موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

بهترین کالج‌های هلند

خانه » بلاگ » بهترین کالج‌های هلند
بهترین کالج‌های هلند

کشور هلند یکی از پیشروترین کشورهای اروپا در زمینه آموزش است از این رو هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در هلند به این کشور مهاجرت می‌کنند.  در هلند تعداد زیادی مؤسسات آموزشی مدرن و سنتی وجود دارد که اغلب آن‌ها در سراسر جهان از شهرت خوبی برخوردارند. با وجود آنکه هلند از برخی کشورهای اروپایی دیگر همچون آلمان و یا فرانسه کوچک‌تر است اما تعداد بسیاری از برنامه‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کالج‌ها و دانشگاه‌های آن به زبان فرانسه ارائه می‌شود.

در این مقاله به بررسی بهترین کالج‌های هلند می‌پردازیم. اگر شما هم تصمیم دارید در یکی از کالج‌های هلند تحصیل کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. اگر هم با ابهامی مواجه شدید به شما توصیه می‌کنیم با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

کالج دانشگاه آمستردام؛ بهترین کالج‌های هلند

برنامه‌هایی که این کالج در زمینه هنر و علوم لیبرال ارائه می‌دهد بهترین فرصت برای یادگیری تفکر نقادانه، مطالعه هوشمندانه و برقراری ارتباط مؤثر است. دانشجویان در شروع تحصیلات خود در این کالج موضوعاتی مانند فلسفه، ریاصیات، روش‌های تحقیق، نوشتن و مطالعه انتقادی، زبان‌ها و منطق کلمات را فرا می‌گیرند. کالج دانشگاه آمستردام در آمستردام شرقی واقع شده است. پردیس این کالج در یکی از بزرگترین مراکز علوم اروپا یعنی پارک علمی آمستردام است.

کالج دانشگاه اراسموس (EUC)؛ بهترین کالج‌های هلند

کالج دانشگاه اراسموس در مرکز شهر روتردام که چندفرهنگی‌ترین شهر هلند است واقع شده است. دانشجویان در این محیط بین‌المللی می‌توانند با فرهنگ‌های مختلف آشنا شده و با مردم از ملیت‌های مختلف دوست شوند.

رویکردی که EUC به آموزش دارد یک رویکرد فعالانه به نام یادگیری مبتنی بر مشکل است. در این رویکرد دانشجویان می‌آموزند چگونه رهبری ‌کنند و تمام دانشجویان می‌بایست در آن شرکت کنند. به همین جهت در هر کلاس تعداد کمی از دانشجویان (حدود 12 نفر) قرار دارند تا همه بتوانند به‌صورت مساوی آموزش‌های باکیفیتی را دریافت کنند. در این کالج شما می‌توانید در چهار حوزه مختلف مشغول به تحصیل شوید. این حوزه‌های عبارتند از: اقتصاد و تجارت. علوم انسانی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و رفتاری، برنامه‌های بین‌رشته‌ای.

در کالج دانشگاه اراسموس، روش یادگیری مبتنی بر مشکل یا PBL مهمترین برنامه‌ یادگیری محسوب می‌شود. در کلاس‌هایی که بر اساس این رویکرد اداره می‌شود تنها حدود 10 الی 15 دانش‌آموز وجود دارد و آموزش‌ها توسط یک معلم متخصص در درس مربوطه ارائه می‌شود. این روش به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در یک موضوع خاص به تحقیق بپردازند و سر کلاس در بحث مروبط به آن مشارکت کنند.

دانش‌آموزان با این روش نه‌تنها یادگیری خوبی را تجربه خواهند کرد بلکه انگیزه خوبی نیز خواهند داشت. از این گذشته، دانش‌جویان این فرصت را خواهند داشت که سخنرانی‌های بزرگ‌تری در دانشگاه اراسموس برگزار کنند.

کالج دانشگاه فریسلان (UCF)؛ بهترین کالج‌های هلند

UCF یک کالج در حوزه علوم و هنرهای آزاد بوده که در شمال هلند واقع است. در این کالج شما می‌توانید در موضوعات بین‌رشته‌ای مرتبط با رشته اصلی خود به تحصیل بپردازند. در این کالج توجه ویژه‌ای به مبحث پایداری داده می‌شود. برای مثال اگر شما علاقمندید تا به‌روش‌های جدیدی به پایداری محیط‌زیست بنگرید، این کالج می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد.

نیمی از جمعیت دانشجویان این کالج از کشورهای مختلف هستند زیرا سیاست این کالج گردهم آوردن دانشجویان بین‌المللی با دیدگاه‌ها و تجربیات متفاوت از کشورها و مناطق مختلف است. از این رو، این کالج از ایده‌های متنوع استقبال شده و سطح وسیعی از یادگیری در این کالج اتفاق می‌افتد که این خود احساس بسیار خوبی به دانشجویان می‌دهد.

اما تحصیل در این کالج ممکن است برای دانشجویانی که تنها به‌دنبال دنبال کردن یک موضوع و گرفتن مدرک به‌صورت سنتی هستند هدف خوبی نباشد زیرا دانشجویان این کالج در موضوعات بین رشته‌ای تحصیل می‌کنند به این معنی که به‌طور همزمان در چند رشته به تحصیل می‌پردازند.

امکاناتی که این کالج در اختیار دانشجویان قرار می‎دهد شامل یک آزمایشگاه، یک سالن پیانو، یک کتابخانه، سالن‌ ورزشی مجهز و اقامتگاه دانشجویی برای دانشجویان سال اول است. دو خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان درنظر گرفته شده که هر کدام ظرفیت 75 دانشجو را دارد. اتاق‌های این خوابگاه‌ها به شکل سوئیت بوده و هر دانشجو می‌تواند از یک اتاق کوچک، آشپزخانه، توالت و دوش و فضای مطالعه بهرمند شود. علاوه بر اتاق، دانشجویان می‌توانند از اتاق‌های مشترک، اتاق‌های بازی و باغ‌های موجود در خوابگاه‌ها نیز استفاده کنند.

کالج دانشگاه لیدن (LUC)؛ بهترین کالج‌های هلند

دانشگاه لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است که در سال 1575 تأسیس شد. کالج دانشگاه لیدن در سومین شهر بزرگ هلند قرار دارد و دارای جمعیت دانشجویی کوچک حدود 600  دانشجو از 50 ملیت مختلف است. بیش از نیمی از دانشجویان این کالج در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌های بازرگانی، مطالعات محیطی، روابط بین‌الملل، حقوق، علوم سیاسی، بهداشت عمومی و مطالعات امنیتی تحصیلات خود را دنبال می‌کنند.

خوابگاه‌هایی که در محوطه دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده شده است سالن‌های مشترکی هستند که توسط یک تیم اداره می‌شوند که با سازماندهی رویدادهای اجتماعی و تشویق به برقراری ارتباط و تعامل مؤثر بین دانشجویان ساکن، احساس آرامش را به دانشجویان ساکن آنجا هدیه می‌دهد.

از آنجایی که دانشجویان باید وعده‌های غذایی‌شان را خود تهیه کنند، تعیین زمان غذاخوردن برعهده خود آن‌هاست.

علاوه بر این، کالج LUC دارای یک کافه، یک تراس روی پشت بام و موارد دیگری چون رستوران‌ها، سالن بدن‌سازی و فضاهای سبز بزرگ است. در پردیس کالج فرصت‌های متعددی برای کارآموزی و توسعه شغلی دانشجویان فراهم است. علاوه بر این،در شهر لاهه 22 سالن تئاتر و 35 سالن کنسرت وجود دارد و در محیط دانشگاه نیز فرصت‌های زیادی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی وجود دارد از این رو دانشجویان در طول مدت تحصیل خود می‌توانند اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.

کالج دانشگاه گرونینگن (UCG)؛ بهترین کالج‌های هلند

برنامه هنرها و علوم لیبرالی که در این کالج ارائه می‌شود یک برنامه درسی فشرده و مدرن بوده که متناسب با نقاط قوت و علایق هر دانشجو تدریس می‌شود. این کالج به دانشجویان خود مسکن ارائه می‌دهد.

دانشجویان در UCG یک برنامه لیسانس 3 ساله را دنبال می‌کنند. در این برنامه‌ها دانشجویان با دیدگاهی بین‌رشته‌ای، آزادی انتخاب و رویکردی مشارکتی برای یادگیری به تحصیل می‌پردازند و در میان انبوهی از رشته‌ها در سه حوزه علوم، علوم اجتماعی و علوم انسانی رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنند. دانشجویان در سال اول تحصیل خود در این کالج رشته خود را انتخاب نمی‌کنند و در عوض با طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در این سه حوزه آشنا خواهند شد.

دانشجویان پس از آشنایی کافی با رشته‌ها، در سال دوم و سوم می‌توانند گرایش موردعلاقه خود را انتخاب کنند. افراد در طول تحصیل خود روش‌های تحقیقی و مهارت‌های آکادمیک را فراگرفته و در پروژه‌های بندمدت همکاری می‌کنند.

کالج دانشگاه ماستریخت؛ بهترین کالج‌های هلند

در این کالج می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و مهارت‌های جدیدی در زمینه تجزیه و تحلیل کسب کنید. دانشجویان باانگیزه و جاه‌طلبی از سراسر جهان برای تحصیل به این کالج می‌آیند. در این کالج، آموزش‌ها ترکیبی از روش‌های تئوری و عملی است و با استفاده از روش آموزش مبتنی بر مشکل کلاس‌ها تشکیل می‌شود.

در طول تحصیل خود می‌توانید به یادگیری زبان هلندی در دوره‌های دو ترمی بپردازید. بیش از 120 برنامه تحصیلی در حوزه‌ها علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زیستی در این کالج ارائه می‌شود. دوره‌های عالی و ویژه‌ای نیز در دسترس است. این دوره‌ها عبارتند از: تاریخ هنر، مدیریت بازرگانی، زیست‌شناسی، ارتباطات، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مطالعات محیطی، تاریخ، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات بین‌المللی، مطالعات حقوقی، ریاضیات، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی و جامعه‌شناسی.

دوره‌های ارائه شده شامل سه سطح هستند: اولین سطح دوره‌های مقدماتی هستند که هیچ پیش‌نیازی ندارند. سطح دوم دوره‌ها سطح متوسط است که دارای پیش‌نیاز هستند و سطح نهایی که سطح پیشرفته است که نیاز به گذراندن پیش‌نیاز دارند. پروژه‌های تحقیقاتی که در مقطع کارشناسی برعهده دانشجویان قرار می‌گیرد، بخشی از برنامه یادگیری مبتنی بر تحقیقات ماستریخت است. کارآموزی در این برنامه‎ها جایگاهی ندارد.

تحصیل در این کالج بر پایه سنتی نیست و بر شیوه یادگیری مبتنی بر مشکل قرار دارد. شما در گروه‌های کوچک 10 الی 12 نفره بر اساس پیشینه و تجربه کاری و تحصیلی خود روی اهداف خود متمرکز خواهید شد. در این سیستم یادگیری شما به صورت موضوعی و بین‌رشته‌ای خواهد بود و به این ترتیب همزمان به‌صورت تئوری و عملی آموزش‌ها به شما ارائه می‌شود. آموزش‌ها به مدت دو ساعت و دو بار در هر هفته برگزار می‌شود.

شما در کلاس درس وظایف، مطالب مطالعه و اهداف یادگیری خود را به صورت گروهی فراخواهید گرفت و پس از کلاس می‌توانید به صورت فردی یا گروهی روی مطالعات خود کار کنید. ساعات مطالعه فشرده است و در هر جلسه آموزشی شما باید گزارشی از نتایج فعالیت‌های خود ارائه دهید.

کالج دانشگاه روزولت؛ بهترین کالج‌های هلند

تحصیل در این کالج ویژه افرادی است که علایق زیادی دارند. شما می‌توانید در این کالج یک موضوع بین‌رشته‌ای را انتخاب کرده که ترکیبی از دوره‌های هنری، علوم انسانی، مهندسی، علوم زیستی و علوم اجتماعی باشد.

 جمعیت دانشجویی این کالج محدود اما بسیار متنوع است و شما می‌توانید با فرهنگ‌های مختلفی از سراسر جهان آشنا شوید و در رویدادهای اجتماعی مختلف مانند کنسرت، مسابقات ورزشی، سخنرانی‌های مهم و یا بازار کریسمس  شرکت کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

Middelburg در قلب استان Zeeland قرار دارد. اگرچه این شهر نسبتاً کوچک است اما پرچاذبه و پرهیاهو است. در این شهر یک کتابخانه بسیار بزرگ و خاص، فضاهای مطالعه و برج تاریخی Lange Jan قرار دارد که می‌توانید در اوقات فراغت خود از آن‌ها بازدید کنید. دانشجویان بین‌المللی هیچگونه نگرانی‌ای بابت مسکن نخواهند داشت زیرا تا زمان فارغ‌التحصیلی مسکن به آن‌ها ارائه می‌شود. این خوابگاه‌ها به‌صورت سوئیت و با تمام امکانات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان خود باید آشپزی کنند.

کالج دانشگاه تیلبورگ؛ بهترین کالج‌های هلند

با تحصیل در این کالج می‌توانید حوزه‌های علوم اجتماعی، حقوق، علوم انسانی، تجارت و علوم اعصاب را ترکیب کنید و یک موضوع بین‌رشته‌ای را دنبال کنید. این رویکرد بین‌رشته‌ای به دانشجویان کمک می‌کند تا درک درستی از مسائل پیچیده دنیای امروز داشته و بتوانند راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای آن‌ها بیابند. کالج دانشگاه تیلور یک روش آموزش مختص به خود دارد به این صورت که اساتید مختلف با پیشینه‌های علمی متفاوت به صورت تیمی به تدریس و سخنرانی می‌پردازند تا از این طریق یک رویکرد انعطاف‌پذیر فکری را در دانشجویان پرورش دهند.

دانشجویان نیز باید بتوانند از دیدیگاه خود با استدلال دفاع کنند و به‌طور فعالانه در سخنرانی‌ها و سمینارها شرکت کنند. این کار مهارت‌های علمی آن‌ها همچون توانایی استدلال علمی، تفکر انتقادی، توانایی حل مسأله و مهارت‌های ارائه را تقویت می‌کند.

سال اول صرفاً یک مقدمه و آشنایی در رشته‌های حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی از جمله حقوق، تجارت، اقتصاد، علوم اعصاب شناختی، روانشناسی و جامعه شناسی، تاریخ، ادبیات و فلسفه است. اما در سال دوم دانشجویان می‎توانند رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنند. در سال سوم دانشجویان می‎توانند به صورت جزئی‌تر برنامه خود را انتخاب کنند. دانشجویان کارشناسی در این کالج ملزم به نوشتن پایان‌نامه هستند. همچنین یک درس عملی را برای آشنایی با بازار کار باید از سر بگذرانند.

مزایای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر

سیستم‌ آموزشی هلند یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان محسوب می‌شود. از آنجایی که بسیاری از دانشگاه‌های هلند در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان آمده‌اند، تحصیل در این کشور دارای اهمیت و محبوبیت بسیاری نزد دانشجویان بین‌المللی است.

  • مردم روشنفکر

شعار زندگی مردم هلند “زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند” است که این خود به معنای تنوع فرهنگی موجود در این کشور است. این موضوع موجب محبوبیت هلند نزد دانشجویان بین‌المللی شده است. دولت هلند فارغ از اینکه شما از چه ملیتی هستید امکانات مختلفی را در اختیار شما خواهد گذاشت. با انتخاب هلند به عنوان مقصد تحصیلی خود، این شانس را دارید که طیف گسترده‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم مختلف از سراسر جهان را تجربه کنید.

  • اقتصاد رقابتی

اکثر دانشجویانی که تحصیلات خود را در هلند به اتمام می‌رسانند تمایل دارند اقامت خود را در کشور هلند ادامه دهند و مشغول به کار شوند. از آنجایی که اقتصاد هلند بسیار رقابتی و رو به رشد است، احتمال یافتن یک شغل خوب در این کشور بسیار بالاست. بعلاوه، دانشجویان می‌توانند با یادگیری زبان هلندی شانس خود را برای تحصیل در این کشور بالا برند.

  • رواج بالای زبان انگلیسی

عده کثیری از مردم هلند به زبان انگلیسی مکالمه می‌کنند و بسیاری از دوره‌هایی که کالج‌ها و دانشگاه‌های هلند ارائه می‌دهند به زبان انگلیسی است.

  • رواج فرهنگ دوچرخه‌سواری

در کشور هلند شبکه گسترده‌ای از مسیرهای دوچرخ‌سواری وجود دارد و از آنجایی که قوانین جاده‌ای حامی دوچرخه‌سواران است، تصادفات جدی دوچرخه‌سواری بسیار کم اتفاق می‌افتد.

  • سبک زندگی سالم و فعال

سبک زندگی مردم هلند جزء سالم‌ترین سبک‌های جهان است و به‌همین‌خاطر تحصیل در هلند شما را به‌طور ناخودآگاه به سمت یک سبک زندگی سالم سوق می‌دهد. در کنار دوچرخه‌سواری، هلندی‌ها به سایر فعالیت‌های بدنی بسیار اهمیت می‌دهند و شما به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی فرصت زیادی برای پیوستن به تیم‌ها و گروه‌های ورزشی خواهید داشت. از این رو، می‌توانید تعاملات اجتماعی خود را گسترش داده و با چالش‌های زندگی و تحصیل در خارج از کشور سریع‌تر سازگار شوید.

  • غنای هنری

کشور هلند دارای گنجینه‌ای از آثار هنری ارزشمند و موزه‌های فراوان است. نقاشان صاحب سبکی مانند ورمیر و رامبراند و ون گوک در عصر طلایی هلند می‌زیسته‌اند. می‌توانید سفر اکتشافی خود را در دنیای هنری هلند با بازدید از موزه شگفت‌انگیز ون‌گوک شروع کنید.

  • مقاصد مختلف سفر

اینکه کدام شهر هلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنید اهمیت ندارد زیرا جای جای این کشور زیبایی است. علاوه بر این، می‌توانید با هزینه‌ای مناسب به کشورهای دیگر اروپا سفر کنید. بنابراین شما می‌توانید حین تحصیل خود، سفرهای زیادی را در داخل و خارج هلند انجام دهید و از این دوران بهترین استفاده را ببرید.

  • احساس راحتی

شما می‌توانید در این کشور خودتان باشید. مردم هلند بسیار صادق و روشنفکر هستند و شما را همانطور که هستید می‌پذیرند و می‌توانید در طول دوران تحصیل خود دوستان زیادی پیدا کنید.

سخن پایانی

تحصیل در هلند محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین‌المللی دارد. یکی از دلایل این محبوبیت وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های پیشرو و مدرن در این کشور است. دانشجویان می‌توانند با تحصیل در رشته موردنظر خود در یکی از بهترین کالج‌های هلند، به شغل موردنظر خود دست پیدا کنند و آینده خود را در این کشور بسازند. اگر شما هم تصمیم دارید رشته موردعلاقه خود را در یکی از کالج‌های هلند ادامه دهید به شما توصیه می‌کنیم که با تیم مشاوران ما در مؤسسه مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سؤالات متداول

چه نوع دوره‌های تحصیلی در کالج‌های هلند موجود است؟

در کالج‌های هلند می‌توانید در هر رشته تحصیلی دوره مناسبی برای خود پیدا کنید. شما می‌توانید در حوزه‌های مختلفی چون مهندسی، علوم کامپیوتر، تجارت، علوم طبیعی و علوم اجتماعی رشته موردنظر خود را انتخاب کنید.

آیا هلند به دانشجویان بین‌المللی  بورسیه ارائه می‌دهد؟

بله، بورسیه‌های تحصیلی زیادی در کالج‌ها و دانشگاه‌های هلند در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از برنامه کمک هزینه تحصیلی هلند، برنامه بورسیه هلند، اراسموس موندوس، برنامه دانشگاه لیدن، برنامه دانشگاه رادبود، بورسیه‌های دانشگاه Twente، بورسیه‌های تعالی آمستردام، بورسیه‌های اریک بلومینک و بورسیه‌های تعالی اوترخت.  

زمان تقریبی دریافت ویزای هلند چقدر است؟

زمان تقریبی دریافت ویزای هلند حدود 1 تا 3 ماه است. بنابراین باید برای فرم ویزای دانشجویی خود حداقل شش ماه پیش اقدام کنید و با دریافت پیشنهاد نامه خود بلافاصله برای ویزای خود اقدام کنید.

ماه‌های ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه‌های هلند چه زمانی است؟

در دانشگاه‌های هلند ماه سپتامبر و ماه فوریه زمان‌های پذیرش دانشجو هستند. ماه سپتامبر زمان اصلی پذیرش دانشجو در هلند است. تمام دانشگاه‌های هلند برنامه‌های تحصیلی خود را بر اساس پذیرش ماه سپتامبر ارائه می‌دهند. اما دانشجویانی که فرصت ثبت‌نام را در ماه سپتامبر از دست داده‌اند می‌توانند، برای پذیرش فوریه اقدام کنند.  

آیا می‌توان در حین تحصیل در هلند به کار مشغول شد؟

اگر مجوز اقامت دانشجویی در هلند داشته باشید، می‎توانید همزمان با تحصیل خود کار کنید. در طول سال تحصیلی می‌توانید هر هفته به مدت 16 ساعت و در تابستان به‌طور تمام وقت کار کنید.

هزینه ویزای تحصیلی هلند چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای اقامت طولانی هلند (MVV) یا اجازه اقامت، معادل 317 یورو است.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *