موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل دکترا در آمریکا

خانه » بلاگ » تحصیل دکترا در آمریکا
تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا یکی از جذاب ترین گزینه هایی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی می‌توانند از مزیت‌های آن بهره مند شوند. ایالات متحده آمریکا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه آموزش‌های دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی است که نقش بسیار مؤثری در توسعه علمی بین المللی ایفا کرده است. بررسی شرایط پذیرش و دیگر شرایط مربوط به تحصیل در این کشور یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از مهاجرت است.

شرایط تحصیل دکترا در آمریکا

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور ایالات متحده آمریکا ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است. ارائه این مدارک در کنار ارائه ریزنمرات آن می‌تواند نقش مؤثری در بررسی اساتید دانشگاهی داشته باشد.

این موارد کمک می‌کند که اعضای هیئت علمی دانشگاه با دسترسی به اطلاعات بیشتری بتوانند شرایط علمی و تخصصی دانشجویان را بررسی و تحلیل کنند.رزومه علمی قوی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای تحصیل در دانشگاه های برتر کشور آمریکا باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

در کنار همه این موارد باید نسبت به اخذ مدارک زبان انگلیسی و ارائه مدارک تخصصی زبان همچون آیلتس و تافل به دانشگاه نیز توجه داشت. آماده سازی برای حضور در این آزمون‌ها ممکن است ماه‌ها زمان ببرد؛ چراکه بسیار تخصصی و رقابتی است و کسب حداکثر نمره قبولی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تحصیل دکترا در آمریکا نیازمند احراز برخی شرایط خاص است که برای موفقیت در آن باید به نکات بسیار زیادی توجه داشت. به عنوان نمونه یکی دیگر از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور ارائه نمرات بالا برای آزمون‌های تخصصی GRE و GMAT است.

شرکت در این آزمون‌ها مهارت‌های علمی تخصصی همچون ریاضیات و محاسبات دانشجویان بین المللی را مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد.یکی دیگر از شرایط بسیار مهم برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور ارائه مقالات علمی منتشرشده در ژورنال های معتبر علمی است.

این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نشان دهنده توجه دانشجویان بین المللی به همه موارد علمی و تلاش برای توسعه آن به صورت کاربردی در زندگی افراد جامعه است. ارائه مقاله علمی برای اخذ پذیرش شانس دریافت ویزای تحصیلی را نیز به شدت افزایش خواهد داد و بسیار اهمیت دارد.

البته باید در نظر داشت که برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته هایی همچون اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه شناسی و بسیاری از شاخه های علوم انسانی نیاز چندانی به ارائه مقاله وجود ندارد. چاپ مقاله در این زمینه ها بسیار سخت و دشوار است و نیازمند سال‌ها تجربه علمی، تحقیقاتی و عملیاتی است. ارائه مقاله علمی منتشر شده در ژورنال های خارجی بیشتر برای رشته های مهندسی و علوم پایه کاربرد دارد و بسیار مهم است.

مدارک موردنیاز برای تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل در آمریکا نیازمند ارائه برخی از مدارک مهمی است که برای اخذ پذیرش تحصیلی و طی کردن فرایندهای قانونی بسیار لازم و ضروری است. مهم‌ترین مدرک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها برتر ایالات متحده آمریکا را باید رزومه تحصیلی عنوان کرد. ارائه مدارک مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات تحصیلی در کنار ارائه مقالات منتشرشده در ژورنال های علمی معتبر در برخی از رشته های مانند مهندسی ها بسیار مهم است.

یکی از جالب توجه ترین مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور بسیار اهمیت خواهد داشت انگیزه نامه است. این سند یکی از مهم‌ترین اسناد لازم برای تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا به ویژه دانشگاه های برتر آن است. در این سند تمام انگیزه های دانشجویان بین المللی برای علاقه مندی نسبت به تحصیل در این کشور در مقطع بسیار مؤثری همچون دکتری مشخص خواهد شد و نقش مهمی در تصمیم گیری دارد.

احراز شرایط خواسته شده و ارائه مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه و حضور موفق در مصاحبه های سفارت از مهم‌ترین مواردی است که دانشجویان بین المللی باید به آن توجه کنند. ترجمه مدارک خواسته شده به صورت رسمی در این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از طریق مجاری رسمی و معتبر صورت گیرد. شرکت مهاجرتی زنگنه در زمینه مشاوره، ارائه خدمات تخصصی و مهاجرت تحصیلی به آمریکا فعالیت می‌کند.

استفاده از خدمات ارزشمند این مجموعه برتر و باسابقه می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی ایجاد کند. از مهم‌ترین این مزیتها می‌توان به صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد که بسیار اهمیت دارد. از دیگر مدارک بسیار مهمی که باید به آن اشاره داشت توصیه نامه است که اخذ آن از اساتید دانشگاهی مطرح کشور مبدأ می‌تواند بسیار کمک کننده و ارزشمند باشد و فرایند پذیرش را بسیار ساده تر کند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی تخصصی است تا اثبات شود دانشجویان بین المللی دارای شرایط لازم برای تحصیل به این زبان هستند. ایالات متحده آمریکا اهمیت زیادی به زبان انگلیسی می‌دهد و دانشجویانی که حداکثر نمره زبان را کسب کرده باشند از شانس بالاتری برای اخذ پذیرش تحصیلی برخوردار هستند. البته دیگر شرایط هم در این زمینه دخیل هستند؛ اما مدرک زبان انگلیسی اهمیت بسیار بیشتری دارد.

مهم‌ترین مدارکی که مورد قبول بسیاری از دانشگاه های برتر ایالات متحده آمریکا است و اهمیت زیادی در اخذ پذیرش تحصیلی دارند عبارت‌اند از مدارک آیلتس و تافل. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که شرکت در آزمون‌های گفته شده ممکن است شامل هزینه هایی باشد که باید از  قبل به آن توجه داشت. علاوه بر این موارد باید دقت کرد که فرایند آماده سازی برای حضور در این آزمون‌ها نباید بیش از حد معمول طولانی شود.

شرط معدل برای تحصیل دکترا در آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا یکی از جذاب ترین ویزاهای دانشجویی در سرتاسر جهان است. اخذ این ویزا دارای شرایط نسبتاً دشواری است؛ اما در نهایت مزیت‌های بسیار زیادی دارد. از جمله مزیت‌های این موضوع می‌توان به سفر آزادانه به بسیاری از کشورهای جهان و امکان اخذ اقامت دائم ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور ارائه معدل تحصیلی بالای 15 در مقاطع قبلی است.

شرایط سنی تحصیل دکترا در آمریکا

یکی از چالش های همیشگی دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا شرایط سنی لازم برای اقدام است. جالب است بدانید که شرایط سنی هیچ نوع نقشی در اخذ پذیرش یا عدم پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی در کشور آمریکا ایفا نمی‌کند. بررسی شرایط علمی و تحلیل وضعیت مدارک از مهم‌ترین نکاتی است که برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا بسیار مهم و اثرگذار است و می‌تواند شرایط سنی را پوشش دهد.

کالج‌های پیش نیاز برای تحصیل دکترا در آمریکا

یکی از کالج هایی که قبل از تحصیل در مقطع دکتری یا هر مقطع دیگری می‌توان از حضور در آنها و مزیت‌های مرتبط با آن بهره مند شد کالج زبان است. کالج زبان برای افرادی که سطح مهارت زبان انگلیسی خوبی ندارند طراحی شده است تا با پرداخت هزینه‌ای به صورت سالیانه تحت آموزش‌های مختلف قرار بگیرند. شرایط تحصیل در کالج های زبان تقریباً به آسان ترین شکل ممکن در نظر گرفته شده است و هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد.

بهترین دانشگاه های تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا همیشه یکی از بزرگترین دستاوردهای بسیاری از افراد در سرتاسر جهان بوده است. دانشجویان بین المللی هر ساله برای تحصیل در این کشور رقابت بسیار سنگینی با هم دارند. ایالات متحده آمریکا یکی از برترین نظام های آموزشی دانشگاهی در جهان را دارد و تقریباً پایه گذار آموزش در سطح وسیع بوده است. سیاست‌گذاری‌های این کشور در زمینه جذب دانشجویان بین المللی در جهان از سرآمدترین‌ها است.

دانشگاه های ایالات متحده آمریکا از کیفیت بالایی در آموزش برخوردار هستند و در زمینه تحقیق و توسعه کاربردی علمی از بهترین دانشگاه ها در سطح بین المللی هستند. تحصیل در دانشگاه های این کشور مزیت‌های بسیار زیادی دارد که منجر به علاقه شدید دانشجویان بین المللی شده است. دسترسی به امکانات و زیرساخت های آموزشی سطح اول و بسیار باکیفیت نمونه‌ای از این موارد است که باید به آنها اشاره کرد.

یکی از بهترین دانشگاه ایالات متحده آمریکا و کل جهان دانشگاه هاروارد است. اسم و رسم این دانشگاه در سطح بین المللی بی‌نظیر است و بسیاری از سیاستمداران موفق، رهبران کشورهای جهان، صاحبان کسب‌وکارهای چند میلیارد دلاری و بسیاری از افراد موفق در زمینه های مختلف علمی از دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند زندگی افراد را برای همیشه به سمت دیگری جهت دهد که بسیار زیبا و ارزشمند است.

از دانشگاه های مشابه این دانشگاه می‌توان به دانشگاه استنفورد اشاره کرد. در مقایسه با دانشگاه قبلی این مؤسسه در رتبه دوم قرار خواهد گرفت؛ اما همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه پنسیلوانیا، مؤسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه ییل، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه نیویورک و دانشگاه پرینستون نمونه‌ای دیگر از برترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و سرتاسر جهان هستند.

هزینه تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل در مقطع دکترا در ایالات متحده آمریکا بسیار بالا است و ممکن است تا سالی 30 هزار دلار نیز هزینه دانش باشد؛ اما به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد. دانشجویان مقطع دکتری در این کشور به علت رزومه علمی و تحقیقاتی قوی ای که دارند می‌توانند به عنوان دستیار اساتید دانشگاه یا به عنوان محقق در آزمایشگاه های علمی مشغول فعالیت شوند و از طریق درآمد این کارها هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند.

بورسیه تحصیلی تحصیل دکترا در آمریکا

بورسیه های تحصیلی آمریکا به علت شرایط خوبی که دارند در سطح بین المللی مشهور و محبوب هستند. بسیاری از نهادها خصوصی، دولتی یا خیریه در کشور آمریکا نسبت به تأمین مالی پروژه های بورسیه اقدام می‌کنند که منجر به امکان استفاده بخش زیادی از دانشجویان بین المللی شده است. تحصیل در کشور آمریکا در نگاه اول بسیار گران است؛ اما می‌توان با کاهش هزینه های مربوط و استفاده از بورسیه های تحصیلی آن را رایگان کرد.

طول دوره تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل در این مقطع برای دانشجویان بین المللی بین 4 تا 5 سال زمان خواهد برد که تقریباً در همه جای دنیا به همین شکل است. طول دوره تحصیلی در این کشور بیشتر از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تشکیل شده است و به همین علت می‌توان گفت که بیشتر بر کاربرد و توسعه علم تمرکز دارد. تحصیل در این مقطع برای یادگیری و آموزش مفاهیم جدید نیست؛ بلکه برای عمق بخشیدن به علم و استفاده از آن در زندگی روزمره است.

تاریخ شروع ترم تحصیل دکترا در آمریکا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا باید به آن توجه داشت ددلاین های آموزشی و تاریخ شروع و پایان کلاس ها و امتحانات ترم است. دانشگاه های این کشور کاملاً مستقل هستند و با توجه به برنامه کاری خود زمان شروع یا پایان ترم را اعلام می‌کنند. برای اطلاع دقیق از این موضوع بهترین اقدام برقراری ارتباط و تماس با دانشگاه موردنظر و مشورت گرفتن از کارمندان همان دانشگاه در ایالات متحده آمریکا است.

لیست رشته های تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا برای همه دانشجویان بین المللی در هر سنی ممکن است درصورتی‌که واجد شرایط اعلام شده توسط دانشگاه و سفارت باشند. تحصیل در رشته های مختلف در این کشور امکان پذیر است؛ اما برخی از رشته های تحصیلی از محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه رشته‌ها برخوردارند. رشته هایی همچون مدیریت، اقتصاد، انواع رشته های مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی و حقوق از جمله رشته های محبوب در آمریکا هستند.

اخذ ویزای تحصیل دکترا در آمریکا

ارائه مدارک هویتی و احراز شرایط اعلام شده از سوی سفارت و البته دانشگاه پذیرش دهنده از مهم‌ترین نکاتی است که در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا بسیار اهمیت دارد. اخذ ویزای تحصیلی این کشور مزیت‌های بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد و البته رقابت بسیار سنگینی برای دریافت آن بین افراد وجود دارد. توجه به مصاحبه های سفارت آمریکا و ارائه مدارک درست و استاندارد از مهم‌ترین موارد در این زمینه است.

کار دانشجویی تحصیل دکترا در آمریکا

طبق قوانین کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی حدود 20 ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است. این ساعت و ایجاد محدودیت برای کار کردن افراد در حین تحصیل به علت کمک به رشد تحصیلی دانشجویان بین المللی و عدم عقب ماندن از دروس دانشگاه است. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از ورود و حضور در خاک این کشور از این قانون استفاده می‌کنند و بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین می‌کنند.

ویزای همراه دانشجویی تحصیل دکترا در آمریکا

ویزای همراه یکی از جذاب ترین مزیت‌های تحصیل در ایالات متحده آمریکا است و نقش مؤثری در تقویت بنیان خانواده ها دارد. استفاده از این ویزا برای افراد دارای همسر و فرزند بسیار مفید است؛ اما باید به نکاتی درباره آن توجه داشت. ارائه این ویزا همیشه با سخت گیری هایی روبرو است؛ اما با اخذ مشاوره از متخصصین می‌توان به راحتی از این مسیر نیز عبور کرد و موفق به اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده و فرزندان شد.

خلاصه ای از آنچه گفته شد 

تحصیل دکترا در آمریکا یکی از رویایی ترین گزینه هایی است که دانشجویان علاقه مند همیشه نسبت به بررسی و تحلیل آن مشتاق هستند. فرصت تحصیل، کار و زندگی در کشور پیشرفته و قدرتمندی همچون آمریکا می‌تواند هر شخصی را تحت تأثیر قرار دهد. توجه به نکات این مقاله و اخذ مشاوره از آژانس های مهاجرتی توانمند و صاحب تجربه در این زمینه می‌تواند کمک شایان توجهی به موفقیت دانشجویان بین المللی داشته باشد.

سؤالات متداول

مهم‌ترین شرایط تحصیل دکترا در آمریکا چیست؟

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور ایالات متحده آمریکا ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است. ارائه این مدارک در کنار ارائه ریزنمرات آن می‌تواند نقش مؤثری در بررسی اساتید دانشگاهی داشته باشد. این موارد کمک می‌کند که اعضای هیئت علمی دانشگاه با دسترسی به اطلاعات بیشتری بتوانند شرایط علمی و تخصصی دانشجویان را بررسی و تحلیل کنند.

اهمیت چاپ مقالات علمی در ژورنال های بین المللی برای اخذ پذیرش چقدر است؟

یکی دیگر از شرایط بسیار مهم برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور ارائه مقالات علمی منتشرشده در ژورنال های معتبر علمی است. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و نشان دهنده توجه دانشجویان بین المللی به همه موارد علمی و تلاش برای توسعه آن به صورت کاربردی در زندگی افراد جامعه است. ارائه مقاله علمی برای اخذ پذیرش شانس دریافت ویزای تحصیلی را نیز به شدت افزایش خواهد داد و بسیار اهمیت دارد.

شرایط سنی لازم برای تحصیل دکترا در آمریکا چیست؟

یکی از چالش های همیشگی دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در کشور آمریکا شرایط سنی لازم برای اقدام است. جالب است بدانید که شرایط سنی هیچ نوع نقشی در اخذ پذیرش یا عدم پذیرش تحصیلی دانشجویان بین المللی در کشور آمریکا ایفا نمی‌کند. بررسی شرایط علمی و تحلیل وضعیت مدارک از مهم‌ترین نکاتی است که برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا بسیار مهم و اثرگذار است و می‌تواند شرایط سنی را پوشش دهد.

وضعیت کار دانشجویی حین تحصیل در ایالات متحده آمریکا چگونه است؟

طبق قوانین کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی حدود 20 ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است. این ساعت و ایجاد محدودیت برای کار کردن افراد در حین تحصیل به علت کمک به رشد تحصیلی دانشجویان بین المللی و عدم عقب ماندن از دروس دانشگاه است. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از ورود و حضور در خاک این کشور از این قانون استفاده می‌کنند و بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تأمین می‌کنند.

تحصیل دکترا در آمریکا چقدر زمان خواهد برد؟

تحصیل در این مقطع برای دانشجویان بین المللی بین 4 تا 5 سال زمان خواهد برد که تقریباً در همه جای دنیا به همین شکل است. طول دوره تحصیلی در این کشور بیشتر از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تشکیل شده است و به همین علت می‌توان گفت که بیشتر بر کاربرد و توسعه علم تمرکز دارد. تحصیل در این مقطع برای یادگیری و آموزش مفاهیم جدید نیست؛ بلکه برای عمق بخشیدن به علم و استفاده از آن در زندگی روزمره است.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *