موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

خانه » بلاگ » بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت
بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت رشته هایی هستند که بازار کار مناسب و درآمدهای بسیار خوبی در کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا داشته باشند. بررسی این رشته ها اهمیت زیادی برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا دارند ایفا می‌کند. رشته های تجربی طیف بسیار گسترده ای را شامل می‌شوند؛ اما فقط برخی از آنها دارای شرایط خوبی برای دوران پس از تحصیل هستند.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کاری

مهم‌ترین معیار برای تشخیص بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کشورهای خارجی را باید تقاضای بازار کار عنوان کرد. تحصیل در رشته هایی که تقاضای بازار کار آنها بسیار بالا است چالش های خاص خود را دارد و رقابت زیادی برای دستیابی به مدارک آن بین دانشجویان وجود خواهد داشت. این رقابت به معنای نیاز به تلاش بیشتر برای تحصیل در این رشته های است؛ اما در آخر تقاضای بالای بازار کار ارزش این تلاش را خواهد داشت.

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کاری را باید پرستاری عنوان کرد. تقاضای بازار کار این رشته در سال 2024 به بیشتری حد خود رسیده است و بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر دچار کمبود پرستار متخصص و متبحر هستند. اخذ مدرک کارشناسی پرستاری یکی از اولین اقدامات در جهت مهاجرت کاری برای این بخش از متخصصین است که اهمیت زیادی برای آشنایی با نحوه مراقبت از بیماران در بیمارستان دارد.

طبق بررسی های صورت گرفته بازار کار این رشته در چند سال آینده به شدت رشد خواهد داشت. طبق آمارهای منتشر شده بازار کار این رشته در ده سال آینده حدود 6 درصد رشد خواهد داشت که در سطح بین المللی رقم بسیار بزرگی است. درآمدهای فعالان این بخش نیز به طور متوسط بالای 70 هزار دلار در سال است که در مقایسه با بسیاری از افراد شاغل در کشورهای جهان رقم بسیار مناسب و قابل توجهی محسوب می‌شود.

رشته پرستاری یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کاری است که تحصیل در آن ارزش بسیار بالایی از لحاظ مادی و معنوی دارد. البته باید توجه داشت که تحصیل در برخی دیگر از رشته های گروه تجربی برای مهاجرت کاری بسیار مناسب هستند. برخی از این رشته ها مانند داروسازی، فیزیوتراپی، اتاق عمل، زیست شناسی، روان‌شناسی، شیمی کاربردی و بیوتکنولوژی هستند که تحصیل در آنها بسیار ارزشمند است.

بهترین رشته های تجربی برای دریافت بورسیه

تصمیم گیری درباره تحصیل در رشته های تحصیلی یکی از سخت ترین چالش هایی است که بسیاری از دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. تحصیل در رشته های گروه تجربی که بیشتری شانس دریافت بورسیه تحصیلی را دارند یکی از مهم ترین نکات برای اکثر دانش آموزان است. بورسیه های تحصیلی یکی از بهترین گزینه های موجود برای کاهش هزینه های زندگی و تحصیل در دوران دانشجویی است.

البته باید توجه داشت که اخذ بورسیه های تحصیلی دارای شرایط نسبتاً سختی است. دانش آموزانی که دارای نمرات بالا باشند و صلاحیت های لازم را اخذ کرده باشند می‌توانند از مزیت های این بورسیه ها بهره مند شوند. تحصیل در رشته هایی همچون پرستاری، داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، زیست شناسی و شیمی کاربردی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی به دانش آموزان می‌دهد که نکته بسیار مهمی است.

معرفی بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کانادا

کشور کانادا نیاز گسترده ای به نیروی کار در زمینه های مختلف مربوط به گروه تجربی دارد. به همین علت می‌توان گفت که تحصیل در کانادا به علت تقاضای بالای بازار کار برای افرادی که به رشته های گروه تجربی علاقه مند هستند گزینه بسیار مناسبی است. کشور کانادا در چند دهه گذشته دچار افزایش میانگین سنی جمعیت شده است و به همین علت مشاغل مربوط به مراقبت از سالمندان و درمان بیماری های آنها بسیار رشد کرده است.

یکی از بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کشور کانادا را باید پرستاری عنوان کرد. این رشته به علت ماهیت مراقبتی که دارد نقش مؤثری برای تأمین نیاز این کشور به نیروی کار مراقبت از سالمندان ایفا می‌کند. تحصیل در این رشته به دانش آموزان کمک می‌کند تا شغل بسیار با ثبات و پردرآمدی را داشته باشند. تقاضای بازار کار برای پرستاران در بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی و خانه های سالمندان بسیار بالا است.

یکی دیگر از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا داروسازی است. تقاضای بالای کار برای این بخش از متخصصین حوزه بهداشت و درمان منجر به افزایش درآمد و فرصت های شغلی بسیار بالا برای دانشجویان این حوزه شده است. فعالیت در بخش هایی همچون داروخانه‌ها، کلینیک های پزشکی، بیمارستان ها، شرکت های داروسازی و دانشگاه و مؤسسات علمی و پژوهشی نمونه ای از فرصت های شغلی این رشته است.

بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل افراد علاقه مند به رشته های گروه تجربی است. یکی از بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کشور آلمان را باید رشته پزشکی عنوان کرد. افراد علاقه مند به رشته پزشکی با تحصیل در آلمان می‌توانند از مزیت های بسیار زیادی بهره مند شوند. البته باید در نظر داشت که تحصیل پزشکی در کشور آلمان از چالش های زیادی برای دانشجویان برخوردار خواهد بود.

یکی از جذاب ترین نکات در رابطه با تحصیل پزشکی در آلمان را می‌توان هزینه های تحصیلی بسیار پایین عنوان کرد. تحصیل در رشته پزشکی در این کشور در مقایسه با کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم هزینه و ارزان تر است. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تقریباً رایگان هستند که تحصیل در آنها می‌تواند نقش بسیار مؤثری در صرفه جویی هزینه های تحصیل و زندگی داشته باشد.

کشور آلمان یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان در کل اروپا و سرتاسر جهان را دارد. یکی دیگر از مزیت های تحصیل پزشکی در کشور آلمان را می‌توان همین مورد عنوان کرد. بخش زیادی از بیمارستان های این کشور در زمینه تکنولوژی های پیشرفته درمانی سرآمد هستند. بسیاری از بیمارستان های این کشور در بین برترین بیمارستان های دنیا قرار گرفته‌اند که نشان از اهمیت این کشور به سیستم سلامتی و بهداشت می‌دهد.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور برای افراد علاقه مند به رشته پزشکی را می‌توان تقاضای بالای بازار کار عنوان کرد. علاوه بر امکان فعالیت در بخش بهداشت و درمان باید اشاره داشت که افراد فعال در حوزه های علمی می‌توانند در مؤسسات علمی و پژوهشی و دانشگاه های کشور آلمان مشغول به فعالیت شوند. بازار کار رشته پزشکی در کشور آلمان بسیار جذاب و پردرآمد است که باید توجه بسیار زیادی به آن داشت.

دولت این کشور به اهمیت آموزش پزشکی و حضور پزشکان متخصص در سیستم بهداشت و درمان به خوبی پی برده است. دولت کشور آلمان یکی از بهترین شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان رشته پزشکی را فراهم کرده است. این کشور یکی از ارزشمندترین و سخاوتمندانه‌ترین بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان فراهم کرده است که در دنیا بی‌نظیر است.

یکی دیگر از مزیت های بسیار جذاب تحصیل در کشور آلمان برای افراد علاقه مند به رشته پزشکی را می‌توان اعتبار علمی مدرک اخذ شده عنوان کرد. پس از پایان تحصیلات دانشگاهی دانشجویان بین المللی می‌توانند برای کار به کشورهای دیگر در اروپا یا هر جای جهان مهاجرت کنند. اعتبار علمی و شهرت دانشگاه های کشور آلمان بسیار بالا است و به همین خاطر در تمام کشورهای جهان پذیرفته شده و دارای اهمیت بالایی است.

بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در هلند

کشور هلند یکی از زیباترین و جذاب ترین کشورهای جهان است. این کشور اروپایی با توجه به جمعیت نسبتاً کمی که دارد از امکانات بسیار مناسبی برای تحصیل برخوردار است. یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به هلند دندانپزشکی است. تحصیل در هلند برای افرادی که به رشته دندانپزشکی علاقه مند هستند گزینه بسیار خوبی است؛ چراکه از بازار کار بسیار مناسب و درآمدهای بالایی برخوردار است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند به زبان انگلیسی است و بسیاری از برنامه های تحصیلی این کشور به این زبان ارائه می‌شود. نکته بسیار جالب توجه در رابطه با کشور هلند این است که بسیاری از مردم این کشور که طبق آمار می‌توان گفت بالای 90 درصد آنها به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. این آمار در سطح جهانی بسیار خیره کننده است و می‌تواند شرایط تحصیل و زندگی در این کشور را برای افراد خارجی بسیار راحت کند.

طبق بررسی های صورت گرفته بیش از 13 دانشکده دندانپزشکی کشور هلند در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که به نوبه خود بسیار جالب توجه است. همین موضوع به تنهایی می‌تواند مهر تأییدی بر اعتبار بالای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند باشد. یکی از مزیت های جذاب تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند را باید هزینه های تحصیلی بسیار پایین عنوان کرد که بسیار ارزشمند و جالب توجه است.

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به این کشور را باید رشته دندانپزشکی عنوان کرد؛ چراکه مزیت های زیادی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است. یکی از نکات قابل توجه این است که دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می‌توانند به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته باشند تا نسبت به یافتن شغل اقدام کنند. این مورد از اهمیت زیادی برای دانشجویان بین المللی برخوردار است و نقش مهمی برای آنها دارد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی در کشور هلند فرصت های بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت های این موضوع را باید دسترسی به امکانات علمی و آزمایشگاهی بسیار سطح بالا عنوان کرد. در کنار این موارد باید توجه داشت که بازار کار این کشور برای افراد متخصص در حوزه دندانپزشکی بسیار جذاب است و فرصت های شغلی خوبی را برای دانشجویان بین المللی ایجاد خواهد کرد.

طبق بررسی های صورت گرفته زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند بین 5 تا 6 سال است. در این مدت دانشجویان بین المللی با تمام مسائل علمی و کاربردی این حوزه آشنا خواهند شد و آماده حضور در بازار کار می‌شوند. فعالیت در بیمارستان ها، کلینیک های دندانپزشکی دولتی و خصوصی، مؤسسات علمی، پژوهشکده ها و دانشگاه های دندانپزشکی در کشور هلند نمونه ای از فرصت های شغلی فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی است.

بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در انگلستان

طبق بررسی های انجام شده کشور انگلستان برترین کشور جهان برای تحصیل در رشته داروسازی در نظر گرفته شده است. صنعت داروسازی انگلستان یکی از قدرتمندترین صنایع حال حاضر جهان است و بازار کار موجود در این کشور برای افراد فعال در حوزه داروسازی بسیار جذاب است. بهترین رشته تجربی برای تحصیل در انگلستان را باید داروسازی عنوان کرد؛ چراکه هم بازار کار خوبی دارد هم مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت.

یکی از جذاب ترین و مهم‌ترین مزیت های تحصیل داروسازی در کشور انگلستان را می‌توان بازار کار آن عنوان کرد. تقاضای بالایی برای افراد متخصص در حوزه داروسازی وجود دارد؛ چراکه این کشور یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارو در جهان است. البته باید اشاره داشت که فعالیت در داروخانه های سطح کشور و حضور در بازار داخلی نیز یکی دیگر از فرصت های شغلی افراد علاقه مند به رشته داروسازی است.

تحصیل در رشته داروسازی به نسبت به تحصیل در دیگر رشته های گروه تجربی مانند زیست شناسی، شیمی، میکروبیولوژی و دیگر رشته ها کاربردی تر است. همین موضوع باعث جذب دانشجویان بسیار زیادی به این رشته تحصیلی شده است. یکی از مزیت های جالب توجه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های انگلستان را باید دسترسی به امکانات دانشگاهی و آزمایشگاه های پیشرفته تحقیقاتی عنوان کرد که بسیار جالب توجه است.

بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا برای بسیاری از افراد علاقه مند به حوزه علوم تجربی یکی از بهترین گزینه های موجود است. بهترین رشته تجربی برای مهاجرت به کشور آمریکا را نمی‌توان به راحتی عنوان کرد. کشور آمریکا یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان در حوزه های سیاسی و اقتصادی است. صنایع این کشور وسعت زیادی دارند و فرصت های بسیار جالب توجهی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که می‌تواند زندگی افراد را دچار تحول کند.

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در گروه تجربی در این کشور را می‌توان روان‌شناسی عنوان کرد. طبق مطالعات انجام شده بخش زیادی از جامعه آمریکا در اثر فعالیت های شغلی زیاد، استرس، تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی دچار مشکلات ذهنی و اختلال های روانی هستند. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که نیاز بازار کار این کشور به افراد متخصص در حوزه روان‌شناسی بسیار بالا است که می‌تواند گزینه خوبی برای تحصیل باشد.

شرکت مهاجرتی زنگنه یکی از معتبر ترین شرکت های فعال در حوزه مهاجرت است. مهاجرت به کشورهایی همچون کانادا، آلمان، هلند، انگلستان، آمریکا و دیگر کشورهای جهان در حوزه فعالیت این شرکت قرار دارد. استفاده از مشاوره های تخصصی و خدمات مهاجرتی این مجموعه می‌تواند نقش مهمی در موفقیت مهاجرتی افراد ایجاد کند که توجه به آن بسیار ارزشمند است و زندگی افراد را دچار تحولات بزرگی خواهد کرد.

یکی دیگر از رشته های گروه تجربی در این کشور که از بازار کار خوب و درآمد نسبتاً بالایی برخوردار است را باید شیمی کاربردی عنوان کرد. بسیاری از صنایع حوزه درمان، داروسازی، انرژی و بسیاری از دیگر صنایع نیاز روز افزونی به متخصصین این حوزه دارند. از دیگر رشته های مناسب برای تحصیل در آمریکا را می‌توان داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت بهداشت، فیزیوتراپی و بیوتکنولوژی عنوان کرد.

نتیجه گیری و خلاصه ای از آنچه گفته شد

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به خارج از کشور رشته هایی هستند که از بازار کار خوب و درآمد بالایی برخوردار باشند. طبق بررسی های صورت گرفته تحصیل در رشته های همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، شیمی کاربردی، روان‌شناسی و بیوتکنولوژی نمونه ای از این رشته هستند. تحصیل در رشته هایی که گفته شد می‌تواند زندگی اقتصادی، اجتماعی و حرفه ای افراد را بسیار متحول کند.

سؤالات متداول

مهم‌ترین معیار برای تشخیص بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت چیست؟

مهم‌ترین معیار برای تشخیص بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت چیست؟ مهم‌ترین معیار برای تشخیص بهترین رشته های تجربی برای تحصیل در کشورهای خارجی را باید تقاضای بازار کار عنوان کرد. تحصیل در رشته هایی که تقاضای بازار کار آنها بسیار بالا است چالش های خاص خود را دارد و رقابت زیادی برای دستیابی به مدارک آن بین دانشجویان وجود خواهد داشت. این رقابت به معنای نیاز به تلاش بیشتر برای تحصیل در این رشته های است؛ اما در آخر تقاضای بالای بازار کار ارزش این تلاش را خواهد داشت.

بهترین رشته تجربی برای مهاجرت کاری چیست؟

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت کاری را باید پرستاری عنوان کرد. تقاضای بازار کار این رشته در سال 2024 به بیشتری حد خود رسیده است و بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر دچار کمبود پرستار متخصص و متبحر هستند. اخذ مدرک کارشناسی پرستاری یکی از اولین اقدامات در جهت مهاجرت کاری برای این بخش از متخصصین است که اهمیت زیادی برای آشنایی با نحوه مراقبت از بیماران در بیمارستان دارد.

وضعیت تحصیل دندانپزشکی در هلند چگونه است؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور هلند به زبان انگلیسی است و بسیاری از برنامه های تحصیلی این کشور به این زبان ارائه می‌شود. نکته بسیار جالب توجه در رابطه با کشور هلند این است که بسیاری از مردم این کشور که طبق آمار می‌توان گفت بالای 90 درصد آنها به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. این آمار در سطح جهانی بسیار خیره کننده است و می‌تواند شرایط تحصیل و زندگی در این کشور را برای افراد خارجی بسیار راحت کند.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *