موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل دکترا در آمریکا

خانه » بلاگ » تحصیل دکترا در آمریکا
تحصیل دکترا در آمریکا

ایالات متحده آمریکا مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی است و سالانه بیش از یک میلیون نفر به آنجا سفر می‌کنند. طبق آمار تعداد دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده، با دانشجویان بین المللی در کل اروپا، برابری می‌کند. البته شما بهتر است سیستم آموزشی متفاوت آن‌ها را بررسی کرده و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. حال باید ببینیم چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در آمریکا را انتخاب می‌کنند؟ در ادامه به بررسی مزایای سیستم آموزشی آمریکا در کنار شرایط و نحوه دریافت پذیرش و ادامه تحصیل در این کشور می‌پردازیم. اگر قصد مهاجرت به آمریکا و ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارید، با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در آمریکا

آمریکا ابرقدرت آموزش و پرورش جهان است. دانشگاه‌های آن در رتبه‌بندی جهانی همواره در رتبه‌های اول قرار دارند. طبق رتبه‌بندی متا، هفت رتبه از 10 رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند. بیش از 4300 دانشگاه برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها بهترین گزینه را برای تحصیل در مقطع دکترا انتخاب کنید.

آمریکا در بسیاری از بخش‌ها در جهان پیشتاز است. از نیویورک برای امور مالی، تا لس آنجلس برای سرگرمی، یا سانفرانسیسکو برای فناوری، به هر صنعتی فکر می‌کنید، آمریکا در رآس آن قرار دارد. اگر می‌خواهید تقریباً در هر دسته‌ای به بهترین‌های جهان نزدیک شوید، به ایالات متحده آمریکا بروید.

ایالات متحده آمریکا یکی از پر جنب و جوش‌ترین و متنوع‌ترین کشورهای جهان از نظر جغرافیایی است. همچنین از نظر آکادمیک نیز در شرایط فوق العاده‌ای قرار دارد. برای مثال، دانشگاه‌های آن از نظر ارائه آموزش در بهترین سطح قرار دارند. ایالات متحده آمریکا اولین کشوری بود که مدرک MBA را ارائه کرد.

چرا تحصیل در مقطع دکترا در ایالات متحده آمریکا؟

تا به اینجا با برخی از مزایای کشور آمریکا و دلایل انتخاب آن برای ادامه تحصیل آشنا شدیم. در ادامه به بررسی مزیت‌های این کشور برای تحصیل در مقطع دکترا می‌پردازیم.

برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ایالات متحده بیشتر از یک دکترا در کشورهای دیگر مانند انگلستان طول می‌کشد. منابع آموزش داده شده به شما کمک می‌کند تا درک دقیق‌تری از رشته تحصیلی خود پیدا کنید.

قطعا رتبه بندی همه چیز نیست، اما رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها به طور کامل تحت سلطه موسسات ایالات متحده است. این موضوع نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجه کشور در بخش آموزشی و تحقیقاتی این کشور است.

دانشگاه‌های آمریکا میزبان تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان هستند. فرقی ندارد در کدام موسسه به تحصیل ادامه دهید، مدرک شما در تمام دنیا از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار است.

آمریکا دومین کشور پس از آلمان است که مدرک دکترا مدرن را ارائه داد. رویکرد ساختارمند خود به آموزش دکترا نیز اکنون بر تحصیل دکترا در انگلستان و اروپا تأثیر می‌گذارد.

بهترین رشته‌های دکترا در آمریکا

برخی از برنامه‌های محبوب دکترا در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین المللی در جدول زیر ذکر شده‌اند.

رشته تحصیلیگرایش‌های مختلفدانشگاه
مهندسیهوانوردی و فضانوردی، مهندسی بیوشیمی، مهندسی مکانیکMIT، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه ییل
تجارت و مدیریتاقتصاد، حسابداری، بازاریابی، اقتصاد مالی، سازمان و مدیریتدانشگاه ییل، MIT، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
علوم پایهعلوم کامپیوتر، فیزیک کاربردی، علوم زیستی و زیست پزشکی، زیست شناسی سلولی، علوم بهداشت محیطی، ریاضیاتدانشگاه پرینستون، MIT، دانشگاه میشیگان، دانشگاه آریزونا، دانشگاه استنفورد
علوم انسانیمطالعات آمریکایی، تاریخ، فلسفه، مطالعات قرون وسطی، موسیقی، مطالعات مذهبی، مطالعات ایتالیاییدانشگاه ییل، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد

طول دوره دکترا در آمریکا چقدر است؟

تحصیل در مقطع دکترا در ایالات متحده آمریکا سه مرحله است که در آن، مرحله 1 یک کار درسی است که برای تکمیل آن به 1-3 سال زمان نیاز دارید و پس از آن در یک آزمون مقدماتی، یک آزمون جامع یا یک سری امتحانات تجمعی شرکت می‌کنید.

در مرحله اول، تمرکز امتحان بر میزان دانش افراد است. برای نوشتن یک پایان نامه مکتوب نیز معمولاً به 2 تا 8 سال زمان لازم است. بسته به رشته تحصیلی، 4 تا 8 سال تحصیل بعد از لیسانس برای تکمیل برنامه دکترا طول می‌کشد. این دوره برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، یک یا دو سال کمتر است.

چگونه دانشگاه مناسب در آمریکا را انتخاب کنیم؟

282 دانشگاه در ایالات متحده وجود دارد که دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در مقطع دکترا انتخاب کنند. برای انتخاب مکان مناسب برای مطالعه، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید، مانند:

  • در دسترس بودن برنامه
  • رتبه بندی دانشگاه‌ها
  • شهرت اساتید و کارکنان
  • امکانات تحقیقاتی
  • بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه
  • نرخ اشتغال فارغ التحصیلان
  • هزینه‌های تحصیل
  • محل تحصیل

شرایط دکترا در آمریکا

شرایط پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در ایالات متحده بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. اما به طور کلی، اکثر دانشگاه‌های ایالات متحده از دانشجویان بین‌المللی مدارک زیر را دریافت می‌کنند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات برای مدرک یا دوره‌های دانشگاهی قبلی
  • انگیزه نامه
  • نمرات GMAT یا GRE
  • توصیه نامه‌ها
  • آزمون زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل
  • هزینه درخواست

امکان کار در حین تحصیل دکترا

ویزای دانشجویی F-1 به شما امکان می‌دهد تا به مدت 20 ساعت در هفته در طول ترم و به صورت تمام وقت در طول تعطیلات دانشگاه کار کنید. علاوه بر این، آموزش عملی درسی (CPT) شما به عنوان یک دانشجوی دکترا شامل موقعیت‌های کاری و فرصت‌هایی است که به صورت اجباری برای دانشجویان در مقطع دکترا در نظر گرفته شده است.

با این حال، می‌توانید در مشاغل دیگر و حتی شغل‌های غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود نیز مشغول به کار شوید البته توصیه می‌شود به کارهای تمام وقت مخصوصا غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول نشوید، زیرا وقت و انرژی شما برای تحصیل گرفته می‌شود بنابراین، به طور کلی توصیه نمی شود که در حین تحصیل در مقطع دکترا یک شغل تمام وقت داشته باشید.

بهترین دانشگاه های آمریکا کدامند؟

آمریکا دارای بهترین دانشگاه‌ها در سطح بین المللی است. این دانشگاه‌ها بر اساس رتبه بندی QS تعیین می‌شوند و نشان دهنده سطح علمی بالای این کشور هستند. در ادامه پنج دانشگاه برتر در آمریکا آورده شده است که همگی در میان برترین دانشگاه‌های جهان هستند.

دانشگاه MIT

MIT یا موسسه فناوری ماساچوست، نه تنها بهترین دانشگاه در آمریکا است، بلکه در رتبه بندی QS به عنوان بهترین دانشگاه جهان نیز شناخته می‌شود. شاید نام این دانشگاه باعث شود تصور کنید تنها در زمینه فناوری فعالیت دارد، اما این دانشگاه انواع مختلفی از رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در موضوعات غیرفناوری نیز ارائه می‌دهد که بیشتر آن‌ها در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارند.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر آمریکا و دنیا است که توسط یک سرمایه دار راه اندازی شده است. از زمان تأسیس تاکنون ایده‌ها و اهداف کارآفرینی خود را نیز همچنان ادامه داده است. همچنین بر اساس آمار تخمین زده می‌شود که کسب‌وکارهایی که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تأسیس کرده‌اند، در مجموع هفتمین اقتصاد بزرگ جهان باشند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد تنها مدرسه Ivy League در بین پنج دانشگاه برتر است. قدیمی‌ترین دانشگاه آمریکا، 140 سال قبل از استقلال این کشور راه اندازی شده است. این دانشگاه، به دلیل قدرت مدارس تحصیلات تکمیلی آن، شهرت بین المللی دارد.

دانشگاه Caltech

دانشگاه Caltech، که به طور رسمی به عنوان موسسه فناوری کالیفرنیا شناخته می‌شود، با علم و فناوری ارتباط جهانی دارد. این دانشگاه آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا را نیز ​​مدیریت می‌کند. همچنین 79 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه مشغول به تحصیل یا کار بوده‌اند.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو، که بارها در میان برترین دانشگاه‌های دنیا در رتبه بندی QS قرار داشته، پنجمین دانشگاه برتر آمریکا است. دانشگاهی معتبر در سطح جهانی که در مقاطع مختلف رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

هزینه‌های تحصیل در ایالات متحده آمریکا

دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا باید هزینه‌هایی از حدود 10000 دلار تا بیش از 60000 دلار در سال برای مدرک لیسانس بپردازند، شهریه برخی از دانشگاه‌ها نیز حدود 25000 دلار یا 40000 دلار است. قیمت مدرک کارشناسی ارشد به طور متوسط ​​حدود 30000 دلار در سال است.

بسیاری از دانشگاه‌ها، از جمله برخی از معتبرترین آنها، موسسات خصوصی محسوب می‌شوند و شهریه آن‌ها بالاتر از مراکز دیگر است.  گران‌ترین مؤسسات، مانند هاروارد یا استنفورد، می‌توانند حدود 60000 دلار در سال هزینه داشته باشند و دریافت یک مدرک چهار ساله، همراه با هزینه‌های زندگی، برای بسیاری از دانشجویان گران است. مؤسسات دولتی که بودجه عمومی دریافت می‌کنند، به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند. برای افراد ساکن در ایالت‌های دیگر این مبلغ بین 20000 تا 25000 دلار در سال است.

هزینه دکترا در ایالات متحده آمریکا با توجه به تخصص یا رشته تحصیلی متفاوت است. با این حال، به طور متوسط، شهریه سالانه از 24800 تا 80390 دلار متغیر است.

آیا می‌توانم در ایالات متحده به صورت رایگان تحصیل کنم؟

متاسفانه آموزش رایگان در آمریکا برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. در واقع، از آنجایی که تحصیل رایگان برای ساکنان ایالتی است که بودجه دانشگاه را تأمین می‌کند. خبر خوبی که برای دانشجویان دیگر ایالت‌ها یا دانشجویان بین المللی وجود دارد، این است که می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاد کنند.

برخی از دانشگاه‌های معتبر در آمریکا بودجه‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که تقریباً تمام هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش می‌دهد.

کمک‌های مالی و بورس تحصیلی در ایالات متحده

اکثر دانشجویان داخلی و بین المللی در دانشگاه‌های آمریکا از نوعی کمک یا بورسیه بهره مند می‌شوند. با این حال، به دست آوردن بورسیه به اندازه پذیرش در دانشگاه سخت است. برخی از انواع بورسیه‌های تحصیلی در ادامه معرفی شده‌اند.

جوایز و هدایایی برای دانشجویان در مقطع‌های مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت کمک هزینه تحصیل ارائه می‌شود. بورسیه‌ها با توجه به شرایط دانشجویان ارائه می‌شوند و برخی از آن‌ها ممکن است به سطح خاصی از صلاحیت یا مهارت نیاز داشته باشند. همچنین به صورت محدود بوده و هر سال فقط تعداد یا مبلغ خاصی اعطا می‌شود. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود برای چندین بورسیه درخواست دهید تا در صورت تأیید بتوانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

الزامات زبان

اگرچه آمریکا زبان رسمی ندارد، اما انگلیسی زبان غالب آن‌ها و زبانی است که در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، برای تحصیل دکترا در آمریکا باید تسلط خود را در این زبان ثابت کنید. برای اثبات این موضوع دو راه وجود دارد.

اکثر دانشگاه‌ها تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی را به عنوان مدرک تسلط می‌پذیرند. در صورتی که سه سال آموزش به زبان انگلیسی را گذرانده باشید، به عنوان مثال در مدرسه یا مدرک لیسانس، ارائه مدرک آن کافی است.

از طرف دیگر، دانشگاه‌ها آزمون‌های رایج انگلیسی معتبر را  نیز می‌پذیرند. الزامات دقیق بین دانشگاه‌ها و حتی دوره‌ها متفاوت است که به طور کلی به صورت زیر در نظر گرفته می‌شود.

  • آیلتس آکادمیک (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی): اکثر دانشگاه‌ها در این آزمون به دنبال حداقل 7.5 هستند.
  • تافل iBT (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی آزمون مبتنی بر اینترنت): معمولاً نمره 100 یا بیشتر مورد نیاز است.
  • PTE Academic (Pearsons Test of English Academic): حداقل نمره 68 درخواست می‌شود.
  • iTEP (آزمون بین المللی مهارت انگلیسی): امتیاز 4.5 یا بالاتر.
  • C1 Advanced یا C2 Proficiency (انگلیسی Cambridge: Advanced or Proficiency): نمره 190 یا بیشتر.
  • آزمون انگلیسی Duolingo : به طور معمول، حداقل نمره 125 مورد نیاز است.

نحوه درخواست دکترا در آمریکا

هنگام درخواست برای رشته انتخابی خود در ایالات متحده، باید اطلاعات و مدارک مربوطه را به دانشگاه ارائه دهید. این موارد به صورت زیر خواهد بود:

  • فرم درخواست تکمیل شده: ارائه شده توسط دانشگاه مورد نظر شما.
  • انگیزه نامه : در مورد اینکه چرا می‌خواهید موضوع، علایق تحقیقاتی و اهداف شغلی خود را مطالعه کنید. حتماً هر گونه فعالیت و دستاوردهای فوق برنامه را در متن بیانیه خود قرار دهید.
  • توصیه نامه: ارائه توصیه نامه از اساتید پیشین برای دریافت پذیرش اهمیت زیادی دارد.
  • ریز نمرات و نمرات شرکت در آزمون‌های مختلف: به طور کلی باید نمرات آزمون‌های استاندارد مانند آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) یا آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAT) را ارسال کنید.
  • تسلط به زبان انگلیسی: متقاضیان بین المللی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست معمولاً باید از طریق آزمون‌هایی مانند تافل یا آیلتس مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند.
  • نمونه کار: ارائه نمونه‌ کارهای قبلی می‌تواند در روند پذیرش شما تأثیر داشته باشد. ممکن است از شما خواسته شود که یک کار کوچک را در طول فرآیند درخواست تکمیل کنید.

ددلاین پذیرش دکترا در آمریکا

برای ارسال درخواست پذیرش در مقطع دکترا در دانشگاه‌های آمریکا زمانبندی خاصی تعیین شده است. در جدول زیر جزئیات هر دانشگاه آمده است.

رتبه دانشگاهدانشگاهرشته‌های تحصیلیمهلت درخواست
1موسسه فناوری ماساچوست (MIT)دکتری هوانوردی و فضانوردی | دکتری معماری | دکتری مهندسی شیمی دسامبر 2024 |13 نوامبر 2024
4دانشگاه هارواردریاضی کاربردی | فیزیک کاربردی | علوم کامپیوتر15 دسامبر 2024
5دانشگاه استنفوردعلوم یادگیری | علوم رشد و روانشناسی | علم داده1 دسامبر 2024
10دانشگاه کالیفرنیا (برکلی)علم و فناوری کاربردی | معماری | مدیریت بازرگانی 4 دسامبر 2024 |1 دسامبر 2024
11دانشگاه شیکاگواقتصاد | حسابداری | امور مالی15 دسامبر 2024
12دانشگاه پنسیلواناحسابداری | مهندسی زیستی | علوم و فناوری های یادگیری15 دسامبر 2024
13دانشگاه کرنلریاضی کاربردی | علوم کامپیوتر | مهندسی برق و کامپیوتر15 دسامبر 2024
15موسسه فناوری کالیفرنیافیزیک کاربردی | مهندسی فضا15 دسامبر 2024
16دانشگاه ییلریاضی کاربردی | فیزیک کاربردی | معماری15 دسامبر 2024
17دانشگاه پرینستونعلوم کامپیوتر | مطالعات محیطی | ریاضیات15 دسامبر 2024
23دانشگاه کلمبیافیزیک شیمی | معماری | اقتصاد14 دسامبر 2024
28دانشگاه جان هاپکینزریاضیات و آمار کاربردی | علوم کامپیوتر15 دسامبر 2024
33دانشگاه میشیگانعلوم کامپیوتر و اطلاعات | مهندسی صنایع و سیستم ها | علوم و مهندسی مکانیک1 دسامبر 2024 | 15 دسامبر 2024
38دانشگاه نیویورکعلم داده | فیزیک5 دسامبر 2024 | 30 دسامبر 2024
47دانشگاه نورث وسترنامور مالی | اقتصاد | روانشناسی بالینی | علوم بهداشتی15 دسامبر 2024
57دانشگاه دوکعلوم زیستی و زیست پزشکی | علوم انسانی | علوم و مهندسی فیزیک | علوم اجتماعیدسامبر 2024
285دانشگاه آریزونامهندسی هوافضا | ریاضی کاربردی | شنوایی شناسی1 ژانویه 2024

سخن آخر

دکترا در ایالات متحده آمریکا یک برنامه 3 تا 6 ساله تمام وقت است که در تخصص‌های مختلف مانند مهندسی، علوم کاربردی، علوم کامپیوتر و مدیریت ارائه می‌شود. برای پذیرش در مقطع دکترا، به مدرک لیسانس با معدل 2.7 تا 3.9 در مقیاس 4.0 یا مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید. چیزی که دکترا در آمریکا را از سایر کشورها متمایز می‌کند این است که برای ثبت نام در آن لزوماً به مدرک کارشناسی ارشد نیاز ندارید. این مزیت به افراد اجازه می‌دهد تا مستقیماً از دوره لیسانس خود به تحصیل در مقطع دکترا بپردازند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی زنگنه تماس بگیرید. این موسسه در تمام مراحل دریافت پذیرش تا مهاجرت در کنار شما خواهد بود.

سوالات متداول

هزینه دکترا در آمریکا چقدر است؟

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا شامل هزینه‌های تحصیل و زندگی است که در زیر ذکر شده است.
هزینه تحصیل دکترا در ایالات متحده آمریکا از 24800 تا 80390 دلار متغیر است.
هزینه‌های زندگی برای دکترا در ایالات متحده آمریکا حدود 45773 دلار است.

دکترا در آمریکا چند سال است؟

دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایالات متحده ثبت نام می‌کنند، 10 سال فرصت دارند تا پایان نامه دکتری خود را تکمیل کنند، حتی اگر طول دوره 6 سال باشد.

شرایط برای دکتری در آمریکا چیست؟

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا، باید شرایط زیر را رعایت کنید.
دانشجویان باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته مربوطه باشند.
دانش آموزان باید معدل 2.7 تا 3.9 را در مقیاس 4 (80-94٪) داشته باشند.
دانش آموزان باید دارای نمرات معتبر آیلتس 7.0-7.5، تافل 90-100 و غیره باشند.
علاوه بر این، برای برخی از تخصص ها، داوطلبان باید نمرات GMAT یا GRE را ارسال کنند.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *