موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا

خانه » بلاگ » رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا
رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا

با چشم اندازهای طبیعی زیبا، غنای فرهنگی و ‌دانشگاه های معتبر، جای تعجب نیست که تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی رویایی است. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی و سیستم آموزشی در میان کشورهای برتر جهان قرار داشته است. در واقع، کانادا به دلیل تعهد خود به پذیرش مهاجرت از همه ملل، به مقصدی دلپذیر برای دانشجویان از تمام گوشه‌های جهان تبدیل شده است؛ اما برای دانشجویان آینده نگر بررسی رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از «موسسه مهاجرتی زنگنه» به ‌دانشگاه های برتر کانادا و رتبه آنها می‌پردازیم.

معیارهار رتبه بندی و رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا

رتبه بندی دانشگاه‌ها می‌تواند به شما جهت انتخاب مقصد تحصیلی کمک زیادی کنند. بدون شک دانشگاه‌ها با رتبه بالا نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. با این حال، رنکینگ ‌دانشگاه‌ها طبق تعدادی از نظام‌های رتبه بندی انجام می‌شود. هر کدام از آنها معیارهای خود را برای رتبه بندی ارائه می‌دهند. نظام رتبه بندی جهانی کیواس (QS) که معتبرین سیستم رنکینگ دانشگاهی جهان است، به شما کمک می‌کند دانشگاه مناسبی را برای نیازهای خود پیدا کنید.

نظام رنکینگ جهانی کیواس یک سیستم ‌رتبه بندی است که ‌دانشگاه‌ها را بر اساس معیارهای مختلف ‌رتبه بندی می‌کند. این نظام رنکینگ جهانی بیش از هزار دانشگاه را بر اساس شهرت دانشگاهی، شهرت کارفرما و تأثیر تحقیقاتی و سایر موارد رتبه بندی می‌کند. رتبه بندی ‌دانشگاه های جهانی QS شامل لیستی از ‌دانشگاه های معتبر است که به صورت کلی و به شکل موضوعی (در رشته‌های مختلف) حائز رتبه شده‌اند. شش شاخصی که رتبه بندی ‌دانشگاه های جهانی کیواس برای رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا و سایر موسسات علمی جهان انجام می‌دهد، عبارتند از:

  • شهرت علمی: این معیار 40 درصد نمره نهایی را به خود اختصاص می‌دهد و استاندارد تدریس و تحقیق در ‌دانشگاه های بین المللی را ارزیابی می‌کند. متخصصان بیش از 13 هزار نظر تخصصی از بخش آموزش عالی را گردآوری می‌کنند. این موضوع بزرگترین نظرسنجی دانشگاهی است که تا کنون انجام شده است.
  • وضعیت کارفرما: کیواس آگاه است که دانشجویان مایلند با توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای بازار کار فارغ التحصیل شوند. علاوه بر شناسایی ‌دانشگاه‌هایی که ماهرترین، خلاق‌ترین و سازنده‌ترین فارغ التحصیلان را پرورش می‌دهد، این معیار ارزیابی می‌کند که دانشجویان چقدر برای اشتغال بعد از تحصیل در کانادا آماده هستند.
  • نسبت استاد به دانشجو: این واقعیت را در نظر می‌گیرد که داشتن تعداد زیادی استاد به ازای هر دانشجو، فشار تدریس را کاهش می‌دهد و محیط یادگیری مثبت‌تری را تقویت می‌کند. محققان کیواس میزان نسبت استاد به دانشجو را بررسی می‌کنند و سپس به دانشگاه نمره می‌دهد.
  • استنادات به ازای هر دانشکده: کیواس از تعداد کل مقالاتی که یک دانشگاه در یک دوره پنج ساله منتشر کرده است برای محاسبه آمار استناد به هر دانشکده استفاده می‌کند. این معیار برای ارزیابی کیفیت پژوهش اختصاص دارد تا مشخص کند دانشگاه مربوطه چه جایگاهی علمی در یک حوزه خاص دارد.
  • نسبت دانشجویان بین المللی به اساتید: این معیار ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجویان با استعداد از سراسر جهان را نشان می‌دهد و یک گرایش بین المللی قوی را پیشنهاد می‌کند. دانشگاه‌ها با داشتن دانشجویان بین المللی بسیار یک فضای چندفرهنگی ایجاد کرده که آگاهی فرهنگی را تقویت می‌کنند.

رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا

طبق معیارهای نظام رتبه بندی کیواس، دانشگاه های کانادا اعتبار بالایی دارند. در ادامه بیایید بهترین دانشگاه های کانادا طبق کیواس 2024 را بررسی کنیم:

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو که در سال 1827 تاسیس شد، یک موسسه دولتی معتبر واقع در تورنتو، کانادا است. این دانشگاه با یک بدنه دانشجویی متنوع که بیش از 160 کشور و منطقه را نمایندگی می‌کند، یک تجربه یادگیری واقعا بین المللی را ارائه می‌دهد. در حالی که هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است، فرصت‌های آموزشی بسیار زیادی نیز ارائه می‌شوند.

دانشگاه تورنتو به دلیل طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی، بیش از 700 برنامه کارشناسی و بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا دارد. با پوشش رشته‌های مختلف مانند علوم کاربردی، مهندسی، مدیریت و بهداشت عمومی، تجربه آموزشی جامعی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. همچنین زبان اصلی دانشگاه های کانادا آموزش انگلیسی است.

دانشگاه تورنتو در سه پردیس به نام‌های سنت جورج، میسیساگا و اسکاربرو فعالیت می‌کند که هر کدام فرصت‌های تحصیلی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. مسکن دانشجویی در تمام پردیس‌ها با خوابگاه‌های تضمینی برای دانشجویان سال اول در دسترس است. در حالی که دانشگاه تورنتو در فهرست بهترین ‌دانشگاه های جهانی رتبه 21 را دارد و به عنوان برترین دانشگاه در کانادا شناخته می‌شود، نفوذ آن بسیار فراتر از مرزهای ملی است. دانشگاه تورنتو با شهرت علمی درخشان و تعهد به برتری تحقیقاتی، یک نیروگاه آموزشی قوی است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از مشهورترین موسسات آموزش عالی کانادا است که در بین ‌دانشگاه های برتر جهان نیز رتبه بالایی دارد. این دانشگاه با توجه با دانشجویانی از بیش از 150 کشور جهان، دارای یک بدنه دانشجویی بین المللی است که در موسسات تحقیقاتی در سراسر کانادا بی‌نظیر است. دانشگاه مک گیل با رتبه 30 چشمگیر، میزبان 31581 دانشجو از جمله 10106 دانشجوی بین المللی و 18633 دانشجوی دختر است. به عنوان یک مؤسسه عمومی با تاریخچه‌ای غنی که به میراث جیمز مک گیل در سال 1813 برمی‌گردد، مأموریت خود را حول محور پیشرفت یادگیری، ایجاد دانش و خدمت به جامعه می‌داند.

در شهر پر جنب و جوش مونترال، پردیس مرکزی دانشگاه مک گیل به راحتی با حمل و نقل عمومی، دوچرخه یا پیاده قابل دسترسی است، اگرچه پارکینگ در محوطه دانشگاه محدود است. پردیس مک دونالد در انتهای غربی جزیره مونترال، دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست و دانشکده رژیم غذایی و تغذیه انسان را در خود جای داده است.

دانشگاه مک گیل تأکید زیادی بر دو و میدانی و تفریح ​​دارد که با هدف ترویج ورزش، فعالیت بدنی، سلامتی و بازی جوانمردانه در یک محیط فراگیر این موضوع را تقویت می‌کند. اگر به دنبال مشارکت فراتر از دانشگاه هستید، مک گیل مجموعه‌ای از انجمن‌های دانشجویی را ارائه می‌دهد که هر دانشجو می‌تواند حداقل بخشی از یک جامعه بزرگ باشد تا مشارکت و ارتباطات را تقویت کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در سال 1908 تاسیس شد و به طور رسمی در سال 1915 افتتاح شد، یک موسسه دولتی پیشرو در استان بریتیش کلمبیا کانادا است. این دانشگاه دارای دو پردیس اصلی از جمله پردیس بزرگتر ونکوور و پردیس اوکاناگان در کلونا است. در حالی که پردیس ونکوور بیش از 85 درصد از دانشجویان UBC را در خود جای داده است، هر دو پردیس پذیرای دانشجویان بین المللی هستند که تقریباً 23 درصد در ونکوور و 13 درصد در اوکاناگان را تشکیل می‌دهند.

هزینه‌های تحصیل در UBC بر اساس برنامه تحصیلی متفاوت است و هزینه‌های بالاتری برای دانشجویان بین المللی دارد. با این حال، دانشگاه مسکن را برای دانشجویان سال اول بریتیش کلمبیا تضمین می‌کند و اولویت مسکن به دانشجویان سال دوم بین المللی تازه پذیرفته شده در کنار گزینه‌هایی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد باز می‌گردد.

پردیس ونکوور بیش از 10 دانشکده دانشگاهی را ارائه می‌دهد، در حالی که پردیس اوکاناگان دارای هشت بخش است. هر دو از یک تقویم دانشگاهی با جلسات دو ترم زمستانی و تابستانی اختیاری پیروی می‌کنند و زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش است. دانشگاه بریتیش کلمبیا فعالانه از دانشجویان بین المللی در افزایش مهارت انگلیسی خود با برنامه‌هایی مانند Vantage One پشتیبانی می‌کند و سال اول تحصیل را از هشت ماه به 11 ماه افزایش می‌دهد. پس از این، دانشجویان در سال دوم به رشته اصلی خود منتقل می‌شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به دلیل تحقیقات پیشگامانه خود، میزبانی از امکانات قابل توجهی مانند آزمایشگاه ملی فیزیک زیر اتمی TRIUMF کانادا، مرکز سیستم‌های غذایی پایدار در مزرعه دانشگاه بریتیش کلمبیا و موسسه زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مشهور است. جایگاه جهانی UBC چشمگیر است و در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا حائز رتبه 34 شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا با تعهد خود به تعالی دانشگاهی و ارائه برنامه‌های متنوع، همچنان به جذب دانش پژوهان و دانشجویان از سراسر جهان ادامه می‌دهد.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا که در قلب پایتخت کانادا واقع شده است، بزرگترین دانشگاه دو زبانه در جهان است. این دانشگاه با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در علوم اجتماعی، بهداشت، مهندسی، علوم کامپیوتر و علوم انسانی، توانسته به عنوان مکانی منحصر به فرد برای یادگیری و رشد شخصی شناخته شود. با رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا با رتبه 203، جامعه متنوعی از 35791 عضو هیات علمی و 35791 دانشجو شامل 7874 دانشجوی بین‌المللی و 20759 دانشجوی دختر دارد. به عنوان یک مؤسسه عمومی، تاریخچه‌ای غنی دارد که به سال 1848 باز می‌گردد، زمانی که به عنوان کالج بای‌تاون تأسیس شد و بعداً در سال 1866 به جایگاه دانشگاهی دست یافت.

دانشگاه اتاوا به عنوان یکی از برترین ‌دانشگاه های کانادا، آموزش روی آماده سازی افراد جوان برای تغییر جهان، تسهیل به اشتراک گذاری دانش بین اساتید و ارائه خدمات با کیفیت بالا به دانشجویان متمرکز است. این دانشگاه متعهد به پرورش فرهنگ تحقیق در تمام دانشکده‌ها، همکاری با شرکای ملی و بین المللی برای ترویج نوآوری است.

همانطور که پردیس به سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد، دانشگاه اتاوا تضمین می‌کند که 43 هزار دانشجو خود به امکانات مدرن و در دسترس از جمله کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌ها و فضاهای مشارکتی پیشرفته دسترسی دارند. علاوه بر این، دانشگاه یک زندگی پر جنب و جوش پردیس را با فعالیت‌های ورزشی رایگان و تعداد زیادی باشگاه و انجمن‌های دانشجویی، مانند باشگاه حسابداری، AIESEC، CASCO و DECA uOttawa ارائه می‌کند و فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا واقع در شهر ادمونتون به عنوان یکی از موسسات برتر کانادا است که به دلیل برتری خود در تدریس و تحقیق مشهور است. با شهرت بین‌المللی قوی در علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی، همواره در رتبه‌های بالا قرار دارد و در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا جایگاه 11۱ را کسب کرده است. این دانشگاه دولتی برجسته دارای جامعه علمی گسترده ای از 40061 دانشجو و 14438 عضو هیات علمی است. تاریخ غنی این دانشگاه که به یک قرن قبل باز می‌گردد، نشان دهنده رهبری رویایی الکساندر کامرون رادرفورد، اولین نخست وزیر آلبرتا و هنری مارشال توری، اولین رئیس این موسسه است.

زندگی پردیس دانشگاه آلبرتا با 18 دانشکده در پنج پردیس بسیار لذت بخش است. پردیس شمالی که شامل 50 بلوک ساختمانی در امتداد رودخانه شمالی ساسکاچوان است، بزرگترین است، در حالی که پردیس فرانسوی زبان سنت ژان به عنوان جواهری منحصر به فرد در جامعه فرانسوی زبان ادمونتون شناخته می‌کند. آگوستانا یک محیط آموزشی مسکونی صمیمی را در یک محوطه تاریخی ارائه می‌دهد و پردیس جنوبی به تحقیقات کشاورزی و امکانات تفریحی اختصاص داده شده است.

اینترپرایز اسکوئر در مرکز شهر ادمونتون قرار دارد که به دانشجویان در تمام مراحل زندگی تحصیلی، شغلی و کارآفرینی خدمات می‌دهد. دانشکده حرکت شناسی، ورزش و تفریح ​​در آلبرتا با تیم‌های خرس طلایی و پانداهای دو و میدانی خود متمایز است و به دانشجویان فرصت‌هایی برای ادغام مطالعات و تحقیقات خود با تجربیات دنیای واقعی ارائه می‌دهد.

دانشگاه مونترال

تحصیل در دانشگاه مونترال (UdeM) فرصتی منحصر به فرد برای غوطه ور شدن در شهر پر جنب و جوش مونترال است که در بین ده شهر برتر دانشگاهی جهان قرار دارد. این کلان شهر دوزبانه و چند قومیتی به طور یکپارچه نوآوری آمریکای شمالی را با جذابیت اروپای مسحورکننده ترکیب می‌کند و محیطی متنوع و هیجان انگیز از نظر فرهنگی ایجاد می‌کند. دانشگاه مونترال در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا رتبه 141 را دارد و به عنوان بزرگترین دانشگاه در کبک و دومین دانشگاه بزرگ در کانادا است.

دانشگاه مونترال در سال 1878 تأسیس شد و شامل دو مدرسه وابسته به نام‌های École Polytechnique و HEC Montréal است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را ارائه می‌دهد که هر زمینه‌ای از دانش را پوشش می‌دهد و آن را به مرکزی برای همکاری‌های بین رشته ای تبدیل می‌کند. دانشگاه مونترال فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا سفر تحصیلی خود را گسترش دهند. قابل ذکر است که کلیه برنامه‌های کارشناسی به زبان فرانسه انجام می‌شوند.

دانشگاه مونترال برای دانشجویان بین المللی، فرصت‌هایی برای اقامت دائم در کانادا پس از اتمام تحصیلات خود ارائه می‌دهد که 51 درصد تمایل خود را برای اقامت در مونترال ابراز کرده‌اند. فارغ التحصیلان می‌توانند برای یک گواهی انتخاب کبک (CSQ) برای کار در رشته تحصیلی خود و بعداً برای اقامت دائم در کانادا درخواست دهند. CEPSUM واقع در قلب مونترال به عنوان یکی از بزرگترین مراکز ورزشی کبک عمل می‌کند. این مرکز امکانات مدرنی از جمله استخر مسابقات، پیست اسکیت، اتاق تمرین و موارد دیگر را ارائه می‌دهد که سبک زندگی فعال دانشجویان تین موسسه را تامین می‌کند.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا رتبه 198 جهانی را دارد. این دانشگاه در تفکر انتقادی، رشد شخصی و یادگیری مادام‌ العمر را در حین تامین نیازهای جامعه تقویت می‌کند. دانشگاه مک مستر که در سال 1887 تأسیس شد، در سال 1930 به همیلتون نقل مکان کرد. این دانشگاه که به خاطر مدل مک مستر پیشگام خود شناخته شده است، برنامه‌های متنوعی ارائه می‌دهد و در تحقیقات برتر است که توسط دفتر تحقیقات مدیریت، توسعه و پشتیبانی (ROADS) و تحقیقات و محاسبات با عملکرد بالا پشتیبانی می‌شود.

پشتیبانی (RHPCS) دانشکده علوم بهداشتی نوآوری و رشد شغلی را ترویج می‌کند. پردیس خوش منظره 300 هکتاری در همیلتون بین تورنتو و آبشار نیاگارا واقع شده است. هدف دپارتمان دو و میدانی و تفریح، ارتقای پتانسیل انسانی و سلامتی در جوامع مک مستر و همیلتون است. McMaster Students Union Inc. (MSU) نماینده دانشجویان کارشناسی است که بر بیش از 250 باشگاه از جمله گروه‌های فرهنگی، دانشگاهی و اجتماعی نظارت دارد.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا رتبه 112 را دارد و بر یادگیری تجربی و نوآوری را در اولویت تمرکز می‌کند. این دانشگاه در سال 1957 تأسیس شد. دانشگاه واترلو با 33613 دانشجو شامل 7395 دانشجوی بین المللی و 15798 دانشجوی دختر بر آموزش فراتر از کلاس درس تاکید دارد. آموزش اجتماعی و حرفه ای (CAPE) در کالج دانشگاه رنیسون برنامه‌های غیر اعتباری در زبان، فرهنگ و معنویت ارائه می‌دهد.

تعهد واترلو به تحقیق در تحقیقاتش مشهود است که از دانشمندان در تأمین بودجه و مدیریت اخلاق تحقیق حمایت می‌کند. در سال 2017-2018، این دانشگاه بیش از 224 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرد. مشاوران شغلی راهنمایی‌هایی را برای دانشجویان، فوق دکترا، فارغ التحصیلان و کارمندان ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا حرفه خود را مدیریت کنند و به اهداف معناداری دست یابند.

Campus Wellness خدمات پزشکی و سلامت روان را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از طریق برنامه‌ها و امکانات تفریحی مختلف فعال بمانند. خدمات دانشجویی واترلو از جمله مسکن، پشتیبانی موفقیت و دولت دانشجویی که توسط Associate Provost، Students نظارت می‌شود، زندگی دانشجویی پر جنب و جوش و حمایتی را تضمین می‌کند.

دانشگاه وسترن انتاریو

دانشگاه وسترن انتاریو که در سال 1878 تأسیس شد. این موسسه دولتی با رتبه 114 در سطح جهانی به 28301 دانشجو شامل 6226 دانشجوی بین المللی و 15849 دانشجوی دختر خدمات ارائه می‌دهد. این دانشگاه که در ابتدا دانشگاه وسترن لندن انتاریو نام داشت، در سال 1923 به دانشگاه وسترن انتاریو تغییر نام داد.

این دانشگاه یک شبکه جهانی متشکل از 305 هزار فارغ التحصیل دارد که سهم قابل توجهی در زمینه‌های مختلفایفا می‌کنند. بخش Careers & Experience از دانشجویان در ایجاد مشاغل معنی‌دار حمایت می‌کند. پردیس زیبای 481.2 هکتاری، ساختارهای گوتیک و مدرن را در هم می‌آمیزد و یک محیط آموزشی ایده آل را فراهم می‌کند. دانشگاه وسترن امکانات ورزشی گسترده و پارکینگ وسیع را ارائه می‌دهد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز با تاریخ غنی 175 ساله، مظهر سنت، برتری دانشگاهی، تحقیقات و پردیس زیبای ساحلی با ساختمان‌های آهکی و امکانات مدرن است. با این حال، ملکه در نهایت توسط مردم آن تعریف می‌شود. این موسسه دولتی در رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا رتبه 201 را دارد. دانشگاه کوئینز که در سال 1841 تأسیس شد، توسط ملکه ویکتوریا منشور سلطنتی اعطا شد که دیدگاه پرسبیتریان را در مورد آموزش وزیران و جوانان در بالای کانادا برآورده کرد.

دانشجویان برتر از کانادا و بیش از 90 کشور، کوئینز را برای دنبال کردن مسیرهای علمی متنوع که توسط همتایان و اساتید مشهور غنی شده است، انتخاب می‌کنند. این دانشگاه فرصت‌های آکادمیک و فرهنگی فراوانی از موسیقی گرفته تا اخترفیزیک، تجارت تا مهندسی و حتی دوره‌های کارآموزی و مدرک دوگانه را ارائه می‌دهد. کوئینز یک دانشگاه تحقیقات فشرده است که در زمینه‌هایی مانند علوم محاسباتی، مطالعات جهانی شدن، سلامت روان، علوم زیست پزشکی و سیستم‌های انرژی پایدار پیشرو است.

دانشگاه کوئنیز که در کینگستون، انتاریو واقع شده است، دارای موقعیتی خوش منظره در سواحل دریاچه انتاریو، در نزدیکی رودخانه سنت لارنس و جزایر هزار و کانال ریدو است. بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند تا ساختمان‌های تاریخی را کشف کنند، در رویدادهای فرهنگی شرکت کنند و از موزه‌ها و گالری‌های برجسته بازدید کنند.

ملاحظات ضروری برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا

در حالی که جذابیت ‌دانشگاه های درجه یک کانادا غیرقابل انکار است، ملاحظات اساسی وجود دارند که هر دانشجوی آینده نگری باید قبل از شروع سفر تحصیلی خود در این کشور وسیع و متنوع در نظر داشته باشد. در ادامه به نکات مهم برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا اشاره می‌کنیم:

1- ویزای دانشجویی

مهم است که شرایط ویزا و مهاجرت را دنبال کنید. کانادا بسته به مدت زمان و نوع برنامه‌ای که در آن ثبت نام می‌کنید، انواع ویزای تحصیلی کانادا را ارائه می‌دهد. برای اطمینان از مهاجرت راحت به کانادا، آشنایی با الزامات خاص، فرآیندهای درخواست و جدول زمانی ضروری است. برخلاف برخی از ‌دانشگاه های ژاپن یا ایالات متحده، کانادا قوانین مهاجرتی منحصربه‌فرد خود را دارد، بنابراین تحقیق کامل بسیار مهم است.

2- هزینه آموزش

‌دانشگاه های کانادا آموزش در سطح جهانی را ارائه می‌دهند، اما درک مقدار شهریه و هزینه بسیار مهم است. هزینه‌های تحصیل می‌توانند به طور قابل توجهی بین موسسات و برنامه‌ها متفاوت باشند. علاوه بر شهریه، هزینه‌های اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه‌های زندگی را در نظر بگیرید. خوشبختانه، بسیاری از ‌دانشگاه های کانادا بورسیه‌ها و گزینه‌های کمک مالی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند، بنابراین بورسیه تحصیلی کانادا را برای کاهش بخشی از بار مالی بررسی کنید.

3- انتخاب رشته

کانادا دارای فهرست بلندبالایی از ‌دانشگاه های معتبر است که هر کدام مجموعه وسیعی از برنامه‌های دانشگاهی، از هنر و علوم انسانی گرفته تا رشته‌های STEM و فراتر از آن را ارائه می‌دهند. وقت بگذارید و تحقیق کنید و رشته را انتخاب کنید که با اهداف و علایق شغلی شما همسو باشد. برای تصمیم گیری آگاهانه، نقاط قوت و شهرت خاص هر دانشگاه را در رشته انتخابی خود بررسی کنید.

4- مهارت زبان

انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی کانادا هستند و زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه‌ها زبان اصلی آموزش است. بسته به برنامه و موسسه خود، ممکن است از شما خواسته شود که مهارت زبان انگلیسی را از طریق آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل نشان دهید. مطمئن شوید که مهارت‌های زبانی شما با شرایط پذیرش دانشگاه منتخب کانادا مطابقت دارد.

5- سازگاری فرهنگی

جامعه چند فرهنگی کانادا یکی از ویژگی‌های بارز آن است. در حالی که این تنوع تجربه دانشجو را غنی می‌کند، آماده شدن برای سازگاری فرهنگی مهم است. درک کنید که با دانشجویان و اساتیدی از زمینه‌های فرهنگی مختلف در تعامل خواهید بود و برای پذیرش دیدگاه‌ها و تجربیات جدید آماده باشید.

6- بیمه سلامت

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در طول مدت اقامت شما در کانادا بسیار مهم است. بسته به استان محل سکونت شما، پوشش مراقبت‌های بهداشتی ممکن است متفاوت باشد. برخی از استان‌ها به دانشجویان بین المللی خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به بیمه درمانی خصوصی نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که برای رفع هر گونه نیاز پزشکی که ممکن است ایجاد شود، به اندازه کافی تحت پوشش قرار گرفته‌اید.

7- فرصت‌های کاری

کانادا فرصت‌های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند تا در حین تحصیل کار کنند و تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند. با قوانین و مقررات مربوط به مجوزهای کار دانشجویی و کار پاره وقت آشنا شوید تا از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا با موسسه مهاجرتی زنگنه

رنکینگ ‌دانشگاه های کانادا نشان دهنده کیفیت تحصیلی بالای این کشور است. موسسات برتر مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا شهرت خود را برای برتری علمی و مشارکت‌های تحقیقاتی حفظ می‌کنند. این دانشگاه‌ها با تمرکز بر نوآوری، تاثیر تحقیقات و حمایت از دانشجویان، تعهد کانادا به آموزش عالی در سطح جهانی را نشان می‌دهند. برای مهاجرت به کانادا توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره‌ای ما در موسسه مهاجرتی زنگنه بهره مند شوید.

سوالات متداول

برای رتبه بندی دانشگاه های کانادا از چه معیارهایی استفاده می‌شود؟

رتبه بندی دانشگاه‌ها معمولاً عوامل مختلفی از جمله شهرت علمی، شهرت کارفرما، نسبت استاد به دانشجو، نسبت بین‌المللی اساتید و دانشجویان، خروجی‌های پژوهشی، استنادات به ازای هر دانشکده را در نظر می‌گیرد.

برخی از دانشگاه‌های دارای رتبه برتر در کانادا کدامند؟

دانشگاه های کانادا که به طور مداوم رتبه‌های برتر را دارند شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال و دانشگاه مک مستر هستند.

رتبه بندی دانشگاه‌ها هر چند وقت یک بار به روز می‌شود؟

اکثر سازمان‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها سالانه رتبه بندی خود را به روز می‌کنند. به عنوان مثال، QS و THE معمولاً سالی یک بار رتبه بندی دانشگاه های جهانی خود را منتشر می‌کنند.

چگونه باید از این رتبه‌ها برای انتخاب دانشگاه استفاده کنم؟

رتبه بندی می‌تواند یک نقطه شروع مفید باشد، اما نباید تنها عامل تصمیم گیری شما باشد. عناصر دیگری مانند ویژگی‌های رشته، موقعیت مکان، فرهنگ دانشگاه، فرصت‌های فوق برنامه، هزینه‌های تحصیل و بورسیه‌ها را در نظر بگیرید.

آیا برای برنامه‌ها یا رشته‌های خاصی رتبه بندی وجود دارد؟

بله، بسیاری از نظام‌های رنکینگ مانند QS رتبه بندی موضوعی را ارائه می‌دهند. برای مثال، می‌توانید رتبه ‌بندی‌هایی را برای رشته‌های مهندسی، بازرگانی، پزشکی، هنر و علوم انسانی و سایر رشته‌ها پیدا کنید.

رنکینگ دانشگاه های کانادا چه تاثیری بر اشتغال آینده دارد؟

در حالی که فارغ التحصیلی از یک دانشگاه با رتبه بالا می‌تواند سودمند باشد، کارفرمایان نیز به مهارت‌ها، تجربه و ویژگی‌های شخصی اهمیت می‌دهند. شبکه سازی، کارآموزی و فعالیت‌های فوق برنامه نقش مهمی در اشتغال پذیری دارند.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *