمون‌هایی است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی انجام می‌شود و تسلط شما را در پارامترهایی مانند خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن ارزیابی می‌کند. این آزمون بسیار معتبر است و نتایج آن توسط بیش از 10،000 دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود و تقریبا توسط تمام دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش در دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، پذیرفته شده است.

مشابه آزمون آیلتس، حداقل نمره قابل قبول در آزمون تافل به رشته و دانشگاه مد نظر شما بستگی دارد. حداقل نمرات معمولا بین 80 تا 100 است که نمره 90 به طور کلی نمره قابل قبولی در نظر گرفته می‌شود. نتیجه آزمون تافل نیز مانند آیلتس، پس از 2 سال منقضی می‌شود.

آزمون های استعدادیابی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

مدرک دانشجویان متقاضی تحصیل مقطع کارشناسی در آلمان باید با معادل آلمانی Hochschulzugangsberechtigung (HZB) که یک آزمون ورودی دانشگاه است، همتراز باشد. در صورتی که گواهی پایان تحصیل شما با این استاندارد مطابقت نداشته باشد، ممکن است مجبور شوید قبل از شروع تحصیل یک دوره مقدماتی در سطح دانشگاه را بگذرانید. دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی معمولا این مشکل را ندارند و می‌توانند با ارائه ریز نمرات مدرک کارشناسی خود و در برخی موارد، نتایج برخی از آزمون‌های استعدادیابی برای دانشگاه‌های برتر آلمان اپلای کنند.

برخی از آزمون‌های رایج استعدادیابی برای تحصیل دوره‌های کارشناسی در آلمان به شرح زیر است:

آزمون FSP

FSP مخفف Feststellungsprüfung که در زبان انگلیسی به «آزمون ارزیابی» ترجمه می‌شود، آزمونی است که برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان را دارند، ضروری است. این آزمون آمادگی شما را برای تحصیل در سطح دانشگاه در آلمان ارزیابی می‌کند. پس از اتمام دوره یک ساله در Studienkolleg، که عموما به عنوان کالج مقدماتی شناخته می‌شود، باید آزمون FSP را بگذرانید/

آزمون FSP به عنوان یکی از آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان، یک آزمون استعدادیابی موضوعی است و شما را ملزم به حضور در آزمون کتبی در سه موضوع و امتحان شفاهی برای موضوع دیگر می‌کند. این آزمون نسبتا آسان است، با این حال، اگر در اولین تلاش خود موفق نشدید، می‌توانید مجددا در آزمون FSP شرکت کنید.

آزمون TestAS

آزمون TestAS مخفف Test für Ausländische Studierende یک آزمون استاندارد است که برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان انجام می‌شود و دانشجویان بین المللی برای تحصیل دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان باید این آزمون را بگذرانند. این آزمون شامل موضوعات زیر می‌تواند باشد:

  • مهندسی
  • اقتصاد
  • علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی
  • ریاضیات، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی

توجه داشته باشید که آزمون TestAS به جای ارزیابی دانش موضوعی، استعدادهای شناختی شما را ارزیابی می‌کند. شرکت در این آزمون الزامی نیست، اما برخی از دانشگاه‌های آلمان نتیجه آزمون TestAS را برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرند.

در ادامه برخی از آزمون‌های ورودی محبوب برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در آلمان را شرح داده‌ایم:

آزمون GRE

آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) یک آزمون استاندارد استعدادیابی بسیار مهم است که توسط همه کشورها برای تحصیل در رشته‌های مختلف مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده است. با اینکه شرکت در این آزمون در بسیاری از رشته‌ها الزامی نیست، اما داشتن آن برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در آلمان یک مزیت به شمار می‌رود.

بسیاری از موسسات تحصیلات تکمیلی و بازرگانی آلمان، آزمون سوابق GRE را به رسمیت می‌شناسند و برای ورود به بسیاری از موسسات آموزش عالی، به خصوص رشته‌های مهندسی و علم محور، باید این آزمون پذیرش را پشت سر بگذارید. نمره GRE خوب می‌تواند درخواست شما را تقویت کند و شما را به یک متقاضی برتر تبدیل کند. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های برتر یا رشته‌های رقابتی در آلمان هستید، نمره کل GRE حدود 318 یا بالاتر نمره قابل توجهی در نظر گرفته می‌شود.

در حالی که نتیجه آزمون‌های موضوعی GRE برای دوره‌های علوم، ریاضی و ادبیات کاربرد دارد، آزمون جنرال GRE معمولا فقط برای مدارک کسب‌وکار یا مدیریت استفاده می‌شود.

آزمون GMAT

GMAT مخفف Graduate Management Admission Test، به طور گسترده برای پذیرش در رشته MBA و برنامه‌های مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته می‌شود. به بیان دیگر، آزمون GMAT یکی از آزمون‌های ورودی کلیدی برای تحصیل رشته MBA در آلمان است. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان نتیجه آزمون GMAT را به عنوان بخشی از روند درخواست خود در نظر می‌گیرند. در واقع، برخی از رشته‌ها، مانند کارشناسی ارشد در علوم مالی یا مدیریت، ممکن است تاکید زیادی بر نتیجه آزمون GMAT داشته باشند. برای تحصیل در مدارس برتر کسب و کار در آلمان، نمره 680 یا بالاتر در این آزمون به طور کلی نمره بالا و رقابتی در نظر گرفته می‌شود.

با اینکه نتیجه آزمون GMAT یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن استعداد و توانایی شما برای درخواست تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است، بسیاری از مدارس بازرگانی در آلمان آزمون GMAT را از دانشجویان درخواست نمی‌کنند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشکده اقتصاد و حقوق برلین
  • مدرسه بازرگانی کلن

سایر آزمون های ورودی به دانشگاه های آلمان

به غیر از آزمون‌های استاندارد برای تحصیل در آلمان، برخی از دانشگاه‌های آلمان ممکن است برای دوره‌های خاص آزمون‌های ورودی خاص خود را داشته باشند. این آزمون‌ها معمولا رایج نیستند و برای رشته‌های بسیار رقابتی یا دوره‌هایی که تعداد محدودتری دانشجو می‌پذیرند، در نظر گرفته می‌شوند.

به عنوان مثال، ممکن است آزمون‌های ورودی ویژه‌ای برای دوره MBBS (پزشکی و جراحی) در آلمان وجود داشته باشد. یا ممکن است برخی از دانشکده‌های هنری در آلمان نمونه کارها (پورتفولیو) و یا یک آزمون عملی از دانشجو بگیرند. بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا رشته انتخابی شما نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد یا خیر، این است که از مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه راهنمایی دریافت کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، برخی از آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان اجباری و برخی اختیاری است و در بیشتر موارد می‌توانید مستقیما با ارائه ریز نمرات مقطع قبلی خود برای دانشگاه‌های آلمان درخواست پذیرش دهید. از سوی دیگر، تسلط به زبان انگلیسی و یا آلمانی یک ضرورت برای تحصیل در آلمان است. بنابراین، تمرکز بر یادگیری زبان قطعا مهارت‌های بیشتری را به رزومه شما اضافه می‌کند و به طور کلی کیفیت تحصیل شما در دانشگاه‌های آلمان را بهبود می‌بخشد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان و سایر معیارهای لازم برای تحصیل در این کشور، می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه مهاجرتی زنگنه بهره مند شوید. با استفاده از خدمات ما، در زمان، تلاش و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. برای شروع، همین امروز با ما تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

سوالات متداول

آیا تحصیل در آلمان خوب است؟

بله، کشور آلمان به دلیل داشتن دانشگاه‌های درجه یک، امکان تحصیل رایگان، دوره‌های تحصیلی متنوع و جامع و همچنین اساتید عالی، مقصدی عالی و محبوب برای دانشجویان بین المللی است.

چرا باید در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان شرکت کنم؟

این آزمون‌ها برای ارزیابی استعداد و دانش شما در زمینه‌های خاص طراحی شده‌اند و نتیجه این آزمون‌ها برای ارزیابی مهارت‌های لازم شما جهت موفقیت در رشته تحصیلی انتخابی‌تان، در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، این آزمون‌ها می‌تواند نشان دهنده ویژگی‌های مثبت شما مانند انضباط و انعطاف پذیری باشد، ویژگی‌هایی که برای موفقیت در آموزش عالی ضروری هستند. شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای ورود به دانشگاه مورد نظر در آلمان افزایش دهد.

انواع آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان کدامند؟

این آزمون‌ها به 3 دسته اصلی آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی، آزمون‌های مهارت زبان آلمانی و آزمون‌های استعدادیابی تقسیم می‌شوند.

آیا برای تحصیل در آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری است؟

خیر، بسته به اینکه کدام دانشگاه و دوره تحصیلی در آلمان را انتخاب می‌کنید، نیاز به مدرک آزمون مهارت زبان آلمانی یا مدرک آزمون زبان انگلیسی خواهید داشت. با این حال تسلط به زبان آلمانی می‌تواند شانس پذیرش شما را به عنوان دانشجو در آلمان به طرز چشمگیری افزایش دهد و همچنین تعاملات اجتماعی، درک فرهنگی و حتی فرصت‌های شغلی پاره وقت بالقوه شما نیز گسترش می‌یابد.

آزمون‌های رایج انگلیسی برای تحصیل در آلمان کدامند؟

دو آزمون رایج زبان انگلیسی به‌عنوان آزمون‌های معتبر جهانی زبان شامل آزمون آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) و تافل (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) هستند.

آزمون‌های رایج زبان آلمانی کدامند؟

TestDAF یا DSH، جزو رایج‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی هستند که توسط همه دانشگاه‌ها و موسسات آلمان پذیرفته شده است.

آزمون‌های استعدادیابی ورودی به دانشگاه‌های آلمان کدامند؟

این آزمون‌ها استعداد و مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی انتخابی شما را ارزیابی می‌کند. آزمون‌های مبتنی بر استعداد بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است و معمولا شامل آزمون‌هایی در زمینه‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی یا مدیریت بازرگانی می‌شوند. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از: Feststellungsprufung (FSP)، TestAS، GRE، GMAT

آیا شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان اجباری است؟

برخی از آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های آلمان اجباری و برخی اختیاری است و در بیشتر موارد می‌توانید مستقیما با ارائه ریز نمرات مقطع قبلی خود برای دانشگاه‌های آلمان درخواست پذیرش دهید. از سوی دیگر، تسلط به زبان انگلیسی و یا آلمانی یک ضرورت برای تحصیل در آلمان است.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *