موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل در مدارس انگلستان

خانه » بلاگ » تحصیل در مدارس انگلستان
تحصیل-در-مدارس-انگلستان

آیا برای تحصیل فرزند یا فرزندانتان قصد مهاجرت به انگلستان را دارید؟ یا به فکر فرستادن فرزند خود به انگلستان برای تحصیل در یک مدرسه شبانه روزی هستید؟ تصمیم بسیار درستی گرفته‌اید. انگلستان یکی از قوی‌ترین و معتبرترین سیستم های آموزشی در جهان را داراست که ارائه آموزش با کیفیت همراه با اساتید و معلمان متخصص و آموزش دیده را تضمین می‌کند. بنابراین تحصیل در مدارس انگلستان باید در لیست اولویت هر متقاضی قرار بگیرد. برنامه‌های آموزشی مدارس انگلستان به دلیل قوانین سختگیرانه و استانداردهای بالا، تضمین می‌کند که دانش آموزان برای آینده خود آماده هستند و دانش و مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه مروری بر سیستم آموزشی مدارس انگلستان و انواع مدارس در این کشور خواهیم داشت. همچنین هزینه تحصیل، نحوه دریافت ویزای دانش آموزی انگلستان و مراحل تحصیل در مدارس این کشور را پوشش خواهیم داد.

سیستم آموزشی مدارس در انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان یکی از شناخته شده ترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. بر اساس سیستم آموزشی مدارس در انگلستان، تحصیل برای افراد 5 تا 16 ساله اجباری است. به طور کلی، سیستم آموزشی در انگلستان شامل چهار مرحله کلیدی اصلی می‌شود: سالهای اولیه، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی. این مراحل کلیدی در سیستم آموزشی انگلستان نقاط عطفی برای نظارت بر پیشرفت دانش آموزان و ارائه یک چارچوب ساختاریافته برای یادگیری آنها هستند. هر مرحله کلیدی مربوط به محدوده سنی خاص و آزمون‌های مهمی که برای ارزیابی میزان پیشرفت دانش آموزان طراحی شده است، می‌شود. این ارزیابی‌ها شامل آزمون‌های استاندارد، ارزیابی معلمان و سایر مدارک تحصیلی متناسب با اهداف آموزشی هر مرحله کلیدی است.

در اینجا به تفکیک، هر مرحله کلیدی را بررسی کرده‌ایم:

  1. آموزش سال‌های اولیه (Early Years Education)

آموزش سالهای اولیه در انگلستان پایه و اساس مهمی برای رشد کودکان از بدو تولد تا سن 5 سالگی را فراهم می‌کند. این آموزش شامل دو مرحله کلیدی است: مهد کودک و پیش دبستانی.

مهد کودک، که معمولا از سن 3 سالگی شروع می‌شود، بر پرورش مهارت های اجتماعی، عاطفی و شناختی از طریق فعالیت های یادگیری مبتنی بر بازی در یک محیط پرورشی متمرکز است. در این فضا، کودکان شروع به توسعه مهارت های ارتباطی و اجتماعی شدن می‌کنند و زمینه یادگیری در آینده برای آنها فراهم می‌شود.

پیش دبستانی، اولین سال تحصیل رسمی در سنین 4 تا 5 سالگی است و یادگیری ساختاریافته‌تری را با برنامه درسی سال‌های اولیه (EYFS) معرفی می‌کند. هدف از دروه پیش دبستانی توسعه بیشتر سواد، شمارش و مهارت‌های رشد شخصی است و کودکان را برای آموزش ابتدایی آماده می‌کند.

  • آموزش ابتدایی (Primary Education)

آموزش ابتدایی یا دبستان در انگلستان سنگ بنای اساسی برای رشد تحصیلی و شخصی کودکان است که معمولا مراحل کلیدی 1 و 2 را در بر می‌گیرد.

در طول این سال‌ها، کودکان 5 تا 11 سال در کنار علوم انسانی، هنر و تربیت بدنی، در برنامه‌های درسی متنوعی شرکت می‌کنند که موضوعات اصلی مانند انگلیسی، ریاضیات و علوم را پوشش می‌دهد. در کنار فعالیت های تحصیلی، مدارس ابتدایی در انگلستان، پرورش مهارت های اجتماعی و عاطفی، پرورش ویژگی‌هایی مانند کار گروهی، انعطاف پذیری و خلاقیت را در اولویت قرار می‌دهند. در اواخر دوره ابتدایی، کودکان در آزمون‌های ورودی مورد نیاز برای تحصیل در مقطع بعدی شرکت می‌کنند.

  • آموزش متوسطه (Secondary Education)

تحصیلات متوسطه در انگلستان مرحله مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. در طول این مقطع، دانش آموزان 11 تا 16 ساله به طور دقیق و عمیق‌تر به یک برنامه درسی گسترده و متعادل می‌پردازند. موضوعات اصلی مانند انگلیسی، ریاضیات و علوم با طیف وسیعی از دروس اختیاری از جمله علوم انسانی، زبان، هنر و دوره‌های حرفه‌ای تکمیل می‌شوند.

پس از اتمام این دوره، دانش آموزان در امتحانات گواهی عمومی آموزش متوسطه (GCSE) شرکت می‌کنند که مهارت آنها را در موضوعات مختلف ارزیابی می‌کند و مبنایی برای ادامه تحصیل است. پس از GCSE، دانش آموزان ممکن است ادامه تحصیل خود را با گذراندن دوره‌های A Levels یا مدارک حرفه‎ای دنبال کنند.

دوره‌های A Levels، شامل مطالعه عمیق در سه تا چهار موضوع به انتخاب دانش‌آموزان است و راهی برای تحصیل در دانشگاه یا ورود به نیروی کار را فراهم می‌کند. این دوره دو ساله به عنوان مقطعی مهم برای دانش آموزان است تا در موضوعات انتخابی خود تخصص پیدا کنند و برای مرحله بعدی تحصیل خود آماده شوند.

  • آموزش عالی (Higher Education)

آموزش عالی در انگلستان عمدتا شامل تحصیلات در سطح دانشگاه است. تحصیلات دانشگاهی در انگلستان برای دانشجویانی است که به دنبال کسب مدارک تحصیلی بالاتر و پیشرفت حرفه‌ای هستند. دانشگاه‌های انگلستان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی طیف متنوعی از برنامه‌های تحصیلی را در رشته‌های مختلف از هنر و علوم انسانی گرفته تا علوم و مهندسی ارائه می‌دهند.

ساعات مدارس در انگلستان

مدارس در انگلستان از دوشنبه تا جمعه دایر هستند و به طور معمول از ساعت 08:30 یا 09:00 شروع می‌شوند و در ساعت 15:30 یا 16:00 به پایان می‌رسند. دانش آموزان معمولا استراحت صبحگاهی و ناهار دارند. سال تحصیلی در انگلستان بسته به منطقه از آگوست یا سپتامبر تا ژوئن یا جولای ادامه دارد و هر سال تحصیلی نیز شامل سه ترم با 13 هفته در هر ترم است. به طور معمول، تعطیلات مدرسه شامل تعطیلات نیم ترم، عید پاک، کریسمس و تابستان است. مدارس نیز در تعطیلات عمومی تعطیل می‌شوند. دانش آموزان در طول عید پاک، 2 هفته و در تابستان، 6 هفته تعطیلات دارند.

انواع مدارس در انگلستان

مدارس در انگلستان به دو نوع اصلی زیر تقسیم می شوند:

  • مدارس دولتی

مدارس دولتی در انگلستان شامل هر نوع مدرسه‌ای است که توسط دولت، یک مقام محلی، نهادهای مدیریت مدارس و مؤسسات خیریه یا سازمان‌های مذهبی تامین مالی می‌شوند. هزینه‌هایی که والدین متحمل می شوند فقط شامل مواردی مانند لوازم مدرسه، لباس فرم، وعده‌های غذایی، اردوهای مدرسه و فعالیت‌های خارج از مدرسه می‌شود. در این مدارس کلاس‌ها با تعداد بیشتر دانش آموزان (تا 30 دانش آموز) تشکیل می‌شود. همه دانش آموزان بین سنین 5 تا 16 سال حق تحصیل رایگان در یک مدرسه دولتی در نزدیکی محل زندگی خود را دارند.

انواع اصلی مدارس دولتی در انگلستان عبارتند از: آکادمی‌ها، مدارس محلی، مدارس تراست و فاندیشن، مدارس داوطلبانه و تحت کنترل، مدارس گرامر، مدارس جامع، مدارس مذهبی، مدارس تخصصی و مدارس مخصوص کودکان استثنایی

  • مدارس خصوصی

مدارس خصوصی که به عنوان مدارس مستقل نیز شناخته می‌شوند، به جای اینکه توسط دولت تامین مالی شوند، از والدین دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند و در مقایسه با مدارس دولتی، استقلال بیشتری در مورد برنامه درسی، سیاست‌های پذیرش و مدیریت کلی خود دارند. این مدارس اغلب دارای دانش آموزان کمتر در هر کلاس هستند و به دلیل کیفیت بالای آموزش و امکانات بیشتر شهرت دارند. هزینه‌های شهریه در این مدارس نیز بسته به نوع مدرسه خصوصی، منطقه و سن دانش آموزان متفاوت است.

انواع اصلی مدارس خصوصی در انگلستان شامل مدارس شبانه روزی، مدارس بین المللی، مدارس انتخابی و غیرانتخابی، مدارس مونته سوری، مدارس اشتاینر والدورف می‌شوند.

توجه داشته باشید که مدارس شبانه روزی یک انتخاب محبوب برای دانش آموزان بین المللی است. در مدارس شبانه روزی، دانش آموزان در مدرسه اقامت می‌کنند و غذا و محل اقامت در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

قوانین مدارس انگلستان

قوانین مدارس در انگلستان معمولا بر اساس ادب، عقل سلیم، ایمنی شخصی است و برای حمایت از یادگیری طراحی شده است و مدارس با دانش‌آموزانی که رفتار غیرقابل قبولی دارند، قاطعانه برخورد خواهد کرد. برخی از قوانین کلی مدارس در انگلستان شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانش آموزان باید با کارکنان، یکدیگر و بازدیدکنندگان مودب باشند و با احترام برخورد کنند.
  • انتظار می رود دانش آموزان در مدرسه و شرکت در کلاس‌ها وقت شناس باشند.
  • در ساعات مدرسه مسئولیت دانش‌آموزان بر عهده مدرسه و معلمان آن‌هاست، بنابراین باید همیشه به دستورات آنها عمل کنند.
  • همه دانش آموزان باید لباس فرم مناسب بپوشند. لباس فرم یا یونیفرم مدرسه در انگلستان در بیش از 90 درصد مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی اجباری است. یونیفرم‌ها می‌توانند بین مدارس متفاوت باشند و سیاست های دقیق بین مدارس متفاوت است.
  • با قلدری، روانی، فیزیکی یا سایبری برخورد قاطعانه خواهد شد.
  • سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل در مدارس اکیدا ممنوع است.
  • استفاده از وسایل الکترونیکی شخصی (تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و غیره) در کلاس درس مجاز نیست.
  • دانش آموزان بهتر است از آوردن وسایل با ارزش به مدرسه خودداری کنند زیرا مدارس مسئولیتی در قبال وسایل شخصی گم شده در مدرسه نخواهند پذیرفت.
  • مدارس سوابق کاملی از غیبت دانش آموزان را دارند و در صورت غیبت متعدد دانش آموزان بلافاصله با والدین تماس می‌گیرند. بنابراین والدین باید هر غیبتی را که ممکن است از قبل از آن مطلع باشند، مانند ویزیت پزشک و دندانپزشک و غیره، به مدرسه اطلاع دهند.

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

همانطور که گفتیم مدارس خصوصی در انگلستان توسط دولت تامین مالی نمی‌شوند. بنابراین باید هزینه شهریه تحصیلی مدارس انگلستان را در نظر بگیرید. متوسط هزینه شهریه سالانه برای مدارس خصوصی یا مستقل انگلستان از 9،000 پوند تا 26،000 پوند متغیر است. توجه داشته باشید که هزینه‌ تحصیل در مدارس شبانه‌روزی بالاتر است و بسته به سن دانش آموز می‌تواند از 24،000 پوند تا 38،000 پوند در سال متغیر باشد.

با این حال، برخی از مدارس کمک هزینه‌های تحصیلی را به دانش آموزان واجد شرایط ارائه می‌کنند. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها هزینه تحصیل فرزندان کارکنان بین المللی خود را پرداخت می‌کنند.

تحصیل رایگان در مدارس انگلستان

کشور انگلستان بدون در نظر گرفتن وضعیت مهاجرتی افراد، آموزش دولتی رایگان را برای همه کودکان فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که کودکان مهاجر می‌توانند در سیستم آموزشی انگلستان آموزش ببینند و پیشرفت کنند. بنابراین، اگر با هر نوع ویزای موقت یا دائم در انگلستان اقامت دارید، فرزندان شما می‌توانند در مدارس دولتی انگلستان به صورت رایگان تحصیل کنند.

بهترین مدارس انگلستان

در جدول زیر اسامی بهترین مدارس انگلستان برای دانش آموزان بین المللی را آورده‌ایم:

نام مدرسهزبان های آموزشیمحدوده سنیشهریه سالانه (به پوند)توضیحات
EIFA International School Londonانگلیسی و فرانسوی2 تا 14 سال25،851 – 21،321EIFA یک مدرسه خصوصی مختلط است که در مرکز لندن واقع شده و آموزش بین المللی دوزبانه انگلیسی- فرانسوی را برای کودکان 2 تا 18 ساله ارائه می‌دهد.
Dwight School Londonانگلیسی2 تا 18 سال30،300 – 17،500مدرسه Dwight یک مدرسه بین المللی شناخته شده در شمال لندن است و در بین 100 مدرسه برتر بین المللی در جهان رتبه بندی شده است.
ICS London International Schoolانگلیسی3 تا 18 سال33،510 – 22،440ICS London یک مدرسه جهانی در مرکز لندن است که جزو 20٪ مدارس برتر انگلستان قرار دارد. این مدرسه یک مدرسه روزانه بین المللی است که در دو مکان در مرکز لندن، نزدیک به پارک ریجنت واقع شده است.
International School of Londonانگلیسی3 تا 18 سال32،450 – 23،250ISL اشتیاق برای یادگیری را از طریق شیوه‌های آموزشی برجسته، که توسط OFSTED، IB و CIS به رسمیت شناخته شده است، پرورش می‌دهد.
The Roche Schoolانگلیسی و اسپانیایی3 تا 11 سال20،280 – 15،606مدرسه Roche یک مهدکودک و مدرسه ابتدایی خصوصی است که به کودکان فرصت‌های تحصیلی، خلاقانه و ورزشی را در یک محیط آموزشی خوب و فرهنگی متنوع ارائه می‌دهد.
TASIS The American School in Englandانگلیسی3 تا 18 سال30،390 – 13،280TASIS مدرسه آمریکایی در انگلستان یک مدرسه بین‌المللی خصوصی و مشترک بین‌المللی برای دانش‌آموزان روزانه (سنین 3 تا 18 سال) و شبانه روزی (سنین 14 تا 18 سال) است که دیپلم دبیرستان را با طیف گسترده‌ای از دوره‌های تعیین سطح پیشرفته و بین‌المللی ارائه می‌کند.
SIAL.schoolانگلیسی و ایتالیایی3 تا 11 سال17،750 – 15،900SIAL.school تنها مدرسه در انگلستان است که همه دروس را به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی از مهد کودک تا سال ششم تدریس می‌کند.
Southbank International Schoolانگلیسی2 تا 18 سال39،195 – 19،230این مدرسه به عنوان یکی از بهترین مدارس انگلستان به دانش آموزان کمک می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌های جهان پذیرش شوند.
ACS International School Cobhamانگلیسی2 تا 18 سال33،470 – 13،490مدرسه بین المللی ACS Cobham در 128 هکتار، در 20 مایلی جنوب مرکز لندن، دانش آموزان 2 تا 18 ساله را ثبت نام می‌کند. این مدرسه به صورت شبانه روزی نیز برای دانش آموزان 12 تا 18 سال در دسترس است که از امکانات پیشرفته نیز برخوردار است.
The American School in Londonانگلیسی4 تا 18 سال40،900 – 35،400مدرسه آمریکایی در لندن یک مدرسه روزانه خصوصی K-12 است.

مراحل درخواست تحصیل در مدارس انگلستان

مراحل مهمی که برای درخواست تحصیل در مدارس انگلستان باید طی کنید به شرح زیر است:

  • مرحله 1: تایید صلاحیت

بررسی کنید که دانش آموز تمام معیارهای واجد شرایط بودن تحصیل در مدارس کشور انگلستان و دریافت ویزای دانش آموزی، از جمله سن، سطح تحصیلات، و داشتن نامه تاییدیه از یک مدرسه خصوصی معتبر را دارد.

  • مرحله 2: جمع آوری اسناد و مدارک لازم

تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع آوری کنید.

  • مرحله 3: تکمیل فرم درخواست آنلاین ویزا

پس از دریافت تاییدیه از مدرسه مورد نظر، فرم درخواست ویزای دانش آموزی انگلستان را به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی دولت انگلستان تکمیل کنید. این فرم به اطلاعات دقیقی در مورد سوابق و میزان تحصیلات دانش آموز نیاز دارد.

  • مرحله 4: پرداخت هزینه ویزا و بیمه درمانی

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست، هزینه ویزا و هزینه بیمه درمانی را باید بپردازید، که امکان دسترسی به خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) را در طول اقامت دانش آموز فراهم می‌کند.

  • مرحله 5: برنامه ریزی و انجام بیومتریک

برای ارائه اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) یک وقت در مرکز درخواست ویزا (VAC) تعیین کنید.

  • مرحله 6: بررسی نتیجه درخواست

زمان رسیدگی به درخواست می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً برای درخواست‌هایی که در خارج از انگلستان انجام می‌شوند، در عرض 3 هفته تصمیم‌گیری می‌شود. پس از بررسی درخواست و در صورت اخذ ویزای دانش آموزی انگلستان می‌توانید برای سفر به این کشور آماده شوید.

شرایط دریافت ویزا برای تحصیل در مدارس انگلستان

دانش آموزان بین المللی بین 4 تا 17 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند، باید برای ویزای دانش آموزی (The Child Student visa) انگلستان که در سال 2020 جایگزین ویزای دانش آموزی Tier 4 شد، اقدام کنند. ویزای دانش آموزی یک دسته خاص ویزای انگلستان است که به دانش آموزان 4 تا 17 ساله اجازه می‌دهد در مدارس خصوصی انگلستان تحصیل کنند. این دسته ویزا مجوز قانونی لازم را برای اقامت و تحصیل در این کشور در طول دوره آموزشی آنها فراهم می‌کند.

هدف اصلی ویزای دانش آموزی انگلستان، تسهیل دسترسی به سیستم آموزشی کلاس جهانی انگلستان برای دانش آموزان بین‌المللی است، و تضمین می‌کند که آنها می‌توانند به شیوه‌ای امن و مطابق با قانون در این کشور زندگی و تحصیل کنند و در عین حال از استانداردهای آموزشی بالا بهره‌مند شوند. این ویزا فقط برای دانش آموزان زیر 18 سال مناسب است. دانشجویان بالای 18 سال باید برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنند.

در نظر داشته باشید که برای درخواست ویزای دانش آموزی انگلستان، رضایت والدین یا قیم قانونی لازم است. علاوه بر این، مدارک مربوط به پذیرش و نحوه اقامت و سرپرستی آنها در انگلستان نیز مورد نیاز خواهد بود. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، متقاضیان باید معیارهای خاص مربوط به سن، وضعیت اقامت در کشور خود و برنامه‌های آموزشی خود را داشته باشند.

به طور کلی، مدارک لازم برای درخواست ویزای دانش آموزی انگلستان عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی یا سایر مدارک شناسایی معتبر مسافرتی
  • اثبات رضایت والدین یا سرپرستان قانونی: شامل رضایتنامه امضا شده برای درخواست، سفر و ترتیبات نگه داری در انگلستان
  • تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) که توسط مدرسه ثبت نام شده دانش آموز صادر می‌شود و پذیرش او را تایید می‌کند.
  • اثبات تمکن مالی: شواهدی که نشان ‌دهد دانش آموز یا والدین می‌توانند هزینه‌های مدرسه، هزینه‌های زندگی و محل اقامت را بدون استفاده از بودجه دولتی تامین کنند. این پول باید حداقل 28 روز متوالی نگه داشته شده باشد. تاریخ پایان دوره 28 روزه باید ظرف 31 روز از تاریخ درخواست ویزا باشد.
  • ارائه سوابق تحصیلی قبلی
  • تایید محل اقامت دانش آموز در انگلستان

توجه داشته باشید که در صورت اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموز، نامه‌ای از طرف موسسه اعطا کننده بورسیه تحصیلی باید درج شود. در این نامه باید ارزش بورسیه تحصیلی و هزینه‌های آن (شهریه، هزینه‌های زندگی و غیره) به تفصیل بیان شود.

مدت اعتبار ویزای دانش آموزی نیز بستگی به سن دانش آموز و طول دوره تحصیلی دارد. دانش‌آموزان زیر 16 سال در زمان درخواست خود می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود تا 6 سال به اضافه 4 ماه پس از آن در انگلستان بمانند. دانش آموزان 16 یا 17 ساله می‌توانند در طول دوره خود، حداکثر تا 3 سال، به اضافه 4 ماه پس از آن در این کشور بمانند و سپس می‌توانند برای انواع ویزاهای دیگر مانند ویزای دانشجویی درخواست دهند.

مزایای تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان مزایای متعددی خواهد داشت که می‌تواند پیشرفت تحصیلی و شخصی دانش آموزان و همچنین آینده شغلی آنها را بهبود دهد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • آموزش با کیفیت بالا

انگلستان به دلیل استانداردهای آموزشی عالی و محیط آکادمیک خود مشهور است. مدارس مستقل یا خصوصی در انگلستان اغلب برنامه‌های آموزشی برتر را ارائه می‌دهند که در سراسر جهان شناخته شده است.

  • تنوع فرهنگی

محیط چند فرهنگی و متنوع انگلستان به دانش آموزان خارج از کشور کمک می‌کند تا در معرض فرهنگ جدید قرار بگیرند و میزان سازگاری و آگاهی جهانی آنها بیشتر ‌شود.

  • توانایی دانش زبان انگلیسی

غوطه ور شدن در محیط انگلیسی زبان انگلستان، به طور قابل توجهی مهارت زبان انگلیسی دانش آموزان را افزایش می‌دهد، که یک مهارت مهم در بازار کار جهانی و همچنین تحصیلات عالی است.

  • دسترسی به برنامه های تخصصی

بسیاری از مدارس خصوصی انگلستان برنامه‌های تخصصی در زمینه هنر، علوم و ورزش ارائه می‌دهند که ممکن است در کشور خود در دسترس نباشد. این برنامه‌ها می‌توانند فرصت‌ها و تجربیات یادگیری منحصر به فردی را ارائه دهند.

  • سیستم های پشتیبانی جامع

مدارس انگلستان اغلب سیستم‌های پشتیبانی خوبی برای دانش‌آموزان بین‌المللی در نظر دارند، از جمله پشتیبانی زبان، خدمات مشاوره، و فعالیت‌های متعدد، که به عادت کردن دانش آموزان به یک سیستم آموزشی و فرهنگی جدید کمک بسیاری می‌کند.

  • مسیر آموزش عالی

تکمیل تحصیل از یک مدرسه معتبر در انگلستان پذیرش در دانشگاه های برتر انگلستان و سایر کشورها را آسان تر می‌کند و مدارک تحصیلی به دست آمده در سراسر جهان بسیار مورد توجه است.

  • توسعه فردی

تجربه تحصیل در خارج از کشور در سنین پایین باعث تقویت استقلال، اتکا به خود و بلوغ می‌شود، زیرا دانش آموزان در یک کشور جدید زندگی و تحصیل می‌کنند. این مهارت های شخصی کسب شده، برای تمام زمینه‌های زندگی ضروری است.

  • انعطاف پذیری ویزا

پس از اتمام تحصیلات دانش آموزان بین المللی در مدارس انگلستان، فرصت‌هایی برای تمدید اقامت آنها برای ادامه تحصیل یا آموزش تحت دسته‌های مختلف ویزا وجود دارد که می تواند فرصت‌های تحصیلی و حرفه‌ای بیشتری را برایشان فراهم کند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، دانش آموزان بین المللی با تحصیل در مدارس خصوصی یا مستقل انگلستان می‌توانند از امکانات پیشرفته و آموزش عالی بهره‌مند شود. بسیاری از مدارس خصوصی در این کشور به عنوان بهترین مدارس در جهان شناخته می‌شوند. در این مدارس، تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها کمتر هستند و امکان تعامل فراوان بین معلم و دانش آموزان بیشتر است. اگر به فکر درخواست برای تحصیل در مدارس انگلستان هستید، باید الزامات هر مدرسه را بررسی کرده و تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه مهاجرتی زنگنه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا تحصیل در مدارس انگلستان اجباری است؟

بله، بر اساس سیستم آموزشی مدارس در انگلستان، تحصیل برای افراد 5 تا 16 ساله اجباری است.

چرا در مدارس انگلستان تحصیل کنیم؟

انگلستان یکی از قوی‌ترین و معتبرترین سیستم های آموزشی در جهان را داراست که ارائه آموزش با کیفیت همراه با اساتید و معلمان متخصص و آموزش دیده را تضمین می‌کند. همچنین، برنامه‌های آموزشی مدارس انگلستان به دلیل قوانین سختگیرانه و استانداردهای بالا، تضمین می‌کند که شما برای آینده خود آماده هستید و دانش و مهارت‌های لازم را کسب خواهید کرد.

انواع اصلی مدارس در انگلستان کدامند؟

مدارس در انگلستان به دو نوع اصلی دولتی و خصوصی یا مستقل تقسیم می‌شوند.

تفاوت مدارس دولتی با خصوصی در انگلستان چیست؟

مدارس دولتی در انگلستان شامل هر نوع مدرسه‌ای است که توسط دولت، یک مقام محلی، نهادهای مدیریت مدارس و مؤسسات خیریه یا سازمان‌های مذهبی تامین مالی می‌شوند. اما مدارس خصوصی که به عنوان مدارس مستقل نیز شناخته می‌شوند، به جای اینکه توسط دولت تامین مالی شوند، از والدین دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند و در مقایسه با مدارس دولتی، استقلال بیشتری در مورد برنامه درسی، سیاست‌های پذیرش و مدیریت کلی خود دارند.

آیا پوشیدن لباس فرم در مدارس انگلستان اجباری است؟

لباس فرم یا یونیفرم مدرسه در انگلستان در بیش از 90 درصد مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی اجباری است.

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان چقدر می‌شود؟

متوسط هزینه شهریه سالانه برای مدارس خصوصی یا مستقل انگلستان از 9،000 پوند تا 26،000 پوند متغیر است. توجه داشته باشید که هزینه‌ تحصیل در مدارس شبانه‌روزی بالاتر است و بسته به سن دانش آموز می‌تواند از 24،000 پوند تا 38،000 پوند در سال متغیر باشد.

آیا دانش آموزان بین المللی می‌توانند رایگان در مدارس انگلستان تحصیل کنند؟

اگر با هر نوع ویزای موقت یا دائم در انگلستان اقامت دارید، فرزندان شما می‌توانند در مدارس دولتی انگلستان به صورت رایگان تحصیل کنند.

ویزای دانش آموزی انگلستان چیست؟

ویزای دانش آموزی (The Child Student visa) یک دسته خاص ویزای انگلستان است که به دانش آموزان 4 تا 17 ساله اجازه می‌دهد در مدارس خصوصی انگلستان تحصیل کنند. این دسته ویزا مجوز قانونی لازم را برای اقامت و تحصیل در این کشور در طول دوره آموزشی آنها فراهم می‌کند.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *