موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

 تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

خانه » بلاگ »  تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان
 تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان و کسب مدرک از دانشگاه‌های انگلستان می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده برای شما باشد و درهای زیادی را به روی فرصت‌های شغلی متعدد باز کند. بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان از بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند و دارای رنکینگ‌های جهانی هستند. علاوه بر آموزش با کیفیت، می‌توانید از خدمات متنوع دانشجویی و تجربه تحصیل در یک جامعه بین المللی بهره‌مند شوید.

درخواست برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان نیازمند آگاهی و اطلاعات جامع در حوزه مهاجرت تحصیلی است، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت، باید تحقیقات دقیقی در مورد دانشگاه‌های مختلف کشور انگلستان انجام دهید. برای کمک به از بین بردن استرس و سردرگمی شما، ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها سابقه در حوزه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، بهترین پیشنهادات و روش‌های تحصیل در انگلستان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

چرا تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان؟

  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان
  • کسب مدرک کارشناسی ارشد در زمان کمتر (اتمام آن معمولا 1 تا 2 سال طول می‌کشد)
  • امکان بالای دریافت بورسیه‌ تحصیلی
  • فرصت‌های تحقیقاتی و دسترسی به امکانات تحقیقاتی پیشرفته و فرصت کار با اساتید برجسته
  • کسب مدرک معتبر بین‌المللی
  • بهبود مهارت‌های دانش زبان
  • امکان انجام کار پاره وقت حین تحصیل
  • شانس اقامت و زندگی در انگلستان

مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

  1. انتخاب رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های انگلستان بیشتر از هر کشور اروپایی دیگر، رشته‌های تحصیلی مختلفی را در این مقطع ارائه می‌دهند. بنابراین باید بتوانید رشته مورد علاقه خود را با توجه به سوابق تحصیلی خود انتخاب کنید. همچنین دانشگاه‌های انگلستان مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی را نیز ارائه می‌دهند که در این دوره تحصیلی برای یک یا چند پروژه تحقیقاتی کار خواهید کرد که می‌تواند به نوعی اولین قدم شما به سمت مقطع دکترا در انگلستان باشد و مدرکی که دریافت می‌کنید معمولاً MRes (Master of Research) نامیده می‌شود.

  • انتخاب دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته انتخابی شما در مقطع کارشناسی ارشد

اکنون وقت این است که تحقیقات خود را درباره دانشگاه‌های ارائه دهنده مقطع کارشناسی ارشد و رشته مدنظرتان تکمیل کرده و از بین گزینه‌های بهتر مقایسه و انتخاب کنید.

  • بررسی شرایط و الزامات تحصیلی دانشگاه‌‌ها

هر دانشگاهی در انگلستان شرایط پذیرش خاصی دارد و بررسی و انجام تحقیقات اولیه در مورد آنها ضروری است. در نهایت باید دانشگاهی را انتخاب کنید که متناسب با معیارها و صلاحیت‌های شما است.

  • بررسی ددلاین دانشگاه‌های انگلستان

ددلاین دانشگاه و رشته انتخابی خود در مقطع کارشناسی ارشد را بررسی کرده تا بتوانید در اسرع وقت اپلای کنید و در صورت امکان برای بورسیه‌های تحصیلی انگلستان درخواست دهید. بسیاری از دوره‌ها ممکن است قبل از پایان ددلاین تکمیل شوند. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، به خاطر داشته باشید که مهلت‌های درخواست (ددلاین) برای شما معمولا زودتر از دانشجویان انگلستان و اتحادیه اروپا در دسترس است.

  • آماده کردن مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم درخواست

در این مرحله شما باید تمام مدارک پشتیبانی درخواست شده از طرف دانشگاه را آماده کرده تا بتوانید فرم درخواست را تکمیل کنید. در نظر داشته باشید که نحوه درخواست تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان با تحصیل کارشناسی در انگلستان بسیار متفاوت است.

در حالی که درخواست کارشناسی از طریق پرتال UCAS انجام می‌شود، برای درخواست پذیرش از مقطع کارشناسی ارشد، باید برای هر دانشگاه به صورت جداگانه درخواست دهید و مبلغی را نیز برای هزینه درخواست پرداخت کنید. این مبلغ معمولا بدون در نظر گرفتن پذیرش یا ریجکت شدن شما، قابل استرداد نیست.

پس از ارسال درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه مدنظر و تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS)، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. در این مرحله باید ثابت کنید که توانایی کافی مالی برای پرداخت شهریه مقطع کارشناسی ارشد و هزینه‌های زندگی در انگلستان را دارید. اگر دوره تحصیلی شما بیش از یک سال طول بکشد، فقط باید تمکن مالی خود را برای هزینه‌های سال اول اثبات کنید.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان باید شرایط و معیارهای خاصی را داشته باشید که به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • معیارهای تحصیلی

تمام سوابق تحصیلی قبلی شما مهم است. با این حال، مدرک کارشناسی شما بیشترین اهمیت را دارد. یکی از الزامات بسیار رایج برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان این است که در مقطع کارشناسی خود، حداقل سطح معدل مشخص را دریافت کرده‌ باشید. اگر معدل شما در مقطع کارشناسی پایین باشد، ممکن است بتوانید آن را با سایر فاکتورهای مثبت، مثل تجربه کاری مرتبط، جبران کنید.

همچنین بهتر است دارای مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط با رشته‌ای که در حال حاضر برای آن اپلای کرده‌اید، باشید. با این حال، مدرک تحصیلی در رشته‌های نامرتبط نیز اغلب قابل قبول است، به خصوص اگر بتوانید تجربه کاری خود در آن رشته را اثبات کنید. به همین دلیل است که شرایط تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان نسبت به سایر کشورها انعطاف پذیرتر است.

  • دانش زبان

تسلط به زبان انگلیسی یک عامل کلیدی در پروسه پذیرش دانشگاه‌های انگلستان است. هنگام درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان، باید دارای مدرک آزمون مهارت زبان انگلیسی باشید تا بتوانید ثابت کنید که برای تحصیل در دانشگاه به اندازه کافی به زبان انگلیسی مسلط هستید. انواع مختلفی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی قابل قبول وجود دارند. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • آیلتس آکادمیک
  • تافل
  • C1 و C2 پیشرفته (Cambridge Assessment English)
  • PTE  آکادمیک

به طور معمول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در انگلستان، به نمرات بین 6.0 تا 6.5 آزمون آیلتس آکادمیک نیاز دارند. البته برخی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان مانند دانشگاه آکسفورد معمولا دانشجویان با نمره بالای 7 آیلتس را می‌پذیرند.

  • آزمون های ورودی

بسته به رشته و دانشگاهی که برای آن در مقطع کارشناسی ارشد درخواست داده‌اید، ممکن است نیاز باشد تا در آزمون‌های ورودی GMAT و یا GRE شرکت کنید.

  • انگیزه نامه (SOP)

برای اعضای پذیرش دانشگاه‌های انگلستان، انگیزه شما برای تحصیل در این کشور بسیار مهم است. شما می‌توانید با ارائه یک انگیزه نامه (SOP) قوی به بیان اهداف علمی و حرفه‌ای، علایق تحقیقاتی و دلایل ادامه تحصیل خود بپردازید. تعداد کلمات یا سبک مورد نیاز ممکن است بر اساس رشته و دانشگاه متفاوت باشد. SOP قوی و خوب نه تنها نقاط قوت شما را نشان می‌دهد، بلکه ارتباط واضحی بین خواسته‌های شما و رشته تحصیلی مدنظرتان ایجاد می‌کند.

  • توصیه نامه (LOR)

توصیه نامه، توانایی‌ها، شخصیت و پتانسیل شما را برای موفقیت در فعالیت‌های علمی و حرفه‌ای تایید می‌کند. بنابراین، هنگامی که به دنبال توصیه نامه هستید، از اساتید، سوپروازیرها یا کارفرمایانی درخواست کنید که شما را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند توانایی‌های علمی یا حرفه‌ای شما را تایید کنند. برای مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه‌های انگلستان معمولا 2 الی 3 توصیه نامه (LOR) درخواست می‌کنند.

مدارک لازم برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

جمع آوری و ارائه مدارک ضروری بخش مهمی از روند درخواست پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان می‌باشد. شما باید مدارک زیر را بر اساس الزامات دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی خود ارائه دهید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات رسمی مقطع قبلی
  • مدرک زبان
  • مدرک آزمون‌های ورودی در صورت نیاز
  • انگیزه نامه (SOP)
  • 2 الی 3 توصیه نامه (LOR)
  • پورتفولیو یا همان نمونه کارها و دستاوردهای شما (در صورت وجود)
  • CV / رزومه
  • پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات منتشرشده (در صورت وجود)
  • مدارک اقامت
  • تمکن مالی

شرایط سنی برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان وجود ندارد. هر دانشگاه و رشته‌ای ممکن است شرایط پذیرش خاص خود را داشته باشد، اما معمولاً دانشجویان بین المللی در هر سنی می‌توانند درخواست پذیرش دهند. با این حال، برخی از گزینه‌های کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارای محدودیت سنی هستند. همچنین شانس پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان برای دانشجویانی که بین 22 تا 35 سال سن دارند، معمولا بیشتر است.

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل کارشناسی ارشد

طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های انگلستان مدرک کارشناسی ارشد را در رشته‌های متنوع ارائه می‌دهند. اما انتخاب دانشگاه مناسب تصمیمی است که باید پس از بررسی دقیق انجام شود. چند عامل اساسی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید:

  • رنکینگ و اعتبار دانشگاه در سطح جهانی
  • میزان دریافت شهریه
  • موقعیت مکانی و دسترسی
  • میزان خدمات پشتیبانی از دانشجویان بین المللی

در جدول زیر می‌توانید نگاهی به برخی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای مقطع کارشناسی ارشد بیندازید. منبع ما بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS  در سال 2024 است که فاکتورهای مهم، مانند شرایط پذیرش، میزان رضایت دانشجویان، کیفیت انجام تحقیقات، چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان و موارد دیگر را در نظر گرفته است.

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیرتبه جهانی بر اساس QS  در سال 2024متوسط شهریه سالانه (به پوند)
دانشگاه کمبریجUniversity of Cambridge232,000 – 43,000
دانشگاه آکسفوردUniversity of Oxford330,000 – 42,000
امپریال کالج لندنImperial College London (ICL)627,000 – 42,000
کالج دانشگاهی لندنUniversity College London (UCL)928,000 – 37,900
دانشگاه ادینبورگThe University of Edinburgh2225,000 – 40,500
دانشگاه منچسترThe University of Manchester3226,500 – 39,500
کینگز کالج لندنKing’s College London4031,080 – 34,920
دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندنLondon school of Economics4525,920 – 34,128
دانشگاه بریستولUniversity of Bristol5516,400 – 47,200
دانشگاه وارویکThe University of Warwick6716,000 – 49,950

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

شهریه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان در سال 2024، از 7،000 تا 36،000 پوند متغیر است. این هزینه با توجه به دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید و همچنین رشته تحصیلی شما می‌تواند بیشتر هم باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان نسبت به سایر مقاصد تحصیلی اروپایی بالا است و معمولا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبرتر و دارای رنکینگ و همچنین برخی از رشته‌های تخصصی، بیشتر است.

علاوه بر این، شما باید انواع هزینه‌های دیگر مانند هزینه درخواست ویزا، هزینه‌های زندگی دانشجویی، هزینه‌های بیمه و سایر هزینه‌های متفرقه را در نظر بگیرید.به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در انگلستان باید حدود 1،200 تا 1،500 پوند در ماه برای هزینه‌های زندگی، از جمله محل اقامت، مواد غذایی، حمل و نقل، لوازم تحریر، اینترنت و هزینه‌های شخصی داشته باشید.

در خارج از لندن، هزینه‌ها می‌تواند کمی کمتر باشد. برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود می‌توانید امور مالی خود را به دقت برنامه ریزی کرده و از بورسیه‌های تحصیلی موجود و همچنین فرصت‌های شغلی پاره وقت استفاده کنید.

بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در انگلستان

با اینکه شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان می‌تواند بالا باشد، اما ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید تا واجد شرایط دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی انگلستان برای تامین هزینه تحصیل خود شوید. نزدیک به 2،000 بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان هستند، در دسترس است.

همچنین، اکثر دانشگاه‌ها گزینه کمک‌های مالی یا معافیت از هزینه شهریه را به دانشجویان برتر ارائه می‌دهند. با این حال، ارزش بورسیه‌ها متفاوت است و ممکن است به صورت جزئی و محدود و یا فول فاند در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. داشتن یک رزومه قوی و همچنین مقالات منتشر شده می‌تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش دهد. برای مثال، حداقل 2800 ساعت سابقه کار برای دریافت یکی از بورسیه‌های معتبر انگلستان مانند بورسیه تحصیلی چونینگ مورد نیاز است.

کار پاره وقت حین تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

به عنوان یک دانشجوی بین المللی تمام وقت که در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل می‌کند، می‌توانید در طول ترم تا 20 ساعت (حداکثر) در هفته کار کنید. در طول تعطیلات یا در مورد کار توافقی یا کارآموزی شرایط می‌تواند متفاوت باشد و ساعات بیشتری را کار کنید.

با این حال در نظر داشته باشید که یافتن کار پاره وقت در انگلستان ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که تمام هزینه تحصیل خود را به طور کامل از این طریق تامین کنید. فراموش نکنید که کار حین تحصیل در انگلستان می‌تواند از نظر مالی و حرفه‌ای مفید باشد، اما ایجاد تعادل بین کار و تحصیل دشوار است. بنابراین، همیشه تحصیل را در اولویت اول خود قرار دهید.

اقامت انگلستان بعد از تحصیل کارشناسی ارشد

طبق آمار و ارقام، سالانه حدود 600،000 دانشجوی بین المللی در انگلستان تحصیل می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که از این تعداد، 70 درصد تمایل دارند که پس از فارغ التحصیلی نیز به صورت قانونی در این کشور بمانند. اداره امور داخلی انگلستان روش‌های مختلفی را برای اقامت انگلستان پس از فارغ‌التحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می‌دهد.

در بیشتر این روش‌ها شما باید بتوانید بعد از فارغ التحصیلی پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر از طرف کارفرماهای انگلیسی دریافت کنید، در این صورت می‌توانید تا 2 الی 3 سال در این کشور بمانید. بسته به شرایط شخصی شما مانند داشتن اقوام در انگلستان ممکن است گزینه‌های بیشتری نیز برای اقامت در انگلستان داشته باشید.

سخن پایانی

اگر به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد در خارج از کشور هستید، کشور انگلستان به عنوان یک انتخاب برجسته و برتر مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک معتبر کارشناسی ارشد خود نیز می‌توانید از طریق برخی از مسیرهای مهاجرتی در این کشور بمانید. در صورت دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان می‌توانید از راهنمایی و تجربه مشاوران و تیم حقوقی موسسه مهاجرتی زنگنه، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان چقدر طول می‌کشد؟

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان نسبت به سایر مقاصد تحصیلی کوتاه‌تر و اتمام آن معمولا 1 تا 2 سال طول می‌کشد.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان چقدر باید باشد؟

به طور معمول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل کارشناسی و کارشناسی در انگلستان، به نمرات بین 6.0 تا 6.5 آزمون آیلتس نیاز دارند. برخی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان مانند دانشگاه آکسفورد معمولا دانشجویان با نمره بالای 7 آیلتس را می‌پذیرند.

آیا هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان زیاد است؟

بله، به طور کلی هزینه تحصیل در انگلستان نسبت به سایر مقاصد تحصیلی اروپایی بالا است و معمولا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبرتر و دارای رنکینگ و همچنین برخی از رشته‌های تخصصی، بیشتر است. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان نیز در سال 2024، از 7،000 تا 36،000 پوند متغیر است.

آیا می‌توانم حین تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان کار کنم؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی تمام وقت که در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل می‌کند، می‌توانید در طول ترم تا 20 ساعت (حداکثر) در هفته کار کنید. در طول تعطیلات یا در مورد کار توافقی یا کارآموزی شرایط می‌تواند متفاوت باشد و ساعات بیشتری را کار کنید.

آیا برای تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی وجود دارد؟

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان وجود ندارد. هر دانشگاه و رشته‌ای ممکن است شرایط پذیرش خاص خود را داشته باشد، اما معمولاً دانشجویان بین المللی در هر سنی می‌توانند درخواست پذیرش دهند.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *