موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل پست دکترا در انگلستان

خانه » بلاگ » تحصیل پست دکترا در انگلستان
تحصیل پست دکترا در انگلستان

تحصیل پست دکترا در انگلستان یک مسیر رایج برای بسیاری از محققانی است که پس از تکمیل مقطع دکترا به دنبال کسب تجربه، تخصص و شبکه مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک عضو دائم دانشگاه و یا موقعیت‌های شغلی تحقیقاتی برتر هستند. دانشگاه‌های متعددی در انگلستان دوره‌های پست دکترا را ارائه می‌دهند، با این حال، دانشگاه‌ها تنها فرصت موجود برای پیشبرد حرفه آکادمیک در انگلستان نیستند و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مراکز تحقیقاتی در انگلستان نیز موقعیت‌های پست دکترا را ارائه می‌دهند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، با ارائه جزئیات کامل به بررسی شرایط تحصیل پست دکترا در انگلستان پرداخته‌ایم.

معرفی پست دکترا در انگلستان

مقطع پست دکترا در انگلستان یک پست تحقیقاتی با مدت زمان مشخص برای فارغ التحصیلان دکترا است. این مقطع معمولا مانند پلی بین تکمیل دکترا و دنبال کردن یک حرفه در دانشگاه است، با این حال، شما می‌توانید دوره پست دکترا را برای کسب مهارت‌ها و آموزش‌های بیشتر برای مشاغل دیگر نیز دنبال کنید. به عنوان یک دانشجوی پست دکترا در انگلستان بر روی یک پروژه تحقیقاتی خاص کار خواهید کرد که برای آن، کمک هزینه تحصیلی تعیین شده است.

مقطع پست دکترا در انگلستان بیشتر در موضوعات STEM، به ویژه علوم و مهندسی رایج است. شما تحت نظارت یک محقق اصلی یا استاد راهنما خواهید بود. با این حال، به عنوان یک محقق شما این آزادی را دارید که به تکنیک‌ها و روش‌های تحقیقاتی جدید بپردازید. پست دکترا برای فارغ التحصیلان دکترای هنر و علوم انسانی یا علوم اجتماعی نیز در دسترس است. این پروژه‌ها ممکن است کمی مستقل‌تر باشند، اما همچنان با کارهای آکادمیک موجود در یک بخش دانشگاهی مرتبط خواهند بود.

توجه داشته باشید که برخلاف مقطع دکترا در انگلستان، مقطع پست دکترا با دفاع از پایان نامه به اتمام نمی‌رسد. در عوض، کار تحقیقاتی شما از طریق نتایج و مقالات منتشرشده یا در مورد تحقیق و توسعه صنعتی، بهبود و یا راه اندازی یک محصول موثر شناخته می‌شود.

مدت زمان تحصیل پست دکترا در انگلستان

متقاضیان پست دکترا در انگلستان معمولا توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی یا توسط یک شرکت پذیرش و استخدام می‌شوند و مدت زمان مشخصی برای طول دوره پست دکترا وجود ندارد. اما به طور کلی می‌توان گفت مقطع پست دکترا کوتاه‌تر از مقطع دکترا است. مقطع پست دکترا در انگلستان حدود 2 یا 3 سال طول می‌کشد و قراردادهای تحقیقاتی پست دکترا معمولا تا 3 سال به عنوان موقعیت‌های موقت و ثابت ادامه می‌یابد، اما این مدت زمان می‌تواند به عوامل مختلفی مانند نوع تحقیق، دانشگاه یا موسسه و بودجه در دسترس بستگی داشته باشد.

وظایف کاری پست دکترا در انگلستان

اگرچه شرایط کاری برای موقعیت‌های پست دکترا در انگلستان متفاوت است، اما دانش‌پژوهان پست دکترا عموما به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند. فعالیت‌های شما در این مقطع شامل صرف زمان زیادی برای انجام تحقیقات است، اما این نقش ممکن است با مسئولیت‌های آموزشی نیز همراه باشد. مسئولیت‌های خارج از تحقیق با استفاده از مهارت‌ها و تجربیاتی که در دوره دکترا کسب کرده‌اید، همراه است. این وظایف می‌تواند شامل تدریس، سخنرانی، نظارت بر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یا کمک به آموزش دانشجویان جدید دکترا باشد.

شرایط تحصیل پست دکترا در انگلستان

دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در انگلستان شرایط و معیارهای خاصی را برای پذیرش متقاضیان پست دکترا در نظر می‌گیرند. ما در اینجا شرایط تحصیل پست دکترا در انگلستان را به عنوان یک دستورالعمل کلی ارائه کرده‌ایم:

  • تکمیل مقطع دکترا: باید قبل از شروع دوره پست دکترا در انگلستان، مقطع دکترای خود را در یک دانشگاه معتبر تکمیل کرده باشید یا در آستانه اخذ آن باشید.
  • دستاوردهای تحصیلی: سابقه تحصیلی قوی و تجربه تحقیقاتی مرتبط بسیار موثر است.
  • پروپوزال تحقیقاتی: باید یک طرح تحقیقاتی دقیق ارائه دهید که متناسب با نوع پژوهش و تحقیق ارائه شده موسسه مورد نظر شما باشد. به بیان دیگر، اهمیت کار خود را به وضوح و دقیق توضیح دهید، اما جزئیاتی را ارائه دهید که یک متخصص از آن قدردانی خواهد کرد.
  • دانش زبان: از آنجایی که انگلیسی زبان اصلی آموزش در کشور انگلستان است، باید مهارت زبان انگلیسی خود را با استفاده از آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل نشان دهید.
  • شرایط سنی: معمولا محدودیت سنی برای موقعیت‌های پست دکترا در انگلستان وجود ندارد.
  • رزومه (CV): رزومه شما باید خلاصه‌ای از مهارت‌های آموزشی و مقالات منتشر شده شما باشد.
  • کاور لتر یا نامه پوششی: در کاور لتر به طور خلاصه خود را معرفی کنید و موقعیت فعلی خود را به همراه مهارت‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی مرتبط بیان کنید. شما باید توضیح دهید که چگونه مقطع دکترا شما را برای این موقعیت آماده کرده است. همچنین دلیل انتخاب دانشگاه، موسسه یا سازمانی را که انتخاب کرده‌اید و درباره اینکه چگونه مهارت‌ها و علایق تحقیقاتی شما می‌تواند موجب ارتقا و پیشرفت تحقیقاتی شود، توضیح دهید.
  • توصیه نامه یا مراجع: توصیه نامه‌ها اظهارات افرادی هستند که شما را در یک محیط مرتبط با کار و درس می‌شناسند، و بنابراین می‌توانند شما را برای موقعیت پست دکترا در انگلستان توصیه کنند. این افراد شامل سوپروایزر یا استاد راهنمای شما یا سایر محققان شناخته شده‌ای است که با آنها همکاری داشته‌اید. برای اپلای پست دکترا در انگلستان معمولا دو یا سه مرجع و یا توصیه نامه مورد نیاز است.

مدارک لازم برای تحصیل پست دکترا در انگلستان

دانشجویان برای درخواست پست دکترا در انگلستان ملزم به ارائه مدارک زیر هستند:

  • فرم درخواست رسمی: معمولا از وب سایت دانشگاه یا سازمان ارائه دهنده قابل دانلود است. فرم‌های درخواست بسته به موقعیت پست دکترا متفاوت است، اما ممکن است از شما خواسته شود که خلاصه ای دقیق از علایق تحقیقاتی خود را درج کنید. برای درخواست کمک مالی باید یک پروپوزال تحقیقاتی کامل و دقیق ارسال کنید.
  • کپی از مدارک تحصیلی قبلی خود و اعتبار سنجی مدارک (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)
  • فهرستی از مقالات منتشر شده شما
  • مدارک هویتی شامل پاسپورت معتبر
  • رزومه یا CV
  • کاور لتر یا انگیزه نامه
  • توصیه نامه (حداقل 2 الی 3)
  • مدرک زبان: معمولا حداقل نمره آیلتس آکادمیک 6.5 مورد نیاز است.
  • پروپوزال تحقیقاتی
  • نمونه مقالات منتشر شده

بورسیه های پست دکترا در انگلستان

به طور معمول، محققان پست دکترا در انگلستان توسط سازمان‌های تحقیقاتی بزرگ مانند شوراهای تحقیقاتی UKRI تامین مالی می‌شوند. با این حال، برخی از موقعیت‌های پست دکترا ممکن است توسط خود دانشگاه‌ها یا شرکت‌های خصوصی تامین مالی شوند. معمولا دانشگاه‌ها یا سازمان‌ها درخواست کمک مالی یا بودجه را ارائه می‌دهند که در آن میزان بودجه مورد نیاز برای موقعیت‌های پست دکترا و مدت زمان مورد نیاز را مشخص می‌کند. از آنجایی که این بودجه باید توسط اسپانسر تأیید شود، در نتیجه سرمایه‌گذار یا همان اسپانسر می‌تواند طول دوره پست دکترا و تحقیقاتی را که باید انجام شود، تعیین ‌کند.

فلوشیپ و بورسیه‌های پست دکترا در انگلستان معمولا حقوق، هزینه های سفر و هزینه‌های تحقیقاتی را پوشش می‌دهد و بر اساس شایستگی به متقاضیان اعطا می‌شود. کمک‌های مالی و بورسیه‌ها ممکن است توسط شوراهای تحقیقاتی، خیریه‌ها و تراست‌ها ارائه شود. سازمان هایی مانند تحقیقات و نوآوری انگلستان (UKRI) اغلب بورسیه‌های پست دکترا را برای شهروندان اروپایی ارائه می‌دهند. سایر نهادهای تأمین مالی پست دکترا عبارتند از Leverhulme Trust و کمک هزینه تحصیلی Marie Curie یا برنامه Max Weber که یک برنامه بین المللی پست دکترا است.

درآمد پست دکترا در انگلستان

میزان پرداختی به شما در مقطع پست دکترا در انگلستان ممکن است به نوع موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، بستگی داشته باشد. متوسط دستمزد سالانه محققان فوق دکترا در انگلستان از 36،000 تا 47،000 پوند متغیر است. به عنوان یک کارمند درآمد شما مشمول مالیات محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید کمک‌های بازنشستگی دریافت کنید و واجد شرایط بازپرداخت وام‌های دانشجویی باشید. علاوه بر این، به عنوان یکی از کارکنان، واجد شرایط برای هر گونه مزایایی که کارفرمای خود ارائه می‌دهد، مانند بیمه درمانی، خواهید بود.

نحوه درخواست پست دکترا در انگلستان

هیچ پروسه درخواست متمرکزی برای مقطع پست دکترا در انگلستان وجود ندارد و درخواست برای پست دکترا معمولا مانند درخواست برای شغل است، بهترین جا برای شروع جستجوی موقعیت‌های پست دکترا jobs.ac.uk است که شامل جزئیات صدها فرصت شغلی تحقیقاتی و دانشگاهی از سراسر جهان و همچنین مشاوره شغلی، انجمن‌ها و راهنماهایی است که به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را دریافت کنید.

به طور کلی از شما خواسته می‌شود که یک فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید. در صورت عدم نیاز نیز یک رزومه دو صفحه‌ای و یک نامه پوششی که جزئیات علایق تحقیقاتی شما را نشان می‌دهد، ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که سوابق تدریس و لیست مقالات منتشر شده خود را نیز درج کرده‌اید.

پس از ارسال درخواست، از شما خواسته می‌شود در مصاحبه‌ای شرکت کنید. سپس ممکن است از شما برای مصاحبه دوم نیز درخواست شود و یا برای موقعیت پست دکترای درخواستی پذیرفته شوید. پس از پذیرش می‌توانید برای درخواست ویزای انگلستان اقدام کنید.

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل پست دکترا

بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های انگلستان برای انجام تحقیقات پست دکترا، دانشگاه کمبریج با 35 موقعیت پست دکترا است. پس از آن، کالج دانشگاهی لندن و امپریال کالج لندن قرار دارند. سایر دانشگاه‌های برتر انگلستان برای تحصیل پست دکترا عبارتند از:

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  • دانشگاه کوئین مری لندن (Queen Mary University of London)
  • دانشگاه بریستول (University of Bristol)
  • دانشگاه ساسکس (University of Sussex)
  • دانشگاه دورهام (Durham University)
  • دانشگاه شفیلد (University of Sheffield)
  • دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)
  • دانشگاه هال (University of Hull)
  • دانشگاه ساری (University of Surrey)
  • دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)
  • دانشگاه منچستر (University of Manchester)
  • دانشگاه لیدز (University of Leeds)

دلایل تحصیل پست دکترا در انگلستان

انگلستان که یکی از برترین کشورهای پژوهش محور جهان است، دارای هفت شورای تحقیقاتی است که طیفی از فعالیت‌های چند رشته‌ای را تامین مالی می‌کنند و تحت مشارکت استراتژیک شورای تحقیقات بریتانیا قرار می‌گیرند. هفت شورا سالانه حدود 3 میلیارد پوند (3.9 میلیارد دلار) در زمینه تحقیقات سرمایه گذاری می‌کنند و با چهار شورای تأمین مالی آموزش عالی، تجارت، دولت و سازمان‌های خیریه همکاری نزدیک دارند.

دو سوم تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌های گروه راسل انجام می‌شود، گروهی متشکل از 24 مؤسسه تحقیقاتی و رده بالا که خروجی اقتصادی حدود 32 میلیارد پوند در هر سال دارند. انگلستان همچنین دارای مجموعه‌ای از موسسات تحقیقاتی غیر دانشگاهی است که شامل سازمان‌های غیرانتفاعی، نهادهای منصوب دولتی و موسسات تحقیقاتی خصوصی در همه بخش‌ها می‌شود.

کیفیت و تأثیر پژوهش و تحقیق در مؤسسات آموزش عالی انگلستان توسط چارچوب تعالی پژوهشی (REF) سنجیده می‌شود. REF جهت ارزیابی کیفیت و کمیت تحقیقاتی است که با بودجه دولتی اداره می‌شود و نتیجه آن می‌تواند بر بودجه دانشگاه تأثیر بگذارد.

تحصیل پست دکترا در انگلستان همچنین می‌تواند شما را برای مشاغل مدیریتی دیگر آماده کند، زیرا تجربه بیشتری در مدیریت پروژه‌های تحقیقاتی در حال انجام یا دستیابی به نتایج تحقیقاتی هدفمند خواهید داشت.

علاوه بر موارد بالا برای کسانی که علاقه مند به دنبال کردن موقعیت پست دکترا خارج از دانشگاه هستند، انگلستان فرصت‌های زیادی را در صنایع مختلف با تاکید ویژه بر تحقیقات علمی و مهندسی در شرکت‌های داروسازی، فناوری اطلاعات، تولید، مهندسی و بیوتکنولوژی ارائه می‌دهد.

نکات مهم برای اخذ پذیرش پست دکترا در انگلستان

تضمین یک موقعیت پست دکترا در انگلستان به شدت رقابتی است. اما چگونه می‌توانید شانس خود را برای پذیرش به حداکثر برسانید؟ ما در اینجا نکاتی را برای دریافت موفقیت آمیز پذیرش پست دکترا در انگلستان آورده‌ایم:

  • از استاد راهنمای مقطع دکترای خود مشاوره بگیرید.

بهتر است با سوپروایزر و سایر همکاران دانشگاهی خود صحبت کنید و با آنها درباره فرصت‌های تحقیقاتی که امکان انجام آن را دارید، مشورت کنید.

  • شبکه سازی کنید.

به طور کلی تحقیقات زیادی در بازار کار در مورد اثربخشی شناخته شدن افراد قبل از درخواست برای مصاحبه پذیرش وجود دارد و از نظر به حداکثر رساندن شانس پذیرش شما بسیار موثر است. ممکن است یک موقعیت رسمی پست دکترا پیدا نکنید، اما می‌توانید فرصتی برای کار مشترک داشته باشید. حوزه‌ها یا موضوعات تحقیقی مورد علاقه خود و همچنین اساتید دانشگاه در آن زمینه را شناسایی کنید.

  • به دنبال بودجه و حمایت مالی باشید.

به دنبال فرصت‌های تامین مالی برای انجام تحقیقات خود (به صورت مستقل یا در گروه) باشید و برای هر دانشگاه یا موسسه‌ای که ممکن است از شما حمایت مالی کند، درخواست دهید.

  • سعی کنید به عنوان یک محقق در یک شرکت کار کنید.

ممکن است برای تحصیل پست دکترا در انگلستان تمایلی به پیوستن در صنعت را نداشته باشید، اما کسانی که به عنوان محقق برای یک شرکت کار می‌کنند، معمولا فرصت‌های بهتری نسبت به کسانی که در یک دانشگاه کار می‌کنند، خواهند داشت، زیرا به جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی دسترسی دارند. با این حال، مهم‌تر از همه کیفیت تحقیق و مقالات منتشرشده شما است. شما می‌توانید مقالاتی را در حین گذراندن پست دکترا در دانشگاه یا شرکت منتشر کنید.

  • اگر شرایط لازم را ندارید، درخواست ندهید.

زمانی که شرایط لازم را برآورده نمی‌کنید، ارسال درخواست شما اتلاف وقت است. همیشه سعی کنید راهنمای شرایط درخواست را با دقت بخوانید. خواندن دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها با جزئیات، بسیار مهم است.

  • از اصطلاحات بیش از حد در پروپوزال خودداری کنید.

یکی از دلایل رایج ریجکت شدن درخواست شما برای پست دکترا در انگلستان، استفاده زیاد از اصطلاحات غیرقابل توضیح است و در این صورت نمی‌توانید به وضوح درباره آنچه که می‌توانید به دست آورید، توضیح دهید.

  • از اهمیت کاور لتر غافل نشوید.

سعی کنید کاور لتر دقیق و مناسب ارائه دهید.کاور لتر یا نامه پوششی باید با توجه به الزامات، شما را به یک گزینه عالی برای این موقعیت تبدیل کند و تیم پذیرش را ترغیب کند که به رزومه شما توجه بیشتری کنند.

سخن پایانی

کشور انگلستان با داشتن دانشگاه‌های قدیمی و معتبر، فرصت‌های مالی عالی و شبکه‌های تحقیقاتی متنوع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تحصیل پست دکترا به شمار می‌رود و سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. با تحصیل پست دکترا در انگلستان در دانشگاه، موسسه تحقیقاتی یا شرکت، از امکانات تحقیقاتی فوق العاده، بودجه عالی و شرایط کاری بسیار مناسب و مترقی بهره‌مند خواهید شد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره تحصیل پست دکترا در انگلستان می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه در ارتباط باشید و یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید. مجموعه ما با 15 سال فعالیت در زمینه مهاجرت به انگلستان و ارائه بهترین خدمات مهاجرتی، از شروع تا پایان مسیر همراه شما خواهد بود تا شما عزیزان بتوانید با موفقیت به اهداف مهاجرتی خود برسید.

سوالات متداول

مقطع پست دکترا در انگلستان چقدر طول می‌کشد؟

مقطع پست دکترا در انگلستان حدود 2 یا 3 سال طول می‌کشد و قراردادهای تحقیقاتی پست دکترا معمولا تا 3 سال به عنوان موقعیت‌های موقت و ثابت ادامه می‌یابد.

مقطع پست دکترا در انگلستان را در کجا می‌توانم دنبال کنم؟

متقاضیان پست دکترا در انگلستان معمولا توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی یا توسط یک شرکت پذیرش و استخدام می‌شوند.

چگونه شانس پذیرش خود را برای پست دکترا در انگلستان افزایش دهم؟

تسلط به زبان انگلیسی، سوابق تحصیلی عالی و برخی از مقالات منتشرشده به نام شما، ارائه کاور لتر عالی و دقیق، شانس شما را برای پذیرش پست دکترا در انگلستان افزایش می‌دهد. شبکه سازی نیز کلید موفقیت در درخواست موقعیت پست دکترا در انگلستان است.

درآمد پست دکترا در انگلستان چقدر است؟

متوسط دستمزد سالانه محققان فوق دکترا در انگلستان از 36،000 تا 47،000 پوند متغیر است.

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل پست دکترا کدامند؟

بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های انگلستان برای انجام تحقیقات پست دکترا، دانشگاه کمبریج با 35 موقعیت پست دکترا است. پس از آن، کالج دانشگاهی لندن و امپریال کالج لندن قرار دارند.

به جز دانشگاه موقعیت‌های شغلی پست دکترا در انگلستان کدامند؟

علاوه بر دانشگاه‌ها، انگلستان فرصت‌های زیادی را در صنایع مختلف با تاکید ویژه بر تحقیقات علمی و مهندسی در شرکت‌های داروسازی، فناوری اطلاعات، تولید، مهندسی و بیوتکنولوژی ارائه می‌دهد.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *