موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

بهترین کالج‌های آلمان

خانه » بلاگ » بهترین کالج‌های آلمان
بهترین کالج‌های آلمان

یکی از سخت‎ترین تصمیماتی که برای تحصیل در آلمان باید انجام دهید، انتخاب کالج یا دانشگاه است. کالج‌های آلمان نزد دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت زیادی برخوردارند. تحصیل در یکی از کالج‌های آلمان به شما کمک می‌کند تا شغل مدنظر خود را بیابید و در رشته تحصیلی خود تجربه کاری کافی کسب کنید.  رشته‌های مختلفی در کالج‌های آلمان ارائه می‌شود که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بر حسب علاقه خود بهترین رشته را انتخاب کنند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین کالج‌های آلمان را معرفی کنیم.

هرگونه ابهامی در رابطه با کالج‌های آلمان در ذهن دارید، با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید. مؤسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه مهاجرت، هزاران نفر را با صرف کمترین هزینه و زمان در مسیر مهاجرت یاری دهد.

مزایای تحصیل در کالج‌های آلمان

  • تحصیل رایگان. کالج‌های دولتی آلمان هیچ شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کنند. اگرچه استثنائاتی نیز وجود دارد از جمله دانشگاه‌های بادن-وورتمبرگ است که شهریه‌ای معادل 1606 دلار در هر ترم از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کنند. در سایر کالج‌ها و دانشگاه‌های آلمان، دانشجویان تنها مؤظف به پرداخت هزینه‌های اداری (حدود 214 دلار در هر ترم) هستند که شامل هزینه حمل و نقل، عضویت در جوامع دانشجویی، عضویت در کتابخانه و موارد دیگر است.

از این‌رو، دانشجویان می‌توانند با صرف هزینه اندک، از تحصیلات با کیفیت و معتبری بهرمند شوند.

  • عدم نیاز به یادگیری زبان آلمانی. برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان، دانشجویان نیازی به یادگیری زبان آلمانی ندارند زیرا برنامه‌های زیادی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های و کالج‌های آلمان ارائه می‌شود.
  • اختصاص بودجه مالی زیاد به کالج‌ها و دانشگاه‌های آلمان
  • بناهای زیبای دانشگاه‌ها و کالج‌ها. تعداد زیادی از مؤسسات آموزش عالی آلمان در قرون وسطی تأسیس شده است. به همین جهت، معماری بسیار باشکوهی دارند.

کالج لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU Munich)؛ بهترین کالج‌های آلمان

لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کالج‌های آلمان بوده که در سال 1472 تأسیس شده است. در این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها ارائه شده و تمرکز زیادی بر رشته‌های علوم طبیعی وجود دارد. این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیادی از این دانشگاه برنده برنده جایزه نوبل شده و تحقیقات مهمی در این کالج صورت گرفته است.

کالج بارد برلین؛ بهترین کالج‌های آلمان

بارد کالج برلین یک دانشگاه آلمانی-آمریکایی است که آموزش‌های فشرده و فرا رشته‌ای در علوم انسانی و اجتماعی ارائه می‌دهد. دانشجویان این کالج از نقاط مختلف جغرافیایی، فرهنگ‌های گوناگون و پیشینه اقتصادی متنوع گردهم آمده و در سمینارهای کوچکی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود با اساتید ملاقات می‌کنند.
دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مختلفی مانند اقتصاد، سیاست، هنر و زیبایی‌شناسی، ادبیات و بلاغت، و اخلاق و سیاست در کالج‌های آلمان به تحصیل بپردازند. دانشجویان واجد شرایط موفق به کسب مدرک لیسانس آمریکایی و آلمانی می‌شوند.

کالج فنی مونیخ (TUM)؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج فنی مونیخ به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان شناخته شده است. این کالج بر رشته‌های مهندسی، علوم طبیعی و فناوری تمرکز دارد، علاوه بر این ، این دانشگاه در موضوعات بین‌رشته ای و کارآفرینی نیز در سطح جهان شناخته شده است. این دانشگاه سه پردیس در مونیخ داشته و در حوزه تحقیقات و نوآوری شهرت جهانی دارد.

کالج هایدلبرگ؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج هایدلبرگ قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان به شمار می‌رود. اهمیت و شهرت این دانشگاه بخاطر تحقیقات گسترده و عمیق در رشته‌های مختلف، به‌ویژه در رشته پزشکی و علوم است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه به آلمان مهاجرت می‌کنند. در این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. کالج هایدلبرگ دارای محوطه زیبا و بناهای تاریخی بسیار جذاب است.

کالج بن؛ بهترین کالج‌های آلمان

شهرت دانشگاه بن به‌دلیل تحقیقات قوی در رشته‌های است. این دانشگاه که در سال 1818 تأسیس شد، در رشته‌های علوم و علوم انسانی عملکردی بسیار قوی داشته و تعداد زیادی برنده جایزه نوبل دارد. این دانشگاه ارائه‌دهنده برنامه‌های متعددی به زبان انگلیسی بوده که در دسترس دانشجویان بین‌المللی خود قرار داده است.

کالج RWTH آخن؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج RWTH آخن یک مؤسسه پیشرو در رشته‌های مهندسی و فناوری است. بیش از 47000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای ارتباطات قوی با صنعت بوده که فارغ‌التحصیلان آن فرصت‌های شغلی بسیاری را خواهند داشت. این دانشگاه ارائه‌دهنده طیف وسیعی از برنامه‌ها بوده که بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. پارک‌های تحقیقاتی نوآورانه دانشگاه RWTH با شرکت‌های مهم جهانی همکاری دارند.

کالج‌ فرایبورگ؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج فرایبورگ به تمرکز زیاد بر تحقیقات، به‌ویژه در حوزه علوم زیستی شهرت دارد. در این کالج طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها ارائه می‌شود. جامعه بین‌المللی پر جنب و جوش و محیط آموزشی حمایتی این دانشگاه بسیار موردتوجه است. پردیس زیبای فرایبورگ در جنگل سیاه واقع است که ترکیبی منحصر به فرد از طبیعت و دانشگاه را به دست می‌دهد

کالج توبینگن؛ بهترین کالج‌های آلمان

دانشگاه توبینگن به انجام تحقیقات گسترده و تدریس در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی شهرت دارد. این دانشگاه که در سال 1477 تأسیس شد، سابقه‌ای طولانی در تحصیلات دانشگاهی دارد. طیف وسیعی از برنامه‌ها در این کالج ارائه می‌شود. این دانشگاه به ساخت ابتکارات سبز شهرت دارد.

کالج گوتینگن؛ بهترین کالج‌های آلمان

این کالج تحت عنوان دانشگاه Georg-August-Universität Göttingen شهرت دارد و به‌دلیل انجام تحقیقات گسترده در رشته‌های مختلف شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1737 تأسیس شد و در سطح بین‌المللی همکاری‌های قوی انجام می‌دهد. این کالج طیف وسیعی از برنامه‌هایی را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود ارائه می‌دهد. این دانشگاه در حوزه علوم و علوم انسانی اقدامات زیادی انجام داده است. شهر گوتینگن که یادگار دوران قرون وسطا است جذابیت این دانشگاه را صدچندان کرده است.

کالج هامبورگ؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج هامبورگ، که یکی از مؤسسات نوبنیان در آلمان به‌شمار می‌رود، در سال 1919 تأسیس شد، اما این کالج به‌سرعت پیشرفت کرد و با گذشت مدت زمان اندک به یکی از مهمترین کالج‌های آلمان تبدیل شد. در این کالج طیف متنوعی از برنامه‌ها ارائه می‌شود. یکی از دلایل شهرت و اهمیت این کالج انجام تحقیقات مختلف در زمینه تغییرات آب و هوا و پایداری جوی است. این دانشگاه ارائه‌دهنده بورسیه‌های تحصیلی متعدد بوده و دارای یک جامعه دانشجویی بین‌المللی پر جنب و جوش است.

قرار گرفتن کالج هامبورگ در یک شهر بندری تجارب دانشجویان را غنی می‌کند.

کالج فناوری کارلسروهه (KIT)؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج فناوری کارلسروهه شهرت جهانی در زمینه انجام تحقیقات در زمینه علوم طبیعی و مهندسی داشته و بر حل چالش‌های جهانی در زمینه انرژی، تحرک و اطلاعات تمرکز دارد. این دانشگاه شهرتی منحصربفرد در زمینه مهیا کردن فرصت‌های شغلی برای دانشجویان خود دارد. در این دانشگاه برنامه‌های متعددی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این دانشگاه همکاری‌های تحقیقاتی و صنعتی در سطح بین‌المللی انجام می‌دهد که باعث تقویت نوآوری و کاربردهای عملی می‌شود.

کالج صنعتی درسدن؛ بهترین کالج‌های آلمان

کالج صنعتی درسدن در درسدن که شهری جذاب و تاریخی است، قرار دارد. اغلب دانشجویان دانشگاه صنعتی درسدن مدت زمان زیادی را برای آشنایی با این شهر صرف می‌کنند. باوجود بمباران‌های متعددی که دردرسدن در طول جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، بسیاری از ساختمان‌های سبک باروک آن با دقت مرمت شدند.

TU Dresden یک کالج تحقیقاتی معتبر است که در رشته‌های بیوتکنولوژی، مهندسی زیستی و پزشکی زیستی تخصص دارد. مرکز پیشرفته بیوتکنولوژی این دانشگاه در پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌هایی مانند درمان‌های احیا کننده، مهندسی بافت و ژنومیک فعالیت دارد. اگر علاقه مند به مشارکت در تحقیقات معنادار و گسترده هستید که تغییرات و تأثیرات شگرفی در زندگی بوجود می‌آورد ، TU Dresden بهترین گزینه برای انتخاب است.

زمان و نحوه انجام اپلای برای کالج‌های آلمان

سال تحصیلی در آلمان دو ترم دارد: ترم زمستانی که از ماه سپتامبر/اکتبر شروع می‌شود و ترم تابستانی از ماه مارس/آوریل آغاز می‌شود. زمانی که در یک برنامه تحصیلی ثبت‌نام می‌کنید معمولاً شروع آن از ترم زمستان است، تعداد اندکی از برنامه‌ها در ترم تابستان ارائه می‌شود. برای تحصیل در ترم زمستانی، اصولاً باید تا 31 می همان سال درخواست خود را ارسال کنید. اگر در همان سال از دبیرستان فارغ‌التحصیل شوید، شانس با شما یار خواهد بود زیرا دوره درخواست معمولا تا 15 جولای تمدید می‌شود. اگر برای تحصیل در ترم تابستانی درخواست دهید، باید تا پیش از 15 ژانویه درخواست خود را ارسال کنید.

مدارکی که هنگام درخواست باید ارائه دهید شامل یک کپی تایید شده از مدرک ورود به دانشگاه و مدرک زبان آلمانی خود است. اگرچه برای ثبت‌نام در برخی از کالج‌ها و برنامه‌های تحصیلی باید مدارک بیشتری ارائه دهید، مانند گواهی کارآموزی.

اگر دوست دارید در یک رشته تحصیلی رایگان یا یک برنامه تحصیلی محدود پذیرش بگیرید، باید درخواست خود را مستقیماً برای دانشگاه ارسال کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها فرآیند درخواست را به صورت برون‌سپاری انجام داده که برعهده سازمان uni-assist است. برای کسب اطمینان در اینباره می‌توانید به دفتر بین‌المللی یا اداره ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه موردنظر خود مراجعه کرده و یا وب‌سایت دانشگاه را بررسی کنید که آیا دانشگاه خود درخواست شما را دریافت می‌کند یا باید درخواست خود را از طریق uni-assist. ارسال کنید.

 سازمان Uni-assist مدارک متقاضیان را جمع‌آوری کرده، گواهینامه‌های دریافت شده خارج از کشور را ارزیابی و درخواست متقاضیان را به دانشگاه اطلاع می‌دهد. داوطلبان باید هزینه خدمات این مؤسسه را پرداخت کنند.

اگر دوست دارید در یک برنامه با پذیرش محدود در آلمان ثبت‌نام کنید، باید درخواست خود را به بنیاد پذیرش دانشگاه (“Stiftung für Hochschulzulassung” یا SfH تحویل دهید.

پس از دریافت تاییدیه دانشگاه، باید ثبت‌نام خود را انجام دهید. درصورتی که به هر دلیلی از مهلت ثبت‌نام جا ماندید، پوزیشن تحصیلی شما به داوطلب دیگری داده می‌شود. شما می‌توانید از طریق پست یا شخصاً در اداره ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه ثبت‌نام  خود را انجام دهید. در نامه پذیرش دریافت شده نحوه ثبت‌نام مشخص شده است. در این نامه همچنین لیست مدارک لازم برای ثبت‌نام آمده است. این مدارک معمولاً شامل مدارک ورودی دانشگاه، کارت شناسایی، گواهی بیمه سلامت و گواهینامه مهارت زبان آلمانی است.  

شرایط دریافت ویزا و پذیرش برای تحصیل در کالج‌های آلمان

اغلب دانشجویان بین‌المللی پیش از ورود به آلمان، نیاز به دریافت ویزای دانشجویی آلمان در کنسولگری آلمان در کشورشان دارند. برخی کشورها از ویزای آلمانی معاف هستند اگرچه شهروندان این کشورها هم همانند سایر کشورها باید پس از ورود به آلمان برای تحصیل در یک دوره بیش از 90 روز باید اجازه اقامت دریافت کنند.

شهریه در کالج‌های آلمانی

بسته به مؤسسه و رشته تحصیلی، شهریه دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی متفاوت است. اما در مجموع، شهریه در دانشگاه‌های دولتی آلمان به‌طور قابل توجهی از موسسات خصوصی کمتر بوده و غالباً از دانشجویان داخلی و بین‌المللی شهریه‌ای دریافت نمی‌شود. دلیل آن هم این است که دانشگاه‌های دولتی در آلمان بودجه هنگفتی را از دولت دریافت می‌کنند.

اگرچه، ممکن است دانشجویان بین‌المللی ملزم به پرداخت هزینه اندکی با عنوان «هزینه ترم» شوند که هزینه مواردی مانند خدمات دانشجویی و حمل‌ونقل را پوشش می‌دهد. دانشگاه‌های خصوصی در آلمان شهریه‌های بالاتری دریافت می‌کنند، اگرچه این هزینه‌ها بسته به مؤسسه و برنامه می‌تواند به‌طور چشمگیری تفاوت داشته باشد.

انواع کالج‌ها در آلمان

Berufsakademien / Hochschule dual به دانشجویان آموزش‌های تئوری و عملی حین کار ارائه می‌دهند. تفاوت اصلی این نوع کالج با دانشگاه این است که تجربه کاری و عملی دانشجو قسمت مهمی از فرآیند آموزشی است. برنامه‌های آموزشی را دانشگاه و کارفرمایان به‌طور مشترک انجام می‌دهند. دوره‌های تحصیلی در این کالج به طور متوسط ​​دو سال به‌طول می‌انجامد. آموزش تئوری یک دوره سه ماه بوده و زمان باقی‌مانده به تمرین در محل کار اختصاص دارد.
علاوه بر دریافت بورسیه‌های احتمالی، دانشجویان ماهانه حقوقی بین 400 تا 1713 دلار دریافت می‌کنند. پس از از سرگذراندن امتحان نهایی، فارغ‌التحصیلان مدرک دیپلم یا در برخی برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌های معتبر مدرک لیسانس دریافت می‌کنند.

Fachschulen / Fachakademien این مورد ویژه دانشجویانی است که پیش‌تر از یک کالج تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند و در این کالج می‌توانند آموزش‌های بیشتری دریافت کنند. برخی از دانشگاه‌ها نیاز به گذراندن دوره‌های عملی در برخی رشته‌ها دارند. Fachschulen  ارائه‌دهنده برنامه‌های مختلفی در این حوزه‌هاست: اقتصاد کشاورزی، طراحی، فناوری، تجارت، مددکاری اجتماعی. دوره آموزشی در این مؤسسات 1-2 سال به‌طول می‌انجامد، در این مؤسسات برنامه‌های تمام‌وقت و پاره‌وقت در دسترس است.
 Fachakademien که در بایرن قرار دارند، وظایف مشابهی را انجام می‌دهند.

سخن پایانی

کیفیت بالای سیستم آموزش عالی آلمان در سطح بین‌المللی شهرت دارد. طیف وسیعی از برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی که به زبان انگلیسی ارائه می‎شود در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. آلمان مجهز به سیستم آموزش عالی غیرمتمرکز است، که براساس این سیستم هر منطقه مسئول سازماندهی و اداره دانشگاه‌های خود بوده و حتی میزان شهریه پرداختی توسط دانشجویان بین‌المللی زیرنظر منطقه مرتبط صورت می‌گیرد.

در آلمان بیش از 400 کالج وجود دارد که شامل موسسات علمی مختلفی چون مدارس فنی حرفه‌ای می‌شود. از آنجایی که بسیاری از این مؤسسات برنامه‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل درکالج‌ها به آلمان مهاجرت می‌کنند. کالج‌های آلمان آموزش باکیفیت بالا، فرصت‌های تحقیقاتی گسترده و محیطی دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

اگر شما هم علاقمند به تحصیل در یکی از کالج‌های معتبر کشور آلمان هستید، می‌توانید با مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

سؤالات متداول

مدت زمان تحصیل در کالج‌های آلمان چقدر است؟

مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان ‌مدت سه سال به‌طول می‌انجامد. درکالج‌های آلمان، باید از همان ابتدا رشته موضوعی خود را انتخاب کنید.

آیا تحصیل در کالج‌های آلمان رایگان است؟

بله. در بسیاری از ایالت‌های فدرال آلمان، دانشجویان داخلی و بین‌المللی می‎توانند به‌صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل شوند. اگرچه تمام دانشجویان دانشگاه‌های دولتی باید هزینه ترم تحصیلی را که معمولاً بین 100 تا 300 یورو است پرداخت کنند. مجموع سالانه این مبلغ حداکثر 700 یورو است.

تفاوت بین کالج و دانشگاه در آلمان چیست؟

تمرکز کالج‌ها اغلب بر روش‌های تدریس عملی است، اما تمرکز دانشگاه‌ها بر مبانی نظری بوده و ترکیب گسترده‌تری از موضوعات در دانشگاه‌ها وجود دارد.

آیا همه می‌توانند در آلمان به کالج بروند؟

اکثر دانشجویان بین‌المللی پیش از آنکه بتوانند برای انجام تحصیل وارد آلمان شوند، نیاز دارند تا ویزای دانشجویی آلمان در کنسولگری آلمان در کشورشان را دریافت کنند.

تحصیل در کالج‌های در آلمان از چه سنی مجاز است؟

18 سال سن؛ اگرچه، دانش‌آموزان معمولاً تا 18 سالگی در مدرسه مشغول به تحصیل‌اند و سپس تحصیلات عالی را در یک کالج یا دانشگاه آلمانی به انجام رسانده و یا ادامه تحصیلات حرفه‌ای خود را در یک مدرسه حرفه‌ای یا مدرسه فنی تما‌م‌وقت آغاز می‌کنند.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *