موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

خرید ملک در دبی

خانه » بلاگ » خرید ملک در دبی
خرید ملک در دبی

دبی با ارائه سبک زندگی مجلل و فرصت های سرمایه گذاری پرسود، به کانونی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات تبدیل شده است و بازار املاک دبی که از سال 2002 به روی اتباع خارجی باز شد، بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران خارجی را به دلایل متعدد از جمله عدم وجود مالیات بر دارایی و حق تمبر، که در سایر بازارهای جهانی املاک و مستغلات قابل اعمال است، به خود جذب کرده است. اتباع خارجی می‌توانند در برخی مناطق دبی، که معمولا نزدیک مرکز شهر هستند، انواع ملک را خریداری کنند. تعداد واحدهای موجود برای خرید ملک در دبی در طول زمان با وفور آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های شهری در حال حاضر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری و خرید ملک در دبی هستید، باید برای بررسی گزینه‌های مهم موجود وقت بگذارید. زیرا این نوع سرمایه گذاری نیاز به آگاهی کامل از بخش املاک و مستغلات دبی دارد. ما در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، یک راهنمای دقیق در مورد شرایط خرید ملک در کلانشهر دبی ارائه کرده‌ایم و از ملاحظات و مراحل قانونی گرفته تا هزینه‌های خرید، تمام جزئیات را بررسی کرده‌ایم.

فاکتورهای مهم برای انتخاب ملک در دبی

اگر در حال کاوش در بازار املاک دبی هستید، باید هنگام انتخاب ملک، فاکتورهای اساسی مختلفی از جمله موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • لوکیشن: نزدیکی به محل کار، مدارس، امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی را ارزیابی کنید. جو کلی محله و برنامه‌های توسعه آتی را در نظر بگیرید.
  • بودجه و مقرون به صرفه بودن: یک بودجه مشخص که شامل تمام هزینه‌های مرتبط باشد، تنظیم کنید. در صورت نیاز گزینه‌های تامین مالی و نرخ وام مسکن را بررسی کنید.
  • نوع ملک: بین خانه‌های شهری، آپارتمان‌ها و ویلاها بر اساس سبک زندگی و ترجیحات خود تصمیم بگیرید. هنگام جستجوی املاک فروشی در دبی، متراژ و طرح ملک را مطابق با نیاز خود در نظر بگیرید.
  • ملاحظات حقوقی: به قانونی بودن مالکیت دارایی برای اتباع خارجی توجه داشته باشید. از رعایت مقررات اطمینان حاصل کنید و از یک مشاور یا وکیل حرفه‌ای، کمک بخواهید.
  • تحقیق درباره سازندگان ملک: درباره سازندگان مختلف املاک در دبی و پروژه‌های آنها تحقیق کنید. پروژه‌های قبلی و بررسی‌های مشتریان می‌تواند بینشی در مورد کیفیت و قابلیت اطمینان را به شما ارائه دهند.
  • امکانات و تسهیلات: امکانات رفاهی موجود مانند پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و ویژگی‌های امنیتی ملک را ارزیابی کنید.
  • ارزش فروش مجدد و پتانسیل سرمایه گذاری: ارزش فروش مجدد ملک را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن روندهای بازار، پتانسیل سرمایه گذاری را تجزیه و تحلیل کنید.
  • زیرساخت و دسترسی: به کیفیت زیرساخت های اطراف نگاه کنید. دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و حمل و نقل عمومی دبی را در نظر بگیرید.

قوانین خرید ملک در دبی

طبق قوانین و مقررات املاک و مستغلات در امارات متحده عربی و بر اساس قانون شماره 7 سال 2006، حق مالکیت املاک در هر منطقه‌ای در دبی به اتباع امارات متحده عربی، اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC) که فقط شامل پنج کشور بحرین، کویت، عمان، قطر و عربستان سعودی است و به شرکت‌های تحت مالکیت کامل آنها و شرکت‌های سهامی عام، تعلق می‌گیرد.

با این حال، سایر شهروندان غیر امارات متحده عربی نیز می‌توانند در مناطق خاص و تعیین شده، ملک مورد نظر را خریداری کنند. انواع مالکیت در دبی توسط شهروندان غیر اماراتی به طور کلی در دو طبقه مختلف، به عنوان مالکیت آزاد یا مالکیت اجاره‌ای، دسته بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

انواع مالکیت ملک در دبی

قبل از خرید ملک در بازار املاک دبی، آشنایی با انواع مختلف مالکیت ملک در دبی ضروری است. دبی ساختارهای مالکیت مختلفی را برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات مختلف ارائه می‌دهد و هر نوع مالکیت، حقوق و مسئولیت‌های خاص خود را دارد.

دو نوع مالکیت اصلی در دبی، مالکیت آزاد و مالکیت اجاره‌ای هستند. مالکیت آزاد به مالک حقوق کاملی را در مورد ملک اعطا می‌کند و مالک یا سرمایه گذار خارجی که ملکی را خریداری می‌کند، برای همیشه بر ملک کنترل کامل دارد، در حالی که مالکیت اجاره‌ای شامل یک قرارداد اجاره برای مدت معینی تا حداکثر 99 سال است و برخلاف مالکیت آزاد، مالک یا سرمایه گذار کنترل و قدرت محدودی بر ملک دارد.

در اینجا، انواع اصلی مالکیت ملک در دبی را با جزئیات بیشتر شرح داده‌ایم:

  1. مالکیت آزاد (Freehold Ownership)

مالکیت آزاد رایج ترین نوع مالکیت ملک در دبی است. این نوع مالکیت به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به حمایت محلی، مالکیت خود را به طور کامل داشته باشید. شما می‌توانید به دلخواه از ملک خود استفاده کنید و این حق را دارید که بدون محدودیت زمانی، از ملک مورد نظر خود استفاده کنید، بفروشید یا اجاره دهید. به بیان دیگر، شما دارای حقوق کامل برای فروش، اجاره یا استفاده از ملک خود هستید، این بدان معناست که شما برای همیشه مالک ملک خود خواهید بود.

مالکیت آزاد اغلب به عنوان ارائه استقلال و کنترل بیشتر بر ملک تلقی می‌شود و آن را به یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است و برای کسانی که به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری طولانی مدت و اقامت بیشتر در دبی هستند، گزینه مناسبی است. اگر به دنبال خرید ملک آزاد در دبی هستید، باید این ملک را از طریق یک سازنده املاک و مستغلات مورد تایید دولت مانند DAMAC Group خریداری کنید.

به غیر از داشتن یک ملک در کلان شهر رو به رشد دبی، مزایای مالکیت آزاد به شرح زیر است:

  • مالک دارای قدرت کامل بر ملک است که به این معنی است که او می‌تواند به راحتی آن را بازسازی و هر گونه تغییری در ملک ایجاد کند یا حتی آن را به طور کامل تخریب کند.
  • مالک این حق را دارد که در هر زمانی ملک را اجاره دهد یا بفروشد و یا تصرف کند.
  • صاحب ملک آزاد در دبی و خانواده وی به طور خودکار واجد شرایط اقامت طولانی مدت 5 یا 10 ساله هستند که قابل تمدید است.
  • سرمایه گذاران این نوع مالکیت فهرست طولانی و متنوعی از گزینه‌ها را برای انتخاب ملک دارند.
  • با توجه به قیمت اجاره املاک آزاد، مالکان می‌توانند از نرخ شگفت انگیزی از بازده سرمایه بهره مند شوند.
  • ملک به ورثه مالک پس از فوت وی منتقل می‌شود.
  • مالکان در حالی که دارای یک ملک در نوع مالکیت آزاد در دبی هستند، مجبور نیستند که در امارات متحده عربی اقامت داشته باشند.

در مورد معایب مالکیت آزاد می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • مسئولیت تمامی هزینه‌های نگهداری و تعمیر ملک به عهده مالک می‌باشد.
  • باید هزینه نگهداری سالانه توسط مالک پرداخت شود.

با توجه به موارد بالا، مالکیت آزاد نه تنها کنترل کامل ملک را به شما می‌دهد، بلکه فرصت‌های مختلفی را در قالب ویزای اقامت و نرخ بازگشت بالای سرمایه را نیز ارائه می‌دهد.

  • مالکیت اجاره‌ای (Ownership Leasehold)

مالکیت اجاره‌ای به افراد حق استفاده و تصرف ملک را برای مدت معینی می‌دهد که معمولا از چند دهه تا 99 سال متغیر است. در این نوع مالکیت، مستاجر حق استفاده و تصرف ملک را در طول مدت زمان مقرر بر اساس اجاره نامه دارد. پس از انقضای مدت اجاره، ملک به مالک آزاد باز می‌گردد. با این حال، املاک اجاره‌ای را می‌توان پس از انقضای مدت اجاره، تمدید کرد. علاوه بر این، خرید ملک از نوع مالکیت اجاره‌ای فقط به مالک این اجازه را می‌دهد که مالکیت ملک را در اختیار داشته باشد نه زمینی که ملک در آن واقع شده است.

این نوع مالکیت برای افرادی که به دنبال یک گزینه اقامت طولانی مدت بدون تعهد مالکیت آزاد هستند، مناسب است. برخی از مزایای مالکیت اجاره‌ای ملک در دبی عبارتند از:

  • از آنجایی که مهاجران فقط مجاز به خرید ملک به صورت آزاد در مناطق تعیین شده هستند، افرادی که مایل به خرید ملک در نوع اجاره‌ای هستند، طیف وسیع تری از گزینه‌ها را برای انتخاب از بین مناطق و همچنین قیمت‌ها دارند.
  • مالکیت اجاره‌ای ملک در دبی مسئولیت بسیار محدودی در قبال هزینه نگهداری و تعمیرات ملک دارد.

از معایب مالکیت اجاره‌ای در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالکیت ملک به محض اتمام قرارداد اجاره بلافاصله به صاحب آزاد آن بازگردانده می‌شود مگر اینکه آن را تمدید کنید.
  • هرگونه تغییر و تعمیرات مانند بازسازی یا نوسازی منوط به اجازه مالک ملک است.
  • مالك ملک اجاره‌ای به هیچ وجه مجاز نیست ملک را به اشخاص دیگر اجاره دهد.

در نظر داشته باشید که انواع مالکیت در دبی بیش از دو نوع است، اما دسته‌های اصلی مالکیت همین دو نوع هستند.

مالکیت آزاد دبی یا مالکیت اجاره‌ای دبی؟

اکنون که تفاوت های اصلی و بزرگترین مزایا و معایب انواع مالکیت در دبی را بررسی کردیم، کدام یک را انتخاب کنیم؟ اگر احساس می‌کنید در این مورد به کمک و مشاوره حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی زنگنه در تماس باشید.

در مجموع اکثر سرمایه گذاران بر این عقیده هستند که در بین انواع مالکیت در دبی، مالکیت آزاد به مالک گزینه‌های متعدد، فرصت‌های بهتر و قدرت بیشتری ارائه می‌دهد و بنابراین نوع ارجح مالکیت برای خرید ملک در دبی است.

با این حال، برای انتخاب از بین نوع مالکیت در دبی، هر فرد و هر سرمایه گذار باید اولویت‌ها و اهداف خود را در نظر بگیرد. خرید ملک در دبی به صورت آزاد بهتر به نظر می‌رسد اما در عین حال به دست آوردن ملک در نوع مالکیت آزاد به طور قابل توجهی پرهزینه‌تر است.

مراحل خرید ملک در دبی

مراحل خرید قانونی ملک در دبی از انتخاب تا خرید ملک به شرح زیر هستند:

  1. انتخاب نوع ملک

یکی از مهم‌ترین مراحل برای خرید ملک در شهر دبی این است که از قبل در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرید. سبک زندگی، ترجیحات و اولویت‌های خود را با دقت در نظر بگیرید. اگر به فضاهای باز علاقه‌مند هستید، ویلا یا خانه شهری ممکن است انتخاب ایده آلی برای شما باشد. دبی ویلاها و خانه‌های شهری مجللی را ارائه می‌دهد که دارای فضای وسیع، باغ های خصوصی و حس آرامش هستند که برای خانواده‌ها عالی است. با این حال، این املاک اغلب در جوامع حومه شهری قرار دارند که ممکن است دورتر از مراکز شهری باشند.

از سوی دیگر، اگر شلوغی و انرژی بالای زندگی شهری را ترجیح می‌دهید، یک آپارتمان در مناطقی مانند مرکز شهر دبی یا دبی مارینا ممکن است مناسب‌تر باشد. در حالی که ممکن است فضای کمتری در مقایسه با یک ویلا داشته باشید، اما دسترسی به امکانات شهری برایتان بیشتر است. درک نیازهای شما و ایجاد تعادل بین فضا و مکان، نقش مهمی در یافتن خانه مناسب متناسب با نیازهای شما در بازار املاک و مستغلات دبی دارد.

خریداران خارجی اغلب آپارتمان‌ها، خانه‌های شهری یا ویلاهایی را انتخاب می‌کنند که عموما در مجتمع‌های امن با امکانات تفریحی مشترک مانند زمین تنیس، استخرهای شنا و سالن‌های ورزشی قرار دارند. برخی از محبوب‌ترین، مجلل‌ترین و گران‌ترین بناها در دبی عبارتند از: برج‌های عمار، باغ‌های جمیرا، شهر بین‌المللی و روستای الحمرا.

  • جست و جوی آنلاین ملک

برای شروع بهتر است به صورت آنلاین انواع ملک در دبی را جست و جو کنید. آژانس‌های املاک متعددی وجود دارند که املاک دبی را به صورت آنلاین لیست می‌کنند. می‌توانید ملک مورد نظر را از مشاوران املاک یا از سازندگان ملک خریداری کنید. کارگزاران املاک عموما املاکی را که از قبل ساخته شده‌اند و دارای مالک هستند، به فروش می‌رسانند. سازندگان، املاکی را می‌فروشند، که ممکن است هنوز در حال ساخت باشند.

برخی از وب سایت‌های برتر برای یافتن ملک در دبی عبارتند از:

  • Rightmove
  • Zoopla
  • Property Finder
  • Bayut
  • Allsopp & Allsopp
  • Sotheby’s International Realty
  • ارتباط با کارشناسان فروش ملک

اگر برای جستجوی ملک در دبی کمک می‌خواهید و می‌خواهید با فردی که دانش تخصصی در مورد بازار ملک در دبی دارد صحبت کنید، بهتر است با یک مشاور املاک در تماس باشید. کارگزاران املاک می‌توانند به شما در یافتن ملک در دبی و یافتن خانه با قیمت مناسب کمک کنند و گزینه‌های متناسب با بودجه و شرایط شما را ارائه دهند. آنها همچنین می‌توانند از طرف شما مذاکره کنند و شما را از طریق هرگونه مدارک مورد نیاز در طول فرآیند خرید راهنمایی کنند.  

برای استخدام یک مشاور املاک، معمولا باید بین 2٪ تا 5٪ از ارزش ملک را به او پرداخت کنید. توجه داشته باشید که باید اعتبار فردی را که استخدام می‌کنید بررسی کنید. نهاد نظارتی املاک و مستغلات در دبی، آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات (RERA) است. همچنین باید بررسی کنید که سازندگان ملک مورد نظر، در RERA ثبت و دارای مجوز باشد.

  • درخواست ویزا برای اقامت در دبی

برای اقامت در دبی باید مدارک شناسایی و ویزای مورد نیاز را داشته باشید. از زمان تغییر قانون در سال 2002، خرید و اجاره ملک در دبی برای اتباع خارجی بسیار ساده‌تر شده است. با این حال، برای اثبات هویت خود همچنان باید یک پاسپورت معتبر ارائه دهید. دولت UEA یک ویزای 6 ماهه برای خریداران ملک ارائه می‌کند که ویزای دارندگان ملک (Property Holders Visa) نام دارد. این ویزا به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا 6 ماه در دبی بمانند و انواع گزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ را بررسی کنند.

برای واجد شرایط بودن این ویزا، ملکی که خریداری می‌کنید باید ارزشی بیش از 1 میلیون درهم داشته باشد که معادل حدود 272،000 دلار است. همچنین شما باید به عنوان یک فرد ملک را خریداری کنید، نه به عنوان یک شرکت.

  • مشخص کردن تمام هزینه‌ها

شما باید مطمئن باشید که می‌توانید هزینه‌های خرید ملک را بپردازید و تمام هزینه‌های مربوط به خرید را تامین کنید. هنگامی که هزینه کلی ملک را تعیین کنید، باید قیمت خرید، سپرده، هزینه‌های نقل و انتقال، هزینه‌های مشاور املاک و احتمال نوسانات نرخ ارز را در نظر بگیرید. یک ملک نوساز در دبی دارای هزینه ثبت زمین حدود 2٪ است.

  • دریافت وام مسکن (در صورت امکان)

دریافت وام مسکن در دبی دشوار است و میزان تشریفات اداری و کاغذبازی‌های موجود می‌تواند برای کسانی که به یک سیستم سخت‌گیرانه‌تر عادت ندارند، سخت باشد. در برخی موارد، ممکن است از خریداران خواسته شود که بین 20 تا 50 درصد ارزش وام مسکن را به صورت نقدی بپردازند. وام مسکن در دبی به صورت اقساط ماهانه پرداخت می‌شود و وام‌های 15 ساله رایج‌ترین آنهاست. حداکثر زمان بازپرداخت طرح‌های وام مسکن دبی 25 سال است. بازپرداخت وام مسکن، همراه با سایر هزینه‌های ماهانه، نباید از 35 درصد درآمد خالص ماهانه شما بیشتر باشد.

از آنجایی که کنترل صرافی موضوع پیچیده‌ای است، توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری برای اعطای وام مسکن به ارز خارجی، از یک مشاور و یا وکیل حرفه‌ای راهنمایی بگیرید.

  • تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده

هنگامی که ملک مناسب را پیدا کردید، اولین قدم این است که با فروشنده وارد مذاکره و تشریح شرایط فروش شوید. هنگام خرید ملک در دبی و امارات دو گزینه دارید: پرداخت نقدی یا درخواست برای وام مسکن. بزرگترین مزیت خرید ملک به صورت نقدی در مقابل دریافت وام مسکن، امکان مذاکره است. خریداران نقدی تصور بهتری از بودجه خود دارند و می‌توانند برای قیمت پایین‌تر تلاش کنند.

بهتر است این مرحله را با کمک مشاور املاک یا وکیل انجام دهید. هنگام موافقت با شرایط فروش، مطمئن شوید که هیچ ابهامی بین شما و فروشنده در مورد قیمت فروش، نحوه پرداخت یا هر عامل مهم دیگری وجود ندارد. آژانس املاک و مستغلات معتبر در دبی یا شرکت‌های حقوقی باید بقیه امور را انجام دهند.

در صورت خرید ملک از سازنده تاریخ تکمیل ملک و همچنین جریمه‌هایی که سازنده در صورت تأخیر در آن متحمل می‌شود را مستند کنید. از یک وکیل بخواهید که قرارداد شما و تمام جزئیات، شرایط و ضوابط را بررسی کند. اگر قرار است ملک تجهیز شود، اطمینان حاصل کنید که تاریخی برای زمان انجام آن در قرارداد گنجانده شده است.

  • امضای قرارداد فروش

این مرحله، شامل امضای قرارداد فروش است که به عنوان تفاهم نامه (MOU) نیز شناخته می‌شود. برای خرید ملک در دبی باید شرایط را با فروشنده به توافق برسانید و آن را در تفاهم نامه (MOU) ثبت کنید. این سند حقوقی به تشریح شرایط و ضوابط فروش، از جمله قیمت خرید، برنامه پرداخت و سایر جزئیات مربوطه می‌پردازد. MOU یا فرم F در دبی یکی از فرم‌های املاک RERA است. فرم یا قرارداد F در وب سایت رسمی اداره زمین دبی موجود است. معمولا مشاور املاک قرارداد را برای شما آماده می‌کند.

پس از آماده شدن قرارداد، خریدار و فروشنده باید آن را در حضور شاهد (معمولا کارگزار یا مشاور املاک) در دفتر امین ثبت، امضا کنند. پس از امضای تفاهم نامه، خریدار باید سپرده اولیه (معمولا حدود 10٪ از قیمت خرید) را پرداخت کند. این سپرده معمولا غیرقابل استرداد است، مگر اینکه دلیل خاصی وجود داشته باشد که فروشنده نتواند معامله را پیش ببرد. در این مرحله شما باید کمیسیون املاک را نیز بپردازید که معمولا بین 2 تا 5 درصد از قیمت ملک است.

  • درخواست برای گواهی عدم اعتراض (NOC)

خریدار، فروشنده و مشاور املاک باید در دفتر سازنده یا املاک ملاقات کنند. هدف از این جلسه درخواست و پرداخت گواهی عدم اعتراض (NOC) برای انتقال مالکیت است. این گواهی تایید می‌کند که هیچ هزینه خدمات معوقه یا تعهدات دیگری برای ملک وجود ندارد. اگر هیچ قبض خدمات یا هزینه‌ای برای ملک وجود نداشته باشد، خریدار یا سازنده گواهی را صادر می‌کند و روند خرید شما را راحت‌تر می‌کند. به خاطر داشته باشید که فرم F و NOC اسناد کلیدی برای خرید قانونی ملک در دبی به شمار می‌روند.

  1. اعمال انتقال مالکیت با DLD

پس از دریافت NOC، انتقال مالکیت آخرین مرحله قانونی خرید ملک در دبی است. در این مرحله شما ملزم به پرداخت 100٪ قیمت ملک خواهید بود و شما تا زمانی که پرداخت خود را تکمیل نکرده باشید، انتقال مالکیت انجام نخواهد شد.

برای انتقال مالکیت ملک باید به اداره زمین دبی (DLD) مراجعه کنید. مدارک لازم از جمله شناسنامه معتبر، قرارداد فروش و مدرک پرداخت را در آنجا ارسال خواهید کرد. سپس، هزینه‌های نقل و انتقال و ثبت نام را طبق الزام DLD پرداخت می‌کنید.

برای انتقال ملک، قبل از مراجعه به دفتر DLD باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • یک چک قابل پرداخت به قیمت ملک به فروشنده
  • اصل مدارک شناسایی خریدار و فروشنده (شناسنامه، پاسپورت)
  • NOC اصلی صادر شده توسط فروشنده یا سازنده
  • قرارداد امضا شده F (MOU)

پس از ارسال مدارک مورد نیاز، داده‌ها و اطلاعات تایید شده، هزینه‌ها پرداخت می‌شود و رسید صادر می‌گردد. در صورت ارائه مدارک در اوایل روز، انتقال در همان روز قابل انجام است. پس از تکمیل نقل و انتقال و دریافت ایمیل تاییدیه، سند مالکیت جدیدی توسط DLD به نام شما به عنوان مالک جدید صادر خواهد شد. این سند به عنوان مدرک قانونی مالکیت عمل می‌کند و باید در یک جای امن نگهداری شود.

شرایط و مدارک لازم برای خرید ملک در دبی

قبل از تصمیم برای خرید ملک در دبی، بسیار مهم است که نسبت به شرایط و اسناد و مدارک ضروری مورد نیاز آگاهی داشته باشید. در اینجا یک راهنمای دقیق برای مدارکی که به عنوان اولین خریدار ملک در دبی نیاز دارید، ارائه کرده‌ایم:

  • پاسپورت و ویزا

اول از همه، اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار دارد. علاوه بر این، یک کپی از ویزای اقامت یا مجوز ورود خود را برای خرید ملک آماده کنید.

  • اثبات درآمد

به عنوان یک کارمند حقوق بگیر یا یک فرد خوداشتغال، باید مدرکی مبنی بر درآمد خود ارائه دهید. برای کارمندان، گواهی حقوق و دستمزد که نشان دهنده درآمد ماهانه و مدت تصدی شما نزد کارفرما باشد ضروری است. اگر خوداشتغال هستید، باید صورت‌های مالی حسابرسی شده برای 2 سال گذشته را ارائه دهید.

  • صورت های بانکی

صورت‌حساب‌های 6 ماهه بانکی را تهیه کنید که جریان ثابت درآمد را نشان می‌دهد تا فروشنده را از ثبات مالی خود مطمئن کنید.

  • اسناد مربوط به ملک

اسناد مهم مربوط به ملک، از جمله سند مالکیت آن یا تفاهم نامه (MoU)، همراه با کپی از نقشه طبقه و طرح نقشه برداری، را برای بازرسی کامل جمع آوری کنید.

  • قرارداد خرید

اطمینان حاصل کنید که قرارداد خرید ملک را به درستی امضا کرده‌اید که در آن شرایط و ضوابط مورد توافق طرفین درگیر در معامله مشخص شده است.

  • جزئیات پرداخت

مدرکی مبنی بر پیش پرداخت خود، که معمولا 25 درصد ارزش ملک است، ارائه کنید و در صورت استفاده از وام مسکن، جزئیات مربوط به وام مسکن را ارائه دهید.

  • مدارک هویتی فروشنده

برای احراز هویت فروشنده، یک کپی از پاسپورت یا شناسه اماراتی دریافت کنید.

  • قرارداد املاک و مستغلات

اگر با یک مشاور املاک کار می‌کنید، یک کپی از قرارداد کارگزاری را در دسترس داشته باشید و شرایط خدمات آنها را مشخص کنید.

  • گزارش ارزش گذاری اموال

یک گزارش ارزیابی از یک شرکت ارزیابی املاک و مستغلات به رسمیت شناخته شده برای اطمینان از ارزش بازار منصفانه ملک تهیه کنید.

  • گزارش بازرسی اموال

بازرسی کامل از وضعیت ملک را که توسط یک بازرس دارای گواهینامه انجام می‌شود، در اولویت قرار دهید و گزارش مفصلی دریافت کنید که هر گونه مشکل بالقوه را مشخص کند.

  • بیمه

از سرمایه گذاری خود با اثبات پوشش بیمه اموال، محافظت در برابر خسارت‌ها یا تعهدات پیش بینی نشده محافظت کنید.

  • گواهی پایان کار ساختمان

برای خرید املاکی که ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده، اطمینان حاصل کنید که گواهی پایان ساخت را دریافت کرده‌اید، که آمادگی ملک را برای سکونت تایید می‌کند.

  • ثبت اجاري

اگر قصد دارید یک ملک اجاره‌ای داشته باشید، یک کپی از گواهی ثبت Ejari، یک الزام اجباری برای تمام املاک اجاره‌ای در دبی، تهیه کنید.

  • NOC سازنده

اگر ملک مورد نظر را مستقیما از یک سازنده خرید می‌کنید، گواهی عدم اعتراض را که تأیید می‌کند هیچ بدهی معوقی در ارتباط با ملک وجود ندارد، دریافت کنید.

این فهرست اسناد و مدارک اولیه مورد نیاز برای اکثر معاملات ملک در دبی را پوشش می‌دهد، با این حال توجه به این نکته ضروری است که الزامات خاص ممکن است بر اساس نوع ملک و مشخصات هر معامله‌ای متفاوت باشد.

بهترین مناطق دبی برای خرید ملک

انتخاب نوع منطقه برای خرید ملک در دبی به عوامل مختلفی از جمله میزان بودجه، جذابیت سبک زندگی و پتانسیل درآمد بستگی دارد. به عنوان یک نمای کلی در اینجا برخی از بهترین مناطق دبی برای خرید ملک را معرفی و بررسی کرده‌ایم:

  1. مرکز شهر دبی (Downtown Dubai)

مرکز شهر دبی که به خاطر جاذبه‌های مختلف معروف از جمله برج خلیفه، فواره دبی و دبی مال شناخته شده است، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و املاک مسکونی را در خود جای داده است. مرکز شهر دبی دارای انواع آپارتمان‌ها از استودیو گرفته تا آپارتمان‌های لوکس چند خوابه است. در این منطقه خانه‌های شهری و ویلاهای زیادی برای فروش وجود دارد و به دلیل طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها، می‌توانید ملکی را که مطابق با بودجه شما باشد، پیدا کنید.

از آنجایی که مرکز شهر دبی در مرکز شهر واقع شده است، تنها چند دقیقه با سایر مناطق و جاذبه‌های مختلف فاصله دارید. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی به امکانات مختلف از جمله سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید، مدارس، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره دسترسی داشته باشید.

  • دبی مارینا (Dubai Marina)

دبی مارینا که به خاطر مناظر خیره کننده کنار دریا و سبک زندگی پر جنب و جوشش شناخته می‌شود، موقعیت خود را به عنوان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در دبی حفظ کرده است. این منطقه در دبی دارای بهترین ساختمان‌های مسکونی و آسمان خراش‌هایی است که استانداردهای زندگی را ارتقا می‌دهند. دبی مارینا یکی از بهترین محله‌های شهری است که به هم متصل هستند زیرا ایستگاه‌های مترو دبی، تراموا دبی و اتوبوس دبی را دارد. همچنین نزدیک چندین مدرسه معروف از جمله مدرسه بین المللی امارات، مدرسه بین المللی چویفت دبی و مدرسه بریتانیایی دبی است.

علاوه بر این، این منطقه دارای بسیاری از هتل‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه های رفاه، کلینیک ها و مراکز پزشکی است. دبی مارینا همچنین دارای جاذبه های متعددی از جمله مرکز خرید دبی مارینا، دبی مارینا واک و باشگاه قایق بادبانی است.

  • جمیرا بیچ رزیدنس (JBR)

جمیرا بیچ رزیدنس (JBR) یک جامعه مستقل ساحلی محبوب است که در سال 2010 تکمیل شد و در منطقه دبی مارینا واقع شده است. جمیرا بیچ رزیدنس ترکیبی از آپارتمان‌های مسکونی و فضاهای تجاری را ارائه می‌دهد. ترکیب منحصر به فرد این منطقه از زندگی شهری و سبک زندگی ساحلی، سرمایه گذارانی را که به دنبال تقاضای بالای رشد سرمایه بالقوه هستند، جذب می‌کند. نزدیکی آن به جاذبه‌های محبوب و امکانات در سطح جهانی، پتانسیل سرمایه گذاری در این منطقه را بیشتر می‌کند.

جمیرا بیچ رزیدنس در نزدیکی مناطق تجاری محبوب امارات از جمله مدیا سیتی و شهر اینترنتی دبی قرار دارد. همچنین به خوبی به مراکز حمل و نقل عمومی مختلف متصل است. در حال حاضر، حدود 35 برج مرتفع در JBR وجود دارد که دارای آپارتمان‌های استودیویی و آپارتمان‌های یک تا چهار خوابه هستند. بسیاری از ساختمان‌ها دارای پنت هاوس‌ها و انبارهای لوکس نیز هستند.

بسیاری از املاک این منطقه، مناظر پانورامای خیره کننده‌ای از شهر و ساحل را ارائه می‌دهند و با امکانات مدرن درجه یک مبله شده‌اند. JBR دارای چندین هتل، رستوران، کافه، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و جاذبه‌های توریستی در سطح جهانی است، از جمله پارک آبی آکوافان دبی (Aqua Fun)، اولین و بزرگ‌ترین پارک آبی بادی روی اقیانوس در جهان.

  • نخل جمیرا (Palm Jumeirah)

نخل جمیرا یا پالم جمیرا، جزیره‌ای نمادین، دارای ویلاها، آپارتمان‌ها و هتل‌های مجلل است که بین سال‌های 2001 تا 2006 ساخته شده است. موقعیت لوکس این جزیره و پروژه‌های متنوع، آن را به یکی از مطمئن‌ترین مناطق برای سرمایه گذاری در املاک دبی تبدیل کرده است. همچنین یکی از بهترین مناطق دبی برای خرید ویلا است. زیرا، مناظر خیره کننده‌ای مشرف به خلیج فارس دارد که آن را برای آن دسته از افراد ثروتمندی که به دنبال سرمایه گذاری انحصاری هستند، جذاب می‌کند.

اگر به دنبال خرید ویلا یا یک آپارتمان در دبی هستید، نخل جمیرا مطمئنا منطقه‌ای است که باید در نظر بگیرید. این جزیره بی‌همتای دست‌ساخته، جامعه‌ای متمایز را با خدمات متعدد، از نیازهای ضروری گرفته تا انواع تفریحات، به شما ارائه می‌دهد. در این منطقه انواع برج‌های مسکونی، جوامع ویلایی، و ساختمان‌ها را ​​با طراحی‌ها و امکانات مدرن خواهید دید. علاوه بر این، به بسیاری از سواحل و استراحتگاه‌ها دسترسی مستقیم خواهید داشت.

  • عرب رانچس یا مزارع عربی (Arabian Ranches)

اگر می‌خواهید یک ویلای لوکس در دبی داشته باشید، سرمایه گذاری در عرب رانچس یا مزارع عربی را در نظر بگیرید. عرب رانچس یک مجتمع ویلایی با قیمت بالا در حومه دبی است که دارای انواع ویلاهای لوکس و خانه‌های شهری به سبک زندگی مدرن است که برای خانواده‌های کوچک و بزرگ ایده آل هستند. موقعیت مکانی این منطقه کمی از شلوغی شهر دور است و به شما این امکان را می‌دهد که از یک سبک زندگی آرام‌تر لذت ببرید.

با این حال، شما همچنان به مراکز تفریحی فراوان و امکانات ضروری دسترسی دارید. از جمله باشگاه چوگان و سوارکاری دبی و باشگاه گلف. علاوه بر این، عرب رانچس در نزدیکی چندین جاذبه گردشگری معروف، از جمله اتودروم دبی و باغ معجزه دبی قرار دارد. این منطقه همچنین دارای باغ‌های محوطه سازی شده، استخر مشترک و فضای باربیکیو است. در عرب رانچس، دسترسی سریع به شیخ محمد بن زاید را خواهید داشت که یکی از جاده‌های اصلی شهر دبی است.

خانواده‌هایی که مایل به اجاره یا خرید ملک در دبی هستند اغلب این منطقه را به دلیل مناظر سرسبز، خدمات سطح بالا و مدارس عالی آن انتخاب می‌کنند. در نتیجه، خرید ملک در این منطقه یک فرصت سودآور برای سرمایه گذارانی است که به دنبال کسب درآمد از اجاره بلندمدت و رشد سرمایه خود هستند.

قیمت انواع ملک در دبی

بازار املاک دبی در مارس 2024 شاهد افزایش قابل توجهی بود. تعداد کل فروش ملک در مارس 2024 به 13،434 رسید که 11.7 درصد نسبت به مارس 2023 افزایش داشت. این رقم همچنین نشان دهنده افزایش 14.7 درصدی نسبت به ماه قبل است که رکورد جدیدی را برای مارس ثبت کرده است. طبق گزارش اداره زمین دبی، قیمت املاک در دبی به 1،463 درهم در هر فوت مربع رسیده است که نشان دهنده افزایش 15 درصدی است.

در حال حاضر، میانگین قیمت آپارتمان در دبی به 1.2 میلیون درهم، قیمت ویلا با جهش 38.9 درصدی به 3.3 میلیون درهم و قیمت املاک تجاری با 16.3 درصد افزایش به 1.3 میلیون درهم افزایش یافته است.

توجه داشته باشید که قیمت ملک در دبی بسته به منطقه و نوع ملک بسیار متفاوت است. برای مثال آپارتمان‌ها معمولا مقرون به صرفه‌تر از ویلاها هستند. این موضوع هم از نظر قیمت خرید و هم از نظر تعمیر و نگهداری مداوم صادق است و باعث می‌شود آپارتمان‌ها برای سرمایه‌گذاران جوان که به دنبال هزینه‌های خرید کمتر و بازده بیشتر هستند، جذاب باشد.

در جدول زیر متوسط قیمت ملک در دبی را در برخی از بهترین مناطق این شهر آورده‌ایم:

نام منطقهنام منطقه به انگلیسیمتوسط قیمت ملک به درهم
روستای دایره ای جمیراJumeirah Village Circle 858.3K
خلیج تجاریBusiness Bay1.6M
دبی ماریناDubai Marina2.5M
میدان یکMeydan One652.4K
دبی هیلزDubai Hills2.2M
ارجانArjan880K
برج های دریاچه های جمیراJumeirah Lakes Towers 1.3M
شهر دریایی دبیDubai Maritime City1.7M
شهر ورزشی دبیDubai Sports City800K
منطقه صنعتی راس الخورRas Al Khor Industrial First1.8M

هزینه های جانبی خرید ملک در دبی

برای خرید ملک در دبی، علاوه بر هزینه خریداری ملک، باید تمام هزینه‌های اضافی احتمالی را نیز در نظر داشته باشید. آگاهی از این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را به طور موثر مدیریت کنید. انواع مختلف هزینه‌های خرید ملک عبارتند از:

  • هزینه‌های دولتی و اداری

هنگام خریداری ملک در دبی، بخش قابل توجهی از هزینه‌های جانبی شامل هزینه‌های دولتی و اداری است. این هزینه‌ها اجباری است و توسط مقامات دولتی برای تنظیم و تسهیل معاملات املاک تعیین می‌شود و عبارتند از:

  • هزینه‌های دپارتمان زمین دبی (DLD).

هزینه‌ای که توسط دپارتمان زمین دبی برای تمام معاملات ملک اخذ می‌شود و مبلغ آن 4% از قیمت خرید ملک + 580 درهم است.

  • هزینه‌های ثبت ملک

این هزینه برای ثبت ملک به نام مالک جدید است و هم برای آپارتمان‌ها و هم برای ویلاهای فروشی در دبی اعمال می‌شود و ارزش آن به شرح زیر است:

  • املاک زیر 500،000 درهم 2،000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
  • املاک بالای 500،000 درهم 4،000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه‌های ثبت وام مسکن

این هزینه در صورتی که خریدار برای خرید ملک در دبی وام مسکن دریافت کند، قابل اجرا است و مبلغ آن 0.25% مبلغ وام مسکن + 290 درهم است.

  • هزینه های قانونی و اسناد

هزینه‌های اسناد و مدارک مورد نیاز در طول معامله را پوشش می‌دهد. مبلغ آن متفاوت است، اما شامل هزینه‌هایی مانند 520 درهم برای Title of Deed می‌شود.

  • هزینه نمایندگی و کارگزاری

هزینه‌های نمایندگی و کارگزاری در دبی یکی دیگر از عوامل مهم هزینه در هنگام خرید ملک است. این هزینه‌ها برای خدمات بنگاه‌های املاک و به اصطلاح دلالانی است که فرآیند خرید را تسهیل می‌کنند.

  • کمیسیون املاک و مستغلات

این هزینه برای خدمات ارائه شده توسط مشاوران املاک است که در یافتن ملک، مذاکره در مورد قیمت و راهنمایی در روند خرید کمک می‌کنند. این مبلغ عموما 2% تا 5٪ قیمت خرید ملک + 5% مالیات بر ارزش افزوده است.

  • هزینه های نقل و انتقال

این هزینه برای خدمات نقل و انتقال قانونی ملک، در نظر گرفته می‌شود و مبلغ آن معمولا از 5،000 درهم تا 10،000 درهم متغیر است.

به طور کلی این هزینه‌ها بر اساس ارزش ملک، پیچیدگی معامله و سطح خدمات ارائه شده متفاوت است.

  • هزینه‌های مربوط به بانک و وام مسکن

برای خریدارانی که خرید ملک خود را از طریق وام مسکن به جای پول نقد تامین می‌کنند، هزینه‌های اضافی زیر در نظر گرفته می‌شود.

  • هزینه تنظیم وام مسکن بانکی

هزینه‌ای که بانک برای تنظیم وام مسکن دریافت می‌کند و مبلغ آن به طور معمول 1٪ از مبلغ وام + 5٪ مالیات بر ارزش افزوده است.

  • هزینه ارزش گذاری ملک

هزینه‌ای برای ارزش گذاری ملک که از الزامات تایید وام است و مبلغ آن معمولا بین 2،500 درهم تا 3،500 درهم + 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

  • هزینه گواهی عدم اعتراض (NOC)

این هزینه هنگام خرید ملک با وام مسکن موجود الزامی است و مبلغ آن از 500 درهم تا 5،000 درهم متغیر است.

این هزینه‌ها در فرآیند وام مسکن بسیار مهم هستند و می‌توانند بر اساس مبلغ وام و سیاست‌های بانک‌ها متفاوت باشند.

  • هزینه تعمیر و نگهداری ملک و هزینه‌های اضافی

داشتن ملک در دبی مستلزم هزینه‌های مکرر برای نگهداری و خدمات اضافی ملک است. برخی این نوع هزینه را هزینه‌های پنهان خرید ملک در دبی می‌نامند.

  • هزینه های خدمات سالانه

هزینه مشاعات و خدمات در یک محله مسکونی یا ساختمان را شامل می‌شود و مبلغ آن توسط شاخص شارژ و نگهداری خدمات RERA، تعیین شده است و در هر فوت مربع و بر اساس منطقه متفاوت است. هزینه‌های خدمات به طور کلی به صورت سه ماهه پرداخت می‌شود. آپارتمان‌ها در مقایسه با ویلاها و خانه‌های شهری هزینه خدمات بالاتری در هر فوت مربع دارند.

  • هزینه های DEWA

هزینه راه اندازی اتصالات برق و آب توسط اداره برق و آب دبی را شامل می‌شود و مبلغ آن از 2،000 درهم برای یک آپارتمان تا 4،000 درهم برای ویلا متغیر است.

  • هزینه‌های بیمه

بیمه برای خریداران ملک در دبی بسیار مهم است و باعث آرامش خاطر می‌شود.

  • بیمه ملک و لوازم

این نوع بیمه از بین رفتن یا آسیب احتمالی به اموال و لوازم خانه را پوشش می‌دهد و مبلغ آن تقریبا 1،000 درهم است، اگرچه بر اساس ارزش و دارایی‌ها و لوازم خانه متفاوت است.

  • بیمه عمر برای وام مسکن

این نوع بیمه برای دارندگان وام مسکن اجباری است و برای اطمینان از بازپرداخت وام در شرایط پیش بینی نشده در نظر گرفته می‌شود و مبلغ آن به طور کلی 0.4-0.8٪ در سال از مانده وام است.

با اینکه همه انواع بیمه در دبی اجباری نیستند، برای محافظت از سرمایه گذاری خود و انجام الزامات وام مسکن به شدت توصیه می‌شود.

  • هزینه‌های اولیه خرید (پیش پرداخت)

هزینه‌های اولیه خرید برای اطمینان از خریداری ملک در دبی بسیار مهم است و بر اساس بازار (اولیه یا ثانویه) و نوع ملک متفاوت است.

  • سپرده اولیه

ودیعه وثیقه‌ای که عموما به صورت چک برای تضمین خرید ملک به کارگزاری املاک ارائه می‌شود. چک به نام فروشنده ملک تنظیم می‌شود و مبلغ آن به طور معمول 10٪ از قیمت خرید برای ملک آماده است. این سپرده اولیه یکی از هزینه‌های کلیدی برای فرآیند خرید ملک است که به عنوان تعهد خرید و تضمین ملک تا تکمیل مراحل نهایی عمل می‌کند.

مزایای خرید ملک در دبی

6 مزیت اصلی خرید انواع ملک در دبی عبارتند از:

  1. سرمایه گذاری بدون مالیات

یکی از جذاب ترین مزایای سرمایه گذاری در بازار املاک دبی، عدم وجود مالیات است. برخلاف بسیاری از شهرهای جهانی دیگر، دبی مالیات بر درآمد شخصی، مالیات بر عایدی سرمایه یا مالیات بر دارایی اعمال نمی‌کند. این نوع سیاست مالیاتی مطلوب، خرید دارایی را مقرون به صرفه‌تر می‌کند و بازده سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد و سرمایه گذاران می‌توانند بدون نگرانی در مورد پیامدهای مالیاتی، سود کامل از سرمایه خود را دریافت کنند.

  • ثبات بازار املاک و مستغلات

بازار املاک و مستغلات دبی به طور مداوم ثبات و رشد را نشان داده است. علیرغم نوسانات اقتصادی جهانی، بازار املاک دبی انعطاف پذیر باقی مانده است و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری های مطمئن و سودآور جذب می‌کند. خرید ملک در شهر دبی پتانسیل افزایش سرمایه و درآمد پایدار از اجاره را ارائه می‌دهد.

  • گزینه های متنوع برای خرید ملک

چشم انداز املاک و مستغلات دبی طیف متنوعی از گزینه‌ها را برای مطابقت با ترجیحات سرمایه گذاران مختلف ارائه می‌دهد. سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند از میان محله‌های مختلف، که هر کدام ویژگی و امکانات منحصربه‌فرد خود را دارند، انتخاب کنند. این تنوع به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا املاکی را که با بودجه، سبک زندگی و اهداف سرمایه گذاری آنها متناسب باشد، خریداری کنند.

  • حق مالکیت خارجی

در دبی، اتباع خارجی مجاز به خرید ملک آزاد در مناطق تعیین شده هستند. این املاک به آنها حق مالکیت کامل می‌دهد. دولت تعدادی از مناطق را شناسایی کرده است که اتباع غیر امارات متحده عربی می‌توانند در این مناطق ملک خریداری کنند. این سیاست سرمایه‌پسند، هجوم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کرده است که باعث رونق بخش املاک و مستغلات دبی شده است.

  • دریافت ویزای طلایی

دولت امارات اخیرا تسهیلاتی را در برنامه ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا ایجاد کرده است و به افرادی که به دنبال زندگی، کار، سرمایه گذاری، انجام تجارت یا ایجاد سرمایه گذاری در امارات هستند، اقامت طولانی مدت اعطا کرده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با سرمایه گذاری 2 میلیون درهم ویزای طلایی دریافت کنند و مدت زمان این ویزا نیز از 5 سال به 10 سال افزایش یافته است. هدف از این کار جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان بیشتر به کشور و در عین حال فراهم کردن فرصت‌های اقامتی بلندمدت و رشد اقتصادی است.

  • زیرساخت ها و امکانات رفاهی در سطح جهانی

دبی به دلیل زیرساخت های جهانی و امکانات بی نظیرش شناخته شده است. از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل گرفته تا امکانات بهداشتی درمانی درجه یک، موسسات آموزشی و جاذبه های تفریحی، این شهر کیفیت زندگی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. سرمایه گذاری در ملک در دبی به معنای خرید بخشی از یک کلان شهر مدرن و پر رونق است که به طور مداوم در تلاش است تا معیارهای جدیدی را در زندگی شهری ایجاد کند. این جذابیت نه تنها خریداران ملک را جذب می‌کند، بلکه تقاضای بالایی برای املاک اجاره‌ای را از جمعیت متنوع جهان تضمین می‌کند.

معایب خرید ملک در دبی

با وجود مزایای متعددی که خرید انواع ملک در دبی به همراه دارد، برخی از معایب خرید ملک در این شهر نیز به شرح زیر می‌باشد:

  • هزینه های اولیه بالا

هزینه اولیه خرید ملک در دبی می‌تواند بسیار گران باشد، به خصوص برای کسانی که به دنبال بخش املاک و مستغلات لوکس در شهر دبی هستند. علاوه بر قیمت خود ملک، باید متحمل هزینه‌های اضافی و جانبی مانند هزینه های ثبت، هزینه های قانونی، هزینه های نگهداری و خدمات املاک و مستغلات شوید. برای مثال باید هزینه 4 درصدی که توسط اداره زمین دبی (DLD) از ارزش ملک برای نقل و انتقال دریافت می‌شود، در نظر بگیرید. از این رو، رویای بسیاری از افراد برای خرید ملک در این شهر اغلب به دلیل محدودیت‌های مالی محقق نمی‌شود.

  • عدم قطعیت شهروندی

اخذ شهروندی امارات متحده عربی با خرید ملک بسیار بعید است. صرف نظر از هر ملکی که ممکن است در دبی داشته باشید، باید هنگام انقضای ویزای خود، این کشور را ترک کنید. عدم اطمینان برای زندگی دائم در دبی می‌تواند مانع از خرید ملک شود.

  • آب و هوای گرم و خشک

دبی در فصول پاییز و زمستان هوای مطبوعی دارد. می‌توان گفت دبی حدود 8 ماه از سال از آب و هوای مطبوعی برخوردار است. اما آب و هوای گرم و مرطوب در فصل تابستان ممکن است برای افرادی که نمی‌توانند چنین گرمایی را تحمل کنند، چالش برانگیز باشد.

  • عرضه بیشتر از تقاضا

دبی دارای مازاد عرضه املاک و مستغلات است که منجر به کاهش قیمت ملک طی چند سال گذشته شده است. این مسئله به این دلیل است که تقاضا کمتر از عرضه املاک جدیدی است که به زیرساخت های شهر اضافه می‌شود.

اقامت دبی با خرید ملک

یکی از مزایای سرمایه گذاری و خرید املاک در دبی، ارائه ویزای اقامتی دبی به سرمایه گذاران و اعضای وابسته آنها می‌باشد تا بتوانند با شرایط خاصی ویزای اقامت دبی را دریافت کنند. با این حال، در نظر داشته باشید که اخذ ویزای اقامت از طریق مالکیت دارایی در دبی به صورت خودکار نیست، بلکه مستلزم رعایت الزامات اداری است. همچنین، ویزای اقامت دائم در دبی در دسترس نیست.

خرید ملکی به ارزش 750،000 درهم در دبی به شما امکان دریافت ویزای اقامتی به مدت 2 سال را ارائه می‌دهد و پس از آن هر دو سال یک بار نیاز به تمدید دارد. سرمایه گذاران، کارآفرینان و سایر افراد واجد شرایط ممکن است بتوانند برای ویزای طلایی امارات که یک ویزای اقامت طولانی مدت است، درخواست دهند. برای دریافت ویزای طلایی 10 ساله، باید املاک و مستغلات را در امارات به مبلغ 2 میلیون درهم (545،000 دلار) خریداری کنید.

سخن پایانی

بازار پویای املاک و زیرساخت های مدرن دبی، این شهر را به مکانی عالی برای سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل کرده است. اگر قصد خرید ملک و اقامت طولانی مدت در دبی را دارید، این شهر گزینه‌های مختلفی را متناسب با بودجه و نیازهای شما ارائه می‌دهد. برای خرید ملک در دبی بسیار مهم است که در مورد قوانین و مقررات حاکم بر مالکیت املاک در دبی آگاه و به‌روز باشید، زیرا ممکن است این قوانین در طول زمان تغییر کنند. مشاوره با کارشناسان حقوقی موسسه مهاجرتی زنگنه می‌تواند جدیدترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد و خرید انواع ملک در دبی را برایتان تضمین کند. برای ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید همین حالا تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

سوالات متداول

آیا دبی برای خرید ملک خوب است؟

بله، دبی با ارائه سبک زندگی مجلل و فرصت های سرمایه گذاری پرسود، به کانونی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات تبدیل شده است و بازار پویای املاک و زیرساخت های مدرن دبی، این شهر را به مکانی عالی برای سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل کرده است. بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران خارجی به دلایل متعدد از جمله عدم وجود مالیات بر دارایی و حق تمبر، که در سایر بازارهای جهانی املاک و مستغلات قابل اعمال است، در دبی سرمایه گذاری می‌کنند.

برای خرید ملک خوب در دبی چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

لوکیشن، بودجه و مقرون به صرفه بودن، نوع ملک، ملاحظات حقوقی، تحقیق درباره سازندگان ملک، امکانات و تسهیلات، ارزش فروش مجدد و پتانسیل سرمایه گذاری، زیرساخت و دسترسی

آیا اتباع خارجی می توانند در دبی ملک بخرند؟

بله، اتباع خارجی می‌توانند در مناطق مشخص شده برای مالکیت خارجی در دبی، ملک مورد نظر را خریداری کنند. این مناطق توسط حاکم امارت دبی تعیین می‌شود و شامل مناطقی مانند پالم جمیرا، مرکز شهر دبی، مارینا دبی، مرتع عربی و جمیرا بیچ رزیدنس می‌شود. انواع مالکیت در دبی توسط شهروندان غیر اماراتی به طور کلی در دو طبقه مختلف، به عنوان مالکیت آزاد یا مالکیت اجاره‌ای، دسته بندی می‌شوند.

تفاوت مالکیت آزاد با اجاره‌ای در دبی چیست؟

مالکیت آزاد به مالک حقوق کاملی را در مورد ملک اعطا می‌کند و مالک یا سرمایه گذار خارجی که ملکی را خریداری می‌کند، برای همیشه بر ملک کنترل کامل دارد، در حالی که مالکیت اجاره‌ای شامل یک قرارداد اجاره برای مدت معینی تا حداکثر 99 سال است و برخلاف مالکیت آزاد، مالک یا سرمایه گذار کنترل و قدرت محدودی بر ملک دارد.

مالکیت آزاد دبی بهتر است یا مالکیت اجاره‌ای؟

در مجموع اکثر سرمایه گذاران بر این عقیده هستند که در بین انواع مالکیت در دبی، مالکیت آزاد به مالک گزینه‌های متعدد، فرصت‌های بهتر و قدرت بیشتری ارائه می‌دهد و بنابراین نوع ارجح مالکیت برای خرید ملک در دبی است. با این حال، برای انتخاب از بین نوع مالکیت در دبی، هر فرد و هر سرمایه گذار باید اولویت‌ها و اهداف خود را در نظر بگیرد.

برای سرمایه گذاری در دبی خرید آپارتمان بهتر است یا ویلا؟

در دبی، آپارتمان‌ها معمولا مقرون به صرفه‌تر از ویلاها هستند. این موضوع هم از نظر قیمت خرید و هم از نظر تعمیر و نگهداری مداوم صادق است و باعث می‌شود آپارتمان‌ها برای سرمایه‌گذاران جوان که به دنبال هزینه‌های خرید کمتر و بازده بیشتر هستند، جذاب باشد.

آیا هزینه‌های خرید ملک در دبی زیاد است؟

بله، هزینه اولیه خرید ملک در دبی می‌تواند بسیار گران باشد، به خصوص برای کسانی که به دنبال بخش املاک و مستغلات لوکس در شهر دبی هستند. علاوه بر قیمت خود ملک، باید متحمل هزینه‌های اضافی و جانبی مانند هزینه های ثبت، هزینه های قانونی، هزینه های نگهداری و خدمات املاک و مستغلات شوید.

قیمت ملک در دبی چقدر است؟

قیمت ملک در دبی بسته به منطقه و نوع ملک بسیار متفاوت است. در حال حاضر، میانگین قیمت آپارتمان در دبی به 1.2 میلیون درهم، قیمت ویلا با جهش 38.9 درصدی به 3.3 میلیون درهم و قیمت املاک تجاری با 16.3 درصد افزایش به 1.3 میلیون درهم افزایش یافته است.

بهترین مناطق دبی برای خرید ملک کدامند؟

برخی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در سال 2024 در دبی عبارتند از: جمیرا بیچ رزیدنس، پالم جمیرا، دبی مارینا، مرکز شهر دبی، و مزارع عربی

آیا با خرید ملک در دبی می‌توانم اقامت دبی را دریافت کنم؟

بله، با خرید ملکی به ارزش 750،000 درهم در دبی امکان دریافت ویزای اقامتی به مدت 2 سال را خواهید داشت و پس از آن هر دو سال یک بار نیاز به تمدید دارد. با خرید ملک و سرمایه گذاری 2 میلیون درهمی نیز می‌توانید ویزای طلایی دبی را دریافت کنید که در حال حاضر مدت زمان اعتبار این ویزا از 5 سال به 10 سال افزایش یافته است.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *