موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

 تحصیل دکترا در انگلستان

خانه » بلاگ »  تحصیل دکترا در انگلستان
 تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان به دلیل استاندارد بالای آموزشی و گستردگی رشته‌ها و دوره‌ها، شناخته شده است. با تحصیل مقطع دکترا در انگلستان، در رشته مورد نظر خود متخصص می‌شوید، زیرا دوره‌های دکترا در انگلستان با ارائه آموزش‌های جامع در کنار تحقیقات مستقل، در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، قدمت سیستم آموزشی دانشگاه‌های انگلستان به قرن یازدهم برمی‌گردد و برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در صنعت علم، پزشکی، هنر و فلسفه غرب در دانشگاه‌های این کشور انجام شده است.

به همین دلیل تحصیل دکترا در دانشگاه‌های انگلستان می‌تواند رقابتی و چالش برانگیز باشد، اما نگران نباشید با راهنمایی و آمادگی صحیح، شما نیز می‌توانید شانس خود را برای پذیرش دکترا در انگلستان افزایش دهید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، شرایط تحصیل دکترا در دانشگاه‌های انگلستان و روند درخواست را بررسی خواهیم کرد و نکات مهمی را برای موفقیت شما در این زمینه ارائه می‌کنیم. ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها سابقه در حوزه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، بهترین پیشنهادات و روش‌های تحصیل در انگلستان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

دلایل تحصیل دکترا در انگلستان

از مزایا و دلایل تحصیل مقطع دکترا در انگلستان می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • فارغ‌التحصیلان دکترا از دانشگاه‌های انگلستان نرخ اشتغال بالایی دارند، به طوری که 82 درصد از آنها طی 6 ماه پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار یا ادامه تحصیل می‌شوند.
  • تعدادی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان قرار دارند و بسیاری از این موسسات برای برنامه‌های دکترا رتبه بالایی دارند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024، انگلستان دارای 3 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر برای اشتغال فارغ التحصیلان و 5 دانشگاه در بین 40 دانشگاه برتر برای اشتغال فارغ التحصیلان است.
  • فرصت‌های پس از تحصیل از دانشگاه های انگلستان بسیار زیاد است. تقریبا 87 درصد از دانشجویان دکترا پس از فارغ التحصیلی شروع به کار می‌کنند و به طور متوسط سالانه 40،000 تا 60،000 پوند درآمد دارند.
  • دانشگاه‌های انگلستان امکانات و فرصت های تحقیقاتی پیشرفته‌ای را در اختیار دانشجویان دکترا قرار می‌دهند و به آنها این امکان را می‌دهند که در رشته انتخابی خود تحقیقات نوآورانه‌ای انجام دهند.

مدت زمان دوره دکترا در انگلستان

دوره دکترای تمام وقت در انگلستان معمولا 3 یا 4 سال طول می‌کشد، در حالی که دوره دکترای پاره وقت می‌تواند تا 6 یا 7 سال نیز طول بکشد. با این حال، مهلت ارائه پایان نامه به تشخیص دانشگاه تا 4 سال قابل تمدید است. در واقع، بسیاری از دانشجویانی که در مقطع دکترای 3 ساله ثبت نام می‌کنند، پایان نامه خود را در سال چهارم به پایان می‌رسانند.

مراحل تحصیل دکترا در انگلستان

راهنمای گام به گام برای پروسه درخواست دکترا در انگلستان را در اینجا گردآوری کرده‌ایم.

  • مرحله 1: حوزه تحقیقاتی خود را انتخاب کنید.

اولین و واضح‌ترین مرحله برای درخواست دکترا در دانشگاه‎های انگلستان این است که زمینه تحقیقاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای تحصیل اکثر دوره‌های دکترا بهتر است که مدرک قبلی شما در یک رشته مرتبط باشد. برای مثال، دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته تاریخ هستند، ممکن است برای تحقیق در بخش مطالعات دینی مقطع دکترا درخواست دهند. بنابراین، تا زمانی که ماهیت تحقیق مشابه باشد و حوزه انتخابی‌تان با تجربه شما مرتبط باشد، می‌توان برای حوزه دیگری درخواست داد.

  • مرحله 2: درباره برنامه‌ها و دانشگاه‌های انگلستان تحقیق کنید.

به دنبال برنامه و دانشگاهی باشید که با علایق و حوزه تحقیقاتی و اهداف شغلی شما همسو باشد و سعی کنید دانشگاه‌هایی را که دارای سابقه قوی در رشته تحصیلی شما هستند، انتخاب کنید. سایر فاکتورهای دیگر مانند موقعیت مکانی، هزینه زندگی و رتبه دانشگاه را نیز در نظر بگیرید.

  • مرحله 3: یک پروپوزال تحقیقاتی واضح و دقیق آماده کنید.

داشتن یک پروپوزال تحقیقاتی دقیق و خوب، برای پذیرش شما بسیار مهم است و نشان می‌دهد که تحقیقات شما ارزش سرمایه گذاری دارد. سعی کنید در پروپوزال خود، سوالات تحقیقاتی، اهمیت کار و روش‌های پیشنهادی خود را به وضوح بیان کنید.

  • مرحله 4: به دنبال ارتباط با سوپروایز و یا استاد راهنما باشید.

پس از آماده کردن پروپوزال یا همان طرح تحقیقاتی خود وقت آن است که با سوپروایزر یا استاد راهنما ارتباط بگیرید. شما می‌توانید از طریق جستجوی فهرست کارکنان در وب‌ سایت‌های دانشگاه به دنبال استاد راهنما باشید. ارتباط با آنها فرصت خوبی برای دریافت بازخورد در مورد ایده‌ها و پیشنهادات تحقیقاتی شماست. هر گونه بازخورد آنها می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد و در نهایی کردن پروپوزال شما کمک کند.

  • مرحله 5: شرایط و معیارهای پذیرش دانشگاه را بررسی کنید.

مرحله اصلی بعدی بررسی الزامات ورودی دانشگاه یا پروژه تحقیقاتی انتخابی شما است. اکثر متقاضیان دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط و همچنین سابقه پیشرفت تحصیلی قوی باشند. علاوه بر این، تمام مدارک لازم از جمله ریز نمرات تحصیلی، توصیه نامه ها و رزومه را جمع آوری کرده و تمام دستورالعمل‌های درخواست را به دقت دنبال کنید و برای ارسال درخواست به ددلاین‌ها توجه کنید.

  • مرحله 6: در صورت امکان، برای بورسیه و فاند درخواست دهید.

تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان می‌تواند پرهزینه باشد و علاوه بر شهریه، اغلب هزینه‌های پیش بینی نشده زیادی مانند کتاب، تجهیزات، هزینه سفر و شرکت در کنفرانس خواهید داشت. با این حال، بسیاری از دوره‌های دکترا در انگلستان، فرصت‌های تحصیل به صورت فول فاند را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهند، بنابراین درباره فرصت‌های بورسیه تحقیق کنید و برای هر کدام که واجد شرایط هستید، درخواست دهید.

  • مرحله 7: درخواست خود را ارسال کنید.

پس از جمع آوری تمام اسناد و مدارک مورد نیاز، می‌توانید برای درخواست اقدام کنید. اکثر درخواست‌های دکترا از طریق پرتال درخواست دانشگاه انجام می‌شود. اگر به طور جداگانه برای کمک مالی و بورسیه درخواست می‌دهید، حتما جزئیات نحوه درخواست را در وب سایت بخوانید. اگر به مصاحبه دعوت شدید، آماده باشید تا در مورد پروپوزال تحقیقاتی خود با جزئیات صحبت کنید.

پروسه رسیدگی به درخواست شما بسته به دانشگاه می‌تواند 4 تا 6 ماه طول بکشد. پس از اعلام نتیجه و دریافت پذیرش تحصیلی دکترا از دانشگاه‌های انگلستان می‌توانید، برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

شرایط و مدارک لازم برای اپلای دکترا در انگلستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش دکترا در انگلستان بسته به دانشگاه و حوزه تحقیقاتی می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، برخی از شرایط پذیرش کلی وجود دارد و به شرح زیر هستند:

  • مدرک تحصیلی: مدرک کارشناسی ارشد در رشته تحصیلی مرتبط با حداقل معدل (GPA) مورد نیاز 3.2 در مقیاس 4.0
  • انگیزه نامه (SOP): یک انگیزه نامه 5000 کلمه‌ای ارسال کنید که در آن پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای، دلایل درخواست برای دوره مورد نظر و اهداف شغلی خود را شرح دهید.
  • پروپوزال تحقیقاتی: یک پروپوزال تحقیق 3000 کلمه‌ای باید در حوزه تحقیقاتی که متقاضی آن هستید، ارسال کنید.
  • مدرک زبان: مدرک آزمون زبان رسمی که بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل مقطع دکترا در نظر می‌گیرند، مدرک آزمون‌های IELTS، TOEFL، PTE هستند. معمولا حداقل نمره آیلتس 7، تافل 90 و PTE 60 مورد نیاز است.
  • توصیه نامه (LOR): معمولا باید حداقل 2 الی 3 توصیه نامه علمی یا حرفه‌ای از طرف اساتید و یا کارفرمایان قبلی خود ارائه دهید.

علاوه بر موارد بالا، مدارک هویتی مانند پاسپورت معتبر، ریزنمرات رسمی مقطع قبلی، رزومه و در صورت نیاز نتایج آزمون‌های GMAT و یا GRE  مورد نیاز است. توجه داشته باشید که هرگونه مدارک اضافی مانند مقالات منتشر شده و فعالیت‌های داوطلبانه می‌تواند بر نتیجه پذیرش شما موثر باشد. برای تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول انگلستان نیز باید دارای پیشینه تحصیلی بسیار خوب و رزومه عالی باشید.

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل دکترا

برای انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل مقطع دکترا در انگلستان می‌توانید رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های انگلستان را در نظر بگیرید و بدانید کدام دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی معتبرتر و شناخته ‌شده‌تر هستند. در جدول زیر 20 دانشگاه برتر انگلستان برای تحصیل دکترا را بر اساس رنکینگ‌های معتبر جهانی فهرست کرده‌ایم:

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیرتبه بر اساس THE در سال 2024رتبه بر اساس QS در سال 2024رتبه بر اساس ARWU در سال 2023
دانشگاه آکسفوردUniversity of Oxford137
دانشگاه کمبریجUniversity of Cambridge524
امپریال کالج لندنImperial College London8623
کالج دانشگاهی لندنUCL22917
دانشگاه ادینبورگUniversity of Edinburgh302238
کینگز کالج لندنKing’s College London384059
دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندنLondon School of Economics and Political Science4645200 – 151
دانشگاه منچسترUniversity of Manchester513241
دانشگاه بریستولUniversity of Bristol815588
دانشگاه گلاسکوUniversity of Glasgow8776150 – 101
دانشگاه ساوت‌همپتونUniversity of Southampton9781200 – 151
دانشگاه بیرمنگامUniversity of Birmingham10184200 – 151
دانشگاه شفیلدUniversity of Sheffield105104200 – 151
دانشگاه وارویکUniversity of Warwick10667150 – 101
دانشگاه لیدزUniversity of Leeds12975200 – 151
دانشگاه ناتینگهامUniversity of Nottingham130100150 – 101
دانشگاه کوئین مری لندنQueen Mary University of London135145300 – 201
دانشگاه یورکUniversity of York147167400 – 301
دانشگاه لنکسترLancaster University155122400 – 301
دانشگاه لیورپولUniversity of Liverpool168176150 – 101

هزینه تحصیل دکترا در انگلستان

هزینه‌های تحصیل دکترا در انگلستان برای دانشجویان بین المللی بر اساس عوامل متعددی از جمله رشته تحصیلی شما، دانشگاهی که در حال انجام تحقیقات با آن هستید و اینکه دانشگاه شما در کدام شهر انگلستان واقع شده است، متفاوت است. به طور کلی هزینه شهریه سالانه دانشگاه‌های انگلستان برای مقطع دکترا از 15،000 تا 35،000 پوند متغیر است. اگر می‌خواهید به صورت پاره وقت در مقطع دکترا تحصیل کنید، می توانید 50 درصد از شهریه تمام وقت را بپردازید. با این حال، در نظر داشته باشید که همه رشته‌های دکترا به صورت پاره وقت در دسترس نیستند.

دلیل اصلی تفاوت‌های زیاد در شهریه‌ مقطع دکترا، منابعی است که دانشجویان دکترا به آن نیاز دارند. به طور معمول، به عنوان یک دانشجوی دکترای یکی از رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و هر موضوعی که زیرمجموعه این چهار رشته باشد) به دلیل منابعی مانند پشتیبانی فنی، خدمات و تجهیزات، باید بیشترین شهریه را پرداخت کنید. اما اگر مقطع دکترا را در رشته‌های هنر، علوم اجتماعی یا علوم انسانی تحصیل کنید، شهریه تحصیلی کمتری پرداخت خواهید کرد.

علاوه بر هزینه شهریه، ممکن است ملزم به پرداخت هزینه‌های پشتیبانی تحقیقاتی باشید، که هزینه مواد تخصصی را که در طول انجام تحقیقات خود استفاده می‌کنید، پوشش می‌دهد. هزینه‎های پشتیبانی معمولا برای دانشجویانی که تحقیقات خود را در یک محیط آزمایشگاهی انجام می‌دهند، اعمال می‌شود. برخی از دانشگاه‌ها این هزینه را در شهریه لحاظ می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به طور جداگانه دریافت می‌کنند. به طور معمول، در صورت لزوم، هزینه‌های پشتیبانی تحقیقاتی بین 1،000 تا 10،000 پوند متغیر است.

هزینه‌های زندگی دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در انگلستان نیز بسته به شرایط، سبک زندگی و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. گران‌ترین شهر برای هزینه‌های زندگی، بدون احتساب اجاره خانه، شهر لندن با متوسط هزینه ماهانه 900 پوند است، در حالی که ارزان ترین شهر برای زندگی دانشجویی شهر برادفورد با متوسط هزینه ماهانه 600 پوند است. به طور کلی، اگر خارج از محوطه دانشگاه زندگی ‌کنید، حدود  1،300 تا 1،500 پوند در ماه هزینه خواهید داشت، در صورت زندگی در خوابگاه و محوطه دانشگاه هزینه شما کمتر و ماهانه حدود 1،000 تا 1،250 پوند خواهد بود.

بورسیه های تحصیلی دکترا در انگلستان

دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت بسیاری از بورسیه‌های دکترا در انگلستان هستند. بسیاری از بورسیه‌ها و سایر کمک‌های مالی برای دانشجویان بین المللی از همه ملیت‌ها در دسترس هستند و معمولا توسط دانشگاه‌ها، ارگان های دولتی و موسسات خیریه ارائه می‌شوند. در اینجا 5 نوع مختلف بورسیه تحصیلی دکترا برای دانشجویان بین المللی در انگلستان و معیارهای واجد شرایط بودن هر کدام را بررسی کرده‌ایم:

  1. بورسیه گیتس کمبریج (The Gates Cambridge Scholarship)

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که در یک دوره تمام وقت از دانشگاه کمبریج پذیرش گرفته‌اید، می‌توانید برای بورسیه گیتس کمبریج درخواست دهید. این بورسیه یکی از بهترین بورسیه‌های دکترا در انگلستان به شمار می‌رود. برای دریافت بورسیه گیتس کمبریج، شما بر اساس دستاوردهای تحصیلی، انگیزه انتخاب رشته، پتانسیل رهبری و تعهد به بهبود زندگی دیگران ارزیابی می‌شوید. اگر تمام این شرایط را داشته باشید، این بورسیه را به صورت فول فاند دریافت می‌کنید، که شامل کمک هزینه تحصیل 17،500 پوند به ازای هر پرداخت تا 4 سال، بلیط هواپیما کلاس اقتصادی دو طرفه، هزینه‌های ویزا و هزینه درمانی می‌شود.

  • بورسیه دکترای پرزیدنت امپریال کالج لندن (Imperial College London President’s PhD Scholarship)

این بورسیه تحصیلی که برای تمام ملیت‌ها در دسترس است، هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌های دانشجویان با استعداد امپریال کالج لندن را پوشش می‌دهد. و علاوه بر دانشجویان تمام وقت دکترا، دانشجویان پاره وقت نیز در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند. برای واجد شرایط بودن این بورسیه تحصیلی انگلستان، باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با معدل بالا کسب کرده باشید و فقط متقاضیان تازه وارد، واجد شرایط درخواست این بورسیه هستند.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد-کلارندون (Oxford University- Clarendon Scholarship)

بورسیه تحصیلی کلارندون یک بورسیه دکترای شناخته شده در انگلستان است که برای درخواست آن نیازی به فرم جداگانه ندارید. اگر برای مقطع دکترای دانشگاه آکسفورد درخواست می‌دهید، به طور خودکار واجد شرایط درخواست برای این بورسیه هستید. ددلاین یا همان مهلت درخواست آن ممکن است بسته به رشته انتخابی شما متفاوت باشد، اما معمولا در ماه ژانویه است. در صورت اعطای این بورسیه، پوشش شهریه کامل و کمک هزینه زندگی 15،609 پوند را دریافت خواهید کرد. برای واجد شرایط بودن این بورسیه تحصیلی انگلستان، باید معدل (GPA) شما حداقل برابر با 3.7 (از 4) باشد و بتوانید دریافت بورسیه و یا هرگونه جوایزی در مقطع قبلی خود را اثبات کنید.

  • دانشگاه کمبریج: برنامه دانش پژوهان ممتاز هاردینگ (University of Cambridge: Harding Distinguished Postgraduate Scholars Programme)

دانشگاه کمبریج این بورسیه را به 25 دانشجوی منحصر به فرد خود در مقطع دکترا از همه ملیت‌ها و زمینه‌های تخصصی ارائه می‌دهد. دانشجویان واجد شرایط باید با برنامه‌های تحقیقاتی برتر خود نقش و سهم واقعی و مهم در نتیجه تحقیقات داشته باشند. مهلت درخواست برای این بورسیه تحصیلی دکترا در انگلستان برای اکثر برنامه‌ها متفاوت است. این بورسیه شامل پوشش هزینه‌های دانشگاه، از جمله پوشش هزینه شهریه دانشگاه، کمک هزینه شخصی 6،000 پوندی در طول تحصیل، کمک هزینه سالانه 18،000 پوند و حتی پوشش هزینه‎های درخواست ویزای دانشجویی می‌شود.

  • بورسیه دکترای دانشگاه اکستر (University of Exeter- PhD Scholarship)

برای دریافت این بورسیه تحصیلی دکترا در انگلستان، شما باید حدود 180 ساعت، حدود 23 روز در سال، به عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی کار کنید که می‌تواند در افزایش مهارت‌های تحقیقاتی و آموزشی شما نیز موثر باشد. این بودجه شامل کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه آموزشی 19،000 پوند در سال به ازای 180 ساعت کار است. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند برای تأمین بودجه اضافی برای پوشش هزینه‌های تحقیقاتی و شرکت در کنفرانس‌ها درخواست دهند.

برای واجد شرایط بودن دریافت این بورسیه تحصیلی انگلستان، باید:

  • مدرک مقطع قبلی شما در یک حوزه مرتبط باشد و معدل بالایی کسب کرده باشید.
  • الزامات مربوط به زبان انگلیسی را برای رشته‌ای که درخواست می‌کنید، برآورده کنید.
  • منابعی را ارائه دهید که از پتانسیل علمی و پژوهشی آن پشتیبانی کند.
  • پروپوزال تحقیقاتی ارائه شده شما با اولویت‌های پژوهشی همسو باشد.
  • هر گونه الزامات اضافی دیگر مانند تجربه کاری مرتبط یا دانش در زمینه موضوعی خاص را برآورده کنید.

شرایط کار حین تحصیل دکترا در انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی دکترا با داشتن ویزای دانشجویی انگلستان فقط می‌توانید به صورت موقت و پاره وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم دانشگاه و به صورت تمام وقت در تعطیلات بین ترم کار کنید. با این حال، نباید به این درآمد به عنوان بخشی از هزینه‌های اصلی تحصیل خود اتکا کنید. علاوه بر این، شما نمی‌توانید با قرارداد دائمی استخدام شوید، به صورت خوداشتغال مشغول شده یا کسب و کاری راه اندازی کنید و یا به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای استخدام شید. توجه داشته باشید که اگر ویزای دانشجویی شما برای دوره پاره وقت صادر شده باشد، حق انجام هیچ گونه کاری در انگلستان را نخواهید داشت.

اقامت انگلستان بعد از تحصیل دکترا

با فارغ‌التحصیلی از مقطع دکترا در انگلستان می‌توانید تا 3 سال در این کشور بمانید و با دریافت ویزای فارغ التحصیلی حق کار در انگلستان و کشف گزینه‌های شغلی متنوع را داشته باشید. این یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند گام های بعدی خود را برای اشتغال در کشور انگلستان بردارند. در این 3 سال شما انعطاف پذیری لازم برای کسب تجربه کاری، گذراندن دوره کارآموزی یا کار به عنوان فریلنسر در انگلستان را خواهید داشت. هنگامی که شغل مناسبی در انگلستان پیدا کردید، می‌توانید ویزای خود را به ویزای اسکیلد ورکر یا همان نیروی کار ماهر تغییر دهید و از این طریق پس از پایان 3 سال نیز در انگلستان بمانید.

سخن پایانی

تحصیل مقطع دکترا در انگلستان می‌تواند فرصتی عالی برای دانشجویانی باشد که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهانی و محیطی چندفرهنگی طی مدت زمان کوتاه‌تری هستند. دانشگاه‌های انگلستان فرصت‌های تحقیقاتی بسیار خوبی ارائه می‌دهند و فارغ التحصیلان دکترا در این کشور دارای نرخ اشتغال بالایی هستند. پس از اتمام دکترا در انگلستان، می‌توانید در موقعیت‌های شغلی تخصصی در رشته‌های مختلف کار کنید و سالانه حدود 40،000 تا 60،000 پوند دریافت کنید. در صورت دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره تحصیل دکترا در انگلستان می‌توانید از مشاوره و راهنمایی مشاوران و تیم حقوقی موسسه مهاجرتی زنگنه، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

تحصیل دکترا در انگلستان چند سال طول می‌کشد؟

دوره دکترای تمام وقت در انگلستان معمولا 3 یا 4 سال طول می‌کشد، در حالی که دوره دکترای پاره وقت می‌تواند تا 6 یا 7 سال نیز طول بکشد.

برای اپلای دکترا در انگلستان چه مدرک زبانی نیاز است؟

مدرک آزمون زبان رسمی که بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل مقطع دکترا در نظر می‌گیرند، مدرک آزمون‌های IELTS، TOEFL، PTE هستند. معمولا حداقل نمره آیلتس 7، تافل 90 و PTE 60 مورد نیاز است.

هزینه تحصیل دکترا در انگلستان چقدر است؟

به طور کلی هزینه شهریه سالانه دانشگاه‌های انگلستان برای مقطع دکترا از 15،000 تا 35،000 پوند متغیر است. برای هزینه‌های زندگی دانشجویی، اگر خارج از محوطه دانشگاه زندگی ‌کنید، حدود 1،300 تا 1،500 پوند در ماه هزینه خواهید داشت، در صورت زندگی در خوابگاه و محوطه دانشگاه هزینه شما کمتر و ماهانه حدود 1،000 تا 1،250 پوند خواهد بود.

شرایط کار حین تحصیل مقطع دکترا در انگلستان چیست؟

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی دکترا با داشتن ویزای دانشجویی انگلستان فقط می‌توانید به صورت موقت و پاره وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم دانشگاه و به صورت تمام وقت در تعطیلات بین ترم کار کنید.

آیا پس از تحصیل مقطع دکترا در انگلستان می‌توانم در این کشور بمانم؟

بله، با فارغ‌التحصیلی از مقطع دکترا در انگلستان می‌توانید تا 3 سال در این کشور بمانید و با دریافت ویزای فارغ التحصیلی حق کار در انگلستان و کشف گزینه‌های شغلی متنوع را داشته باشید.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *