موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان

خانه » بلاگ » تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان
تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان

انگلستان خانه بهترین دانشگاه‌های جهان جهت تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر است. رشته‌ای که این روزها در تمام صنایع و شرکت‌ها به کار می‌آید و به گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است. همچنین، انگلستان دارای اقتصاد قوی و بازارکار بسیار خوبی است، که تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان را به گزینه‌ای بسیار عاقلانه و محبوب تبدیل می‌کند. ما در این مقاله، راجع به جزئیاتی چون شرایط پذیرش مهندسی کامپیوتر در انگلستان، مدارک لازم، بهترین دانشگاه‌ها و … صحبت خواهیم کرد. پس به خواندن ادامه دهید.

بهترین دانشگاه‌های مهندسی کامپیوتر در انگلستان

انگلستان دانشگاه‌های زیادی برای تحصیل مهندسی کامپیوتر ارائه می‌دهد  و برخی از آن‌ها از کیفیت آموزشی برتر و بسیار خوبی برخوردار هستند و مدرکی که به شما ارائه می‌دهند، از اعتبار جهانی بالایی برخوردار است. ما در ادامه این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد تا جهت تحصیل در انگلستان، تصمیم‌گیری بهتری انجام دهید.

  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه آبردین
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه استرلینگ
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه گلاسکو

حالا اجازه دهید هر یک از این دانشگاه‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم:

1. دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندورز به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های علوم کامپیوتری انگلستان در سال 2020 محسوب شد.

رنکینگ QS سال 202396
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دکتری مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی محاسبات زیستی امنیت کامپیوتر و شبکه
میانگین شهریه سالانه35000 الی 75000 یورو

2. دانشگاه کمبریج

تا به امروز دانشگاه کمبریج برنده 89 جایزه نوبل شده که بیش از هر دانشگاه دیگری است. این دانشگاه مدارک بسیار معتبر و حرفه‌ای در زمینه مهندسی کامپیوتر ارائه می دهد و روی تکنیک‌های ریاضی برای مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده، توسعه نرم‌افزار مشترک و … تمرکز دارد.

رنکینگ QS سال 20232
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دکتری مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی اقتصاد و علوم کامپیوتر سیستم‌های مدیریت داده گرافیک کامپیوتری زبانشناسی محاسباتی رباتیک
میانگین شهریه سالانه40000 الی 59000 یورو

3. دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلستان است. این دانشگاه همچنین بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را دارد.

رنکینگ QS سال 20232
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر دکتری مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی اقتصاد الگوریتمی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین زیست شناسی محاسباتی گرافیک و هندسه اطلاعات و محاسبات کوانتومی
میانگین شهریه سالانه56000 یورو تا 60000 یورو

4. دانشگاه آبردین

دانشگاه آبردین یکی از برترین‌ها جهت تحصیل مهندسی کامپیوتر در انگلستان است و محیط منحصر‌به‌فردی دارد که دانشجویان و اساتید را از سراسر جهان جذب می‌کند.

رنکینگ QS سال 202310
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین داده‌ و پایگاه داده امنیت و حریم خصوصی تعامل انسان و کامپیوتر محاسبات بصری
میانگین شهریه سالانه40000 الی 80000 یورو

5. امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن یکی از بهترین‌ کالج‌های علوم کامپیوتری در انگلستان است و دپارتمان محاسبات علوم کامپیوتر در آن، ارائه می‌شود. این دپارتمان حدود 50 عضو هیئت علمی و 1000 دانشجو دارد که 600 نفر از آن‌ها در مقطع کارشناسی، 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 200 نفر از آن‌ها در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

رنکینگ QS سال 202313
دوره‌های محبوب ارائه شده مهندسی کامپیوتر BSE مهندسی کامپیوتر BAS کارشناس ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات MSE در علم داده MSE در گرافیک کامپیوتری و فناوری بازی دکترا
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی (زبان شناسی محاسباتی) رباتیک زیست شناسی محاسباتی و زیست پزشکی/ انفورماتیک بالینی الگوریتم‌ها و پیچیدگی محاسباتی
میانگین شهریه سالانه40000 الی 80000 یورو

6. دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه کالج لندن شامل مجموعی از دپارتمان‌ها و موسسات دانشگاهی است و یک انتخاب عالی برای تحصیل مهندسی کامپیوتر محسوب می‌شود.

رنکینگ QS سال 20238
دوره‌های محبوب ارائه شده مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دکتری مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی معماری کامپیوتر گرافیک کامپیوتری سیستم عامل سیستم‌های پایگاه داده
میانگین شهریه سالانه50000 الی 60000 یورو

7. دانشگاه استرلینگ

دانشگاه استرلینگ یک دانشگاه دولتی در انگلستان است که پروژه‌ها و رویدادهای زیادی را در رشته مهندسی کامپیوتر ساپورت می‌کند.

رنکینگ QS سال 202320
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دکتری مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی زیست شناسی محاسباتی امنیت کامپیوتر یادگیری ماشینی پردازش زبان طبیعی سیستم‌های شبکه
میانگین شهریه سالانه40000 الی 70000 یورو

8. دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در انگلستان است که از مرکز ملی امنیت سایبری، گواهی‌نامه‌ای برای کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری پیشرفته دریافت کرده و موفقیتی چشمگیر برای حوزه مهندسی کامپیوتر آن محسوب می‌شود.

رنکینگ QS سال 202324
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد انفورماتیک امنیتی دکترا مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی تئوری و زبان های برنامه نویسی امنیت اطلاعات رباتیک، چشم انداز و گرافیک هوش مصنوعی و علم داده امنیت اطلاعات
میانگین شهریه سالانه59000 الی 62000 یورو

9. دانشگاه دورهام

دپارتمان مهندسی کامپیوتر دانشگاه دورهام یکی از بهترین دپارتمان‌ها است که زمینه‌های تحقیقاتی زیادی را برای دانشجویان این حوزه فراهم می‌کند.

رنکینگ QS سال 202325
دوره‌های محبوب ارائه شده کارشناسی علوم و مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد علوم و مهندسی کامپیوتر دکترا علوم و مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی رباتیک هوش مصنوعی پایگاه‌های داده و داده کاوی سیستم‌های جاسازی شده و موبایل تعامل انسان و کامپیوتر
میانگین شهریه سالانه50000 الی 60000 یورو


10. دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو یکی از بهترین و چهارمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان است که در سال 1451 تاسیس شد و از بالاترین سطح علمی در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر برخوردار است.

رنکینگ QS سال 202327
دوره‌های محبوب ارائه شدهکارشناسی علوم کامپیوتر کارشناسی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دکترا مهندسی کامپیوتر
تخصص‌ها/ حوزه‌های تحقیقاتی سیستم‌ها و شبکه امنیت و حریم خصوصی چشم انداز و گرافیک
میانگین شهریه سالانه51000 الی 60000 یورو

از دیگر دانشگاه‌های محبوب و معتبر مهندسی کامپیوتر در انگلستان می‌توان به دانشگاه باخ، بریستول و لافبورو اشاره کرد.

مدارک ارائه شده در رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان

شما در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر در انگلستان، مدارک زیر را دریافت خواهید کرد:

  • کارشناسی مهندسی کامپیوتر
  • کارشناسی مهندسی کامپیوتر و الکترونیک
  • کارشناسی علوم کامپیوتر با هوش مصنوعی

مدارک موجود در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و نوآوری

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در انگلستان

در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی، باید در دبیرستان رشته ریاضی، یا علوم کامپیوتر را سپری کرده‌ باشید. در این دروس نیز باید نمره‌ی A-level گرفته باشید. همچنین باید در آزمون زبان آیلتس شرکت کنید و نمره 6.5 را دریافت نمایید.

در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در انگلستان، باید معدل و نمرات تحصیلی بالایی در دوره کارشناسی داشته باشید و علاوه بر آن، در آزمون‌های ورودی شرکت کنید. همچنین باید توصیه نامه و مقالاتی را به دانشگاه مورد نظر در انگلستان ارائه دهید تا صلاحیت خود جهت تحصیل در انگلستان ثابت شود. برخی دانشگاه‌ها ممکن است جهت ارزیابی بیشتر، با شما مصاحبه کنند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل مهندسی کامپیوتر در انگلستان

  • شرایط تحصیلی دانشجویان بین‌المللی برای مقطع کارشناسی: ریاضیات سطح H یا 5، فیزیک سطح H یا 5، و انگلیسی سطح 4.
  • حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس: حداقل نمره مورد نظر در آزمون آیلتس، 6.5 است. همچنین متقاضی باید در هر ماژول، حداقل نمره 6 را به دست بیاورد.
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مقالات
  • پروژه‌ها و فعالیت‌ها
  • شرکت در مصاحبه در صورت لزوم

لطفا توجه داشته باشید که مدارک ورودی مورد نیاز برای هر دانشگاه در انگلستان متفاوت است و باید با دقت هر مورد را مطالعه کنید تا اشتباهی حین ارائه مدارک، رخ ندهد.

شهریه مهندسی کامپیوتر در انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان، باید دو مورد را در مورد هزینه‌های تحصیل در نظر بگیرید.

شهریه

شهریه مهندسی کامپیوتر در انگلستان، بسته به دوره انتخابی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. اما این شهریه به طور کلی، سالانه بین 27500 الی 35900 پوند خواهد بود.

هزینه زندگی

هزینه زندگی در انگلستان با توجه به سبک زندگی و محل زندگی شما در این کشور مشخص می‌شود. هزینه تقریبی برای یک سال زندگی در انگلستان، 18000 پوند و ماهانه حدود 1500 پوند خواهد بود.

فرصت‌های شغلی مهندسی کامپیوتر در انگلستان

انگلستان برای دانشجویان فرصتی فراهم کرده تا ارزش تحصیلی خود را به دست بیاورند. خصوصا اگر در رشته مهندسی کامپیوتر درس بخوانند. این کشور فرصت‌های شغلی بسیاری در زمینه علوم کامپیوتر در بر دارد، به طوری که تمام فارغ‌التحصیلان می‌توانند در حوزه مهندسی کامپیوتر و موضوعات مرتبط به آن، شغلی در انگلستان پیدا کنند. مدرک مهندسی کامپیوتر این روزها، به یکی از پرکاربرد‌ترین مدارک تبدیل شده است و به باارزش‌ترین دارایی شما پس از فارغ‌التحصیلی تبدیل خواهد شد.

از جمله مشاغلی که برای شما با مدرک مهندسی کامپیوتر وجود دارد، می‌توان به مواردی چون تحلیلگر برنامه، تحلیلگر داده، مدیر SEO، متخصص یا مدیر پایگاه داده، متخصصان سیستم و طراحان UI یا UX اشاره کرد. شایان ذکر است که با پیشرفت تجارت الکترونیک، برای طراحان UX و UI فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارد.

درآمد مهندسان کامپیوتر در انگلستان

با پیشرفت تکنولوژی و عصر دیجیتال، علاقه و توجه کارفرمایان به متخصصان و مهندسان کامپیوتر بیشتر شده و تمایل دارند آن‌ها را برای شرکت‌های خود، استخدام کنند. شغل مهندس کامپیوتر در انگلستان بسیار با ارزش است و درآمد بالایی برای آن تعریف شده است. حدود 85 درصد از فارغ‌التحصیلان نیز، نهایتا طی 6 ماه پس از اتمام تحصیل خود در انگلستان، شغل پیدا می‌کنند و می‌توانند ویزای تحصیلی انگلستان را به ویزای کاری تبدیل کنند. درآمدی که به عنوان مهندس کامپیوتر در انگلستان انتظار شما را می‌کشد، سالانه 37000 پوند خواهد بود.

البته شایان ذکر است که درآمد شما به شرکت انتخابی، تخصص و تجربه شما در مهندسی کامپیوتر نیز بستگی دارد. حقوق فارغ‌التحصیلان و تازه‌کاران مهندسی کامپیوتر، سالانه 30000 پوند است. اما در طول سال‌ها، حقوق از 38000 به 44000 پوند نیز می‌رسد. همچنین کسانی که حرفه‌ای هستند و تجربه کاری خوبی دارند، سالانه 51000 پوند دریافت خواهند کرد.

سوالات متداول

تدریس مهندسی کامپیوتر در انگلستان چگونه است؟

انگلستان بهترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های مهندسی را برای ارائه رشته علوم کامپیوتر دارد و آموزش تئوری و عملی را به خوبی به دانشجویان ارائه می‌دهد، تا برای ورود به بازارکار کاملا آماده باشند.

آیا می‌توانم بدون داشتن مدرک GRE یا سابقه کار در انگلستان در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنم؟

بله. دانشگاه‌های بسیار خوبی هم در انگلستان وجود دارند، که نیازی به مدرک GRE یا تجربه کاری ندارند و دانشجو را راحت‌تر ثبت نام می‌کنند.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مهندسی کامپیوتر در انگلستان چقدر است؟

در سال 2022، میانگین هزینه تحصیل در انگلستان از سالانه 40000 یورو تا 60000 یورو بود. این هزینه بسته به دوره و موسسه انتخابی متفاوت است.

چه دوره‌هایی در بهترین دانشگاه‌های مهندسی کامپیوتر در انگلستان ارائه می‌شود؟

کالج‌ها و دانشگاه‌های مهندسی کامپیوتر انواع مختلفی از این رشته را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند و انتخاب شاخه‌ اصلی به علاقه شما بستگی دارد.

آیا انگلستان مکان خوبی برای تحصیل مهندسی کامپیوتر است؟

انگلستان سابقه‌ای درخشان در زمینه نوآوری علوم کامپیوتر دارد و شما می‌توانید بهترین آموزش را در این کشور ببینید و بعدا، در بازارکار حرفه‌ای و تخصصی خود مشغول به کار شوید.

در نهایت، اگر به تحصیل مهندسی کامپیوتر در انگلستان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید اقدامات خود را حرفه‌ای و بدون مشکل بردارید، توصیه می‌کنیم با موسسه اعزام دانشجو زنگنه تماس بگیرید.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *