موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

هزینه زندگی در کانادا

خانه » بلاگ » هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی در کانادا

کانادا کشوری است که به خاطر فرهنگ، سبک زندگی، رفاه، اقتصاد و امکانات آموزشی و …، بین مهاجران، گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار است. همچنین دولت صادق، امنیت، مراقبت‌های بهداشتی رایگان، آزادی مدنی و اجتماعی، باعث شده تا کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی محسوب شود. مهاجرت تعداد زیادی از افراد از ملیت‌های مختلف نیز باعث شده تا این کشور چند فرهنگی باشد و آغوشی باز برای مهاجران به شمار برود. این یعنی در کشور کانادا، نژادپرستی رخ نمی‌دهد و همه غریبه‌نواز و مهمان‌پذیر هستند.

شایان ذکر است که پتانسیل رشد اقتصادی افراد در کانادا بسیار بالاست. چون این کشور، هر سال هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند و نرخ فقر روز به روز در آن کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد که کانادا بازار کاب خوبی دارد و برای مهاجران یا فارغ‌التحصیلان، مقصدی مناسب است.

اگر می‌خواهید که سبک زندگی خوب و مناسبی را در کانادا داشته باشید، باید هزینه زندگی در کانادا، درآمدها و … را بررسی کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به هزینه‌های مختلف در کانادا از جمله هزینه‌های ماهانه، هزینه مسکن و اقامت، بیمه درمانی، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه‌‌ی آب و برق و هزینه حمل و نقل و … صحبت کنیم. پس به خواندن ادامه دهید تا بتوانید برای زندگی در کانادا، به یک تخمین ماهانه‌ی کلی برسید و آن را با درآمد و بودجه‌ی مالی خود مقایسه کنید. همچنین قرار است مقایسه‌ای بین زندگی در شهرهای گران‌تر و ارزان‌تر کانادا در اختیارتان قرار دهیم تا به تصمیم‌گیری برای مهاجرت، کمک کرده باشیم.

میانگین هزینه زندگی در کانادا

با در نظر گرفتن کیفیت زندگی و قدرت اقتصادی کشور کانادا، می‌توان آن را بین برترین کشورها برای زندگی به شمار آورد. کیفیت زندگی و قدرت اقتصادی در واقع دو مولفه‌ی اصلی برای مهاجرت شهروندان مختلف به این کشور است. علاوه بر این، با در نظر گرفتن فرصت‌ رشد هر شخص در این کشور، بهبود کیفیت زندگی و …،مهاجرت به کانادا نسبت به کشورهایی بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، سوئیس و …معقولانه و ساده‌تر به نظر می‌رسد. اما کانادا، یک کشور جهان اول است و با در نظر گرفتن همین واقعیت، باید به این نکته هم پی ببرید که با کشور ارزان ‌قیمتی طرف نخواهید بود.

دلیل اصلی بالا بودن هزینه زندگی در کانادا، مالیات‌های سنگین آن است. نرخ مالیات تعیین شده در کشور کانادا، بر اساس تامین بودجه‌ی مربوط به خدمات بهداشتی رایگان، حمایت‌های اجتماعی، آموزش مدارس، پلیس، امنیت عمومی و خدمات نظامی است. در سال 2021، متوسط هزینه زندگی در کانادا، ماهانه 2730 دلار بود، اما تا این سال، هزینه‌ها کمی افزایش یافته است.

گران‌ترین شهرها برای زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا بسته به محل زندگی و مکانی که در آن سکونت دارید متفاوت است. دلیل دومی که برای گرانی زندگی در کانادا تعیین شده، قیمت مسکن و هزینه‌های اقامت است (دلیل اول، مالیات بود). پس با این حساب می‌توان گفت که شهرهای کوچک‌تر و محله‌های روستایی برای زندگی ارزان‌تر هستند، اما نسبت به شهرهای بزرگ‌تر، فرصت‌های شغلی کمتری هم وجود خواهد داشت. اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، باید فرصت‌های مختلف را بررسی کرده و برای آینده، محل زندگی، فرصت‌های شغلی و … تصمیم بگیرید. پرطرفدارترین، شلوغ‌ترین و البته گران‌ترین شهرهای کانادا از قرار زیر است:

  • ونکوور در استان بریتیش کلمبیا
  • تورنتو در استان انتاریو
  • مونترال در استان کبک
  • کلگری در استان آلبرتا
  • اتاوا در استان انتاریو

در کانادا، یک خانواده‌ی چهار نفره ماهانه 4032 دلار خرج خواهند کرد و این هزینه جدا از اجاره‌ی شما خواهد بود. همین رقم برای یک فرد مجرد، 1125 دلار کانادا خواهد بود.

تمکن مالی لازم برای زندگی در کانادا

شما برای زندگی سالم و باکیفیت در کانادا، باید ساعتی 40 دلار دربیاورید، که سالانه 78000 دلار کانادا خواهد شد. این مبلغ به شما کمک می‌کند تا هم زندگی باکیفیت و پر از رفاهی داشته باشید، هم محلی برای سکونت. نکته اینجاست که شغل‌های معمولی (مثل کار در کافه) این رقم را تامین نمی‌کند. چون نهایتا بتوانید سالی 32293 دلار کانادا به دست بیاورید، که کافی نیست.

انتخاب شهر و محل سکونت در کانادا روی سبک زندگی و کیفیت آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت. برای مثال، به دست آوردن یک زندگی راحت و آسوده در نوا اسکوشیا راحت‌تر از زندگی در بریتیش کلمبیا است. همچنین اگر به جای حومه‌ی شهر در یک منطقه‌ی شلوغ در داخل شهر زندگی کنید، هزینه‌های بسیار بیشتری خواهید پرداخت.

برای اینکه بتوانید در کانادا، یک زندگی پایدار و راحت داشته باشید، باید سالانه 42000 الی 59000 دلار درآمد داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که سبک زندگی در کانادا ساده است، فقط باید به شرایط آب و هوایی و امنیت عمومی منطقه‌ی انتخابی دقت کنید.

مقایسه‌ی هزینه زندگی در کانادا با سایر کشورها

طبق آخرین داده‌ها، کشور کانادا بیست‌ویکمین کشور گران جهان است. این کشور با میانگین هزینه مورد نیاز ماهانه در حدود 3632 دلار، قدرت خرید با شاخص 68.4 درصد را دارد. جالب است بدانید که هزینه زندگی در کانادا نسبت به کشورهایی مثل ژاپن، نیوزلند، آمریکا و بریتانیا خیلی کمتر است. اما از آنجا که ریال ایران ارزش بسیار کمتری نسبت به دلار کانادا دارد، به هر حال کانادا کشوری گران محسوب می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا [با توجه به شهرهای بزرگ کانادا]

برای مهاجرت به کانادا، اول باید زندگی در شهر‌های بزرگ را در نظر بگیرید و هزینه‌های آن‌ها را با بودجه‌ی خود بسنجید. در واقع، قبل از اینکه به دنبال شهر‌های ارزان کانادا باشید، این نکته را حتما بررسی کنید که آیا شهرهای بزرگ و گران آن مقرون به صرفه هستند یا نه. گاهی اوقات یک شهر گران است، ولی حقوق دریافتی شاغلان در آنجا نیز بالاتر است و بهتر از زندگی در یک شهر ارزان می‌توانید پس انداز کنید. ما در ادامه 11 شهر برتر جهت زندگی در کانادا را معرفی می‌کنیم.

1. هزینه‌های زندگی در تورنتو

کرایه خانه در تورنتو برای آپارتمان مبله‌ی 900 متر مربعی، بر اساس محله، منطقه و امکانات موجود در آن، ماهانه 2761 الی 3226 دلار کانادا خواهد بود.

بیمه‌ی یک اجاره نشین در تورنتو، ماهانه 50 دلار است. همچنین هزینه‌های آب، برق و گاز به آن اضافه می‌شود که 150 دلار، و هزینه‌ی غذا هفته‌ای 100 دلار خواهد بود. همچنین شما باید ماهانه 130 دلار برای حمل و نقل هزینه کنید. سایر هزینه‌ها نظیر اینترنت، قبض تلفن همراه و سرگرمی‌های متفرقه، ماهانه چیزی حدود 4000 دلار کانادا را در تورنتو شامل خواهد شد.

2. هزینه‌های زندگی در اتاوا

کرایه خانه در اتاوا به صورت ماهانه،  برای آپارتمان مبله‌ی 900 متر مربعی، بر اساس محله، منطقه و سایر موارد، ماهانه 1713 الی 2138 دلار کانادا خواهد بود. قبض آب و برق ماهانه 196 دلار و پس از آن، قبض اینترنت و تلفن همراه ماهانه حدود 95 دلار کانادا خواهد شد. خرید از فروشگاه به صورت هفتگی، حدودا نفری 60 دلار خواهد شد و هزینه‌ی کلی زندگی در اتاوا با در نظر گرفتن مواردی چون غذا خوردن در رستوران، سرگرمی و …، ماهانه حدود 2500 الی 3000 دلار کانادا خواهد شد.

3. هزینه‌های زندگی در اوکویل

هزینه زندگی در اوکویل به طور کلی، 2500 دلار در ماه است. یک آپارتمان یک خوابه در این شهر، ماهانه 1423 دلار هزینه دارد، اما اگر خارج از مرکز شهر اوکویل خانه‌ای کرایه کنید، نهایتا تا 1340 دلار بپردازید. قبض آب و برق در این شهر، ماهانه 121 دلار است. خدمات اینترنتی و تلفن همراه نیز ماهانه حدود 57 دلار خواهد بود. در صورتی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ماهانه باید 110 دلار بپردازید. هزینه خوراک نیز هفته‌ای 100 و یا حتی بیشتر خواهد بود. سایر هزینه‌ها مثل سرگرمی و خرید نیز این هزینه‌ها را تا 200 دلار افزایش می‌دهد.

4. هزینه‌های زندگی در ونکوور

یک آپارتمان مبله 480 متر مربعی در ونکوور ماهانه حدود 1760 دلار هزینه دارد که این برای یک منطقه‌ی معمولی‌ آن وضع شده است. اگر همین متراژ را در منطقه‌ی شیک‌تری بخواهید، باید ماهانه 2360 دلار بپردازید. این رقم تا 3320 دلار برای یک آپارتمان مبله با متراژ بالاتر (900 متر مربع در یک منطقه‌ی گران و شیک) افزایش می‌یابد که می‌تواند زندگی در ونکوور را بسیار گران کند. برای حمل و نقل در ونکوور، شما باید ماهانه 131 دلار بپردازید. برای مثال، یک مسیر هشت کیلومتری با تاکسی، 35 دلار است و هزینه‌ی یک ناهار، 27 دلار. اگر از فروشگاه برای آشپزی و خواربار خرید کنید، هفته‌ای 100 دلار خواهد شد که با هزینه‌های اضافی مثل اینترنت، سرگرمی و …، هزینه زندگی در ونکوور ماهانه حدود 3000 دلار (در حداقل حالت ممکن) خواهد بود.

5. هزینه‌های زندگی در کلگری

کرایه خانه در کلگری نسبت به سایر شهرها ارزان‌تر است و شما می‌توانید یک آپارتمان مبله 90 متری را با 1688 دلار کرایه کنید. البته در صورتی که دور از مرکز شهر باشد. قبض آب و برق در این شهر کمی گران‌تر و ماهانه حدود 200 دلار است. هزینه خرید از فروشگاه‌ها و خواربار فروشی هفته‌ای 80 دلار می‌شود و اینترنت و سایر سرگرمی‌ها، 90 دلار دیگر نیز به آن می‌افزاید. هزینه کارت اتوبوس و مترو، ماهانه 105 دلار است و به طور کلی، برای زندگی در کلگری به ماهانه 2200 دلار نیاز دارید.

6. هزینه‌های زندگی در آلبرتا

هزینه زندگی در آلبرتا، ماهانه 703 دلار یا حتی کمتر از آن است. اکثر افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، ترجیح می‌دهند که در آلبرتا سکونت کنند، چون در نهایت، هزینه زندگی به این اجاره اضافه می‌شود و حدود 2100 دلار خواهد شد. برای مثال، خرید از خواربار به صورت هفته‌ای، 300 دلار خواهد بود. اگر هم غذایی بیرون صرف شود، 25 دلار خواهد شد. هزینه قبض آب و برق برای یک نفر 95 دلار و برای یک خانواده، 147 دلار خواهد شد. هزینه حمل و نقل نیز ماهانه حدود 92 دلار می‌شود. یک فرد مجرد که ماهانه 1500 دلار درآمد دارد، می‌تواند به راحتی در آلبرتا به زندگی بپردازد.

7. هزینه‌های زندگی در بریتیش کلمبیا

زندگی در بریتیش کلمبیا گران‌ و هزینه‌بر خواهد بود، به طوری که زندگی در کانادا، 1.5 برابر کمتر از زندگی در بریتیش کلمبیا است. در این شهر، یک آپارتمان مبله و یک خوابه ماهانه بین 1641 تا 1869 دلار هزینه خواهد داشت. هزینه آب و برق ماهانه 100 دلار، و هزینه خوراک در آن به صورت هفتگی، 80 دلار خواهد بود. هزینه حمل و نقل عمومی، ماهانه 66 دلار و سرگرمی چیزی حدود 100 دلار است. میانگین حقوق و درآمد یک شخص در بریتیش کلمبیا نیز، ماهانه 3067 دلار است.

8. هزینه‌های زندگی در منیتوبا

منیتوبا، اولین انتخاب هر کسی نیست که قصد مهاجرت به کانادا را دارد. اما این شهر به اتاوا نزدیک است. گرچه سطح زندگی و کیفیت در آن پایین‌تر است. هزینه کرایه یک آپارتمان مبله 90 متری در این شهر، ماهانه 988 دلار است. یک مسیر 8 کیلومتری با تاکسی، 26 دلار هزینه دارد. همچنین هزینه خوراک به صورت هفتگی، حدود 60 تا 80 دلار خواهد بود. سایر هزینه‌ها که به این موارد اضافه شوند،‌ شما برای زندگی در منیتوبا باید ماهانه حدود 1500 دلار بپردازید.

9. هزینه‌های زندگی در نوا اسکوشیا

کرایه خانه‌ی 90 متری و مبله در نوا اسکوشیا، ماهانه حدود 1541 الی 2165 دلار خواهد بود. یک خانه‌ی 480 فوت مربعی هم، ماهانه 938 الی 1609 دلار هزینه خواهد داشت. قبض آب و برق در این شهر، ماهانه 116 دلار، اینترنت ماهانه 54 دلار، هزینه حمل و نقل ماهانه 81 دلار و خوراک، هفته‌ای 70 دلار است. شما برای زندگی در نوا اسکوشیا، ماهانه حدود 2167 دلار لازم دارید.

10. هزینه‌های زندگی در نوا برانزویک

هزینه زندگی در این شهر نسبت به سایر شهر‌های کانادا، 1.17 برابر ارزان‌تر و کمتر است. متوسط حقوق مورد نیاز برای زندگی در نوا برانزویک، ماهانه حدود 2383 دلار است. هزینه آب و برق 88 دلار، هزینه خانوار 300 دلار و کرایه خانه چیزی حدود 1275 دلار خواهد بود. اگر هم یک خانواده چهار نفره باشید، چیزی حدود 2893 دلار خواهید پرداخت. هزینه حمل و نقل ماهانه نیز، تنها 54 دلار به صورت ماهانه است.


دفتر مهاجرتی زنگنه

دفتر مهاجرتی زنگنه با سال‌ها تجربه در انواع روش‌های مهاجرت به کانادا، یکی از بهترین دفاتر مهاجرتی موجود برای کمک به شما در شناختن هزینه زندگی در کانادا، اقامت، کاریابی و اخذ شهروندی کانادا است. این موسسه با بهترین و باتجربه‌ترین تیم مشاوره و وکلای حرفه‌ای، در خدمت شماست تا در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به رویای خود که مهاجرت تحصیلی به کانادا است، برساند. پس در تماس با ما، درنگ نکنید.

سوالات متداول

1. برای زندگی راحت در کانادا به چه مقدار پول نیاز است؟

هزینه یک زندگی راحت و باکیفیت در کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. اگر در شهری مثل تورنتو زندگی کنید، باید ماهانه حداقل 1200 دلار (بدون احتساب کرایه خانه) بپردازید تا زندگی باکیفیتی داشته باشید. اما این رقم در مونترال، 1000 دلار خواهد بود. این هزینه‌ها شامل خوراک، پوشاک، حمل و نقل، قبل آب و برق، اینترنت و … است و کرایه خانه را شامل نشده است.

2. آیا زندگی در کانادا گران است؟

طبق گزارش‌ و آمار جهانی، کانادا در بین 109 کشور، رتبه‌ی 21 ام را از لحاظ گرانی به خود اختصاص داده است. مشخصا این کشور که جهان اول است، در مقایسه با کشورهایی مثل هند، پاکستان، چین، اندونزی، کنیا و … گران‌تر است. اما نسبت به کشورهای اروپایی مثل بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا، چندان فرقی ندارد.

3. زندگی در کانادا ارزان‌تر است یا آمریکا؟

به طور کلی، زندگی در کانادا نسبت به آمریکا ارزان تر است. شما برای زندگی در آمریکا باید ماهانه حدود 5378 دلار داشته باشید. اما مقایسه‌ی دقیق کار دشواری است و همه چیز به سبک زندگی و محل اقامت شما بستگی دارد. برای مثال، زندگی در میشیگان یا دترویت آمریکا هزینه‌ای یکسان با زندگی در ونکوور دارد. میشیگان یکی از شهرهای ارزان در آمریکا است، و بریتیش کلمبیا  و ونکوور یکی از گران‌ترین شهر‌ها برای زندگی در کانادا.

4. هزینه زندگی در کانادا ماهانه چقدر است؟

زندگی در کانادا به طور متوسط، ماهانه حدود 1172 دلار هزینه دارد که این هزینه بدون احتساب کرایه خانه است. همچنین یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره چیزی حدود 4217 دلار لازم دارند تا بتوانند در این کشور به راحتی زندگی کنند. کرایه خانه نیز به طور میانگین، ماهانه حدود 1500 الی 2500 دلار خواهد بود. با این حال، اگر در مرکز شهر نباشید، این هزینه‌ها بین 200 تا 300 دلار کاهش می‌یابد. همچنین کرایه خانه و هزینه‌های زندگی با توجه به منطقه‌ی انتخابی و سبک زندگی، متفاوت است. برای مثال،‌کرایه‌ی یک خانه در کبک ماهانه 700 دلار و در ونکوور، ماهانه حدود 1900 دلار است.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *