موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

خانه » بلاگ » حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا
حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

آزمون آیلتس یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که برای مهاجرت به کانادا به رسمیت شناخته شده است. این یعنی اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید به راحتی در آزمون آیلتس شرکت کنید و با ارائه‌ی نمرات آن، مهارت خود در زبان انگلیسی را اثبات نمایید. اما این آزمون دقیقا شامل چه بخش‌هایی می‌شود و حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟ همچنین این آزمون، با توجه به روش‌های مختلف مهاجرت، چگونه عمل می‌کند و چگونه می‌توان بهترین نمره و نتیجه را از آن به دست آورد؟ ما در این مقاله این موارد را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

آیلتس چیست؟

آیلتس یکی از پنج آزمون زبانی استانداردی است که توسط کانادا به رسمیت شناخته می‌شود و چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی را بررسی می‌کند. این مهارت‌ها شامل خواندن و درک مطلب (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت کردن (Speaking) و شنیدن (Listening) می‌شود. سایر آزمون‌های زبان که در کانادا پذیرفته می‌شود شامل تافل، CELPIP، PTE، TEF و TCF است. اگرچه آزمون TCF و TEF برای ارزیابی توانایی و مهارت در زبان فرانسه به کار می‌رود و همگی آن‌ها، همین چهار مهارت اصلی را به سبک و روش‌های مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه پنج آزمون بین‌المللی و معتبر مختلف برای پذیرش در کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر کدام سیستم نمره‌دهی و سبک‌های مختلفی از آزمون زبان را ارائه می‌دهند، کانادا یک سیستم معادل‌سازی طراحی کرده و نمرات شما در آزمون زبان را طی معیار زبان کانادایی (CLB) بین 1 تا 10 امتیازبندی می‌کند. پس شما در هر آزمونی هم شرکت کنید، طی یک سیستم منصفانه مقایسه و رتبه‌بندی می‌شوید.

آزمون آیلتس برای اکسپرس اینتری

شما برای کار در کانادا از طریق ویزا، ابتدا باید وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید و پروفایل خود را کامل کنید. در این پروفایل، شما باید راجع به مهارت خود در زبان انگلیسی یا فرانسوی توضیح دهید. فرقی نمی‌کند که زبان مادری شما انگلیسی است یا در آزمون شرکت کرده‌اید، سیستم اکسپرس اینتری کاملا منصفانه است و فرقی بین دیگران قائل نمی‌شود. فقط این امتیاز شماست که در این زمین بازی اهمیت دارد و باعث می‌شود دعوت‌نامه‌ای جهت درخواست اقامت دائم، برای شما ارسال شود. در این حالت، اگر به زبان فرانسه تسلط ندارید و نمی‌توانید از نظر جغرافیایی در آزمون CELPIP شرکت کنید، باید در آزمون آیلتس جنرال (نیازی به آکادمیک نیست) شرکت نمایید.

اکسپرس اینتری، سه حالت کلی یعنی FSWC، FSTC و CEC دارد و در جدول زیر، حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق هر یک از این آزمون‌ها ذکر شده است.

جهت ورود به سیستم اکسپرس اینتری
FSWCFSTCCEC (NOC 0 or A)CEC (NOC B)
مکالمهIELTS 6IELTS 5IELTS 6IELTS 4
خواندن و درک مطلبIELTS 6IELTS 3.5IELTS 6IELTS 4
نوشتنIELTS 6IELTS 4IELTS 6IELTS 4
شنیدنIELTS 6IELTS 5IELTS 6IELTS 5

جدول بالا تصور می‌کند شما سایر شرایط لازم جهت ورود به سیستم اکسپرس اینتری را دارید. پس کسب نتایج آزمون آیلتس بهتر یا برابر با جدول بالا، چیزی را جهت قبولی در سیستم اکسپرس اینتری تضمین نمی‌کند.

معادل سازی CRS کانادا برای سیستم اکسپرس اینتری

همانطور که می‌بینید نمره‌های آزمون آیلتس برای FSW، FST و CEC متفاوت است. اما تمام داوطلبان اکسپرس اینتری با سیستم رتبه‌بندی یکسانی وارد می‌شوند. پس طی این جریان، اگر نمره آزمون آیلتس شما برابر با CLB 8 باشد، می‌توانید وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید و حتی بعدها با شرکت مجدد در آزمون زبان، این امتیاز را افزایش دهید. برای مثال، اگر در آزمون زبان آیلتس 7.5 بگیرید، CLB شما 8 می‌شود. و با این شرایط، اگر 30 ساله باشید، کارشناسی ارشد داشته باشید و سه سال هم سابقه کار داشته باشید، امتیاز اولیه‌ی 382 را خواهید داشت. اما اگر مجددا در آزمون آیلتس شرکت کنید و به CLB 9 برسید، امتیاز شما به 464 CRS افزایش پیدا می‌کند و چنین امتیازی، معمولا برای دریافت ITA در قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری کافی است.

اگر هم از همان اول، CLB 9 را از آن خود کنید، به عنوان شخصی با سطح تحصیلات بالا و مهارت کامل در زبان انگلیسی شناخته می‌شوید و امتیاز بیشتری را از CRS دریافت می‌کنید.

CLB 9
مکالمهIELTS 7
خواندنIELTS 7
نوشتنIELTS 7
شنیدنIELTS 8

نمودار زیر نحوه معادل سازی نمره‌ی آزمون آیلتس با CLB را نشان می‌دهد.

CLBمکالمه آیلتسخواندن و درک مطلب آیلتسنوشتن آیلتسشنیدن آیلتس
11111
221.522
332.533.5
443.544.5
54445
65.555.55.5
76666
86.56.56.57.5
97778
107.587.58.5
1188.589
129999

 

نتایج آزمون آیلتس چه مدت اعتبار دارد؟

آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا، تا دو سال معتبر است. زمانی که نتایج ازمون شما منقضی شود، از سیستم اکسپرس اینتری حذف می‌شوید و دیگر واجد شرایط دریافت ITA نخواهید بود. پس قبل از باطل شدن نتایج آزمون خود، دوباره در آن شرکت کنید.

مهارت زبان پارتنر یا شریک

کسانی که همسری با خود به همراه دارند و همسرشان به زبان انگلیسی مسلط است، امتیاز بیشتری از CRS به دست خواهند آورد. در جدول زیر امتیاز مشخص شده برای سطح زبان پارتنر شما ذکر شده است.

سطح CLBامتیاز CRS
1-40
5-61
73
83
9 به بالا5

آیلتس و سایر گزینه‌های مهاجرت به کانادا

تنها راه مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری نیست و شما می‌توانید از طریق استخدام استانی (PNP) وارد کانادا شوید.  این برنامه برای تمام سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فریلنسرهایی که می‌خواهند در کانادا کار کنند، در دسترس است. در این حالت، شما باید مهارت‌های زبانی خود را به این سیستم ثابت کنید تا امتیاز بیشتری بگیرید. در واقع مهارت در زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در امتیاز دهی در این سیستم است. درست مانند اکسپرس اینتری، PNP‌نیز آزمون زبان آیلتس جنرال را می‌پذیرد. نسخه آیلتس آکادمیک نیز پذیرفته نمی‌شود. برای ورود به سیستم PNP، باید نمره‌ی آزمون آیلتس شما بین 5 الی 6 شود که برابر با CLB 5 یا 6 است.

آیلتس برای تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا، شما به نامه اخذ پذیرش نیاز دارید. در این صورت می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایید و هر دو مورد، به اثبات مهارت در زبان انگلیسی نیاز دارند. ولی نکته اینجاست که برای اخذ پذیرش تحصیلی، بر خلاف اکسپرس اینتری، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. البته شاید هم خود موسسه یا دانشگاه انتخابی در کانادا، برای اخذ پذیرش به آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگری نیاز نداشته باشد که به شما اعلام می‌شود. نمره‌ی مورد نظر در آزمون آیلتس برای تحصیل در کانادا، بین 6.5 تا 8 خواهد بود.

شرکت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا

آزمون آیلتس طی 2 ساعت و 45 دقیقه، چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی یعنی مکالمه، خواندن، شنیدن و نوشتن را ارزیابی می‌کند. از آنجا که مراکز زیادی جهت برگزاری این آزمون در سراسر دنیا وجود دارد، نیاز نیست که جهت شرکت در آن به خارج از کشور سفر کنید. پس از ورود به جلسه هویت، پاسپورت، کارت اقامت و شناسنامه‌ی شما چک می‌شود. اگر با شناسه اشتباهی وارد جلسه شوید نمی‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید. ممکن است دو عکس جدید پاسپورتی هم نیاز داشته باشید. برای شرکت در جلسه فقط مجاز به داشتن خودکار، مداد، پاک کن و پاسپورت هستید.

  • در بخش شنیدن، باید به خوبی به صداها تسلط داشته باشید، اگر صدا را جالب ندارید به ناظر اطلاع دهید. بعد از هر سکشن هم ده دقیقه تایم دارید تا بخش خالی را پر کنید.
  • در بخش نوشتن، باید تعداد کلمات را رعایت کنید و مرتبط با موضوع خواسته شده بنویسید.
  • در بخش مکالمه با شخصی که تعیین شده صحبت خواهید کرد. شما باید تا حد امکان واضح باشید و تماس چشمی هم برقرار کنید تا آرامشتان حفظ شود.

شما 13 روز پس از شرکت در آزمون آیلتس نتایج خود را دریافت خواهید کرد. فرم نتایج شما به پنج سازمان، به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

آیا آیلتس برای روابط عمومی کانادا اجباری است؟

شما برای ارتباط برقرار کردن در کانادا به شرکت در آزمون آیلتس (الزاما آیلتس) نیازی ندارید. به دو نکته‌‌ی زیر در این مورد توجه کنید.

آزمون آیلتس فقط یک مرحله در ورود به سیستم اکسپرس اینتری یا  اخذ بورسیه تحصیلی کانادا است. شما برای مهاجرت به کانادا، به آزمون‌های ورودی و مدارک بیشتری نیاز دارید تا صلاحیت و قابلیت خود را به دولت کانادا اثبات نمایید.

شما به جز آزمون آیلتس می‌توانید در آزمون PTE یا CELPIP یا تافل هم شرکت کنید و مهارت در زبان انگلیسی خود را اثبات نمایید. همچنین می‌‌توانید در آزمون TEF یا TCF شرکت کنید و مهارت خود در زبان فرانسه را اثبات نمایید.

حداقل نمره آیلتس برای روابط عمومی کانادا چقدر است؟

برای اینکه به اکسپرس اینتری، دولت یا هیئت علمی دانشگاه‌های کانادا اثبات کنید که در زبان انگلیسی مهارت خوبی دارید، باید CLB 7 بگیرید، که معادل نمره‌ی 6.0 در آيمون آیلتس و تمام بخش‌های آن است.

اگر می‌خواهید برای شغل NOC 0 یا A اقدام کنید، باید در آزمون آیلتس نمره‌ی 6.0 بگیرید. ولی اگر سطح شغلی شما NOC B باشد، باید نمره‌ی 5.0 آزمون آیلتس را در مکالمه، نوشتن و شنیدن، و نمره‌ی 4.0 را در خواندن به دست بیاورید و وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید.

به یاد داشته باشید که هر چه نمره‌ی بهتری از آزمون آیلتس بگیرید، امتیاز CRS بیشتری هم دریافت خواهید کرد. و شانس شما جهت دریافت دعوت نامه برای درخواست اخذ اقامت دائم، بالاتر می‌رود.

نمره آیلتس خوب برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

این مورد واقعا به گزینه‌های شما بستگی دارد. ولی اگر بتوانید با نتیجه‌ای در آزمون آیلتس، CLB 9  بگیرید، امتیازی فوق‌العاده دریافت خواهید کرد. این یعنی باید در آزمون آیلتس 7 به بالا شوید. همچنین بهتر است در بخش شنیدن، 8 بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا در آیلتس آکادمیک شرکت کنم یا جنرال؟

اکثر برنامه‌های مهاجرتی کانادا نمره آزمون جنرال را قبول دارند. ولی اگر می‌خواهید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، باید برای دانشگاه مورد نظر، در آزمون‌ آیلتس آکادمیک شرکت کنید.

برای اکسپرس اینتری آیلتس بهتر است یا PTE  و CELPIP؟

تمام آزمون‌های ذکر شده مهارت‌های شما را در چهار ماژول اصلی خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه ارزیابی کرده و بعد طی زبان معیار کانادایی معادل سازی می‌کند. در ادامه ویژگی‌های کلیدی آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا آورده شده است:

IELTSCELPIPPTE Core
زمان 2  ساعت 40 دقیقه 3 ساعت 2 ساعت
مراکز برگزاری تست 4000 مرکز تست در 140 کشور 140 مرکز در کانادا و در سراسر جهان400  مرکز در 117 کشور
هزینه (متوسط ​​در کانادا) 330-380 دلار 280 دلار + مالیات340  دلار
فرمت تستحضوریحضوری (تست کاملا آنلاین)حضوری (تست کاملا آنلاین(
تست‌های تمرینیفرمت آنلاین یا کاغذیدارددارد
نتایج13 روز3-4  روز کاری 2 روز
انتقال تست 3-5 روز (یا حداکثر 13 روز برای آزمون کاغذی)بله، 7 روز (با هزینه)بله، 14 روز

حداقل نمره آزمون آیلتس برای اخذ RP کانادا

برنامه مهاجرتحداقل نمره آزمون آیلتس
اکسپرس اینتری6 نمره در هر ماژول
برنامه اسپانسرشیپ خانوادگینمره خاصی برای آزمون آیلتس لازم نیست
برنامه PNP آنتاریو6 نمره در هر ماژول
برنامه PNP آلبرتا6 نمره در هر ماژول
برنامه PNP ساسکاچوان4.5  نمره در هر ماژول
برنامه PNP منیتوبا4.5  نمره در هر ماژول
برنامه PNP نوا اسکوتیا6 نمره در هر ماژول
BC PNP 6 نمره در هر ماژول
برنامه PNP پرنس ادوارد آیلند6 نمره در هر ماژول
Rural & Northern immigration pilot program (RNIP)4.5 نمره در هر ماژول
AIPP4.5 نمره در هر ماژول

شرکت مهاجرتی زنگنه

شرکت مهاجرتی زنگنه با سال‌ها تجربه در انواع روش‌های مهاجرت به کانادا، یکی از بهترین دفاتر مهاجرتی موجود برای کمک به شما در آگاهی از حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا، اقامت، کاریابی و اخذ شهروندی کانادا است. این موسسه با بهترین و باتجربه‌ترین تیم مشاوره و وکلای حرفه‌ای، در خدمت شماست تا در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به رویای خود که مهاجرت تحصیلی به کانادا است، برساند. پس در تماس با ما، درنگ نکنید.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *