موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

خانه » بلاگ » تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا
تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

کانادا به دلایل بیشماری نظیر تنوع فرهنگی و استاندارد بالای آموزش، به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می‌شود. از میان تمام رشته‌هایی که دانشجویان بین‌المللی را از تمام نقاط جهان به این کشور جذب کرده است، رشته‌های مهندسی محبوب‌ترین گزینه هستند. یکی از دلایل مهم محبوبیت رشته‌های مهندسی در کشور کانادا این است که این کشور دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا است که در بین 50 دانشگاه برتر مهندسی در جهان قرار دارند.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه ماشین‌آلات و شیوه‌های کشاورزی در سراسر جهان به خصوص کشورهای پیشرفته مانند کانادا، تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا، یک انتخاب عالی برای کسانی است که علاقه‌مند به کشاورزی و علوم زیستی، اقتصاد و مدیریت زنجیره تامین هستند. علاوه بر این، کشور کانادا پنجمین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است و بیش از 90 درصد از کشاورزی کانادا به صادرات وابسته است. کشاورزی همچنین بخش‌های متنوعی دارد و به عنوان یک شغل، فرصت‌های متعددی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، به بررسی تمام اطلاعات و جزئیاتی که باید در مورد تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه‌های کانادا بدانید، پرداخته‌ایم. پس اگر قصد تحصیل این رشته را دارید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

معرفی رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندسی کشاورزی در کانادا مهندسی تولید و فرآوری کشاورزی و ترکیبی از رشته‌های مکانیک، عمران، برق، علوم غذایی و اصول مهندسی شیمی با دانش اصول کشاورزی بر اساس اصول تکنولوژیکی است و آنها را در فرآوری و تولید کشاورزی به کار می‌برد. هدف از ارائه این رشته، افزایش پایداری و کارایی تکنیک‌های کشاورزی است. با تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا با توسعه روش‌های کشاورزی پایدار، کاوش در منابع زیستی تجدیدپذیر و تلاش برای ایمن‌تر و سالم‌تر کردن مواد غذایی به تغذیه جهان کمک خواهید کرد.

رشته مهندسی کشاورزی در کانادا طیف گسترده‌ای از ماژول‌ها را شامل می شود، از جمله علوم کشاورزی، مدیریت بازرگانی کشاورزی، دامپروری، ماهیگیری، پردازش مواد غذایی زیستی، لقاح میکروبیولوژی مواد غذایی، زنجیره تامین مواد غذایی و تدارکات، سردخانه و انبارداری، بیوشیمی، جنگلداری، تجارت آتی کالا، تولید گوشت و شیر، تغذیه انسان و مهندسی مزرعه.

مقاطع تحصیلی رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

  • مقطع کارشناسی:

مقطع کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی در کانادا یک دوره 4 ساله است که به دانشجویان آموزش جامع در جنبه‌های مختلف کشاورزی، از جمله تولید محصولات زراعی، دامپروری، تجارت کشاورزی، اقتصاد کشاورزی و شیوه‌های کشاورزی پایدار را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها دانشجویان را با دانش و مهارت‌های لازم برای دنبال کردن مشاغل در صنعت کشاورزی، کمک به امنیت غذایی و رسیدگی به چالش‌های کشاورزی جهانی مجهز می‌کند.

بسیاری از دوره‌های مهندسی کشاورزی در کانادا بر مشارکت صنعت تأکید دارند و فرصت‌هایی را برای تعامل با سازمان‌های کشاورزی، مؤسسات تحقیقاتی، سازمان‌های دولتی و جوامع کشاورزی از طریق کارآموزی، برنامه‌های آموزشی تعاونی یا پروژه‌های تحقیقاتی فراهم می‌کنند.

  • مقطع کارشناسی ارشد:

مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در کانادا یک دوره 1 الی 2 ساله است که فرصت‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفته‌ای را برای دانشجویان علاقه‌مند به دنبال کردن مطالعات عمیق در زمینه‌های مختلف مرتبط با کشاورزی، تجارت کشاورزی و سیستم‌های غذایی پایدار فراهم می‌کند. برنامه درسی کارشناسی ارشد معمولا پژوهشی محور است و به گونه ای طراحی شده تا دانش و مهارت های پیشرفته در زمینه تخصصی مهندسی کشاورزی را به دانشجویان ارائه دهد.

  • مقطع دکترا

مقطع 4 الی 6 ساله دکترای مهندسی کشاورزی در کانادا، آموزش تحقیقاتی پیشرفته را برای دانشجویان علاقه مند به دنبال کردن مطالعات عمیق در زمینه‌های مختلف کشاورزی، علوم غذایی، کشاورزی و رشته‌های مرتبط فراهم می‌کند. دوره‌های دکترای این رشته اغلب به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا ارتباط بین کشاورزی و سایر رشته‌های مرتبط مانند علوم محیطی، اقتصاد، بیوتکنولوژی، علوم غذایی، سیاست یا پایداری را کشف کنند. این رویکرد، دیدگاه‌های نوآورانه و کل نگر را در مورد مسائل پیچیده کشاورزی پرورش می‌دهد.

مهارت های لازم برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

برخی از مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که برای تحصیل و کار به عنوان یک مهندس کشاورزی در کانادا ضروری است، عبارتند از:

  • مهارت های ریاضی: انواع موضوعات پیشرفته در ریاضیات از جمله مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال برای طراحی، تجزیه و تحلیل و عیب یابی استفاده می‌شود.
  • مهارت های ارتباطی: برای مهندسان کشاورزی ضروری است که در طول پروژه‌ها به مشتریان، متخصصان و کارگران گوش دهند تا اطلاعات مناسب را جستجو کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. آنها باید بتوانند در مورد نگرانی‌های افرادی که به راه حل ها و سیستم‌هایی که طراحی می‌کنند متکی هستند، بحث کنند.
  • مهارت های حل مسئله: مسائل زیادی وجود دارد که بر تولید کشاورزی تأثیر می‌گذارد. مهندسان کشاورزی برای اصلاح جنبه‌های مختلف مربوط به تولید مواد غذایی کار می‌کنند. آنها فرسایش آب و طراحی تجهیزات ایمن‌تر و سایر موارد ضروری را پوشش می‌دهند. بنابراین نیاز به اعمال اصول کلی مهندسی در شرایط جدید دارند.
  • مهارت های تحلیلی: اغلب مهندسان کشاورزی سیستم‌هایی را طراحی می‌کنند که بخشی از یک سیستم محیطی یا کشاورزی بزرگتر است. بنابراین آنها نیاز به پیشنهاد راه حل‌هایی دارند که با سایر تجهیزات، افراد، محیط زیست و ماشین آلات منطبق باشد.

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی

در جدول زیر لیستی از دانشگاه‌های برتر کانادا که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در رشته مهندسی کشاورزی رتبه‌بندی شده‌اند، را بر اساس رنکینگ EduRank در سال 2024 آورده‌ایم.

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیرتبه در آمریکای شمالی برای رشته مهندسی کشاورزیرتبه در جهان برای رشته مهندسی کشاورزی
دانشگاه گوئلفUniversity of Guelph1943
دانشگاه مک گیلMcGill University2776
 دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia3288
دانشگاه آلبرتاUniversity of Alberta3392
دانشگاه مانیتوباUniversity of Manitoba39124
دانشگاه ساسکاچوانUniversity of Saskatchewan43168
دانشگاه دالهاوزیDalhousie University53262
 دانشگاه تورنتو University of Toronto54268
دانشگاه لاوالLaval University57284
دانشگاه واترلوUniversity of Waterloo63325

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

شرایط تحصیل و پذیرش برای رشته مهندسی کشاورزی در کانادا در مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی، متقاضیانی که سوابق تحصیلی قوی دارند باید مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را گذرانده باشند. برای مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی یا معادل آن از یک دانشگاه معتبر باشند. برای مقطع دکترا نیز متقاضیان ملزم به داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن در رشته مهندسی کشاورزی و یا یک رشته مرتبط مانند علوم کشاورزی یا تجارت کشاورزی هستند. حداقل معدل مورد نیاز (GPA) در مقطع قبلی نیز معمولا 3.0 تا 3.5 (در مقیاس 4.0) یا معادل آن قابل قبول است.

علاوه بر مدرک تحصیلی مقطع قبلی، تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه‌های کانادا الزامی است. به طور کلی، شرایط رایج پذیرش و مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی به همراه ریزنمرات رسمی
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی استاندارد مانند آیلتس یا تافل با کسب حداقل نمره قبولی (معمولا حداقل نمره کلی آیلتس 6.5 یا تافل 80 مورد نیاز است)
  •  انگیزه نامه (SOP)
  • حداقل 2 الی 3 توصیه نامه (LOR) از طرف اساتید، کارفرما و یا مدیر ارشد که شما را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند در مورد توانایی‌های آکادمیک و حرفه‌ای شما نظر دهد. (مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • مدرک آزمون GRE یا GMAT (در صورت نیاز)
  • رزومه و سوابق کاری (مقطع تحصیلات تکمیلی)
  • کپی پاسپورت
  • پروپوزال تحقیقاتی (مقطع دکترا)

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، هزینه‌های متفاوتی برای شهریه رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه‌های کانادا باید بپردازید. به طور متوسط، شهریه سالانه دوره‌های مهندسی کشاورزی در کانادا در مقطع کارشناسی از 20،000 تا 40،000 دلار کانادا، در مقطع کارشناسی ارشد از 15،000 تا 35،000 دلار کانادا و در مقطع دکترا از 10،000 تا 30،000 دلار کانادا متغیر است. به خاطر داشته باشید که شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های برتر کانادا، معمولا بالاتر است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می‌توانید برنامه‌های بورسیه و کمک مالی ارائه شده توسط دانشگاه‌های مهندسی کانادا را بررسی کنید. برخی از دانشگاه‌های کانادا ممکن است برای دانشجویان واجد شرایط، انواع بورسیه تحصیلی برای کاهش شهریه، کمک‌های مالی، کمک هزینه تحصیلی، برنامه‌های وام و غیره را ارائه دهند.

علاوه بر هزینه شهریه تحصیلی رشته مهندسی کشاورزی در کانادا، هزینه تخمینی زندگی دانشجویی در کانادا شامل هزینه محل اقامت، حمل و نقل، اقلام غذایی و موارد دیگر حدود 18،000 تا 20،000 دلار کانادا در سال است.

بورسیه های تحصیلی کانادا برای رشته مهندسی کشاورزی

علاوه بر بورسیه‌های دانشگاه‌های کانادا، انواعبورسیه‌های دولتی و خصوصی کانادا برای دانشجویان واجد شرایطی که رشته مهندسی کشاورزی را در کانادا دنبال می‌کنند، در دسترس است، از جمله این بورسیه‌ها عبارتند از:

  • شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada):

NSERC بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان مقطع تحصیلی که به دنبال تحقیق در زمینه‌های علوم طبیعی و مهندسی، از جمله رشته‌های مرتبط با کشاورزی هستند، ارائه می‌دهد.

  • بورسیه های اداره آموزش بین المللی کانادا (Canadian Bureau for International Education Scholarships:)

CBIE برنامه‌های بورسیه تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می‌کنند، از جمله کسانی که به دنبال تحصیل رشته کشاورزی هستند، ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها همکاری بین المللی، تبادل علمی و ظرفیت سازی در بخش کشاورزی را ترویج می‌کنند.

  • بورسیه های کشاورزی و مواد غذایی کانادا (Agriculture and Agri-Food Canada Scholarships)

AAFC بورسیه‌ها و فرصت های مالی را به دانشجویان علاقه مند به انجام تحقیقات کشاورزی، نوآوری و پایداری ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها از پروژه‌های تحقیقاتی حمایت می‌کنند که به چالش‌های کشاورزی می‌پردازند و به رشد و پیشرفت بخش کشاورزی در کانادا کمک می‌کنند.

نحوه پذیرش رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

برای آگاهی از نحوه پذیرش رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه مورد نظر خود باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. مراحل متداول درخواست پذیرش رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه‌های کانادا با توجه به دانشگاه می‌تواند کمی متفاوت باشد، اما به طور کلی، به شرح زیر است:

  • دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی انتخاب کنید.
  • برای کسب اطلاعات دقیق از وب سایت دانشگاه بازدید کنید.
  • تمام الزامات و مدارک ضروری برای دوره خود را بررسی و جمع آوری کنید.
  • فرم درخواست دانشگاه را تکمیل کرده و ارسال کنید.
  • در صورت نیاز برای در مصاحبه پذیرش، شرکت کنید.
  • در صورت دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

مزایای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کانادا پنجمین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است و این صنعت سالانه بیش از 100 میلیارد دلار کانادا به اقتصاد این کشور کمک می‌کند و تقریبا 2.3 میلیون نیروی کار را استخدام می‌کند. بنابراین، تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا مزایای متعددی از جمله موارد زیر را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند:

  • دانشگاه های برتر

کانادا خانه بیش از پنج دانشگاه برتر با رنکینگ معتبر QS است که دوره‌های کشاورزی را ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها به دانشجویان امکان تحقیق، کارآموزی و یادگیری مبتنی بر پایان نامه را می‎دهند. برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل مهندسی کشاورزی شامل دانشگاه مک گیل، دانشگاه گوئلف و دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌شوند.

  • آموزش با کیفیت و تخصصی

دانشگاه‌های کانادا بر ارائه آموزش‌های با کیفیت و تخصصی به دانشجویان تمرکز می‌کنند و برنامه‌های درسی را طوری طراحی می‌کنند که دانشجویان بتوانند در موضوعات اصلی تخصص داشته باشند.

  • پیشرفت و نوآوری

دانشگاه‌ها و موسسات ارائه دهنده رشته‌ مهندسی کشاورزی در کانادا، دانشجویان بین المللی را به آزمایش و نوآوری تشویق می‌کنند و با ارائه امکانات مدرن و پیشرفته، حمایت‌های لازم را ارائه می‌دهند. در نتیجه هر ساله، پیشرفت‌ها و نوآوری‌های جدید متعددی در صنعت کشاورزی، رشد می‌کند.

  • درآمد بالا

میانگین حقوق مهندسان کشاورزی در کانادا سال به سال در حال افزایش است و با توجه به کمبود مهارت در بخش مهندسی کشاورزی، کارفرمایان مایل به استخدام دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر کانادا هستند.

  • کشوری امن و باثبات

کانادا یک کشور دو زبانه است که انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی این کشور هستند. افزودن زبان انگلیسی یک گام سازنده توسط دولت کانادا است تا هر دانشجوی بین المللی احساس امنیت بیشتری برای زندگی در کانادا داشته باشد. علاوه بر این، کانادا دارای یک دولت دموکراتیک است که در آن منشور حقوق و آزادی‌های کانادا از مردم ساکن در کانادا (از جمله دانشجویان بین المللی) محافظت می‌کند.

  • امکان کار حین تحصیل

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا می‌توانید در حین تحصیل به شغل پاره وقت بپردازید. شما واجد شرایط کار تا 20 ساعت در هفته با حداقل دستمزد 18 دلار در ساعت هستید. در طول تعطیلات تابستانی حتی می‌توانید تا 30 ساعت در هفته به صورت تمام وقت کار کنید.

مشاغل کشاورزی در کانادا

برخی از مهندسان کشاورزی در کانادا ممکن است نقش های نظارتی را بر عهده بگیرند، برخی دیگر ممکن است فروش محصولات کشاورزی را بررسی کنند و از پیشینه مهندسی خود برای توصیف جنبه‌های فنی یک محصول خاص استفاده کنند و یا ممکن است بخواهند در مورد برنامه ریزی محصول، استفاده و نصب کالاهای مرتبط مباحثه کنند. در اینجا به بررسی برخی از مشاغل محبوب کشاورزی در کانادا پرداخته‌ایم:

  • برزشناس: برزشناس در تولید محصولات کشاورزی، انجام تحقیقات و ارائه مشاوره در مورد مدیریت خاک، انتخاب محصول، کوددهی و کنترل آفات کار می‌کنند.
  • مشاور کشاورزی: ​​مشاوران کشاورزی در مورد موضوعاتی مانند مدیریت محصول، تولید دام، برنامه‌ریزی مزرعه و استراتژی کسب و کار به کشاورزان و مشاغل کشاورزی مشاوره تخصصی ارائه می‌دهند.
  • مدیر مزرعه: مدیران مزرعه بر عملیات روزانه شرکت های کشاورزی نظارت می‌کنند.
  • دانشمند/تکنولوژیست مواد غذایی: دانشمندان و فناوران مواد غذایی در شرکت‌های فرآوری مواد غذایی، موسسات تحقیقاتی یا سازمان های دولتی کار می‌کنند.
  • پژوهشگر کشاورزی: ​​محققان کشاورزی در مؤسسات تحقیقاتی، سازمان‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند و مطالعاتی را برای بهبود شیوه‌های کشاورزی، توسعه انواع محصولات جدید، افزایش تولید دام، یا رسیدگی به چالش‌های کشاورزی مانند تغییرات آب و هوا و کشاورزی پایدار انجام می‌دهند.
  • اقتصاددان کشاورزی: ​​اقتصاددانان کشاورزی روندهای اقتصادی و عوامل موثر بر بخش کشاورزی را تحلیل می‌کنند.
  • متخصص کشاورزی پایدار: متخصصان کشاورزی پایدار بر ترویج شیوه های کشاورزی سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی تمرکز دارند.
  • تحلیلگر سیاسی: تحلیلگران سیاسی در سازمان های دولتی یا مؤسسات تحقیقاتی کار می‌کنند و سیاست های کشاورزی را ارزیابی و توسعه می‌دهند.

مجوز لازم برای شغل مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندسان کشاورزی در کانادا برای اینکه بتوانند خدمات خود را مستقیما به مردم ارائه دهند، باید مجوز داشته باشند. مهندسان دارای مجوز به عنوان مهندسان حرفه‌ای یا PE شناخته می‌شوند. برای دریافت مجوز باید شرایط زیر رعایت شود:

  • مدرک برنامه مهندسی معتبر ABET
  • سابقه کار مرتبط؛ معمولا حداقل 4 سال
  • نمره قبولی در آزمون PE یا مهندسی حرفه‌ای
  • نمره قبولی در آزمون FE یا اصول مهندسی

متقاضیان ممکن است پس از اتمام مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی در کانادا، مایل به شرکت در آزمون FE یا اصول مهندسی باشند. Engineers In Training (EITs) یا Engineer Interns (EIs) نام‌های رایجی است که به مهندسانی که در آزمون FE قبول می‌شوند داده می‌شود. پس از کسب تجربه کاری مناسب، EIها و EITها می‌توانند در آزمون دومی که به عنوان اصول و تمرین مهندسی شناخته می‌شود شرکت کنند.

علاوه بر این، هنگام شروع کار مهندسان مبتدی معمولا تحت نظارت مهندسان با تجربه کار می‌کنند. هنگامی که تجربه و دانش لازم را کسب کردند، می‌توانند پروژه‌های پیشرفته تر را مورد بررسی قرار دهند.

درآمد مهندس کشاورزی در کانادا

حقوق و دستمزد مهندسان کشاورزی در کانادا بسته به عواملی مانند موقعیت شغلی، میزان تجربه و مهارت، موقعیت مکانی و بخش صنعت می‌تواند متفاوت باشد. برای افرادی که شغل خود را در زمینه کشاورزی شروع می‌کنند، درآمد آنها از 40،000 تا 70،000 دلار کانادا در سال متغیر است. با کسب تجربه و تخصص در زمینه‌های مربوطه، پتانسیل درآمد آنها نیز افزایش می‌یابد و ممکن است تا 120،000 دلار کانادا در سال نیز برسد.

اقامت کانادا پس از تحصیل رشته مهندسی کشاورزی

اگر تمایل دارید که پس از تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور کانادا بمانید، زندگی کنید و مشغول به کار شوید، به مجوز کار نیاز دارید. تمام فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی معتبر کانادا واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند. اعتبار مجوز کار شما از طریق PGWP به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد و می‌تواند از 8 ماه تا 3 سال متغیر باشد. تجربه کاری که در این مدت و در حین کار به دست می‌آورید ممکن است به شما کمک کند تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شوید.

سخن پایانی

کانادا در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی کشاورزی محبوبیت زیادی دارد و همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، مهندسی کشاورزی در کانادا یک رشته سودآور است و به اقتصاد کانادا کمک بسیاری می‌کند. با تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا، علاوه بر بهره‌مندی از آموزش با کیفیت و کسب مدرک معتبر در سطح جهانی، فرصت‌های شغلی متعددی در کشور کانادا و سراسر جهان خواهید داشت.

شرایط اپلای برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا به دلایل مختلفی مانند الزامات سختگیرانه، مدارک و اسناد متعدد، بررسی پیشینه تحصیلی، ددلاین‌ها، سیاست‌های مهاجرتی، موانع زبان و موارد بسیار دیگر می‌تواند برای شما فرآیندی پیچیده و زمان‌بر باشد. اما نگران نباشید! مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه مهاجرت به کانادا، همراه شما خواهند بود. برای شروع می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

سوالات متداول

آیا کانادا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی کشور خوب است؟

بله، با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه ماشین‌آلات و شیوه‌های کشاورزی در سراسر جهان به خصوص کشورهای پیشرفته مانند کانادا، تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا، یک انتخاب عالی برای کسانی است که علاقه‌مند به کشاورزی و علوم زیستی، اقتصاد و مدیریت زنجیره تامین هستند. علاوه بر این، کشور کانادا پنجمین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان است و بیش از 90 درصد از کشاورزی کانادا به صادرات وابسته است. کشاورزی همچنین بخش‌های متنوعی دارد و به عنوان یک شغل، فرصت‌های متعددی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه‌های کانادا چند سال طول می‌کشد؟

تکمیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی در کانادا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال و مقطع دکترا 4 الی 6 سال طول می‌کشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه‌های کانادا چیست؟

شرایط تحصیل و پذیرش برای رشته مهندسی کشاورزی در کانادا در مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی، متقاضیانی که سوابق تحصیلی قوی دارند باید مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را گذرانده باشند. برای مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی یا معادل آن از یک دانشگاه معتبر باشند. برای مقطع دکترا نیز متقاضیان ملزم به داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن در رشته مهندسی کشاورزی و یا یک رشته مرتبط مانند علوم کشاورزی یا تجارت کشاورزی هستند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی کدامند؟

برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در رشته مهندسی کشاورزی رتبه‌بندی شده‌اند، بر اساس رنکینگ EduRank در سال 2024 عبارتند از: دانشگاه گوئلف، دانشگاه مک گیل،  دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه تورنتو، دانشگاه لاوال، دانشگاه واترلو

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا چقدر می‌شود؟

به طور متوسط، به طور متوسط، شهریه سالانه دوره‌های مهندسی کشاورزی در کانادا در مقطع کارشناسی از 20،000 تا 40،000 دلار کانادا، در مقطع کارشناسی ارشد از 15،000 تا 35،000 دلار کانادا و در مقطع دکترا از 10،000 تا 30،000 دلار کانادا متغیر است. به خاطر داشته باشید که شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های برتر کانادا، معمولا بالاتر است. هزینه تخمینی زندگی دانشجویی در کانادا شامل هزینه محل اقامت، حمل و نقل، اقلام غذایی و موارد دیگر حدود 18،000 تا 20،000 دلار کانادا در سال است.

آیا می‎توانم برای تحصیل مهندسی کشاورزی در کانادا بورسیه دریافت کنم؟

بله، علاوه بر بورسیه‌های دانشگاه‌های کانادا، انواع بورسیه‌های دولتی و خصوصی کانادا برای دانشجویان واجد شرایطی که رشته مهندسی کشاورزی را در کانادا دنبال می‌کنند، در دسترس است.

درآمد مهندس کشاورزی در کانادا چقدر است؟

حقوق و دستمزد مهندسان کشاورزی در کانادا بسته به عواملی مانند موقعیت شغلی، میزان تجربه و مهارت، موقعیت مکانی و بخش صنعت می‌تواند متفاوت باشد. برای افرادی که شغل خود را در زمینه کشاورزی شروع می‌کنند، درآمد آنها از 40،000 تا 70،000 دلار کانادا در سال متغیر است. با کسب تجربه و تخصص در زمینه‌های مربوطه، پتانسیل درآمد آنها نیز افزایش می‌یابد و ممکن است تا 120،000 دلار کانادا در سال نیز برسد.

آیا حین تحصیل مهندسی کشاورزی در کانادا می‌توانم کار کنم؟

بله، به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا می‌توانید در حین تحصیل به شغل پاره وقت بپردازید. شما واجد شرایط کار تا 20 ساعت در هفته با حداقل دستمزد 18 دلار در ساعت هستید. در طول تعطیلات تابستانی حتی می‌توانید تا 30 ساعت در هفته به صورت تمام وقت کار کنید.

آیا پس از تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کانادا می‌توانم در این کشور بمانم؟

بله تمام فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی معتبر کانادا واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند. اعتبار مجوز کار شما از طریق PGWP به طول دوره تحصیلی شما بستگی دارد و می‌تواند از 8 ماه تا 3 سال متغیر باشد. تجربه کاری که در این مدت و در حین کار به دست می‌آورید ممکن است به شما کمک کند تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شوید.

این مطلب براتون مفید بود؟

5 / 5. تعداد رای: 1

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *