موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

دانشگاه­ های برتر هلند

خانه » بلاگ » دانشگاه­ های برتر هلند
دانشگاه­ های برتر هلند

کشور هلند به قطب اصلی آموزش برای دانشجویان بین المللی که به اروپا می آیند تبدیل شده است. سهم قابل توجهی از کل جمعیت دانشجویان این کشور را دانشجویان بین­ المللی تشکیل می­دهد که این تعداد در دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و هلند را به یک مقصد تحصیلی بین المللی حتی محبوبتر از کشورهایی مانند ایالات متحده و آلمان تبدیل کرده است.

این کشور در زمینه آموزش عالی از شهرت بسیار بالایی برخوردار بوده و چندین دانشگاه آن به طور مداوم در فهرست های بین المللی رتبه های بالایی کسب کرده ­اند. این دانشگاه ها در زمینه های مختلف، از علوم انسانی و حقوق گرفته تا مهندسی و علوم زیستی، معروف بوده و برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عالی هستند، گزینه های جذاب و محبوبی هستند.

دانشگاه‌های هلند از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار هستند، از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مدرن، کتابخانه‌های وسیع، و فضاهای آموزشی نوآورانه، که تجربه آکادمیک با کیفیت بالا را برای دانشجویان فراهم می­کنند.کشور هلند دارای دانشگاه‌های برتر و تراز اول دنیا می‌باشد که در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه به بررسی آنها پرداخته‌ایم. ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه مهاجرت به هلند و با داشتن تیم مشاوره مهاجرتی و حقوقی خبره، تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد شما به کار بسته‌ایم تا بتوانیم در تمام مسیر مهاجرت، همراه شما باشیم.

معرفی دانشگاه‌ های برتر هلند

هلند دارای چندین دانشگاه برتر از جمله دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن، دانشگاه اراسموس روتردام و دانشگاه صنعتی دلفت است. در این اینجا به معرفی و بررسی برخی از برترین دانشگاه ­های هلند در سال 2024 خواهیم پرداخت.

University of Amsterdam

دانشگاه آمستردام (UVA) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های هلند است که در سال 1632 تأسیس شده و از شهرت علمی قوی برخوردار است که به طور مداوم در بین دانشگاه های برتر جهان رتبه بندی می­شود. UvA جامعه بین المللی پر جنب و جوشی دارد و افراد از بیش از 100 کشور در سراسر جهان در اینجا تحصیل کرده چرا که این دانشگاه در زمینه های علوم اجتماعی، علوم انسانی، اقتصاد و حقوق مورد توجه قرار گرفته است. آمستردام، شهری که UvA در آن قرار دارد، یکی از پویاترین و جهانی ترین شهرهای اروپا است.

این شهر مرکز هنر، تاریخ و مدرنیته است و با وجود موزه‌های متعدد، رویدادهای فرهنگی، پارک‌ها و زندگی شبانه پر جنب و جوش زندگی با کیفیت بالایی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. پردیس UvA در بافت شهری آمستردام ادغام شده است و ساختمان هایی در سراسر شهر پخش شده اند. این دانشگاه دارای امکانات پیشرفته ای از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته، سالن‌های سخنرانی مدرن و کتابخانه‌های گسترده است.

از فارغ التحصیلان برجسته UvA می­توان به چهره‌های با نفوذی مانند برنده جایزه نوبل شیمی، ژاکوبوس هنریکوس ون ت هاف، و آن ویل داتلر، سیاستمدار برجسته هلندی اشاره کرد. 200 رشته تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می­شود که دانشجویان می­توانند از بین آنها انتخاب کنند که برخی از این رشته­ ها تنها منحصر و مختص به این دانشگاه هستند و آن را به یکی از بزرگترین انتخاب­ها در بین دانشگاه ­های اروپا تبدیل کرده است.

این دانشگاه دومین دانشگاه هلند در رتبه بندی آموزشی اروپا با بیش از 14000 دانشجو و محقق بین المللی از کشورهای مختلف جهان می­باشد. UvA یک دانشگاه مدرن و تحقیقات فشرده است که در قلب پایتخت پرجنب‌ و جوش اروپا واقع شده است. از لحاظ رتبه بندی، تحقیق و شهرت دانشگاه آمستردام در بین 20 دانشگاه برتر اروپا و 65 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی ­های مختلف جهانی قرار دارد.

Leiden University

دانشگاه لیدن در سال 1575 تأسیس شده و یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در اروپا است. این دانشگاه که توسط ویلیام اورنج تأسیس شده است، دارای تاریخچه ای تاریخی از برتری علمی و سنت قوی استقلال و آزادی فکری است. دانشگاه لیدن برای برنامه‌های خود در علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق و علوم طبیعی به طور مداوم در میان دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان قرار دارد.

رویدادهای فرهنگی جذاب، موزه‌های متعدد و زندگی دانشجویی پر جنب و جوش شهر لیدن را به مکانی ایده‌آل برای زندگی و تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است، همچنین این شهر به دلیل تاریخ و کانال‌های جذابش شناخته شده است. افراد معروفی مانند پادشاه ویلم-الکساندر هلند و چندین برنده جایزه نوبل، از جمله فیزیکدان هندریک لورنتس و شیمیدان پل کروتزن از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه لیدن هستند. دانشگاه لیدن مبنای ایده آلی را برای لذت بردن از زندگی، حرفه و شغل خود در سطح جهانی به شما ارائه می‌دهد.

آموزش با کیفیت بالا، انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی و پشتیبانی شخصی در یک شهر دانشجویی از مزایای تحصیل در این دانشگاه می­باشد. دانشجویان در این دانشگاه یک تجربه واقعا بین المللی درکنار تقریبا 4000 دانشجوی بین المللی با 120 ملیت کسب می­کنند چرا که دانشگاه لیدن یک جامعه دانشگاهی در مقیاس کوچک بوده که با توجه به استعداد دانشجویان فرصت‌های یادگیری مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهد و اگر دانشجویان مایل به سرمایه گذاری بیشتر باشند، شبکه جهانی این دانشگاه با بیش از 600 دانشگاه و مشارکت، تحصیل در خارج از کشور را به یک تجربه واقعا فراموش نشدنی برای دانشجویان تبدیل می کند.

دانشگاه لیدن دارای هفت دانشکده است که در لیدن و لاهه قرار دارند:

  • باستان شناسی
  • حاکمیت و امور جهانی
  • علوم انسانی
  • قانون
  • پزشکی/مرکز پزشکی دانشگاه لیدن
  • علوم
  • علوم اجتماعی و رفتاری

آموزش و تحقیقاتی که دانشگاه لیدن و مرکز پزشکی دانشگاه لیدن در آن برتری دارند به پنج مورد اشاره شده در ذیل دسته بندی شده است:

  • مبانی علم
  • علوم زیستی
  • سلامتی و تندرستی
  • حقوق، سیاست و مدیریت
  • زبان ها، فرهنگ ها و جوامع

سبک تدریس اساتید در دانشگاه لیدن بر پایه یادگیری فردی و کار گروهی می­باشد. کلاس های درس با اندازه متوسط ​​آن طوری طراحی شده است که به اساتید اجازه می دهد نظارت شخصی داشته و اطمینان حاصل کنند که نیازهای دانشجویان برآورده می شود.

دانشگاه لیدن به رشد علمی و شخصی دانشجویان کمک کرده و علاوه بر شرکت در سخنرانی ها، آن­ها تحقیقات خود را در مورد موضوعات مرتبط با جامعه امروز انجام می­دهند که توسط مدرسان و اساتید بین المللی حمایت می‌شوند. همچنین این دانشگاه بین المللی مکانی ایده آل برای برقراری ارتباط با افراد از سراسر جهان است.

از لحاظ برنامه‌های درسی این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را ارائه می دهد: 16 برنامه درسی لیسانس با تدریس به زبان انگلیسی و 40 دوره کارشناسی به زبان هلندی و78 برنامه کارشناسی ارشد به 16 برنده جایزه نوبل و همچنین 23 برنده جایزه اسپینوزا(بالاترین جوایز اعطا شده در علم هلند) با این دانشگاه در ارتباط هستند. آلبرت انیشتین زمانی استاد مهمان در لیدن بود و از نظر تحقیقات علمی مدرن، این دانشگاه از نزدیک با پارک علمی زیستی لیدن، معتبرترین مرکز علوم زیستی در هلند و یکی از موفق‌ترین پارک‌های علمی در اروپا، همکاری می‌کند.

هدف دانشگاه لیدن حفظ موقعیت شناخته شده بین المللی خود به عنوان یک دانشگاه تحقیقات محور در اروپا می­باشد. در حال حاضر این دانشگاه در بسیاری از زمینه‌ها از جمله علوم طبیعی، علوم زیستی، پزشکی، علوم اجتماعی، حقوق بین‌الملل، نجوم و زبان‌های غیرغربی پیشرو می­باشد.

University of Groningen

دانشگاه خرونینگن (UG) در سال 1614 تاسیس شد و دارای سابقه طولانی آموزش، نوآوری و تحقیق می­باشد. این دانشگاه به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و یکی از بزرگترین جوامع دانشجویی بین المللی در هلند می­باشد. بیش از 9000 نفر از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند که از 127 کشور مختلف می ­آیند. پردیس­ های این دانشگاه در شهر­های خرونینگن و لیواردن دو شهر محبوب دانشجویی و در شمال هلند واقع شده ­اند.

دانشگاه خرونینگن بیش از 180 برنامه تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می­دهد.همچنین ده مورد از برنامه­ های لیسانس UG توسط راهنمای آموزش عالی هلند برای دانشگاه­ ها در سال (Keuzegids) 2022 برچسب کیفیت “برنامه درجه برتر” را دریافت کرده ­اند که آنها را در بین بهترین­ ها در آموزش آکادمیک در هلند قرار می­دهد. علاوه بر این، برنامه مسئولیت‌پذیری و رهبری جهانی، که در پردیس Fryslȃn تدریس می‌شود، به عنوان بهترین برنامه کارشناسی در کل هلند رتبه‌بندی شده است.

دانشگاه خرونینگن یکی از برترین مؤسسات اروپایی در زمینه تحقیقات دانشگاهی است. چرا که در هنگام برخورد با مشکلات اجتماعی و فردی از تحقیقات بنیادی دانشگاهی به روشی نوآورانه استفاده می کند. محققان و اساتید دانشگاه با افراد زیادی در سراسر جهان همکاری کرده و فعالانه دانشجویان را در تحقیقات مشارکت می دهند. پروفسور بن فرینگا برنده جایزه نوبل شیمی، در دانشکده علوم و مهندسی این دانشگاه مستقر می­باشد.

در حال حاضر یک چهارم جامعه دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­دهند، 9000 دانشجو از 127 ملیت در آنجا مشغول به تحصیل می­باشند. این تنوع هر سال بیشتر می شود و به این معنی است که افراد می­توانند از یک تجربه بین المللی لذت برده، کلاس درس خود را با مردم از سراسر جهان به اشتراک گذاشته، و همچنین فرصتی برای رفتن به خارج از کشور از طریق بسیاری از برنامه­ های تبادل بین المللی دانشگاه خواهند داشت. چندین برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه خرونینگن با سایر دانشگاه ­های اروپایی همکاری می کنند، به این معنی است که امکان تحصیل بخشی از مدرک دانشجویان در خارج از کشور وجود دارد.

علاوه بر این، هلندی ها جزو بهترین انگلیسی زبان­های غیر بومی در جهان هستند، بنابراین می­توان به راحتی با مردم شهر در ارتباط بود. با این حال، اگر دانشجویان مایل به یادگیری زبان هلندی باشند می­توانند در حین تحصیل در کلاس­های هلندی رایگان ارائه شده توسط دانشگاه شرکت کرده و هلندی یاد بگیرند. این دانشگاه دارای آزمایشگاه های تحقیقاتی پیشرفته، سالن های سخنرانی مدرن و کتابخانه های گسترده است. فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه خرونینگن شامل چهره های با نفوذی مانند یوهان هویزینگا، مورخ مشهور، و بن فرینگا، برنده جایزه نوبل شیمی هستند.

Delf University of Technology

دانشگاه فناوری دلفت (TU Delft) در سال 1842 تأسیس شده است. این آکادمی که در ابتدا به عنوان یک آکادمی سلطنتی برای آموزش مهندسان هلند تأسیس شد، در سال 1986 به دانشگاه تبدیل شده و در حال حاضر قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فناوری در هلند است. TU Delft در مهندسی، فناوری و علوم طبیعی به طور مداوم در بین دانشگاه‌های فنی برتر در سطح جهان قرار دارد.

این دانشگاه با حدود 16000 دانشجو، با جامعه بزرگی از دانشجویان بین المللی، شامل 8 دانشکده بوده که 14 دوره کارشناسی و بیش از 30 دوره کارشناسی ارشد در طراحی، مهندسی و علوم ارائه می دهد. در حالی که تمام مقاطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اکثر برنامه های مقطع کارشناسی به زبان هلندی تدریس می شوند. برنامه‌های تحصیلی دانشگاهی در این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد که دوره‌های کارآموزی و پروژه‌های تحقیقاتی را انجام دهند که برای شروع کار آنها در بازار کار فارغ التحصیلان طراحی شده است.

این دانشگاه دارای بیش از 140 مرکز ورزشی و خلاقانه می باشد و برای هر یک از برنامه‌های تحصیلی خود انجمن‌های مطالعاتی دارد که از طریق آن دانشجویان می‌توانند در سفرها و فعالیت‌های تحصیلی شرکت کنند. از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می­توان به چهره های با نفوذی مانند برنده جایزه نوبل فیزیک سیمون ون در میر، و لودویک ون دن برگ، فضانورد هلندی-آمریکایی اشاره کرد.

دلفت شهری زیبا و تاریخی با جمعیتی در حدود 100000 نفر است و به‌خاطر کانال‌های جذاب، معماری تاریخی، و صحنه‌های فرهنگی پرجنب‌وجوشی که شناخته می‌شود، ترکیبی بی‌نظیر از جذابیت دنیای قدیم و امکانات مدرن را ارائه می‌دهد. نزدیکی آن به شهرهای بزرگی مانند لاهه و روتردام آن را به یک مقصد جذاب دانشجویی تبدیل کرده است.

Erasmus University Rotterdam

دانشگاه اراسموس روتردام (EUR) که در سال 1913 تأسیس شد و به نام فیلسوف انسان‌گرا دزیدریوس اراسموس نامگذاری شد، یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی هلند است. مدرسه کسب و کار و دانشکده مدیریت روتردام (RSM)، در سطح جهانی مشهور است و اغلب در بین بهترین‌ها رتبه بندی می‌شود. پردیس EUR دارای امکانات پیشرفته ای از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته، سالن‌های سخنرانی مدرن و کتابخانه‌های گسترده است.

دانشجویان از منابع مختلفی مانند فضاهای مطالعه مشترک، امکانات ورزشی و سازمان‌های دانشجویی پر جنب و جوش لذت می برند. فارغ التحصیلان برجسته عبارتند از Jan Tinbergen، اولین برنده جایزه نوبل در اقتصاد، و Neelie Kroes، کمیسر سابق اروپا. شهر روتردام به خاطر معماری نوآورانه، بندر شلوغ و رویدادهای فرهنگی پویا شهرت دارد. طراحی شهری آینده نگر و سیستم حمل و نقل عمومی عالی این شهر را به مکانی ایده آل برای دانش جویان تبدیل کرده است.

دانشگاه اراسموس روتردام (EUR) یک دانشگاه تحقیقاتی بین‌المللی در هلند با بیش از 100 سال تجربه است که به دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کمک می‌کند تا در رشته‌های ثروت، سلامت، حکومت‌داری و فرهنگ تحصیل کنند. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی در رتبه ۱۰۰ برتر قرار دارد و به خاطر پردیس مدرن و پرجنب‌وجوش خود با ظرفیت ۳۹۰۰۰ نفر معروف بوده و شناخته شده است. این دانشگاه مدعی است که مأموریت آن ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه بوده و دانشجویان و محققان آنها علم را برای مقابله با چالش‌های قرن بیست و یکم به کار گرفته تا مردم زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند و در جهت افزایش رفاه فراگیر و پایدار مردم تلاش می‌کند.

Wageningen University & Research

تاریخچه Wageningen University & Research به سال 1876 زمانی که به عنوان یک کالج ملی کشاورزی افتتاح شد باز می گردد. این دانشگاه تنها دانشگاه در هلند است که بر روی غذای سالم و محیط زندگی تمرکز دارد. Wageningen University & Research که به دلیل تحقیقات و نوآوری‌های پیشرفته در علوم زیستی، کشاورزی، جنگلداری و مطالعات زیست محیطی خود مشهور است، به طور مداوم در بین دانشگاه‌های برتر در سطح جهان قرار می‌گیرد.

پردیس اصلی WUR در واخنینگن است و از نزدیکی آن به آمستردام، شهری که به دلیل اهمیت فرهنگی و سبک زندگی پر جنب و جوشش مشهور است، بهره می برد. این پردیس دارای امکانات پیشرفته ای از جمله آزمایشگاه های مدرن، مزارع تحقیقاتی گسترده و فضاهای آموزشی نوآورانه است و دارای ساختمان‌هایی سازگار با محیط زیست می‌باشد. این دانشگاه دارای 6 برنامه آموزشی انگلیسی است که مأموریت آن “کاوش در پتانسیل طبیعت برای بهبود کیفیت زندگی” است. 20 برنامه لیسانس این دانشگاه همگی دارای یک موضوع مشترک از فناوری کشاورزی گرفته تا زندگی مولکولی و مدیریت زمین بین المللی هستند.

این دانشگاه دارای 6 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی است و به دلیل تخصص خود در زمینه مواد غذایی و محیط زیست، این دانشگاه در جهت تحقیقات و برای کشف راه حل های جدید برای زندگی سالم، مورد توجه دولت هلند، مشاغل و سازمان‌های غیرانتفاعی قرار گرفته است. پروژه­ های آن‌ها از جستجوی نوآوری در انرژی پایدار تا یافتن راه‌هایی برای ساخت پلاستیک از جلبک دریایی را شامل می‌شود.

شهر واخنینگن که دانشگاه در آن مستقر است، شهری تاریخی در کرانه رود راین است. هر سال در ماه مه این شهر جشنواره‌ای برگزار می‌کند که هزاران بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند و اهمیت شهر را به عنوان مکان آزادسازی هلند در پایان جنگ جهانی دوم جشن می‌گیرد. فارغ التحصیلان برجسته از این دانشگاه عبارتند از لوئیز فرسکو، دانشمند و نویسنده مشهور، و رودی رابینگ، متخصص برجسته در توسعه پایدار.

Vrije Universiteit Amsterdam

Vrije Universiteit Amsterdam اولین دانشگاه هلند بود که در سال 1880 توسط آبراهام کویپر بدون دخالت کلیسا یا دولت تأسیس شد. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های دولتی هلند است که دانشجویان از سراسر دنیا در آن مشغول به تحصیل می‌باشند. پردیس VU Amsterdam دارای امکانات مدرن از جمله آزمایشگاه های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی پیشرفته و کتابخانه‌های جامع است. از فارغ التحصیلان برجسته از VU آمستردام می‌توان به چهره های با نفوذی مانند مارک روته نخست وزیر هلند و فریتز زرنیک برنده جایزه نوبل شیمی اشاره نمود.

دانشگاه VU Amsterdam به عنوان یک دانشگاه منحصر به فرد و چند رشته‌ای با دانشکده‌های علوم انسانی، STEM، علوم اجتماعی و علوم پزشکی شناخته شده است. آموزش و پژوهش در این دانشگاه ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. همچنین این دانشگاه موقعیت برتر خود را در تحقیقات با یک جهت گیری اجتماعی قوی ترکیب کرده که منجر به شهرت بین المللی عالی آن شده است. دانشکده های این دانشگاه همه در یک پردیس واقع شده اند که دارای آموزش و پژوهش چند رشته ای می‌باشند.

Radboud University

دانشگاه رادبود که در سال 1923 در نایمخن تأسیس شد، به تحقیق و آموزش در طیف گسترده ای از رشته ها شناخته شده است. به دلیل اهمیت به تحقیقات در زمینه های متعدد، این دانشگاه همواره در بین دانشگاه های برتر جهان قرار می‌گیرد. آندره گیم و کنستانتین نووسلوف که هر دو با انتصاب ویژه در دانشگاه رادبود استاد هستند، جایزه نوبل فیزیک سال 2010 را برای کشف گرافن که نازک‌ترین ماده در جهان است، دریافت کرده‌اند.

پردیس دانشگاه رادبود دارای امکانات پیشرفته، از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته، سالن‌های سخنرانی مدرن، و کتابخانه‌های گسترده است. نایمخن، جایی که دانشگاه رادبود در آن قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های هلند است. این شهر که به‌خاطر تاریخ غنی، رویدادهای فرهنگی پر جنب و جوش و مناظر دیدنی شهرت دارد، دارای پارک‌ها، موزه‌ها و زندگی پر جنب و جوش دانشجویی است که آن را به مکانی جذاب برای زندگی و تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است.

Maastricht University

دانشگاه ماستریخت در سال 1976 تأسیس شد و یکی از جوان ترین و بین المللی ترین دانشگاه‌های هلند است. بیش از نیمی از جمعیت دانشجویی و تقریباً نیمی از کادر علمی آن افرادی از خارج از کشور می‌باشند. به لطف تحقیقات و آموزش با کیفیت بالا، و همچنین تمرکز قوی بر مشارکت اجتماعی، UM در کمترین زمان به شهرت خوبی دست یافته است. امروزه یکی از بهترین دانشگاه های جوان دنیا محسوب شده و به دلیل رویکرد یادگیری مبتنی بر مشکل (PBL) شناخته شده است که بر یادگیری دانشجو محور و حل مسئله در دنیای واقعی تأکید دارد.

ماستریخت شهری زیبا و غنی از لحاظ فرهنگی است که به خاطر معماری قرون وسطایی، رویدادهای فرهنگی پر جنب و جوش و فضای جهانی اش شناخته شده است. ترکیبی از تأثیرات هلندی، فرانسوی و بلژیکی در این شهر در آشپزی، جشنواره ها و زندگی روزمره آن منعکس شده است و پس زمینه ای منحصر به فرد برای دانشجویان فراهم می‌کند. فارغ التحصیلان برجسته از دانشگاه ماستریخت شامل چهره های با نفوذی مانند فرانس تیمرمنز، معاون اول کمیسیون اروپا هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌ های برتر هلند

تحصیل در هلند نسبت به مقاصد دیگر مانند انگلستان مقرون به صرفه تر است، اما در عین حال گرانتر از سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان یا بلژیک است. هزینه های تحصیل در هلند به دو گروه تقسیم می شود، دانشجویان هلندی و دانشجویان سایر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا “هزینه های تحصیلی قانونی” را پرداخت می کنند که کمتر است.

این سطح شهریه توسط دولت هلند و در هر دانشگاه یکسان تعیین می شود. اما دانشجویان بین‌المللی باید «هزینه‌های تحصیلی مؤسسه‌ای» را بپردازند که این هزینه‌ها بیشتر است. دانشگاه ها نیز به دو گروه دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) تقسیم می‌شوند. سطوح شهریه برای دانشجویان هلندی و اروپایی یکسان است، اما برای دانشجوهای بین‌المللی، دانشگاه‌های علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌های تحقیقاتی ارزان‌تر هستند. همچنین هر چه یک دانشگاه در رتبه بندی جهانی رتبه بهتری داشته باشد، گران تر خواهد بود.

در جدول ذیل به بررسی اجمالی هزینه های تحصیل در برخی از محبوب ترین دانشگاه های هلند پرداخته‌ایم:

شهریه مقطع فوق لیسانس دانشجویان بین المللی در سالشهریه مقطع فوق لیسانس دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا در سالشهریه مقطع لیسانس دانشجویان بین المللی در سالشهریه مقطع لیسانس دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا در سال    نام دانشگاه
15000 یورو2530 یورو13000 یورو2530 یوروBreda University of Applied Sciences
22000 یورو2530 یورو16000 یورو2530 یوروDelft University of Technology
19000 یورو2530 یورو13000 یورو2530 یوروEindhoven University of Technology
16 الی 22000 یورو2530 یورو10 الی 14000 یورو2530 یوروErasmus University Rotterdam
8 الی 12000 یورو2530 یورو12000 یورو2530 یوروFontys University of Applied Sciences
9 الی 10000 یورو2530 یورو9000 یورو2530 یوروHanze University of Applied Sciences
13 الی 17000 یورو2530 یورو13 الی 17000 یورو2530 یوروLeiden University
14 الی 17000 یورو2530 یورو12 الی 15000 یورو2530 یوروRadboud University
10 الی 12000 یورو2530 یورو9000 یورو2530 یوروSaxion University of Applied Sciences
16 الی 21000 یورو2530 یورو11 الی 16000 یورو2530 یوروUniversity of Groningen
14 الی 17000 یورو2530 یورو10 الی 15000 یورو2530 یوروUniversity of Twente
20 الی 23000 یورو2530 یورو12 الی 16000 یورو2530 یوروUtrecht University
14 الی 20000 یورو2530 یورو10 الی 13000 یورو2530 یوروUvA University of Amsterdam
15000 یورو2530 یورو9 الی 12000 یورو2530 یوروVU University Amsterdam
20000 یورو2530 یورو17000 یورو2530 یوروWageningen University & Research

توجه داشته باشید که این جدول یک محدوده معمولی از هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی را نشان می دهد، اما برخی از مدرک ها مانند پزشکی یا دندانپزشکی می توانند بسیار گرانتر و گاهی اوقات تا بیش از 30000 یورو در سال باشد.

آدرس وبسایت دانشگاه‌ های برتر هلند

در جدول ذیل آدرس وبسایت دانشگاه‌ های برتر هلند جهت کسب اطلاعات بیشتر اعم از رشته و برنامه های تحصیلی، شهریه رشته‌های مختلف، ددلاین دانشگاه‌ها جهت اپلای و … تهیه شده است:

آدرس وبسایت دانشگاهنام دانشگاه
https://www.buas.nl/enBreda University of Applied Sciences
https://www.tudelft.nl/enDelft University of Technology
https://www.tue.nl/enEindhoven University of Technology
https://www.eur.nl/enErasmus University Rotterdam
https://www.fontys.nl/en/Home.htmFontys University of Applied Sciences
https://www.hanze.nl/enHanze University of Applied Sciences
https://www.universiteitleiden.nl/enLeiden University
https://www.ru.nl/enRadboud University
https://www.saxion.eduSaxion University of Applied Sciences
https://www.rug.nl/?lang=enUniversity of Groningen
https://www.utwente.nl/enUniversity of Twente
https://www.uu.nl/enUtrecht University
https://www.uva.nl/enUvA University of Amsterdam
https://vu.nl/enVU University Amsterdam
https://www.wur.nl/en.htmWageningen University & Research

مهلت درخواست جهت اپلای دانشگاه­ های هلند

دانشجویان باید مهلت درخواست جهت اپلای در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را مستقیماً با دانشگاه‌های مورد نظر خود بررسی کند، چرا که ممکن است ددلاین دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت باشند اما به طور کلی آخرین مهلت درخواست برای اکثر دوره ها، 1 ماه می است. در برخی از دانشگاه­ ها، آخرین مهلت درخواست، 1 ماه فوریه یا 1 ماه مارس است. پیشنهاد می­شود که دانشجویان حداکثر تا اواسط ماه آوریل درخواست خود را داده تا قبل از شروع تحصیل زمان کافی برای تنظیم ویزا و تهیه مسکن را داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کشور هلند و دانشگاه­ های برتر این کشور پرداخته، شهریه حدودی هر دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را بررسی نموده، آدرس وبسایت دانشگاه‌ های برتر هلند را در اختیار علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در این کشور قرار داده و از مزایای تحصیل در دانشگاه­های این کشور برای دانشجویان بین المللی صحبت کردیم. اگر شما هم در تلاش برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور هلند هستید، در صورت تمایل به کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این خصوص، می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی زنگنه بهره‌مند شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه با سال‌ها تجربه در کمک به مهاجران برای اخذ پذیرش تحصیلی از کشور هلند، همراه شما خواهند بود. برای شروع می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

سوالات متداول

برای اپلای دانشگاه‌های هلند چه مدرک زبانی مورد نیاز هست؟

برای اپلای و تحصیل در دانشگاه‌های هلند در یک برنامه درسی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود  باید یکی از مدارک PTE آکادمیک، آیلتس آکادمیک، تافل iBT، دولینگو و یا C1 پیشرفته اخذ گردد.

تحصیل در کدام رشته‌ها در هلند بهتر است؟

کشاورزی و جنگلداری، علوم و حرفه های کاربردی، هنر، طراحی و معماری، تجارت و مدیریت، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، مهندسی و فناوری و مطالعات محیطی و علوم زمین از رشته های محبوب در دانشگاه‌های هلند می‌باشد.

آیا تحصیل در هلند رایگان است؟

خیر، تحصیل در دانشگاه­ های هلند رایگان نیست ولی دانشجویان میتوانند برای برخی برنامه ­های بورسیه های تحصیلی اقدام کرده و کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

مردم هلند به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

هلند 16 میلیون نفر جمعیت دارد و هلندی ((Dutch تنها زبان رسمی این کشور است.

آیا می توانم در هلند انگلیسی صحبت کنم؟

در حالی که زبان رسمی در این کشور هلندی ((Dutch است، هلند یکی از انگلیسی دوستانه ترین کشورهای جهان است. با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از جمعیت آن ها انگلیسی صحبت می‌کنند، بدون اینکه بتوانید هلندی صحبت کنید، هیچ مشکلی در برقراری ارتباط در آمستردام نخواهید داشت.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *