موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

ددلاین دانشگاه‌های هلند

خانه » بلاگ » ددلاین دانشگاه‌های هلند
ددلاین دانشگاه‌های هلند

ددلاین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان بین المللی بسته به رشته، نوع دانشگاه و ملیت افراد متفاوت است. آخرین مهلت درخواست برای برنامه های دارای ثبت نام محدود، 15 ژانویه هر سال است. برخی از دانشگاه‌ها نیز پذیرش‌های متوالی دارند، به این معنی که درخواست‌ها به طور مداوم تا زمانی که برنامه تکمیل ظرفیت شود، بررسی می‌شوند. برای تحصیل در هلند، دانشجویان بین المللی باید در اسرع وقت، قبل از پایان مهلت، درخواست خود را ارسال کنند.

پذیرشورودیمقطعددلاین
فوریهورودی بهاراولویت با برنامه‌های کارشناسی ارشدسپتامبر تا دسامبر
سپتامبرورودی پاییزلیسانس و فوق لیسانسژانویه و می

دانشگاه‌های برتر هلند برای دانشجویان بین المللی

در مجموع 12 دانشگاه برتر در هلند وجود دارد که بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 در بین 300 دانشگاه برتر قرار دارند. در زیر لیست دانشگاه‌های مربوط با رتبه بندی آنها آمده است.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2024رتبه CDدانشگاه
#=46#1دانشگاه صنعتی دلفت
#53#2دانشگاه آمستردام
#=107#11دانشگاه اوترخت
#=124#9دانشگاه صنعتی آیندهوون
#=126#4دانشگاه لیدن
#139#5دانشگاه گرونینگن
#=151#3دانشگاه تحقیقاتی واگنینگن
#=176#6دانشگاه اراسموس روتردام
#207#7دانشگاه آزاد آمستردام
#210#10دانشگاه توئنته
#=222#12دانشگاه رادبود
#=256#8دانشگاه ماستریخت

مهلت درخواست دانشگاه هلند 2024-2025: برنامه کارشناسی ارشد

در جدول زیر لیست مهلت درخواست برای برنامه‌های برتر کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند آمده است. این مهلت درخواست برای سال تحصیلی 2024-2025 است.

نام دانشگاهبرنامه کارشناسی ارشدمهلت درخواست
دانشگاه صنعتی دلفتکارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، کارشناسی ارشد مهندسی عمران، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر15 ژانویه 2024
دانشگاه آمستردامکارشناسی ارشد امور مالی، کارشناسی ارشد علوم آماری و مالی ریاضی، کارشناسی ارشد هوش مصنوعی1 فوریه 2024 (بسته)
دانشگاه اوترختکارشناسی ارشد علوم داده کاربردی، کارشناسی ارشد هوش مصنوعی1 آوریل 2024
دانشگاه صنعتی آیندهوونکارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی ساخت و ساز، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، کارشناسی ارشد مهندسی عمران، کارشناسی ارشد علوم داده و کارآفرینی15 ژانویه 2024
دانشگاه لیدنکارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم زیست پزشکیورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024 ورودی فوریه: 15 اکتبر 2024
دانشگاه گرونینگنکارشناسی ارشد تجارت و مدیریت بین المللی، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد در امور مالی1 مه 2024
دانشگاه توئنتهریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، مهندسی زیست پزشکی، علوم و مهندسی شیمی، مهندسی عمران و مدیریتورودی سپتامبر: 1 مه، 2024 ورودی فوریه: 1 اکتبر 2024
دانشگاه رادبودکارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، علوم داده و امنیت سایبریورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
دانشگاه ماستریختهوش تجاری، فرهنگ‌های هنر، علم و فناوری (تحقیق)، علم داده، تجارت دیجیتال و اقتصادورودی فوریه 2024: 1 نوامبر 2023 (بسته)
دانشگاه Vrije در آمستردامتجزیه و تحلیل کسب و کار، باستان شناسیورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024

مهلت درخواست دانشگاه‌های هلند 2024-2025: برنامه لیسانس

جدول زیر مهلت درخواست برای رشته‌های برتر کارشناسی در دانشگاه هلند را نشان می‌دهد. تعدادی از دانشگاه‌ها درخواست‌های خود را برای سال تحصیلی 2024-2025 بسته‌اند. می‌توانید برای پذیرش تحصیلی 2025-2026 ثبت نام کنید. آخرین مهلت درخواست برای 2025-2026 15 ژانویه 2025 است.

نام دانشگاهبرنامه کارشناسیمهلت ارسال درخواست
دانشگاه صنعتی دلفتمهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، علوم و مهندسی کامپیوتر، علوم و فناوری زندگی15 ژانویه 2024
دانشگاه رادبودمدیریت بازرگانی، شیمی، علوم زیست پزشکی، هوش مصنوعیورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
دانشگاه ماستریختتجزیه و تحلیل کسب و کار، مهندسی کسب و کار، علوم کامپیوتر، علم داده و هوش مصنوعیورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
دانشگاه Vrije در آمسترداممهندسی مکانیکورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
برنامه‌های کارشناسی با ظرفیت محدود: علوم زیست پزشکی، علوم کامپیوتر، جرم شناسی، دندانپزشکی15 ژانویه 2023 (بسته)
دانشگاه آمستردامتجزیه و تحلیل کسب و کار، مدیریت بازرگانی، باستان شناسی، اقتصاد سنجی و علم دادهورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
دانشگاه اوترختاقتصاد و اقتصاد بازرگانی، تاریخورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
دانشگاه صنعتی آیندهوونلیسانس علوم و مهندسی کامپیوتر، لیسانس علوم داده، لیسانس مهندسی برق15 ژانویه 2023 (بسته شده)
دانشگاه لیدنلیسانس علوم سیاسی (لیسانس)، لیسانس باستان شناسی (BA)درخواست برای 2024-2025 بسته شده است. شما می توانید برای پذیرش تحصیلی 2025-2026 در 1 اکتبر 2024 ثبت نام کنید. آخرین مهلت درخواست برای سال های 2025-2026 15 ژانویه 2025 است
دانشگاه گرونینگنهوش مصنوعی، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی، علوم محاسباتی، مهندسی صنایع و مدیریتپذیرش سپتامبر 2024: 1 مه 2024 پذیرش سپتامبر 2025: 15 ژانویه 2025
دانشگاه توئنتهعلوم و مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی طراحی صنعتیورودی سپتامبر: 1 مه 2024

برای پذیرش در دانشگاه برتر هلند، بررسی مهلت‌های ارسال درخواست بسیار مهم است. مدارک موردنیاز خود را آماده کرده و در زمان مناسب درخواست را ارسال کنید.

مراحل پذیرش برای تحصیل در هلند

فرآیند پذیرش برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه‌های هلند هستند به صورت زیر است:

  • تحقیق: دانشگاه‌ها و برنامه‌هایی را در هلند که با علایق و اهداف شما همسو هستند، پیدا کنید.
  • بررسی الزامات: شرایط پذیرش برای برنامه و دانشگاه خاص مورد نظر خود را بررسی کنید.
  • برنامه Studielink: اکثر دانشگاه‌های هلند از Studielink، یک پلت فرم درخواست ثبت نام آنلاین، برای ایجاد یک حساب شخصی، جستجوی برنامه‌ها و ارسال درخواست برای دوره‌ها در دانشگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند. این پلتفرم ارتباط بین متقاضیان و دانشگاه‌ها، ارائه به روز رسانی در مورد وضعیت درخواست و تسهیل ثبت نام را مدیریت می‌کند. اما دانشجویان بین المللی برای ارسال درخواست باید خود را در Studielink ثبت نام کنند.
  • درخواست آنلاین: فرم درخواست آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه در پورتال‌های دانشگاه را پس از تکمیل الزامات در پورتال Studielink  قرار دهید.
  • مدارک پشتیبان: اسناد پشتیبانی مانند ریز نمرات، نمرات آزمون مهارت زبان، رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه‌ها را تهیه و ارسال کنید.
  • هزینه درخواست: در صورت نیاز دانشگاه، هزینه درخواست را بپردازید.
  • نتیجه ارسال درخواست: منتظر بمانید تا دانشگاه درخواست شما را ارزیابی و نتیجه را ارائه دهد.
  • پذیرش و ثبت نام: در صورت پذیرش، نامه پذیرش و هر دستورالعمل ارائه شده را به دقت مطالعه کنید. شهریه‌های لازم را پرداخت و مراحل ثبت نام مشخص شده توسط دانشگاه را دنبال کنید.
  • ویزا و اجازه اقامت: برای دریافت ویزای تحصیلی هلند و اجازه اقامت برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. ویزای کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی در هلند نیز ارائه می‌شود و اگر فردی بخواهد کار پاره وقت را در کنار تحصیلات عالی خود دنبال کند می‌تواند از این گزینه استفاده کند.
  • ورود و ثبت نام: پس از دریافت ویزا و مدارک لازم، به هلند سفر و مراحل ثبت نام را در دانشگاه تکمیل کنید.

توجه: برای برخی از برنامه‌های تحصیلی، مؤسسه آموزشی تعداد محدودی محل در دسترس دارد که به آن «numerus fixus» گفته می‌شود. اگر تعداد متقاضیان از ظرفیت موجود بیشتر باشد، ممکن است آزمون ورودی انجام شود. به همین دلیل، روند درخواست برای این رشته‌ها با رشته‌های تحصیلی معمولی متفاوت است. برای هر سال تحصیلی می‌توانید برای حداکثر دو رشته ثبت نام محدود درخواست ارسال کنید.

Studielink یک سیستم درخواست آنلاین و ثبت نام است که در سراسر کشور توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در هلند استفاده می‌شود. این سیستم نقش مرکزی و حیاتی در فرآیند پذیرش دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی را در هلند دنبال می‌کنند، ایفا می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که Studielink پذیرش در دانشگاه‌های آموزش عالی هلند را تسهیل میکند. مراحل تکمیلی مانند ارسال مدارک، پرداخت هزینه درخواست و … باید با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه انجام شود.

نکات کلیدی برای دانشجویان بین المللی در طول فرآیند درخواست

هنگام درخواست برای دانشگاه‌های هلند از طریق Studielink و پورتال‌های کالج آنلاین، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • شروع زودهنگام: روند درخواست خود را از قبل شروع کنید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز و تکمیل مراحل دارید.
  • برنامه‌های تحقیقاتی: همه برنامه‌ها و دانشگاه‌های موجود را بررسی کنید تا برنامه‌هایی که با اهداف و علایق شما همسو هستند، پیدا کنید.
  • الزامات ورودی را بررسی کنید: شرایط پذیرش برای هر برنامه‌ای که به آن علاقه دارید، از جمله مدارک تحصیلی، آزمون‌های مهارت زبان و پیش نیازهای خاص پذیرش را به دقت بررسی کنید.
  • مدارک لازم را جمع آوری کنید: تمام مدارک لازم مانند رزومه، توصیه نامه، مدارک شناسایی، گذرنامه، ویزای دانشجویی و … را آماده کنید.
  • به ددلاین‌ها توجه کنید: از مهلت‌های ارسال درخواست پذیرش رشته موردنظر خود آگاه باشید و درخواست و مدارک پشتیبانی خود را قبل از تاریخ مشخص شده ارسال کنید.
  • در جریان باشید: به طور مرتب ایمیل‌ها، صفحات دانشگاه و حساب Studielink خود را برای به‌روزرسانی‌ها، اعلان‌ها و درخواست‌های اطلاعات بیشتر از دانشگاه‌هایی که درخواست داده‌اید بررسی کنید.

بورسیه‌های تحصیلی هلند

برخی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است تا دانشجویان به کمک آن‌ها در هزینه‌های تحصیلی خود صرفه جویی کنند. در ادامه 7 بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در هلند به همراه جزئیات در مورد میزان، مدارک مورد نیاز و شرایط آنها آورده شده است:

بورسیه تحصیلی هلند

بورسیه هلند توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند و دانشگاه‌های تحقیقاتی مختلف هلند و علوم کاربردی تامین می‌شود. این کمک هزینه مبلغ 5000 یورو برای دانشجویان در سال اول تحصیل خود فراهم می‌کند. متقاضیان باید از اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا باشند که برای برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد تمام وقت در هلند درخواست می‌دهند. مدارک مورد نیاز شامل مدرک تحصیلی عالی و انگیزه نامه است.

بورسیه‌های دانشگاه Twente (UTS)

دانشگاه Twente بورسیه‌های تحصیلی بین 3000 تا 22000 یورو در سال را برای دانشجویان ممتازی که برای برنامه‌های کارشناسی ارشد خود درخواست می‌کنند ارائه می‌دهد. واجد شرایط بودن دریافت این بورسیه‌ها مستلزم پذیرش موقت در یک برنامه کارشناسی ارشد واجد شرایط، یک شماره دانشجویی از دانشگاه و انطباق با الزامات مهارت زبان انگلیسی (IELTS 6.5 یا TOEFL iBT 90) است. متقاضیان باید جزو 5 تا 10 درصد برتر کلاس خود باشند و با دریافت بورسیه دیگر واجد شرایط وام تحصیلی هلندی نیستند.

بورسیه‌های بالقوه دانشگاه ماستریخت

این بورسیه‌ها شهریه کامل، هزینه‌های زندگی، هزینه‌های ویزا و بیمه درمانی در طول دوره کارشناسی ارشد را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. شرایط دریافت این بورسیه شامل سن زیر 35 سال، درخواست برای برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشگاه ماستریخت و نشان دادن برتری علمی است. متقاضیان نباید دارای پاسپورت اتحادیه اروپا / EEA باشند و قبلاً هرگز در هلند تحصیل نکرده باشند.

برنامه بورسیه رادبود

این برنامه معافیت جزئی از تحصیل را ارائه می‌دهد که هزینه‌های تحصیل را تا سطح پرداخت شده توسط دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا کاهش می‌دهد. همچنین هزینه ویزا و مجوزهای اقامت، بیمه درمانی و بیمه مسئولیت را پوشش می‌دهد. برای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید دارای پاسپورت غیر اتحادیه اروپا/EEA باشند، به طور کامل در برنامه کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه رادبود پذیرفته شوند و هیچ مدرک تحصیلی قبلی در هلند (بورسیه برای توسعه دهندگان) نداشته باشند.

بورسیه‌های صندوق اریک بلومینک در دانشگاه گرونینگن

این بورسیه هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های سفر بین المللی، زندگی، کتاب و بیمه درمانی را در طول دوره کارشناسی ارشد (یک یا دو سال) پوشش می‌دهد. معیارهای واجد شرایط بودن شامل پذیرش مشروط در یک رشته تحصیلی، عملکرد تحصیلی عالی و اثبات مهارت زبان انگلیسی است. وضعیت سلامت و نیاز مالی نیز در نظر گرفته می‌شود.

برنامه کمک هزینه تحصیلی VU آمستردام (VUFP)

VUFP بورسیه‌هایی را ارائه می‌دهد که هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان با استعداد غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا که در برنامه‌های کارشناسی ارشد در VU آمستردام ثبت نام می‌کنند، ارائه می‌دهد. متقاضیان باید برتری آکادمیک را با معدل 8 نشان دهند، در برنامه کارشناسی ارشد که از سپتامبر شروع می‌شود پذیرفته شوند و قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد نیازی به برنامه مقدماتی نداشته باشند.

بورسیه تحصیلی عالی Justus & Louise van Effen در TU Delft

این بورسیه‌ها هزینه‌های کامل تحصیل را پوشش می‌دهد و به هزینه‌های زندگی برای برنامه‌های دو ساله کارشناسی ارشد در TU Delft کمک می‌کند. داوطلبان باید دارای مدرک لیسانس از دانشگاه‌های معروف خارج از هلند، معدل 80 درصد یا بالاتر باشند و فرم درخواست کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی را قبل از پایان مهلت تکمیل کنند.

سخن آخر

فرآیند درخواست عموماً شامل تحقیق و انتخاب دانشگاه‌ها/رشته‌ها، بررسی شرایط پذیرش، تکمیل فرم‌های درخواست آنلاین و ارسال مدارک پشتیبانی است. دانشگاه‌ها ممکن است به مدارک تحصیلی، آزمون‌های مهارت زبان، انگیزه نامه، توصیه نامه‌ها و سایر مدارک مرتبط نیاز داشته باشند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌ها ممکن است هزینه درخواست داشته باشند.

بررسی وب‌سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها برای اطلاعات دقیق و دقیق در مورد تاریخ‌ها، مهلت‌ها و رویه‌های درخواست خاص بسیار مهم است. با این کار شما به روزترین اطلاعات را دارید و می‌توانید با موفقیت روند درخواست برای آموزش عالی در هلند را طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

چه زمانی برای پذیرش در دانشگاه‌های هلند اقدام کنیم؟

پذیرشورودیمهلت درخواست
فوریهبهارسپتامبر تا دسامبر
سپتامبرپاییزژانویه و می

چه زمانی برای پذیرش در دانشگاه آمستردام اقدام کنیم؟

برای درخواست در دانشگاه آمستردام، آخرین مهلت درخواست برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

مقطعددلاین
لیسانسورودی سپتامبر: 1 آوریل 2024
فوق لیسانس1 فوریه 2024 (بسته شده)

سوالات متداول

دانشگاه‌های در هلند از چه ماهی شروع می‌شوند؟

در هلند، دانشگاه‌ها در ماه فوریه برای دریافت بهار و در سپتامبر برای پذیرش پاییز هر سال شروع می‌شود.

چه زمانی باید برای پذیرش در ماه سپتامبر در هلند اقدام کنم؟

درخواست برای پذیرش ماه سپتامبر در هلند به رشته‌های انتخابی شما بستگی دارد. با این حال، مهلت درخواست عمومی در 15 ژانویه، 1 مه و 1 آوریل برای اکثر رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی است.

هزینه ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌های هلند چقدر است؟

هزینه درخواست برای دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های هلند از 75 یورو تا 100 یورو متغیر است.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *