موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

خانه » بلاگ » بهترین رشته های هنر برای مهاجرت
بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

تحصیل در رشته هنر می‌تواند زمان و مکانی را برای شما فراهم کند تا مهارت‌های هنری خود را تقویت کنید، با هنرمندان دیگر همکاری کنید و بازخورد کارشناسان را در مورد کار هنری خود به دست آورید. علاوه بر این، با تحصیل هنر در خارج از کشور به استودیوها و تجهیزات مختلف در حوزه هنری دسترسی خواهید داشت. با وجود طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنری برای انتخاب از میان دانشگاه‌ها و مدارس هنر با رتبه برتر در جهان، کدام رشته هنری را بهتر است انتخاب کنید؟

ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه بهترین رشته های هنر برای مهاجرت را بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در زمینه هنر و طراحی، معرفی کرده‌ایم و در ادامه دلایل و مزایای تحصیل رشته هنر در خارج از کشور را نیز بررسی کرده‌ایم. اگر علاقه‌مند به تحصیل رشته‌های هنری در خارج از کشور هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت

بسیاری از برنامه‌های تحصیلی عالی در خارج از کشور برای رشته های هنر فرصت‌های منحصر به فردی را برای کشف فرهنگ های مختلف و کسب تجربه عملی در زمینه تحصیلی خود ارائه می دهند. در اینجا چند رشته برتر و محبوب هنری را معرفی و بررسی کرده‌ایم:

رشته هنرهای زیبا

فارغ از اینکه به نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی یا چاپ علاقه دارید، مدرک هنرهای زیبا به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از تخصص در حوزه‌ای که انتخاب می‌کنید، انواع رسانه‌ها و تکنیک‌ها را کشف کنید. با تحصیل رشته هنرهای زیبا، می‌توانید مهارت‌های هنری خود را بهبود بخشید و در مورد حیطه تخصصی هنری خود تمرکز کنید. رشته هنرهای زیبا را می‌توانید در هر دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دنبال کنید.

در کنار تمرینات استودیویی، در مورد مسائل اجتماعی، تاریخی و انتقادی در هنر معاصر از طریق سخنرانی‌ها و سمینارها یاد خواهید گرفت. پس از فارغ التحصیلی از رشته هنرهای زیبا مشاغل متنوعی را به عنوان هنرمندان و مربیان هنر، منتقدان، موزه داران، گالرییست‌ها، کارآفرینان خلاق و مدیران هنری خواهید داشت.

دانشگاه هنر لندن (UAL)، که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی در رتبه دوم قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل این رشته به شمار می‌رود. دانشجویان در UAL در یکی از چهار مسیر – 2D، 3D، 4D یا XD – کار می‌کنند که شامل تمرین استودیویی می‌شود.

رشته فیلم، عکاسی و رسانه

وقتی اکثر مردم به دوربین گوشی‌های هوشمند دسترسی دارند، نمی‌توان تاثیر یک فیلم یا عکس قدرتمند را در دنیای تصویر محور دست کم گرفت. مطالعه هنر در صنعت فیلم، عکاسی و رسانه راهی هیجان انگیز برای کسب مهارت‌های فنی با جهت گیری هنری است.

در دانشگاه آلتو فنلاند، که به طور مشترک در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، دانشجویان می‌توانند از بین تعدادی از برنامه‌های کارشناسی ارشد در بخش هنر و رسانه از جمله عکاسی، هنر ارتباطات بصری و رسانه‌های جدید انتخاب کنند. امیلیا پنانن، دانشجوی کارشناسی ارشد عکاسی در دانشگاه آلتو، گفته است: “جالب ترین چیز در مورد عکاسی برای من، امکان خلق آثاری است که فقط تصویر نیستند. من آثاری خلق می‌کنم که از صدا، ویدئو، اجرا، مجسمه سازی و عکاسی نیز استفاده می‌کنند”

کالج هنر و طراحی ساوانا در آمریکا، با رتبه شانزدهم در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی، به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه‎های جهان در این حوزه می‌تواند این فرصت را برای شما فراهم کند که بر روی صحنه‌های واقعی کار کنید یا به برنامه‌های تولید شده توسط دانشجویان بپیوندید. همچنین قبل از فارغ التحصیلی، تولیدات دانشجویی در SCAD برای جوایز معتبر رقابت می‌کنند و هر ساله در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم نمایش داده می‌شوند.

کیوریشن هنری

اگر به جای اینکه خودتان هنر را خلق کنید، بیشتر توانایی مدیریت و قدردانی از هنر را دارید، مدرک رشته کیوریشن هنری (نمایشگاه‌گردان) می‌تواند شما را وارد حرفه‌ای کند که با هنرمندان معتبر و پیشرو، برنامه‌ریزی نمایشگاه‌ها و مذاکره وام برای آثار هنری کار کنید. برای تحصیل این رشته نیاز به دانش عمیق از تاریخ هنر و همچنین نگاه کلی به هنر معاصر را دارید و اغلب باید دارای  مهارت‌های مدیریت و رهبری نیز باشید.

کالج گلداسمیت، دانشگاه لندن برای دانشجویانی که مایل به تحصیل و کاوش در زمینه بین رشته‌ای کیوریتوری هستند، این دوره را ارائه می‌دهد. این دانشگاه که در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی رتبه 22 را کسب کرده است، بر عناصر اجتماعی، سیاسی و فلسفی مدیریت هنری و همچنین زیبایی شناسی تمرکز دارد.

موسسه مارانگونی در ایتالیا نیز رشته کیوریشن هنری و مد را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این موسسه با رتبه 51 تا 100 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی، یکی دیگر از بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل این رشته به شمار می‌رود.

تاریخ هنر

هنر بازتابی از زمان و مکانی است که در آن خلق شده است و مطالعه تاریخ هنر می‌تواند زمینه‌ای به ارزش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک زمان یا فرهنگ ارائه بدهد. تاریخ هنر می‌تواند با ارائه ابزارهایی برای تفسیر معنا، نمادگرایی و زیبایی شناسی انواع آثار هنری، قدردانی شما از هنر را عمیق‌تر کند.

دپارتمان تاریخ هنر در دانشگاه تسینگ‌هوا در چین، که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی رتبه هجدهم و سوم در منطقه آسیا را به خود اختصاص داده است، به دانشجویان دو رشته در زمینه هنر طراحی و مطالعات هنر ارائه می‌دهد که شامل دوره‌های تاریخ هنر چینی و خارجی، پژوهش هنر بودیسم، باستان شناسی هنر، تاریخ مطالعات هنر چین و تاریخ خوشنویسی است.

مدرسه هنر گلاسکو در انگلستان نیز که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی رتبه دوازدهم را کسب کرده‌ است، دانشجویان را در مقطع کارشناسی تاریخ هنر پذیرش می‌کند. دانشجویان تاریخ هنر گلاسکو این فرصت را دارند تا روی پروژه‌های واقعی کار کنند و دوره‌های کارآموزی را بگذرانند.

نویسندگی خلاق

اگر هنر کلام را بر رسانه‌های بصری ترجیح می‌دهید، مدرک نویسندگی خلاق می‌تواند بهترین راه برای تقویت سبک شما در داستان، شعر، خاطرات و حتی فیلمنامه‌نویسی باشد. دانشگاه آکسفورد در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه چهارم جهان و در موضوع هنر و طراحی رتبه 28 را دارد و برنامه‌های نویسندگی خلاق را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به علاوه دوره‌های کوتاه از داستان نویسی و شعر ارائه می‌دهد.

مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات تکمیلی در نویسندگی خلاق در دانشگاه آکسفورد یک مدرک دو ساله پاره وقت است که در آن دانشجویان در پنج دوره رزیدنتی، دو دوره آموزشی نویسندگی هدایت شده و یک دوره در طول دو سال شرکت می‌کنند.

در کالج هنر و طراحی ساوانا (SCAD)، دانشجویان می‌توانند این دوره را بگذرانند و در زمینه پادکست‌ها، فیلم‌ها، تلویزیون و نمایش‌های صحنه‌ای بر داستان‌سرایی مسلط شوند. دانشجویان یاد می‌گیرند که از طریق همکاری با کارشناسان در صنایع خلاق، از کارگردانان و بازیگران گرفته تا مشاوران داستان نویسی و غیره، در حرفه خود متخصص شوند.

هنرهای نمایشی

تئاتر، رقص و سایر هنرهای نمایشی می‌توانند ابزاری برای ابراز وجود و ارتباط از طریق حرکت و داستان‌سرایی ایجاد کنند. در طول زمان، هنرهای نمایشی اغلب به عنوان بازتابی از جامعه و فرهنگ عمل کرده و بحثی در مورد آنچه هست و چه چیزی می‌تواند باشد، ایجاد کرده است.

مدرک هنرهای نمایشی می‌تواند آموزش عملی و همچنین مطالعه آکادمیک را در مورد تاریخچه و مکان فرهنگی اجرا در جامعه فراهم کند. در کالج هنر و رسانه دانشگاه تونگجی، که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی رتبه دهم را کسب کرده است، دانشجویان در رشته هنرهای نمایشی، آموزش حرفه‌ای در درام و فیلم واقع‌گرایانه را کسب می‌کنند.

در اروپا، دانشگاه هنر برلین برنامه‌هایی در زمینه تئاتر موسیقی، آموزش تئاتر، رقص و اپرا ارائه می‌دهد. این دانشگاه با رتبه 31 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی، مجهز به تئاتر اختصاصی است و دانشجویان می‌توانند در اجراهای عمومی شرکت کنند.

هنر درمانی

اگر علاقه مند به بکارگیری از هنر به عنوان ابزاری برای حمایت از افراد از طریق مسائل عاطفی هستید، هنر درمانی می‌تواند راهی برای کمک به افراد از طریق خلاقیت شما باشد.

موسسه هنر پرت نیویورک در آمریکا در رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS بر اساس موضوع هنر و طراحی در رتبه ششم به صورت مشترک قرار دارد و دو دوره در مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر درمانی خلاق را ارائه می‌دهد. کارشناسی ارشد در رقص/حرکت درمانی و MPS در هنردرمانی و توسعه خلاقیت دانشجویان را با مهارت‌هایی برای تبدیل شدن به روان درمانگر با تمرکز بر هنر آماده می‌کند. از طریق آموزش عملی، مجسم و همه جانبه، دانشجویان پتانسیل شفابخش هنر را کشف خواهند کرد.

طراحی مد

الگوسازی، تولید لباس و تصویرسازی مد تکنیک‌هایی هستند که دانشجویان در دوره طراحی مد می آموزند. موسسات برتر برای طراحی مد عبارتند از موسسه مارانگونی در میلان ایتالیا، مدرسه طراحی پارسونز در نیویورک و سنترال سنت مارتینز در لندن.

طراحی گرافیک

این دوره بر ایجاد پیام‌های بصری مانند وب سایت ها، پوسترها و لوگوها تمرکز دارد. دانشگاه هنر در لندن، مدرسه طراحی رود آیلند و آکادمی سلطنتی هنر در هلند از برترین مدارس طراحی گرافیک در جهان هستند.

انیمیشن

دانشجویان در این دوره یاد می‌گیرند که چگونه رسانه‌های دیجیتالی مانند فیلم‌های انیمیشن را ایجاد کنند. دانشگاه بورنموث در بریتانیا، کالج شریدان در کانادا، و موسسه هنر کالیفرنیا در آمریکا از جمله بزرگترین و بهترین کالج‌های انیمیشن هستند.

طراحی صنعتی / محصول

دوره طراحی صنعتی/محصول، طراحی مبلمان، کالاهای مصرفی و سایر محصولات صنعتی را پوشش می‌دهد. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در ایتالیا، کالج سلطنتی هنر در انگلستان و مدرسه طراحی رود آیلند از برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل طراحی صنعتی هستند.

مزایای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

مدرک رشته‌های هنری از موسسات و دانشگاه‌های برتر خارج از کشور، حوزه‌های مختلف هنری از جمله هنرهای آزاد، علوم اجتماعی و علوم انسانی را آموزش می‌دهد و معمولا در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شوند. با مدرک هنر در خارج از کشور با یک پایه قوی این امکان را خواهید داشت که در هر زمینه‌ هنری که انتخاب می‌کنید، کار کنید و موفق شوید. سایر دلایل و مزایای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور به شرح زیر هستند:

  • رویکرد تدریس عملی

دانشگاه‌های خارج از کشور به دلیل ارائه تجربه تدریس عملی به دانشجویان شناخته شده هستند. برنامه‌های هنری در خارج از کشور دانش در مورد موضوعات متعدد را با تمرین عملی در حین آموزش دانشجویان ترکیب می‌کنند. این روش تدریس به دانشجویان در یادگیری بهتر کمک می‌کند و رویکرد یادگیری عملی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که در آینده شغلی نیز به آنها کمک می‌کند.

  • عضو یک شبکه بین المللی انحصاری

تحصیل در رشته هنر در خارج از کشور شما را به عضویت یک شبکه جهانی انحصاری تبدیل می‌کند و فرصت هایی را برای شما فراهم میکند تا تجربیات، ایده‌ها و دانش خود را با همسالان خود از سراسر جهان به اشتراک بگذارید. همچنین ممکن است با افراد همفکری ملاقات کنید که ممکن است در آینده منجر به شراکت تجاری بین شما شود.

  • چشم انداز شغلی در سطح جهانی

دانشگاه‌های خارج از کشور معمولا با تعدادی از سازمان‌های برتر مشارکت دارند. از این رو، تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در هر یک از این سازمان‌ها شغلی به دست آورید، بنابراین می‌توانید به صورت بین‌المللی کار کنید و به بخشی از نیروی کار جهانی تبدیل شوید.

  • کسب مدرک معتبر بین المللی

تحصیل رشته هنر در خارج از کشور به تقویت رزومه و مشخصات کلی شما کمک می‌کند. حتی اگر به کشور خود بازگردید، رزومه تحصیلی شما مورد تقاضای کارفرمایان خواهد بود، زیرا شرکت‌ها یا سازمان‌ها همیشه به دنبال استخدام دانشجویانی هستند که دارای سطح و دیدگاه بین المللی هستند.

تحصیل رشته های هنر به چه کسانی توصیه می شود؟

در صورت داشتن ویژگی‌های زیر تحصیل رشته‌های هنری به شما توصیه ‌‌می‌شود:

  • دوست دارید درباره نظرات و ایده‌های خود با دیگران بحث کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از رفتن به دانشگاه هیجان زده می‌شوید تا بتوانید ایده‌ها و نظرات خود را با سایر دانشجویان به اشتراک بگذارید، انتخاب رشته هنر قطعا بهترین مسیر شغلی برای شما خواهد بود. شما. در واقع، هنگام نوشتن انگیزه نامه برای پذیرش دانشگاه مدنظر خود، می‌توانید این نکته را لحاظ کنید.

  • تمایل به مطالعه رشته‌های مختلف را دارید.

اگر اینطور است، پس حتما باید یک رشته هنری را برای تحصیل انتخاب کنید. این مدرک به شما این فرصت را می‌دهد که چندین حوزه را کشف کنید و به شما یک آموزش همه جانبه قوی همراه با مهارت‌های تفکر انتقادی را ارائه می‌دهد تا بتوانید در هر زمینه‌ مورد علاقه خود، شغلی را انتخاب کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، اگر مایل به تحصیل بهترین رشته‌های هنری در خارج از کشور هستید، گزینه‌های متعددی از جمله رشته هنرهای زیبا، طراحی مد، طراحی گرافیک، هنرهای تجسمی، انیمیشن یا طراحی صنعتی را خواهید داشت. دانشگاه های برتر در سراسر جهان طیف گسترده‌ای از دوره‌های درجه یک در زمینه هنر را ارائه می‌دهند.

هنگام بررسی بهترین رشته های هنر برای مهاجرت، رشته‌ای که به بهترین وجه با علایق منحصر به فرد و اهداف حرفه‌ای شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. تحصیل هنر در خارج از کشور می‌تواند دانش و دیدگاه ارزشمندی برای آینده شما در حوزه هنر ارائه دهد. با ارزیابی دقیق گزینه‌های خود و انتخاب بهترین رشته هنری، شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه و کسب آینده شغلی بهتر افزایش دهید. مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه آماده هر گونه مشاوره به شما عزیزان در حوزه مهاجرتی هستند. برای شروع کافی است تا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

سوالات متداول

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت کدامند؟

بهترین رشته های هنر برای مهاجرت بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در زمینه هنر و طراحی عبارتند از: رشته هنرهای زیبا، رشته فیلم، عکاسی و رسانه، کیوریشن هنری، تاریخ هنر، نویسندگی خلاق، هنرهای نمایشی، هنر درمانی، طراحی مد، طراحی گرافیک، انیمیشن، طراحی صنعتی / محصول

آیا تحصیل رشته‌های هنر در خارج از کشور خوب است؟

بله، تحصیل در رشته هنر می‌تواند زمان و مکانی را برای شما فراهم کند تا مهارت‌های هنری خود را تقویت کنید، با هنرمندان دیگر همکاری کنید و بازخورد کارشناسان را در مورد کار هنری خود به دست آورید. علاوه بر این، با تحصیل هنر در خارج از کشور به استودیوها و تجهیزات مختلف در حوزه هنری دسترسی خواهید داشت.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *