موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

خانه » بلاگ » تحصیل دندانپزشکی در آمریکا
تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین حرفه‌ها در جهان محسوب می‌شود و رشته دندانپزشکی یک رشته عالی برای دنبال کردن این حرفه است، زیرا صنعت دندانپزشکی به سرعت در حال رشد است و فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. امروزه، تحصیل دندانپزشکی در آمریکا به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان تبدیل شده است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ورود به دانشکده دندانپزشکی در آمریکا به دلیل پذیرش رقابتی، می‌تواند دلهره آور به نظر برسد. با این حال، با اطلاعات و راهنمایی صحیح، می‌توانید با موفقیت فرآیند درخواست خود را طی کنید. در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، از تحصیل تا کار دندانپزشکی در کشور آمریکا را بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید.

دلایل تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

برخی از مزایا و دلایل اصلی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا عبارتند از:

  • بیش از 10 دانشگاه برتر برای دوره‌های دندانپزشکی در کشور آمریکا بر اساس رنکینگ موضوعی QS در سال 2024، در بین 50 دانشگاه برتر دندانپزشکی در جهان رتبه‌بندی شده‌اند.
  • آمریکا بدون شک دارای بهترین دانشکده‌های دندانپزشکی در جهان است که با استفاده از آخرین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها، آموزش با کیفیت عالی را ارائه می‌دهد.
  • بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا فرصت های تحقیقاتی پیشرفته‌ای را برای دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند، ارائه می دهند.
  • تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های آمریکا به این معنی است که شما به آزمایشگاه‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی متعددی دسترسی خواهید داشت.
  •  مدرک تحصیلی دندانپزشکی از دانشگاه‌های آمریکا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.
  • طبق گزارش US News & World، دندانپزشکی در آمریکا در فهرست بهترین مشاغل پردرآمد رتبه 11 را دارد.
  • دندانپزشکی از مشاغل پردرآمد در آمریکا به شمار می‌رود و متوسط حقوق سالانه فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در آمریکا از 131،000 دلار تا 242،000 دلار متغیر است.
  • سالانه حدود 5،100 موقعیت شغلی برای دندانپزشکان در آمریکا ایجاد می‌شود و پیش بینی می‌شود تا سال 2031، نرخ اشتغال دندانپزشکی در آمریکا 6 درصد افزایش یابد.
  • برای کاهش هزینه‌های تحصیل خود می‌توانید در حین تحصیل به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات بین ترم به صورت تمام وقت تا 40 ساعت در هفته کار کنید.

مرور کلی بر رشته دندانپزشکی در آمریکا

در جدول زیر یک نمای کلی از رشته دندانپزشکی در آمریکا را آورده‌ایم:

دوره های موجوددکترای جراحی دندان (DDS)، دکترای دندانپزشکی (DMD)
نوع دورهتمام وقت و پاره وقت
مدت دوره DDS یا DMD4 سال
مدرک مورد نیازمدرک کارشناسی 4 ساله در رشته‌های علوم زیستی مانند شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی و غیره از دانشگاه‌های معتبر
معدل (GPA)GPA برابر با 3.2 یا بالاتر در مقیاس 4.0
نمره آزمون DATامتیاز کلی 22-24
الزامات مهارت زبان انگلیسیآیلتس: نمره کلی 6.5 تا 7.5 تافل: نمره کلی 80 تا 110
متوسط شهریه سالانه135،000 – 67،000 دلار
متوسط دستمزد سالانه190،000 دلار

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

به طور کلی 8 سال طول می‌کشد تا بتوانید در آمریکا به عنوان یک دندانپزشک کار کنید. 4 سال برای گرفتن مدرک کارشناسی و 4 سال دیگر برای کسب مدرک DDS یا DMD در دانشکده دندانپزشکی. اگر علاقه مند به گذراندن تخصص هستید، باید یک دوره رزیدنتی دندانپزشکی را نیز تکمیل کنید. بیشتر دوره‌های رزیدنتی بین 2 تا 3 سال و جراحی دهان و فک و صورت بین 4 تا 6 سال طول می‌کشد.

تخصص های رشته دندانپزشکی در آمریکا

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) 12 تخصص دندانپزشکی زیرا را به رسمیت می‌شناسد:

  • دندانپزشکی بیهوشی (Dental anesthesiology)
  • بهداشت عمومی دندان (Dental public health)
  • اندودنتیکس (Endodontics)
  • آسیب شناسی دهان و فک و صورت (Oral and maxillofacial pathology)
  • رادیولوژی دهان و فک و صورت (Oral and maxillofacial radiology)
  • جراحی فک و صورت (Oral and maxillofacial surgery)
  • پزشکی دهان (Oral medicine)
  • دردشناسی فک و صورت (Orofacial pain)
  • ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت (Orthodontics and dentofacial orthopedics)
  • دندانپزشکی اطفال (Pediatric dentistry)
  • پریودنتیکس (Periodontics)
  • پروتزهای دندانی (Prosthodontics)

مراحل تحصیل تا کار دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشک شدن در آمریکا مستلزم آموزش گسترده است تا بتوانید سلامت دهان و دندان بیماران را به طور موثر تأمین کنید. در اینجا 6 مرحله اصلی از تحصیل تا کار به عنوان دندانپزشک در آمریکا را آورده‌ایم:

  1. دریافت مدرک کارشناسی

برای تحصیل در دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا ملزم به داشتن مدرک کارشناسی با حداقل معدل (GPA) 3.2 از 4.0 هستید. مدرک شما می‌تواند در هر رشته‌ای باشد، اما معمولا مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم زیستی مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی به شما کمک می‌کند تا برای مرحله بعدی تحصیل خود آماده شوید.

  • شرکت در آزمون پذیرش دندانپزشکی (DAT)

شرکت در آزمون پذیرش دندانپزشکی (DAT) قبل از حضور در دانشکده دندانپزشکی در آمریکا الزامی است. دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا نمره شما در این آزمون و سایر عوامل مانند معدل کارشناسی و توصیه نامه‌های اساتید یا مدیران قبلی شما را در نظر می‌گیرند. هر دانشکده دندانپزشکی الزامات خود را برای کسب نمره قبولی در آزمون DAT درنظر دارد، بنابراین قبل از شرکت در آزمون، در مورد دانشگاه‌هایی که مایل به تحصیل در آن هستید و شرایط صلاحیت آنها تحقیق کنید.

توجه داشته باشید که علاوه بر معدل (GPA)، نمرات آزمون DAT، نقش مهمی در پذیرش شما در دانشکده دندانپزشکی آمریکا دارد. کسب نمرات بالا در این آزمون نشان دهنده پتانسیل شما برای موفقیت تحصیلی در رشته دندانپزشکی است.

  • کسب مدرک دندانپزشکی

پس از کسب مدرک کارشناسی و شرکت در آزمون DAT، می‎توانید برای پذیرش در دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا اقدام کنید. پس از تحصیل این مقطع که 4 سال طول می‌کشد، دکترای جراحی دندان (DDS) یا دکترای دندانپزشکی (DMD) خود را دریافت خواهید کرد. DDS و DMD مدارک یکسانی هستند و هر دو از شرایط برنامه درسی یکسانی استفاده می‌کنند و این به دانشگاه‌ها بستگی دارد که تعیین کنند چه مدرکی اعطا کنند. دانشجویان معمولا در دو سال اول دانشکده دندانپزشکی به صورت تئوری مطالعه می‌کنند. دو سال بعدی شامل کار در یک محیط بالینی است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های عملی خود را توسعه دهند.

  • دریافت مجوز کار

برای کار دندانپزشکی در هر ایالت آمریکا باید دارای مجوز معتبر دندانپزشکی باشید. اولین گام برای دریافت مجوز، گذراندن آزمون‌های ملی دندانپزشکی (NBDE) است که یک آزمون دو بخشی است که علم دندانپزشکی، اخلاق و روش‌های بالینی را پوشش می‌دهد. شما همچنین باید در یک آزمون عملی از طریق برنامه‌ای که هیئت صدور مجوز ایالتی تأیید می‌کند، شرکت کنید. علاوه بر این، برخی از ایالت‌ها دارای الزامات دیگری نیز هستند، مانند مدرک‌ CPR و کمک های اولیه. همچنین ممکن است یک بررسی پیشینه کیفری و یک مصاحبه برای اطمینان از مناسب بودن شما برای این شغل انجام دهند.

به خاطر داشته باشید که شبکه سازی با همتایان و متخصصان در زمینه دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال موفقیت در صنعت دندانپزشکی هستند، بسیار مهم است. پیوستن به سازمان‌های دانشجویی و شرکت در کنفرانس‌های دندانپزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا با همتایان خود و متخصصان این صنعت ارتباط برقرار کنید. این شبکه‌ها می‌تواند فرصت های شغلی بسیار خوبی را در آینده برایتان فراهم کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

قبل از شروع فرآیند درخواست، بسیار مهم است که از شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا آگاه شوید. شرایط درخواست ممکن است بسته به هر دانشکده دندانپزشکی در آمریکا کمی متفاوت باشد. بنابراین، تحقیق در مورد هر دانشگاه و درک الزامات کاربردی آنها بسیار مهم است. به طور کلی برای ثبت نام در دوره‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های آمریکا باید دارای مدرک کارشناسی 4 ساله معتبر در رشته‌های شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی و غیره باشید. همچنین، ریز نمرات شما در مقطع کارشناسی باید عملکرد قوی در دروس مورد نیاز قبل از دندانپزشکی، از جمله زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی آلی و فیزیک را نشان دهد.

شما همچنین به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، علاوه بر تکمیل فرم درخواست آنلاین، ارسال انگیزه نامه، توصیه نامه و مصاحبه (در صورت نیاز) باید در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس و آزمون‌های مشابه دیگر شرکت کرده باشید. حتی ممکن است برای تحصیل در برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا نیاز به گذراندن یک دوره پیش نیاز دندانپزشکی (pre-dental program) داشته باشید.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل دندانپزشکی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی انتخاب دانشکده دندانپزشکی برای تحصیل در آمریکا  بسیار مهم است. شما باید عوامل مختلفی مانند لوکیشن دانشگاه، هزینه شهریه، فرصت‌های تحقیقاتی و موارد بسیار دیگر را در نظر بگیرید. انجام تحقیقات کامل و در نظر گرفتن رنکینگ دانشگاه‌ها و صحبت با فارغ التحصیلان یا دانشجویان فعلی دانشگاه‌ها نیز می‌تواند در تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک کند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که در انتخاب دانشکده دندانپزشکی به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در نظر بگیرید، الزامات مربوط به مهارت زبان هر دانشکده است. برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی ممکن است دانشجویان بین المللی را ملزم به داشتن سطح بالایی از مهارت دانش زبان کنند که می‌تواند مانعی برای برخی از دانشجویان باشد. بنابراین مهم است که در مورد الزامات مربوط به زبان هر دانشگاه تحقیق کرده و قبل از درخواست اطمینان حاصل کنید که معیارهای لازم را دارید.

در جدول زیر بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی به همراه دوره ارائه شده و هزینه شهریه سالانه هر کدام را آورده‌ایم:

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیدوره ارائه شدههزینه سالانه شهریه (به دلار)
دانشگاه هارواردHarvard UniversityDMD69,300
دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکوUniversity of California, San FranciscoDDS50,535
دانشگاه نیویورکNew York UniversityDDS98,892
دانشگاه کارولینای شمالیUniversity of North CarolinaDDS95,545
دانشگاه پنسیلوانیاThe University of PennsylvaniaDMD86,448
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلسUniversity of California, Los AngelesDDS47,360
دانشگاه کلمبیاColumbia UniversityDDS93,380
دانشگاه مینه سوتاUniversity of MinnesotaDDS135,600
دانشگاه آیوواUniversity of IOWADDS96,500
دانشگاه کالیفرنیای جنوبیUniversity of Southern CaliforniaDDS113,739

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

برای تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های آمریکا باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده برای پذیرش
  • آزمون DAT
  • مدرک کارشناسی معتبر
  • سوابق تحصیلی از کلیه موسسات آموزشی قبلی
  • اثبات صلاحیت زبان انگلیسی از طریق آزمون‌هایی مانند تافل، آیلتس یا موارد مشابه
  • CV یا رزومه
  • توصیه نامه (2 الی 3)
  • انگیزه نامه (SOP): انگیزه نامه فرصتی عالی است تا ویژگی‌های منحصر به فرد خود را نشان دهید و اینکه چرا کاندیدای مناسبی برای دانشکده دندانپزشکی مورد نظر هستید.
  • مدرک آزمون های استاندارد مانند GRE و سایر آزمون‌های ورودی در صورت نیاز دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش حداقل یک سال تحصیلی در آمریکا
  • پاسپورت معتبر

علاوه بر مدارک بالا، تجربیات مرتبط و فعالیت‌های فوق برنامه می‌تواند درخواست شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی برجسته کند. تجربیات داوطلبانه، تحقیقات یا کار در کلینیک دندانپزشکی می‌تواند نشان دهنده علاقه و تعهد شما به رشته دندانپزشکی باشد. فعالیت‌های فوق برنامه که مهارت‌هایی مانند رهبری، کار گروهی و ارتباطات شما را نشان می‌دهند نیز می‌تواند در پذیرش شما موثر باشد.

نحوه درخواست پذیرش از دانشکده دندانپزشکی در آمریکا

برای ثبت نام در اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی در آمریکا باید از طریق ADEA (خدمات درخواست دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا) (ADEA AADSAS) درخواست دهید. سیستم ADEA AADSAS اطلاعات درخواست شما را جمع آوری، تایید و رسیدگی می‌کند، یا به هر دانشگاهی که درخواست داده‌اید ارسال می‌کند. توجه داشته باشید که ADEA AADSAS در مورد پذیرش شما تصمیم گیری نمی‌کند و هر دانشگاه مسئولیت پذیرش دانشجویان خود را به عهده دارد.

به خاطر داشته باشید که انجام مصاحبه جزء مهمی از فرآیند درخواست دانشکده دندانپزشکی در آمریکا است. مصاحبه‌ ممکن است به صورت انفرادی یا گروهی انجام شود. به طور معمول، اعضای کمیته پذیرش دانشگاه مصاحبه را انجام می‌دهند. شما باید با تحقیق در مورد دانشکده دندانپزشکی، بررسی مطالب درخواستی خود و تمرین سوالات رایج مصاحبه دندانپزشکی برای مصاحبه آماده شوید.

یکی از مولفه‌های کلیدی تکمیل و ارسال درخواست برای دانشکده دندانپزشکی این است که قبل از ددلاین درخواست خود را ارسال کنید. ارسال زودهنگام زمان کافی را برای به دست آوردن تمام اسناد و مدارک پشتیبان تضمین می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که هر گونه خطای ممکن را اصلاح کنید. معمولا متقاضیانی که قصد دارند برای دانشکده دندانپزشکی آمریکا درخواست دهند، یک سال قبل از اینکه بخواهند وارد یک دوره دندانپزشکی شوند، پروسه درخواست خود را شروع می‌کنند.

در نهایت در صورت اخذ پذیرش، برای تحصیل در آمریکا به دریافت ویزای دانشجویی F-1 نیاز دارید. شروع زودهنگام فرآیند درخواست ویزا نیز بسیار مهم است، زیرا ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

هزینه‌های تحصیل دانشکده‌های دندانپزشکی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی می‌تواند بسیار بالا باشد. معمولا هزینه شهریه با توجه به دانشگاه متغیر است و دانشگاه‌های معتبرتر شهریه بالاتری دریافت می‌کنند. به طور کلی، متوسط شهریه رشته دندانپزشکی در آمریکا از 67،000 تا 135،000 دلار در سال متغیر است.

علاوه بر شهریه، برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی خود در آمریکا به حدود 1،000 تا 2،000 دلار در ماه یا حدود 10،000 تا 25،000 دلار در سال نیاز دارید. این هزینه شامل هزینه‌های محل اقامت، اقلام غذایی، سفر، کتاب‌های درسی، پوشاک، و هزینه‌های مربوط به سرگرمی نیز می‌شود. این هزینه را می‌توان با انتخاب گزینه‌های جایگزین برای حمل و نقل، هزینه‌های شخصی، اقامت و غیره به حداقل رساند.

بورسیه های تحصیلی دندانپزشکی در آمریکا

انواع بورسیه ها و گزینه های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی که در دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا تحصیل می‌کنند، در دسترس است که توسط دولت یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. برخی از دانشگاه‌های آمریکا ممکن است بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی یا گزینه‌های دیگری را برای کمک به جبران هزینه‌های شهریه ارائه دهند. در جدول زیر برخی از بورسیه های تحصیلی محبوب دندانپزشکی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی را ارائه کرده‌ایم:

عنوان بورسیهارائه دهندهارزش بورسیه (به دلار)
Deborah Partridge Wolfe International Fellowshipدانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل1،000 – 500
Rotary International Ambassadorial Scholarshipsدولت آمریکاتا حداکثر 25،000
AAUW International Fellowshipدولت آمریکا50،000 – 20،000
University of Pennsylvania Scholarshipsدانشگاه پنسیلوانیاتا حداکثر 40،000

چشم انداز شغلی دندانپزشکی در آمریکا

پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان دندانپزشک در آمریکا می‌توانید در مکان‌های مختلفی مانند کلینیک‌های خصوصی، دولتی، دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی یا صنایع مختلف کار کنید.

برخی از مشاغل رایج دندانپزشکی در آمریکا عبارتند از:

  • دندانپزشک عمومی: از سلامت کلی دهان و دندان مراقبت می‌کنند.
  • متخصص دندانپزشکی: بر روی بخش خاصی مانند جراحی، بریس ها، کانال های ریشه، لثه ها، تعویض دندان ها یا دندانپزشکی اطفال تمرکز می‌کنند.
  • استاد دانشگاه: به دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه‌ها آموزش می‌دهند.
  • محقق دندانپزشکی: برای بهبود دانش دندانپزشکی مطالعات علمی انجام می‌دهند. آنها می‌توانند در آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها یا صنایع مختلف با سایر دانشمندان و دندانپزشکان همکاری کنند.
  • مشاور دندانپزشکی: در مورد مواردی مانند مدیریت، بازاریابی یا تکنولوژی به کارگاه‌ها یا شرکت‌های دندانپزشکی مشاوره تخصصی می دهند.

درآمد دندانپزشکی در آمریکا

دندانپزشکی در آمریکا از مشاغل پردرآمد و همچنین مورد تقاضا به شمار می‌رود. پس از فارغ التحصیلی از رشته دندانپزشکی در آمریکا، حقوقی که ممکن است به عنوان دندانپزشک دریافت کنید به عوامل مختلفی مانند تخصص، سطح تجربه و ایالتی که در آن کار می‌کنید، بستگی دارد. به طور متوسط دستمزد سالانه برای یک دندانپزشک فارغ التحصیل در آمریکا 190،000 دلار در سال معادل تقریبا 91.34 دلار در ساعت و معادل 3،653 دلار در هفته یا 15،831 دلار در ماه است.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا به شما آموزش گسترده‌ای در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان ارائه می‌دهد. با این حال، به عنوان یک دانشجوی بین المللی ورود به دانشکده دندانپزشکی آمریکا نیازمند تلاش و برنامه ریزی دقیق است. شما باید الزامات هر دانشکده را بررسی کرده و یک درخواست عالی و قوی آماده کنید و تعهد و اشتیاق خود را به رشته دندانپزشکی نشان دهید تا شانس خود را برای پذیرش از دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا افزایش دهید.

در این مسیر پر از چالش، می‌توانید از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه بهره‌مند شوید، برای شروع می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید. کارشناسان حقوقی این موسسه در ایران و کشورهای مقصد این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می آورند که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنید.

سوالات متداول

  1. تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی 8 سال طول می‌کشد تا بتوانید در آمریکا به عنوان یک دندانپزشک کار کنید. 4 سال برای گرفتن مدرک کارشناسی و 4 سال دیگر برای کسب مدرک DDS یا DMD در دانشکده دندانپزشکی. بیشتر دوره‌های رزیدنتی نیز بین 2 تا 3 سال و جراحی دهان و فک و صورت بین 4 تا 6 سال طول می‌کشد.

  • شرط اصلی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های آمریکا چیست؟

به طور کلی برای ثبت نام در دوره‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های آمریکا باید دارای مدرک کارشناسی 4 ساله معتبر در رشته‌های شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی و غیره باشید. همچنین، ریز نمرات شما در مقطع کارشناسی باید عملکرد قوی در دروس مورد نیاز قبل از دندانپزشکی، از جمله زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی آلی و فیزیک را نشان دهد.

  • فرق DDS و DMD در آمریکا چیست؟

تفاوتی ندارند. دکترای جراحی دندان (DDS) یا دکترای دندانپزشکی (DMD) مدارک یکسانی هستند و هر دو از شرایط برنامه درسی یکسانی استفاده می‌کنند و این به دانشگاه‌ها بستگی دارد که تعیین کنند چه مدرکی اعطا کنند.

  • آیا برای تحصیل دندانپزشکی در آمریکا شرکت در آزمون DAT ضروری است؟

بله، نمرات آزمون DAT، نقش مهمی در پذیرش شما در دانشکده دندانپزشکی آمریکا دارد. همچنین، کسب نمرات بالا در این آزمون (نمره بین 22 تا 24) نشان دهنده پتانسیل شما برای موفقیت تحصیلی در رشته دندانپزشکی است.

  • حداقل نمره زبان برای پذیرش از دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا چقدر است؟

آیلتس: نمره کلی 6.5 تا 7.5، تافل: نمره کلی 80 تا 110

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا چقدر می‌شود؟

به طور کلی، متوسط شهریه رشته دندانپزشکی در آمریکا از 67،000 تا 135،000 دلار در سال متغیر است. علاوه بر شهریه، برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی خود در آمریکا به حدود 1،000 تا 2،000 دلار در ماه یا حدود 10،000 تا 25،000 دلار در سال نیاز دارید.

  • چگونه از دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا پذیرش بگیرم؟

برای ثبت نام در اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی در آمریکا باید از طریق ADEA (خدمات درخواست دانشکده‌های دندانپزشکی آمریکا) (ADEA AADSAS) درخواست دهید. سیستم ADEA AADSAS اطلاعات درخواست شما را جمع آوری، تایید و رسیدگی می‌کند، یا به هر دانشگاهی که درخواست داده‌اید ارسال می‌کند.

  • درآمد دندانپزشکان در آمریکا چقدر است؟

به طور متوسط دستمزد سالانه برای یک دندانپزشک فارغ التحصیل در آمریکا 190،000 دلار در سال معادل تقریبا 91.34 دلار در ساعت و معادل 3،653 دلار در هفته یا 15،831 دلار در ماه است.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *