موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

هزینه زندگی در آمریکا

خانه » بلاگ » هزینه زندگی در آمریکا
هزینه زندگی در آمریکا

آمریکا کشور بزرگ و وسیعی است و هزینه‌های زندگی در هر گوشه از آن متفاوت است. این هزینه‌ها بسته به ایالت، شهر و حتی محله‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید فرق می‌کند. اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی و برای تحصیل در آمریکا اقدام می‌کنید، باید راجع به این هزینه‌ها و تفاوت آن‌ها از شهری به شهر دیگر اطلاعات داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در آمریکا، از مسکن و حمل و نقل گرفته تا غذا و دارو و مراقبت‌های بهداشتی، می‌تواند با سرعت زیادی افزایش یابد.

میانگین هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی

به طور کلی، هزینه‌های زندگی در آمریکا بالا است و آمریکا را می‌توان کشوری گران در نظر گرفت. این کشور در مورد مواردی مثل مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و امور آموزشی جزو گران‌ترین‌ها محسوب می‌شود. همچنین میانگین هزینه‌های زندگی در آمریکا به عواملی چون موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی مردم در محله‌ی مورد نظر و سطح درامد نیز بستگی دارد. پس قبل از هر کاری، حتما باید به شهری که انتخاب کرده‌اید نیز دقت کنید. در ادامه هزینه‌های ماهانه برای زندگی در آمریکا، به صورت میانگین ذکر شده است.

اقلامهزینه ماهانه به دلار
اجاره (آپارتمان یک خوابه)$1,500 – $2,500
خدمات شهری (برق، خدمات گرمایشی، سرمایشی، آب، امور مربوط به زباله)$150 – $300
مواد غذایی$300 – $500
غذا خوردن در رستوران$150 – $300
حمل و نقل (حمل و نقل عمومی، قیمت بنزین و گاز، بیمه)$100 – $300
بیمه سلامت$200 – $600
سرگرمی$100 – $300
اینترنت و تلفن$80 – $150
پوشاک$50 – $150
متفرقه$100 – $200

هزینه مسکن در ایالات متحده آمریکا

مسکن یکی از گران‌ترین بخش‌های زندگی در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه‌ها بر اساس محله، مکان، اندازه‌ی خانه و نوع آن کاملا متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه‌ی مسکن در شهر‌های بزرگی چون نیویورک، لس آنجلس و سان‌فرانسیسکو خیلی بیشتر است. اما برخی شهرهای کوچک‌تر، شهرک‌ها و مناطق روستایی، هزینه‌های مقرون به صرفه و منصفانه‌ای را در ازای مسکن طلب می‌کنند.

1. خرید خانه در آمریکا

خرید یک خانه در آمریکا می‌تواند در دراز مدت کاملا مقرون به صرفه باشد. بر اساس آخرین آمار سرشماری ایالات متحده، میانگین خرید خانه در این کشور حدود 226800 دلار است. اما اگر بخواهید در شهرهای گران مثل کالیفرنیا و هونولولو هاوایی خانه‌ای بخرید، این رقم به 338900 دلار نیز می‌رسد. همچنین در شهرهای مقرون به صرفه مثل فلینت، میشیگان، تگزاس و ال پاسو، این رقم حدود 130000 و حتی کمتر است.

2. اجاره خانه در آمریکا

اجاره خانه در آمریکا، گزینه‌ای در دسترس‌تر و منعطف‌تر است و نیاز به سرمایه اولیه‌ی زیادی ندارد. اجاره‌ها نیز بسته به شهر و مکان زندگی شما، متفاوت است. برای مثال، میانگین اجاره برای یک آپارتمان یک خانه در آمریکا 1224 دلار در ماه است. اما در شهر‌های گران مثل سانفرانسیسکو و نیویورک، این رقم به بیش از 2300 دلار نیز می‌رسد. اما در شهرهای ارزان‌تر مثل ویچیتا، کنزاس و تولدو و اوهایو، میانگین اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه 1000 یا حتی کمتر از 1000 دلار است.

شهرمیانگین اجاره ماهانه
نیویورک$3,300
سان‌فرانسیسکو$4,000
بوستون$3,200
تگزاس$2,000
اوهایو$1,000

3. سایر هزینه‌های مسکن در آمریکا

همچنین علاوه بر هزینه خرید یا اجاره‌ی خانه در آمریکا، مالکان و مستاجران باید بر اساس دارایی مالیات بپردازند، بابت بیمه‌ی خانه هزینه کنند و مسئولیت سایر هزینه‌های زندگی در آن خانه را نیز به عهده بگیرند. این هزینه‌ها بسته به مکان، متراژ و سن بنا و نرخ مالیات محلی می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

هزینه حمل و نقل در آمریکا

حمل و نقل در هزینه‌ی زندگی کلی شما در آمریکا تاثیر زیادی دارد که برای مهاجرت به آمریکا باید در نظر داشته باشید. ما در ادامه میانگینی از هزینه‌های حمل و نقل در ایالات متحده را ذکر خواهیم کرد.

مواردهزینه‌ها به طور میانگین
حمل و نقل عمومی (اتوبوس یا دوچرخه)New York City: $2.75, Los Angeles: $1.75,
تاکسی$30 to $50
کرایه ماشین (هفتگی)$300 to $500
خرید ماشین (دست دوم)$2,000 to $10,000

1. حمل و نقل عمومی

بسیاری از شهر‌های موجود در آمریکا به سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس، قطار و … مجهز هستند که برای عموم کاملا مقرون به صرفه است. برای مثال، کرایه‌ی اتوبوس یا مترو در نیویورک که شهر گرانی هم هست، معمولا حدود 2.75 دلار است. اگر یک کارت مترو، اتوبوس نامحدود بخواهید هم ماهانه 127 دلار هزینه دارد. در لس‌آنجلس، کرایه اتوبوس یا قطار حدود 1.75 دلار است و کارت نامحدود ماهانه 100 دلار خواهد بود.

2. تاکسی

تاکسی‌های خطی و اینترنتی نیز برای عموم مردم در آمریکا، در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید تاکسی، لیفت یا اوبر کرایه کنید. هزینه تاکسی از فرودگاه تا دانشگاه در یک شهر بزرگ از سی تا پنجاه دلار خواهد بود. البته مسیر‌های کوتاه‌تر، از ده تا بیست دلار است.

3. کرایه ماشین

هزینه کرایه‌ی ماشین به شرکتی که آن را اجاره می‌دهد، خود ماشین و مدتی که آن را کرایه کرده‌اید بستگی دارد. برای مثال، هزینه کرایه‌ی یک ماشین معمولی در نیویورک، روزانه 60 تا 80 دلار است. اما اگر همان را به صورت هفته‌ای کرایه کنید، حدود 300 الی 500 دلار هزینه دارد.

4. خرید ماشین

هزینه خرید ماشین به برند و مدل ماشین، هزینه‌های بیمه، ثبت نام ماشین و نگهداری آن بستگی دارد. برای مثال، یک ماشین دست دوم از 2000 تا 10000 دلار قیمت دارد و این بازه واقعا متفاوت و گسترده است. بیمه و ثبت نام ماشین نیز سالانه چند صد دلار هزینه دارد. هزینه‌های نگهداری و تعمیر ماشین نیز بر اساس سن و شرایط کلی ماشین متفاوت است.

هزینه غذا در آمریکا

غذا یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه‌های کلی زندگی در آمریکا است. هزینه‌ی غذا به عوامل مختلفی مثل مکان تهیه‌ی غذا، نوع غذا و سبک زندگی کلی شما متفاوت است. در ادامه به صورت میانگین، هزینه‌های خوراک در آمریکا را بررسی خواهیم کرد.

مواردهزینه‌های ماهانه
خرید مواد غذایی از فروشگاه250 تا 350 دلار
بیرون غذا خوردنمک دوناد 7 دلار، اپل‌بیز 15 دلار، چیزکیک فکتوری 30 دلار
خرید از بازارهای کشاوریارزان‌تر از خرید در فروشگاه
نیازهای غذایی خاصنان بدون گلاتن 5 دلار- نان معمولی 2 دلار
نوشیدنی‌های الکلیآب جو 1.5 دلار، شراب 10 دلار

 

1. مواد غذایی

هزینه مواد غذایی و خرید از خواربار فروشی، به محل زندگی شما و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید بستگی دارد. اگر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ‌تری مثل والمارت، کروگر و سیف‌وی استفاده کنید، هزینه‌ی بسیار کمتری را نسبت به فروشگاه‌های خصوصی و کوچک‌تر می‌پردازید. به طور کلی، یک مجرد ماهانه 250 الی 350 دلار برای خرید مواد غذایی در آمریکا هزینه خواهد کرد. اما بسته به اینکه مواد غذایی از چه برندی باشد، یا ارگانیک باشد، یا از چه محله و فروشگاهی خریداری می‌شود، این هزینه بالاتر یا پایین‌تر خواهد رفت. 

2. بیرون غذا خوردن

در آمریکا اگر تصمیم بگیرید که خارج از خانه و در رستوران یا کافه غذا بخورید، هزینه‌ها بالاتر می‌رود و واقعا برایتان گران تمام شود. اما این هزینه‌ها به رستورانی که به آن مراجعه می‌کنید نیز بستگی دارد. به طور میانگین، یک وعده غذا در رستوران اقتصادی و معمولی مثل Applebee حدودا 15 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. اما اگر در رستوران مجللی مثل The Cheesecake Factory غذا بخورید، حدود سی دلار به ازای هر نفر، باید بپردازید. اگر هم تصمیم بگیرید که در یک فست‌فودی غذا بخورید، هزینه بسیار ارزان‌تر خواهد بود. یک وعده غذایی در مک دونالد نهایتا هفت دلار خواهد شد.

3. خرید از بازار محلی کشاورزان

خرید از بازارهای محلی کشاورزان راهی واقعا مناسب برای کاهش‌ هزینه‌ها در آمریکا است. همچنین تمام محصولات شما تازه و ارگانیک خواهد بود. قیمت‌هایی که در این بازارها ارائه می‌شود هم، بسته به فصل و خود محصول متفاوت است. اما به طور کلی، خرید از بازارهای محلی، نسبت به فروشگاه‌ها، تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

4. نیازهای غذایی خاص

اگر رژیم غذایی خاصی دارید و باید محصولات و مواد غذایی خاصی را تهیه کنید، احتمالا باید هزینه‌های بیشتری هم بپردازید. محصولات رژیمی نسبت به محصولات معمولی، در هر کشوری که بروید گران‌تر خواهد بود. برای مثال، یک نان بدون گلاتن حدودا 5 دلار است، ولی نان معمولی 3 دلار.

5. نوشیدنی‌های الکلی

اهل نوشیدنی‌های الکلی باشید یا نه، هزینه نوشیدنی‌های الکلی در آمریکا نسبت به نوع نوشیدنی و فروشگاهی که به آن مراجعه می‌کنید متفاوت است. به طور کلی، یک بسته شش تایی آبجو حدودا 8 دلار و یک بطری شراب حدود 10 دلار قیمت دارد.

هزینه آب و برق در آمریکا

هزینه آب و برق عاملی مهم برای تمام خانواده‌های آمریکایی بوده است. این هزینه‌ها بسته به ایالت، شهرداری، نوع مصرف و منبع انرژی شما می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

مواردهزینه‌های ماهانه
برق$0.09 to $0.35 per kWh
گاز$2.00 to $3.00 per therm
آب$2.50 per 1,000 gallons
خدمات فاضلاب$4.50
جمع‌آوری زباله$17.00

1. برق

برق یکی از پر استفاده‌ترین موارد در کشوری مثل آمریکاست و هزینه‌ی آن از 0.09 تا 0.35 در هر کیلووات ساعت، متغییر است. همچنین میانگین هزینه برق در آمریکا را می‌توان 0.13 دلار در هر کیلووات ساعت در نظر گرفت. به یاد داشته باشید که بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا، مالیات خاصی را نیز برای مصرف برق تعیین می‌کنند که می‌تواند به کل هزینه‌های شما، ده درصد اضافه کند.

2. گاز

هزینه گاز در آمریکا به منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. به طور کلی، هزینه‌ی گاز بین 2 تا 3 دلار آمریکا است. در شهرهای سردتر، مثل مینه سوتا که استفاده از گاز بیشتر است، هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

3. آب

آب در آمریکا توسط شهرداری تامین می‌شود و هزینه‌ی آن بر اساس میزان مصرف شما خواهد بود. این هزینه به ازای هر 1000 گالون، 2.50 دلار آمریکاست. ولی این هزینه به طور کلی می‌تواند بین 0.50 تا 7 دلار باشد. برخی ایالت‌ها مثل کالیفرنیا که خشکسالی وجود دارد، هزینه‌ی آب کمی بیشتر است.

4. خدمات فاضلاب

خدمات فاضلاب نیز مثل آب توسط شهرداری ارائه می‌شود و بر اساس مصرف شما هزینه خواهد داشت. میانگین این خدمات در ازای هر 1000 گالن، 4.50 دلار است. اما قیمت‌ها به طور کلی بین 2 تا 18 دلار خواهد بود.

5. جمع آوری زباله

شهرداری معمولاً جمع آوری زباله را انجام می دهد و بر اساس میزان مصرف صورتحساب می گیرد. میانگین هزینه جمع آوری زباله در ایالات متحده حدود 17 دلار در ماه است، اما قیمت ها می تواند از 10 دلار تا 30 دلار متغیر باشد.

هزینه‌های متفرقه در آمریکا

علاوه بر تمام هزینه‌های بالا که برایتان ذکر کردیم، هزینه‌های دیگری هم در زندگی وجود دارد که هزینه‌ زندگی در آمریکا را افزایش می‌دهد. در ادامه برخی از رایج‌ترین هزینه‌های اضافی صحبت خواهیم کرد.

مخارجمیانگین هزینه ماهانه
سرگرمیبلیط سینما 15 دلار، بلیط کنسرتها و رویداد‌های ورزشی از 20 تا 100 دلار
مراقبت‌های بهداشتی$400 to $1000
اینترنت و کابل تلفن$30 to $200
کابل تلفن$50 to $200
مراقبت‌های شخصی$50 to $70

1. سرگرمی

برای اینکه در آمریکا به سینما بروید، باید 15 دلار بابت خرید بلیط هزینه کنید، و این هزینه تنها برای یک نفر است. همچنین بلیط مخصوص رویدادهای ورزشی، کنسرت‌ها و سایر رویداد‌هایی که به صورت زنده برگزار می‌شوند نیز، از 20 تا حتی بیش از 100 دلار قیمت دارند. اگر هم بخواهید شامی بیرون بخورید، حدود 15 تا 30 دلار باید هزینه کنید، که برای تحصیل در آمریکا، گزینه‌ی پر خرجی به نظر می‌رسد.

2. مراقبت‌های بهداشتی

هزینه مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی در آمریکا بسته به نوع پوشش بیمه‌ی شما و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است. کسانی که بیمه درمانی ندارند، هزینه‌های بسیار زیادی را برای خدمات درمانی بر عهده خواهند داشت. خود بیمه درمانی در آمریکا نیز، ماهانه 400 تا 1000 دلار خواهد بود.  

3. اینترنت و کابل

هزینه‌ی مربوط به اینترنت و کابل در آمریکا، به نوع ارائه دهنده‌ی خدمات و … بستگی دارد. این هزینه برای اینترنت از 30 تا 200 دلار و برای کابل از 50 تا 200 دلار خواهد بود که به صورت ماهانه از حساب شما کسر می‌شود. سایر هزینه‌های مربوط به اینترنت و کابل شامل هزینه‌ی نصب، تجهیزات و مالیات است.

4. پوشاک

پوشاک در آمریکا بسته به برند و کیفیت کاملا متفاوت است. لباس‌های ارزان مانند تی شرت، شلوار جین و اکسسوری‌های ساده بسیار مقرون به صرفه هستند و برای هر کدام، نهایتا از 10 تا 30 دلار لازم است. ولی لباس‌های گران مثل برندهای مختلف، از 50 تا صد‌ها دلار قیمت دارند.

5. تجهیزات شخصی

هزینه تجهیزات و مراقبت‌های شخصی در آمریکا، بسته به برند و جایی که آن را تهیه می‌کنید قیمت‌ها متفاوتی دارد. اقلامی چون شامپوی سر و بدن، لوسین‌ها و فیس واش‌ها، بسته به برندشان، از 3 تا 10 دلار قیمت دارند. محصولات گران‌تر مثل عطر، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست بین 15 تا 50 دلار قیمت دارند که بهتر است از داروخانه تهیه شوند.

سخن آخر

هزینه زندگی در آمریکا می‌تواند واقعا بالا باشد. خصوصا برای کسانی که دانشجو هستند و می‌خواهند با تفاوت ارزی فاحش به این کشور مهاجرت کنند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید، حتما باید برای هزینه‌های خود، برنامه‌ریزی و بودجه بندی کنید. همچنین اقداماتی مثل زندگی در خانه‌های اشتراکی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خرید عمده مواد غذایی از بازارها و آشپزی کردن، می‌تواند هزینه‌ها را تا حد مناسبی کاهش دهد.

موسسه مهاجرتی زنگنه

موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها تجربه در انواع روش‌های مهاجرت به آمریکا، یکی از بهترین دفاتر مهاجرتی موجود برای کمک به شما در اپلای و پذیرش تحصیلی آمریکا، اقامت، کاریابی و اخذ شهروندی آمریکا است. این موسسه با بهترین و باتجربه‌ترین تیم مشاوره و وکلای حرفه‌ای، در خدمت شماست تا در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به رویای خود که مهاجرت تحصیلی به آمریکا است، برساند. پس در تماس با ما، درنگ نکنید.

سوالات متداول

میانگین هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی در آمریکا بین 2500 تا 3500 دلار در ماه است. ولی این به موقعیت مکانی و سبک زندگی شما بستگی دارد و شامل مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، مراقبت‌های بهداشتی، مالیات و … می‌شود.

رایج‌ترین هزینه‌های متفرقه در آمریکا برای چه مواردی خواهد بود؟

از رایج‌ترین مواردی که جزو هزینه‌های متفرقه در آمریکا محسوب می‌شود می‌توان به سرگرمی، مراقبت‌های بهداشتی، اینترنت و کابل، پوشاک، مراقبت‌های شخصی و … اشاره کرد.

هزینه معمول زندگی در آمریکا چقدر است؟

هزینه‌های معمولی در آمریکا می‌تواند کاملا متفاوت باشد. برای مثال، در یک شهر معمولی شما ماهانه 800 تا 1500 دلار برای اجاره آپارتمان یک خوابه، 200 تا 300 دلار برای غذا، 100 تا 150 دلار برای خدمات آب و برق، 100 تا 150 دلار برای حمل نقل و … خواهید پرداخت.

میانگین هزینه زندگی یک فرد مجرد در آمریکا چقدر است؟

یک فرد مجرد در آمریکا ممکن است بین 2000 الی 4000 دلار در ماه هزینه کند. این هزینه،‌برای نیازهای اولیه است و به شهر  یا ایالتی که در آن زندگی می‌کند نیز بستگی دارد. برای مثال، زندگی در شهرک‌ها یا روستا‌ها کم هزینه تر از زندگی در نیویورک یا سان‌فرانسیسکو است.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *