موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

بهترین کالج های آمریکا

خانه » بلاگ » بهترین کالج های آمریکا
بهترین کالج های آمریکا

هر سال حدود یک میلیون دانشجوی بین‌المللی به خاطر امکانات پیشرفته و رفاه زیاد زندگی دانشجویی در آمریکا، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام می‌کنند. اما به طور کلی، اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا چندان کار ساده‌ای نیست و برای انجام آن، به راهنمایی‌هایی نیاز دارید. ما در این مقاله قرار است شما را با مفهوم کالج در آمریکا، بهترین کالج‌ های آمریکا، ارزان‌ترین کالج‌ های آمریکا و نحوه ثبت نام در آن‌ها آشنا کنیم. پس به خواندن ادامه دهید.

ویژگی‌های یک کالج خوب برای دانشجویان بین‌المللی

اگر می‌خواهید به تحصیل در آمریکا بپردازید باید کالج مناسبی را برای ثبت نام انتخاب کنید. در غیر این صورت با موانع و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که شما را از این کار، پشیمان می‌سازد. ما در ادامه ویژگی‌های یک کالج خوب جهت تحصیل دانشجویان بین‌المللی در آمریکا را معرفی می‌کنیم تا حین تصمیم‌گیری مراقب باشید.

• تأمین بودجه تحصیلی دانشجو: کالج‌ها و موسسات آمریکا می‌توانند بسیار گران باشند و دانشجویان بین‌المللی به کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی برای این کار نیاز دارند. پس حتما چک کنید که کالج مورد نظر بودجه‌ی تحصیل شما را به عنوان دانشجوی بین‌المللی تامین کند.

• وجود گروه‌های دانشجویی همسن و سال شما: اگرچه دانشجویان بین‌المللی ممکن است اصلا نگران پیدا کردن گروهی از همسن و سالان خود در دانشگاه نباشند، ولی اگر بتوانید گروهی از دانشجویان بین‌المللی همسن خود را در کالج انتخابی پیدا کنید، احساس بهتری خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید از کلاب‌های دانشجویی و انجمن‌های مختلف موجود در کالج استفاده کنید و ارتباطات خود را گسترش دهید. پس حتما کالج را جهت وجود این کلاب‌ها بررسی کنید.

• موفقیت و رفاه کالج: یک کالج باید پشتیبانی‌های تخصصی در زمینه‌های اجتماعی، دانشگاهی، حرفه‌ای و زبان داشته باشد. مهاجرت به کشوری جدید مثل آمریکا، استرس‌زا است. پس حتما راجع به سیستم پشتیبانی موجود در کالج تحقیق کنید تا بعدا از آن‌ها استفاده ببرید.

تفاوت کالج و دانشگاه در آمریکا

کالج و دانشگاه معمولا به جای یکدیگر در آمریکا استفاده می‌شوند ولی در واقعیت، تفاوت‌های وجود دارد. بسیاری از مردم،‌ از کالج برای اشاره به موسسات آموزشی استفاده می‌کنند. اما کالج به طور کلی، یک موسسه‌ی کوچک، با پردیس صمیمی‌تری است که در درجه‌ی اول، رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی را ارائه می‌دهد. اما دانشگاه‌ها بزرگ‌تر هستند، کالج‌های بیشتری دارند، منابع و کتابخانه‌های بزرگتری ارائه می‌دهند و در آن‌ها می‌توان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز اقدام کرد.

کالج‌های آمریکا تدریس را با رویکردهای فردی و ارتباط با اساتید پیش می‌برند. ولی دانشگا‌ه‌ها کلاس‌های بزرگ‌تری دارند که در سالن‌های کنفرانس برگزار می‌شود. در دانشگاه‌ها، بین دانشجو و اساتید تعامل کمتری وجود دارد و هر کلاسی اغلب با سمینار و آموزش‌هایی ارائه می‌شود که دانشجو محور باشند. اینکه کدام سبک و سیستم آموزشی برای شما بهتر است، انتخاب خودتان است. شما باید ببینید که با کدام سیستم بهتر خو می‌گیرید و یادگیری در آن برایتان راحت‌تر خواهد بود. برای پاسخ به این سوال، باید راجع به کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلف آمریکا (که کم هم نیستند) تحقیقات زیادی انجام دهید.

انواع کالج‌های آمریکا

کالج‌های آمریکا انواع مختلفی دارند و هر کدام، رشته‌های تحصیلی متفاوتی را ارائه می‌دهند که به نوع آن کالج بستگی دارد. در واقع از آنجا که پردیس و محوطه کوچک‌تر است، شاخه‌های انتخابی برای تحصیل در کالج محدود‌تر است و شما نمی‌توانید از یک کالج، انتظار تنوع رشته‌های موجود در دانشگاه‌های آمریکا را داشته باشید. ما در ادامه به شما انواع کالج‌های آمریکا را معرفی می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری و انتخاب آگاهانه به شما کمک کنیم. سپس به معرفی بهترین و ارزان‌ترین کالج‌های آمریکا برای دانشجویان ایرانی، می‌پردازیم.

کالج هنرهای لیبرال

کالج هنرهای لیبرال به این فلسفه اعتقاد دارد که دانشجویانی که دانش گسترده‌ای دارند، برای کار آماده‌تر خواهند بود. چون می‌توانند مهارت‌ها و درک متنوع و زیادی از مسائل مختلف داشته باشند. دانشجویانی که در کالج هنرهای لیبرال ثبت نام کنند، به جای اینکه فقط روی یک شاخه‌ی کوچک تمرکز کنند، بخشی از وقت خود را روی کلاس‌های مرتبط به رشته ی خود، و بخشی دیگر را روی دروس اصلی سپری خواهند کرد. دروس اصلی، وسعت دانش دانشجویان را در حوزه‌هایی مثل تاریخ، هنر، ارتباطات، ریاضیات، علوم و زبان افزایش می‌دهد. دانشجویانی که در این کالج‌ها ثبت نام می‌کنند، بیشتر درگیر تحلیل و بحث در کلاس‌ها هستند.

این فلسفه آموزشی در آمریکا، کانادا و اروپای غربی منحصر به فرد است و اکثر دانشجویانی که تحصیل در کالج هنرهای لیبرال را انتخاب می‌کنند، برای کشف مسیرهای شغلی متفاوت انجامش می‌دهند. دانشجویان حتی می‌توانند در سال اول یا دوم کالج رشته ی تخصصی خود را انتخاب کنند، که این فرصتی است که به آن‌ها زمان می‌دهد اهداف خود را مشخص کنند. برخی دیگر از دانشجویان ترجیح می‌دهند در یک کالج تخصصی‌تر درس بخوانند و خودشان را درگیر موضوعات متنوع نکنند.

کالج هنرهای نمایشی و تجسمی

کالج هنرهای نمایشی و تجسمی مخصوص رشته‌هایی مثل رقص، تئاتر، موسیقی و هنرهای زیبا است. کالج موسیقی یا هنر نیز، دوره‌هایی آکادمیک مثل ریاضی و مقاله‌نویسی را ارائه می‌دهند. حتی برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها با کالج‌های هنری توافق‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که دانشجویان بتوانند حین تحصیل در یک دانشگاه دیگر در آمریکا، در این کالج‌ها هم ثبت نام کنند و به یادگیری هنر مورد نظر خود بپردازند. روند اخذ پذیرش از این کالج‌ها با کالج‌های معمولی و سنتی متفاوت‌تر است. چون دانشجویان باید پیشینه‌ای در زمینه هنر داشته باشند و جهت اخذ پذیرش، باید تست دهند یا نمونه کار ارسال کنند.

کالج فناوری

اگر به شیمی یا بازی‌های کامپیوتری علاقه‌ دارید و نمی‌دانید که شیمی‌دان شوید یا برنامه‌نویس، باید به کالج فناوری بروید. تمرکز اصلی کالج فنی روی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است. در اکثر این کالج‌ها شما با اساتیدی که به تحقیق، نوآوری و اکتشاف علاقه دارند، روبه‌رو خواهید شد و ارتباط سازنده‌ای برقرار خواهید کرد. کالج فناوری در آمریکا، بهترین تجهیزات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از امکانات مختلف، مهارت‌های زیادی را جهت ورود به بازار کار به دست بیاورید. مهارت‌هایی که پس از تحصیل منعکس خواهند شد.

کالج‌ الهیات

به طور کلی، دو نوع کالج الهیات در آمریکا وجود دارد. کالجی که هنرهای آزاد را ارائه می‌دهد و به نظمی مذهبی وابسته است، و کالجی که دانشجویان را برای تبدیل شدن به رهبران مذهبی آموزش می‌دهد. کالج‌هایی که وابستگی مذهبی دارند، منابع متنوعی جهت یادگیری دانشجویان فراهم می‌کنند. این منابع از عبادتگاه گرفته تا برگزاری اعیاد و مراسم مذهبی، همگی برای آموزش دانشجویان است. برنامه درسی این کالج‌ها شامل اعتقادات دینی مختلف و سایر درس‌ها و واحد‌های مذهبی است. به یاد داشته باشید که مکتب این کالج‌ها بر اساس سکولاریسم یا جدایی دین از سیاست است. برخی از کالج‌ها هم فقط به یک مذهب وابسته هستند، ولی دانشجویان از تمام مذاهب استقبال می‌کنند و دین شخصی خودشان را وارد کلاس نمی‌کنند.

کالج‌های تک جنسیتی

کالج‌های زنانه و دخترانه‌ی زیادی در آمریکا وجود دارد که معتبر هم هستند. ولی کالج مردانه به تعداد کمتری در این کشور وجود دارد. این کالج‌ها جهت تمرکز بیشتر در کلاس‌ها، مربیگری توانمند و تمرکز روی جنسیت دانشجویان ورودی است. اکثر کالج‌های تک جنسیتی آمریکا، انجمن‌های فعال و رویدادهای پر جنب و جوشی در طول سال دارند. این انجمن‌ها با سایر کالج‌ها مشترک است تا یک زندگی اجتماعی متعادل را برای دانشجویان فراهم کند و همه چیز یک طرفه و اگزجره پیش نرود.

رشته‌های تحصیلی کالج‌های آمریکا

در بالا، راجع به انواع کالج‌های آمریکا صحبت کردیم و احتمالا خودتان تکلیفتان مشخص است و می‌دانید که می‌خواهید به کدام کالج مراجعه کنید. اما ممکن است ندانید که می‌خواهید در چه رشته‌ای تحصیل کنید. شاید بخواهید در یک دوره‌ی افتخاری شرکت کنید، دوره‌های پیشرفته را سپری کنید و با سایر دانشجویان، در پروژه‌های تحقیقاتی و نگارشی، همکاری کنید و فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشید.

شاید هم هدف شغلی مشخصی در ذهنتان داشته باشید، ولی کالج هنرهای لیبرال برایتان جذاب است و می‌خواهید دانش خود را در ابعاد زیادی گسترش دهید. البته این جای نگرانی ندارد. بسیاری از کالج‌های هنرهای لیبرال در آمریکا، دوره‌هایی را برای رشته‌هایی چون حقوق، امور مالی، پزشکی و … ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا در یک زمینه تخصص داشته باشید و در عین حال، راجع به سایر موضوعات نیز دانش کافی به دست بیاورید. اما اگر می‌خواهید تحصیلات خود را تا مقاطع آکادمیک مثل کارشناسی ارشد و دکترا هم ادامه دهید، باید به دنبال دانشگاه‌های آمریکا باشید. پس به طور کلی، سعی کنید با مشاوره و تحقیق، مسیر تحصیلی خود را مشخص کنید و در کالج مناسب، و رشته‌ی مناسبی برای تحصیل ثبت نام نمایید.

البته مهم نیست که مسیر شما چیست. این را همیشه به یاد داشته باشید که قطعا کالجی در آمریکا وجود دارد که نیازها و خواسته‌های تحصیلی شما را برآورده کند. فقط باید راجع به چیزی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید تحقیق کنید. آیا شما آموزش مستقل را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید در کلاس‌های بزرگی که در سمینارها برگزار می‌شود شرکت کنید و از طریق بحث و تعامل درستان را یاد بگیرید؟ آیا می‌خواهید در یک جمعیت بزرگ دانشجویی تحصیل کنید و روابط اجتماعی خود را پیشرفت دهید یا در یک محیط صمیمی در بخوانید که دانشجویان بهم نزدیک هستند و همه نام یکدیگر را می‌دانند؟ هر تصمیمی که بگیرید، تمرکز اصلی شما باید روی یافتن کالج مرتبط با رشته‌ی شما، و رشته‌ی تحصیلی مورد نظرتان باشد که الهام بخش و انگیزه‌بخش شماست و قرار است شما را به جایی در زندگی که دوست دارید، می‌رساند.

ارزان‌ترین کالج‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

است بخواهید مؤسساتی را در نظر بگیرید که مبالغ زیادی از کمک مالی خود را به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهند. سخاوت یک مدرسه ممکن است به پوشش کسری ناشی از عدم دسترسی به کمک های فدرال کمک کند.

دانشجویان بین‌المللی در آمریکا نمی‌توانند کمک‌های مالی فدرال را دریافت کنند. این بورسیه منبع بزرگی برای دانشجویان بومی ایالات متحده است و هزینه‌های تحصیلی آن‌ها را پوشش می‌دهد. شما دو گزینه دارید. یا خودتان تمام شهریه‌ی کالج را بپردازید، یا بخواهید از کالج یا موسسه‌ای که در آن ثبت نام می‌کنید، کمک مالی و بورسیه تحصیلی بگیرید. برخی کالج‌ها کمک‌های مالی سخاوتمندانه‌ای را جهت تحصیل دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

به طور کلی این نکته را بدانید که تحصیل در کالج‌های آمریکا گران است. در واقع آمریکا یکی از گران‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. پس حتی اگر خود کالج به شما بورسیه‌ی تحصیلی ارائه کرد، باز هم شما باید فکری برای پوشش سایر هزینه‌های زندگی و تحصیل در آمریکا بکنید. البته این امرزی معمول است که اکثر دانشجویان بین‌المللی در آمریکا، با بدهی قابل توجهی در وام دانشجویی مواجه می‌شوند. اگر این هزینه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را برای شما نگران کننده کرده، ما در ادامه ارزان‌ترین کالج‌های آمریکا را برای تحصیل شما معرفی خواهیم کرد. این کالج‌ها هر سال، حداقل به 50 دانشجو کمک‌های مالی اعطا می‌کنند.

به یاد داشته باشید، تمام کالج‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند فوق‌العاده هستند و امکانات آموزشی بسیار خوبی را برای دانشجویان ارائه می‌دهند. پس اخذ پذیرش از آن‌ها ممکن است سخت و رقابتی باشد. پس جهت اخذ پذیرش از آن‌ها، حتما از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید تا مدارک مورد نیاز را به درستی جمع کنید.

دانشگاه کلمبیا، نیویورک

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 287
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 70,807 دلار

کالج اسکیدمور، ساراتوگا اسپرینگز، نیویورک

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 90
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 70,807 دلار

کالج ولزلی، ولزلی، MA

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 84
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 69660 دلار

کالج هاورفورد، هاورفورد، PA

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 48
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 71,496 دلار

دانشگاه ییل، نیوهون، سی تی

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند:  264
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 67,048 دلار

دانشگاه دوک، دورهام، NC

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 176
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 64724 دلار

دانشگاه استنفورد، استنفورد، کالیفرنیا

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 225
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 66000 دلار

دانشگاه وسلیان، میدل تاون، سی تی

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 84
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 69698 دلار

دانشگاه واشنگتن و لی، لکسینگتون، ویرجینیا

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 74 نفر
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 66671 دلار

دانشگاه کرنل، ایتاکا، نیویورک

  • تعداد دانشجویانی که از این کالج کمک مالی دریافت کرده‌اند: 199
  • میانگین مبلغ اعطا شده: 65286 دلار

کالج‌های آمریکا با بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی

اگر برای تحصیل در‌ آمریکا اقدام می‌کنید، اخذ کمک مالی احتمالا تنها مشکل شما به عنوان دانشجوی بین‌المللی نیست. شما باید دنبال کالج‌هایی باشید که جمعیت بین‌المللی بیشتری دارند. این یعنی، در اخذ دانشجویان بین‌المللی، آسان‌گیر هستند. همچنین تعداد دانشجویان بین‌المللی بیشتر در یک کالج، نشان‌دهنده‌ی تنوع بیشتر آن‌ها است. اگر این معیار مهمی برای شماست، لیست کالج‌های زیر را بررسی کنید. این لیست بر اساس درصد قبولی دانشجویان بین‌المللی است.

البته شاید بین این لیست، و لیست کالج‌های ارزان آمریکا، همپوشانی خاصی وجود نداشته باشد. اگر در درجه‌ی اول، به پذیرش دانشجویان بین‌المللی و تعداد آن‌ها در کالج مورد نظرتان اهمیت می‌دهید، این نکته را هم به یاد داشته باشید که ممکن است گران‌تر باشند و هزینه‌های بیشتری را برای شما رقم بزنند.

نیو کالج، نیویورک

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 30%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 6430

کالج روچستر، روچستر، نیویورک

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 27%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 6521 نفر

موسسه فناوری فلوریدا، ملبورن، فلوریدا

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 22%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 3475 نفر

کالج بوستون، بوستون، MA

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 21%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 16872

کالج کاردینال استریچ، میلواکی، WI

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 21%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 58421

کالج کارنگی ملون، پیتسبورگ، PA

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 21%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 7073

کالج برندیس، والتهام، MA

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 20%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 5945 نفر

دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو، لاجولا، کالیفرنیا

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 17%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 31,842

دانشگاه نورث وسترن، ایوانستون، IL

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 16%
  • تعداد کل ثبت نام  دانشجویان در مقطع کارشناسی: 8194

دانشگاه پلی تکنیک رنسلر، تروی، نیویورک

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 16%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 6283

دانشگاه کالیفرنیا – دیویس، دیویس، کالیفرنیا

  • درصد پذیرش دانشجویان بین‌المللی: 16%
  • تعداد کل ثبت نام دانشجویان در مقطع کارشناسی: 31162

بهترین کالج‌ های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

برخی از کالج‌های آمریکا برنامه‌ها و دوره‌های تخصصی خاصی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این مهاجرت به آمریکا را برای دانشجویان بین‌المللی، کمی ساده‌تر می‌کند. گرچه لیست زیر جامع نیست، ولی اگر به دنبال کالج خوبی برای تحصیل در رشته و دوره‌ی تخصصی خود می‌گردید، نقطه‌ی خوبی برای شروع است.

برخی از این کالج‌ها مراکز اختصاصی خاصی هم برای دانشجویان بین‌المللی دارند. آن‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش ESL و راهنمایی در مورد ویزا و مجوز تحصیل در آمریکا در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برخی از این کالج‌ها، با دوره‌های مربیگری یا بررسی منظم اعضای هیئت علمی، تحصیل بهتر و ساده‌تری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. حتی ممکن است، بورسیه‌های تحصیلی بسیار خوبی را از این کالج‌ها پیدا کنید. اما طبیعتا اخذ پذیرش تحصیلی از این کالج‌ها کار ساده‌ای نیست و باید رزومه‌ی علمی خوبی را جهت ثبت نام و اپلای، ارائه دهید.

کالج آریزونا، توسان، AZ

کالج U of A، میزبان بزرگ دانشجویان بین‌المللی است که زبان دوم آن‌ها، انگلیسی است. این کالج به دانشجویان کمک می‌کند تا با استفاده از زبان انگلیسی، با فضاهای حرفه‌ای، آکادمیک و دانشگاهی سازگار شوند. دانشجویان حتی می‌توانند به مرکز خدمات بین‌المللی این دانشگاه مراجعه کنند. این کالج همچنین یک برنامه بورسیه‌ی تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که مبلغ آن، سالانه بین 5500 الی 22000 دلار در سال است.

کالج پردو، وست لافایت، IN

هر سال حدود 8000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه پردو ثبت نام می‌کنند و حدود 4000 نفر آن‌ها دانشجوی کارشناسی و 4000 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند. این کالج برای دانشجویان بین‌المللی، خبرنامه فصل منتشر می‌کند. همچنین برنامه دوستی بین‌المللی را تقویت می‌کند تا دانشجویان بومی در آن، به عنوان مربی کمک کنند و هر گونه مشکل در تحصیل در این کالج کاهش پیدا کند.

کالج کلمسون، کلمسون، SC

هر سال حدود 1500 دانشجوی بین‌المللی در کالج کلمسون ثبت نام می‌کنند. این کالج بین کارکنان بین‌المللی و دانشجویان جلسات مداومی برگزار می‌کند تا مطمئن شود دانشجویان شاد و موفق هستند. این کالج همچنین کارگاه‌های گروهی مختلفی را ارائه می‌دهد که به دانشجویان بین‌المللی کمک کند تا در مورد حفظ وضعیت اقامت، فرصت‌های شغلی، سفر، ویزای تحصیلی آمریکا و سازگاری‌های فرهنگی، اطلاعات بیشتری داشته باشند.

کالج ویسکانسین – مدیسون، مدیسون، WI

حدود 4000 دانشجو از بیش از 120 کشور مختلف، در کالج ویسکانسین ثبت نام می‌کنند. این کالج، چند برنامه‌ی کاربردی مختلف را ارائه می‌دهد. برنامه‌ی Bridge، برای ایجاد روابط در محیط‌های متنوع جهانی است و دانشجویان بین‌المللی را با دانشجویان آمریکایی در سال اول تحصیلی آن‌ها، لینک می‌کند. سپس دانشجویان بین‌المللی بسیاری از گروه‌های بین‌المللی را در خود پردیس کالج بهم متصل می‌کند تا آگاهی و درک فرهنگی آن‌ها ارتقاء یابد.

کالج تمپل، فیلادلفیا، PA

کالج تمپل، یک برنامه فشرده یادگیری زبان انگلیسی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد تا کسانی که هنوز با این زبان خو نگرفته‌اند و می‌خواهند شغلی نیز در آمریکا پیدا کنند، آموزش‌های لازم را سپری کنند. این یک برنامه‌ی تحصیلی با مدرک کارشناسی نیست، این یک مرحله مقدماتی برای آماده‌سازی دانشجویان جهت تحصیل در آمریکا است. کالج تمپل همچنین برای متقاضیانی که در آزمون تافل، نمره‌ی کمتری دریافت کرده‌اند، پذیرش مشروط می‌گذارد.

اقدامات لازم جهت ثبت نام در یک کالج آمریکایی

جهت تحصیل در آمریکا، شما باید مراحلی را طی کنید که ممکن است پیچیده و گیج کننده باشند. شما باید راجع به هر مرحله از فرایند اخذ پذیرش از کالج‌های آمریکا، تحقیق کنید و مدارک لازم را جمع‌آوری کنید تا شانس خود جهت اپلای را افزایش دهید. ما در ادامه، از این مراحل به طور کلی صحبت می‌کنیم، ولی برای اطلاعات بیشتر و کامل تر، با موسسه مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید. طبق گفته‌ی وزارت امور خارجه آمریکا، پنج مرحله برای اپلای کالج‌‌های آمریکا وجود دارد.

مرحله 1: در مورد گزینه‌های خود تحقیق کنید

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی این مرحله را از قبل شروع کرده‌اید. شما این روند را از دوازده الی هجده ماه قبل از شروع سال تحصیلی خود که امیدوارید در آمریکا باشد، شروع کرده و ادامه دهید. جمع‌آوری اطلاعات مختلف در مورد شرایط، الزامات، معیارها و مهلت درخواست پذیرش از هر کالج بسیار مهم است.

مرحله 2: به فکر هزینه‌های تحصیل خود باشید

بدون بودجه‌ی مالی غیر ممکن است بتوانید در آمریکا تحصیل کنید. پس حتما از قبل شروع به جمع‌آوری اطلاعات راجع به شهریه، کمک‌های مالی، بورسیه‌ی تحصیلی و حداقل تمکن مالی لازم جهت اخذ پذیرش از کالج‌های آمریکایی باشید. چون همانطور که قبلا گفتیم و خودتان هم می‌دانید، تحصیل در آمریکا بسیار گران است.

مرحله 3: روند درخواست اپلای از کالج را شروع کنید

هر رشته‌ی تحصیلی در هر کالج، منحصر به فرد است و مهلت درخواست متفاوتی دارد. اگرچه این مهلت‌ها و مدارک درخواستی به طور کلی یکسان است، ولی باز هم راجع به مدارک مورد نیاز تحقیق کنید و جدول زمانی کالج مورد نظر را پیدا کنید تا بدانید از کی جهت جمع‌آوری مدارک و ارسال آن‌ها اقدام نمایید.

شما به عنوان دانشجوی بین‌المللی، جهت اخذ پذیرش از کالج‌های آمریکا، باید در آزمون‌های ورودی هم شرکت کنید. این آزمون‌ها شامل تافل و آزمون SAT و ACT می‌شوند. در هر آزمون باید حداقل نمره‌ی لازم را جهت ارائه به کالج مورد نظر به دست بیاورید. البته اگر در آزمون SAT/Act نمره‌‌ی قابل قبولی را به دست آوردید، چون دانش زبانی شما هم در این آزمون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، دیگر نیازی به ارائه نمره آزمون تافل نیست.

حتما راجع به هر رشته و آزمون ورودی مربوط به آن بخوانید. برای مثال، برای تحصیل در رشته پزشکی، باید آزمون MCAT دهید و برای تحقیق در رشته‌ی حقوق، آزمون دیگری انتظارتان را می‌کشد. همچنین این آزمون‌ها بسته به مقطع تحصیلی شما متفاوت است، ولی از آنجا که در اکثر کالج‌های آمریکا فقط می‌توانید برای اخذ مدرک کارشناسی اقدام کنید، همین آزمون‌ها مناسب شماست. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی ما در ارتباط با آزمون‌های ورودی آمریکا را بخوانید.

مرحله 4: برای ویزای تحصیلی خود اقدام کنید

پس از اخذ نامه پذیرش از کالج آمریکایی مورد نظر، باید به موقع جهت ارسال مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید. برای اینکه اطلاعات کاملی از مدارک درخواستی به دست بیاورید، حتما به وبسایت وزارت امور خارجه در آمریکا مراجعه کنید یا با یک دفتر مهاجرتی معتبر صحبت کنید.

مرحله 5: برای سفر به آمریکا آماده شوید

در اینجا شما هم پذیرش تحصیلی خود را گرفته اید هم ویزای تحصیلی آمریکا برایتان صادر شده است. پس تمام مدارک سفر را آماده و برای مهاجرت به آمریکا حاضر شوید. کالج جدید شما ممکن است اطلاعاتی راجع به بیمه درمانی دانشجویان، آب و هوای منطقه‌ و گزینه‌های حمل و نقل محلی و مسکن داشته باشد. پس آن‌ها را با دقت مطالعه کنید تا راجع به وسایلی که قرار است با خود ببرید، محل اقامت و … اطلاعات خوبی در دست داشته باشید. همچنین قوانین ورود به فرودگاه آمریکا را مطالعه کنید تا برای مواجهه با افسر مهاجرت در فرودگاه، آماده باشید.

موسسه مهاجرتی زنگنه

موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها تجربه در انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا، یکی از بهترین دفاتر مهاجرتی موجود برای کمک به شما در یافتن بهترین کالج‌ های آمریکا، اقامت، کاریابی و اخذ شهروندی آمریکا است. این موسسه با بهترین و باتجربه‌ترین تیم مشاوره و وکلای حرفه‌ای، در خدمت شماست تا در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به رویای خود که مهاجرت تحصیلی به آمریکا است، برساند. پس در تماس با ما، درنگ نکنید.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *