موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل رشته MBA در انگلستان

خانه » بلاگ » تحصیل رشته MBA در انگلستان
تحصیل رشته MBA در انگلستان

کشور انگلستان به دلیل ارائه برخی از بهترین دوره‌های MBA در جهان شناخته شده است و  MBA در انگلستان یک مقطع تحصیلات تکمیلی شناخته شده در سطح بین المللی است. دانشگاه‌ها و مدارس کسب و کار در این کشور که به دلیل برتری در آموزش و تدریس در سطح بین المللی مشهور هستند، مهارت‌های لازم در حوزه MBA را به دانشجویان می‌آموزند تا بتوانند حرفه خود را در زمینه تجارت و مدیریت دنبال کنند.

تحصیل رشته MBA در انگلستان به این معنی است که علاوه بر مواجهه با جنبه‌های مختلف دنیای کسب‌وکار، در مورد استراتژی‌ها و عملیات اداره یک سازمان نیز اطلاعات لازم را کسب می‌کنید. به طور کلی، تحصیل MBA در انگلستان یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که مایل به یادگیری مهارت‌های مدیریتی بر اساس دیدگاه تجاری بین المللی هستند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه، تمام مواردی که باید در مورد تحصیل رشته MBA در مدارس کسب و کار و دانشگاه‌های انگلستان بدانید، آورده‌ایم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

    انواع دوره های MBA در انگلستان

    انواع دوره‌های MBA در انگلستان عبارتند از:

    • MBA تمام وقت

    MBA تمام وقت در طول یک یا دو سال ارائه می‌شود. این دوره طیف گسترده‌ای از موضوعات تجاری از جمله امور مالی، حسابداری، بازاریابی، مدیریت و استراتژی را پوشش می‌دهد.

    • MBA پاره وقت

    MBA پاره وقت برای افراد شاغلی طراحی شده که می‌خواهند شغل خود را پیش ببرند یا مهارت‌های جدیدی را توسعه دهند، اما قادر به شرکت در کلاس‌ها به صورت تمام وقت نیستند.

    • MBA اجرایی

    MBA اجرایی برای افراد حرفه‌ای در این حوزه طراحی شده است که می‌خواهند با کسب مدرک پیشرفته به کار خود ادامه دهند. اکثر مدیرانی که در دوره‌های MBA اجرایی شرکت می‌کنند، ظرف 2 سال این دوره را به پایان می‌رسانند.

    • MBA آنلاین

    دوره MBA آنلاین را می‌توان به طور کاملا آنلاین و بدون نیاز به حضور در کلاس کسب کرد. در این دوره‌، دروس از طریق یک پلت فرم مجازی ارائه می‌شوند.

    مدت زمان تحصیل رشته MBA در انگلستان

    مدت دوره MBA در انگلستان معمولا 1 سال برای دانشجویان تمام وقت است، اگرچه برخی از دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی برنامه‌های طولانی مدت یا پاره وقت را ارائه می‌دهند که می‌تواند تا 2 سال نیز طول بکشد. انگلستان به دلیل برنامه‌های پیشرفته 1 ساله خود در رشته MBA با هدف تغییر نحوه ارائه آموزش مدیریت شهرت کسب کرده است. کاهش مدت دوره همراه با یک برنامه درسی بسیار فشرده، MBA را به یکی از پرطرفدارترین مدارک در انگلستان در میان دانشجویان بین المللی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

    توجه داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید اهداف شغلی، تجربه کاری و وضعیت مالی خود را هنگام انتخاب مدت زمان برنامه MBA ارزیابی کنید. دوره‌های کوتاه تر برای ورود مجدد سریع به صنعت و حرفه عالی هستند، در حالی که دوره‌های طولانی تر ممکن است بینش و تخصص عمیق‌تری ارائه دهند.

    تخصص های رشته MBA در انگلستان

    برای انتخاب تخصص MBA، علاقه، هدف و بیشترین تخصص و مهارت مورد نیاز با شرایط خود را در نظر بگیرید. نقاط قوت، اهداف شغلی خود را فهرست کنید و بر اساس آن سعی کنید تخصص MBA متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

    ما در اینجا 10 تخصص برتر رشته MBA در انگلستان را فهرست کرده‌ایم:

    1. MBA در مدیریت عمومی

    MBA در مدیریت عمومی گزینه رایج برای انتخاب تخصص MBA است. موضوعات اصلی که توسط بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای این نوع تخصص MBA پوشش داده می‌شود، رهبری، ارتباطات مدیریت و رفتار سازمانی است.

    • MBA در بازاریابی

    MBA در بازاریابی یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین تخصص‌های MBA است. در این دوره، دانشجویان در مورد رفتار مصرف کننده و نحوه ایجاد تبلیغات و محصولات مورد نظر مردم آموزش می‌بینند. MBA در بازاریابی موضوعاتی مانند برندسازی، تحقیقات بازار، روانشناسی مصرف کننده و بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد.

    • MBA در استراتژی کسب و کار

    MBA در استراتژی کسب و کار به شما مهارت‌های مورد نیاز در کسب و کار را ارائه می‌دهد تا بهتر درک کنید که چه عواملی بر موفقیت یا شکست یک شرکت یا بیزینس تأثیر می‌گذارد. MBA در استراتژی کسب و کار طیف وسیع‌تری از مشاغل را پس از فارغ التحصیلی ارائه می‌دهد. به عنوان یک متقاضی این تخصص از MBA باید مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی داشته باشید تا بتوانید انواع بیزینس را تجزیه و تحلیل کنید.

    • MBA در امور مالی

    MBA در امور مالی یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انگلستان است. در این دوره دانشجویان هم تئوری و هم تجزیه و تحلیل امور مالی و همچنین موضوعاتی مانند سرمایه گذاری، مدیریت پورتفولیو، جذب سرمایه، استقراض و مدیریت مالی بین المللی را خواهند آموخت.

    • MBA در منابع انسانی

    منظور از MBA در مدیریت منابع انسانی، استخدام کارکنان و ارائه آموزش‌های مورد نیاز یا مدیریت آنها بر اساس هنجارهای شرکت است.

    • MBA در کارآفرینی

    MBA در کارآفرینی در انگلستان، دانشجویان را تشویق می‌کند تا در ایجاد یک کسب‌وکار کوچک یا شرکت‌های کوچک، یا به‌عنوان مدیر اجرایی در شرکت‌های نوپا کار کنند. بسیاری از دوره‌های MBA در کارآفرینی به دانشجویان MBA این امکان را می‌دهند که یک صنعت خاص را به عنوان تمرکز اصلی برای دوره تحصیلی خود انتخاب کنند.

    • MBA در مدیریت عملیات

    منظور از MBA در مدیریت عملیات در انگلستان مانند لجستیک یا مدیریت زنجیره تامین است. کار در مدیریت عملیات به معنای مدیریت، برنامه ریزی و اجرای کل فرآیند تولید یا ساخت محصولات و خدمات است. برای تحصیل این دوره باید در مدیریت ریسک و تفکر استراتژیک دانش لازم و اولیه را داشته باشید.

    • MBA در مشاوره

    MBA در مشاوره دانشجویان را برای مشاوره کسب و کار آماده می‌کند. دانشگاه‌های برتر انگلستان موضوعات مهمی مانند حل مشکلات تجاری، مهارت های ارتباطی و ارائه، و انواع دوره‌های دیگر در تجارت را آموزش می‌دهند.

    • MBA در حسابداری

    MBA در حسابداری دانشجویان را در حوزه تجارت، امور مالی و حسابداری آماده می‌کند. موضوعات تحت پوشش این دوره در بهترین دانشگاه‌های انگلستان عبارتند از: مدیریت هزینه، استراتژی تجاری، حسابداری مالی و حسابداری مدیریت. تخصص MBA در حسابداری برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی حسابداری گزینه بسیار مناسبی است.

    1.  MBA در مدیریت زیست محیطی و پایداری

    MBA در مدیریت زیست محیطی و پایداری به شما یک پایه قوی در مدیریت کسب و کار ارائه می‌دهد که مفاهیم پایداری را در بر می‌گیرد. دانشجویان معمولا این تخصص MBA را برای توسعه شیوه‌های سازگار با محیط زیست و تولید پایدار انتخاب می‌کنند.

    شرایط تحصیل رشته MBA در انگلستان

    شرایط تحصیل رشته MBA در مدارس کسب و کار و دانشگاه‌های انگلستان ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، دانشگاه‌های برتر انگلستان برای پذیرش MBA به معدل (GPA) 3.5 یا بالاتر مقطع کارشناسی و نمره GMAT بین 600 تا 650 نیاز دارند. همچنین از دیگر الزامات تحصیل MBA در دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به داشتن تجربه کاری، اثبات مهارت زبان انگلیسی، انگیزه نامه و توصیه نامه اشاره کرد.

    در اینجا شرایط کلی و مدارک لازم برای تحصیل رشته MBA در انگلستان را بررسی کرده‌ایم:

    • سوابق تحصیلی

    داشتن سوابق تحصیلی مرتبط و خوب علاوه بر شرکت فعال در فعالیت‌های فوق برنامه کاملا ضروری است تا بتوانید در بهترین دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی انگلستان پذیرفته شوید. داشتن مدرک کارشناسی ترجیحا مرتبط مانند کارشناسی انواع رشته‌های مدیریت با حداقل معدل 3.0 ضروری است.

    • مدرک آزمون GMAT یا GRE

    آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAT) یا آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) یک الزام استاندارد برای دوره‌های MBA در انگلستان است تا توانایی شما در نوشتن تحلیلی، کمی، کلامی و استدلال تلفیقی ارزیابی شود. حداقل نمره مورد نیاز در دانشگاه‌ها متفاوت است، اما به طور کلی انتظار می رود که نمره بالا و رقابتی کسب کنید. کسب نمره بالا در آزمون GMAT یا GRE می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند و به شما کمک کند تا از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید.

    توجه داشته باشید که مدرک آزمون GMAT معمولا رایج‌تر است. این آزمون سه ساعت و نیم طول می‌کشد و نمره کل GMAT بین 200 تا 800 است که برای واجد شرایط بودن در اکثر دوره‌های MBA در انگلستان نمره کل 600 لازم است.

    • تجربه کاری

    برای پذیرش در مدارس بازرگانی و دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته MBA در انگلستان معمولا سابقه کار قبلی بین 2 تا 4 سال الزامی است. به طور کلی، حداقل 2 سال تجربه کاری در حوزه مدیریت مورد نیاز است تا واجد شرایط در نظر گرفته شوید. با این حال، برخی از دانشگاه‌های انگلستان ممکن است داوطلبانی را برای MBA بدون سابقه کاری و بر اساس معدل بالا و نتیجه آزمون GMAT بپذیرند.

    • صلاحیت دانش زبان

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل در انگلستان باید با شرکت در آزمون زبان انگلیسی IELTS یا آزمون TOEFL مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید. حداقل نمره مورد نیاز متفاوت است، اما اکثر دانشگاه‌ها انتظار دارند که نمره آیلتس حداقل 6.5 یا حداقل نمره تافل 90 را کسب کرده باشید.

    • انگیزه نامه

    انگیزه نامه یکی از حیاتی ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته MBA در انگلستان است و به شما این امکان را می‌دهد تا پیشینه، علایق، اهداف و دلایل اینکه چرا خود را برای این دوره مناسب می‌بینید، شرح دهید. در انگیزه نامه حدودا 1.5 تا 2 صفحه‌ای خود باید به 5 سوال اصلی بپردازبد: انگیزه شما برای انجام این دوره چیست؟ چه عاملی شما را برای انجام این دوره (دانشگاهی، کاری) مشتاق می‌کند؟ چرا می‌خواهید دوره MBA را در دانشگاه‌های انگلستان دنبال کنید؟ اهداف کوتاه مدت، بلند مدت یا برنامه‌های شغلی شما به طور کلی چیست؟

    • توصیه نامه

    ارائه توصیه نامه اغلب هنگام درخواست برای دانشگاه‌هایی که مدرک MBA را ارائه می‌دهند، مورد نیاز است. این مرحله بخشی از فرآیند درخواست است. شما باید حداقل 2 تا 3 توصیه نامه از طرف کارفرمایان یا سرپرستان قبلی که با آنها کار کرده‌اید، برای ارزیابی صلاحیت‌ها و مهارت‌های خود ارسال کنید. این نامه‌ها باید از طرف افرادی باشد که در گذشته با شما کار کرده‌اند. بنابراین بهترین روش ارائه درخواست توصیه نامه از طرف افرادی است که با آنها رابطه شغلی و حرفه‌ای داشته‌اید.

    توجه به این نکته مهم است که معیارهای واجد شرایط بودن می‌تواند در دانشگاه‌های مختلف و تخصص‌های مختلف MBA در انگلستان متفاوت باشد. شما باید الزامات دوره هدف خود را به دقت بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که قبل از ارسال درخواست خود، تمام معیارهای لازم را برآورده کرده‌اید.

    بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته MBA

    در حال حاضر بیش از 130 دانشگاه و بیزینس اسکول (مدارس بازرگانی، تجارت یا کسب و کار)، رشته MBA را در انگلستان ارائه می‌دهند که 25 مورد از آنها در بین برترین مدارس تجارت در سطح جهان قرار دارند.

    در جدول زیر اسامی 30 دانشگاه و بیزینس اسکول برتر انگلستان برای تحصیل رشته MBA را با ارائه جزئیاتی مانند شهریه تمام وقت و مدت دوره، آورده‌ایم:

    نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیلوکیشن دانشگاهطول دوره تحصیلی بر اساس ماهشهریه تحصیلی دوره به صورت تمام وقت (به پوند)
    مدرسه تجارت لندن (LBS)London Business School (LBS)لندن15-21£115,000
    مدرسه کسب و کار آکسفوردOxford Business Schoolآکسفورد12£117,080
    مدرسه بازرگانی کمبریجCambridge Judge Business Schoolکمبریج12£69,000
    مدرسه بازرگانی کالج امپریالImperial College Business Schoolلندن12£67,500
    مدرسه بازرگانی وارویک (WBS)Warwick Business School (WBS)کاونتری12£53,750
    مدرسه تجارت آلیانس منچسترAlliance Manchester Business Schoolمنچستر18£48,000
    مدرسه بازرگانی ادینبورگEdinburgh Business Schoolادینبورگ12£40,900
    مدرسه کسب و کار کاسCass Business Schoolلندن12£46,000
    دانشکده مدیریت کرانفیلدCranfield School of Managementکرانفیلد13£39,000
    مدرسه بازرگانی دورهامDurham Business Schoolدورهمی12£37,500
    دانشکده مدیریت دانشگاه لنکسترLancaster University Management Schoolلنکستر12£33,000
    مدرسه کسب و کار استونAston Business Schoolبیرمنگام12£25,850
    مدرسه بازرگانی لیدزLeeds Business Schoolلیدز12£30,000
    مدرسه بازرگانی بیرمنگامBirmingham Business Schoolبیرمنگام12£28,980
    مدرسه بازرگانی ناتینگهام (NTU) Nottingham Business School (NTU)ناتینگهام12£18,500
    مدرسه کسب و کار استرثکلایدStrathclyde Business Schoolگلاسکو12£31,450
    دانشکده مدیریت باثBath School of Managementحمام12£37,500
    مدرسه تجارت برونلBrunel Business Schoolمیدل سکس12£23,565
    مدرسه بازرگانی اکسترExeter Business Schoolاکستر12£30,000
    مدرسه بازرگانی وست مینسترWestminster Business Schoolمرکز لندن12£19,000
    مدرسه بازرگانی هالتHult Business Schoolلندن12£54,600
    مدرسه بازرگانی کینگستونKingston Business Schoolکینگستون12£23,500
    دانشگاه لیورپولUniversity of Liverpoolلیورپول12£18,000
    مدرسه تجارت آبردینAberdeen Business Schoolآبردین12£19,800
    مدرسه بازرگانی کاردیفCardiff Business Schoolکاردیف12£28,450
    مدرسه بازرگانی دانشگاه ناتینگهامNottingham University Business Schoolناتینگهام12£24,975
    دانشکده مدیریت دانشگاه شفیلدSheffield University Management Schoolشفیلد12£25,850
    مدرسه بازرگانی سالفوردSalford Business Schoolسالفورد12£17,550
    مدرسه بازرگانی هنلیHenley Business Schoolخواندن12£35,000
    مدرسه بازرگانی اسکسEssex Business Schoolکولچستر12£19,000

    مراحل درخواست پذیرش MBA در انگلستان

    برای تحصیل رشته MBA در انگلستان باید مراحل درخواست پذیرش دانشگاه یا موسسه مورد نظر را تکمیل کنید و معیارهای خاصی را برای تحصیل رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) رعایت کنید. به طور کلی این مراحل عبارتند از:

    1. انتخاب دوره و تخصص MBA

    قبل از درخواست ابتدا باید یک تخصص MBA را انتخاب کنید. برخی از تخصص‌های محبوب رشته MBA در انگلستان را در ابتدای مقاله بررسی کرده‌ایم.

    • انتخاب دانشگاه یا بیزینس اسکول

    بسته به تخصص انتخابی، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد دانشگاه یا بیزینس اسکول می‌باشد. می‌توانید با توجه به بودجه و شرایط خود از بین بیش از 130 دانشگاه و بیزینس اسکول که رشته MBA را در انگلستان ارائه می‌دهند، انتخاب کنید.

    • بررسی مهلت درخواست (ددلاین) دانشگاه و هزینه‌های شهریه

    بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، باید مهلت‌های ارسال مدارک و هزینه‌های شهریه رشته MBA را از طریق وب سایت دانشگاه پیگیری کنید.

    • تهیه تمام مدارک لازم

    مدارک لازم و معمول برای ثبت نام در یک دوره MBA در انگلستان به شرح زیر است:

    • مدرک کارشناسی معتبر
    • مدرک آزمون GMAT
    • سابقه کار حرفه ای
    • مدرک زبان
    • رزومه به روز شده
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه 500 تا 600 کلمه‌ای
    • ریز نمرات رسمی تحصیلی
    • دریافت نامه پذیرش

    در صورت تایید درخواست شما، نامه پذیرش از طرف دانشگاه دریافت خواهید کرد. با دریافت این نامه برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

    شرایط ویزای تحصیلی انگلستان برای رشته MBA

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی که مایل به تحصیل رشته MBA در انگلستان هستید، باید برای ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان اقدام کنید. شما می‌توانید بلافاصله پس از پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

    مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

    • نامه تاییدیه پذیرش برای تحصیل
    • پاسپورت فعلی
    • مدارک مسافرتی معتبر
    • اثبات مهارت زبان انگلیسی
    • مدرک تمکن مالی که نشان می‌دهد شما واجد شرایط پرداخت شهریه سالانه و هزینه زندگی در انگلستان هستید.

    هزینه تحصیل رشته MBA در انگلستان

    هزینه تحصیل رشته MBA در انگلستان نسبتا بالا و معمولا از 23،000 پوند تا 90،000 پوند برای کل دوره به صورت تمام وقت، متغیر است. هزینه شهریه برای دوره‌های پاره وقت MBA معمولا با شهریه تمام وقت یکسان است. اما از آنجایی که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد، فرصت بیشتری برای پرداخت شهریه را خواهید داشت.

    هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان نیز بستگی به محل زندگی و سبک زندگی شما دارد. اگر تصمیم دارید در لندن زندگی کنید، هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور خواهید داشت. شما باید هر ماه حدود 1،100 تا 1،300 پوند را برای هزینه‌های زندگی از جمله محل اقامت، غذا، سفر، کتاب، خشکشویی و سایر هزینه‌های شخصی اختصاص دهید.

    ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته MBA

    برخی از دانشگاه‌های انگلستان هزینه کمتری برای رشته MBA دریافت می‌کنند. هزینه شهریه تحصیلی رشته MBA در این دانشگاه‌ها از حدود 7،000 پوند تا 25،000 پوند در سال متغیر است.

    برخی از بهترین دانشگاه‌های مقرون به صرفه در انگلستان برای رشته MBA را در جدول زیر آورده‌ایم:

    نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیمتوسط شهریه به پوند
    مدرسه بازرگانی لندنLondon School of Commerce7،000
    دانشگاه متروپولیتن کاردیفCardiff Metropolitan University7،000
    دانشگاه غرب لندنUniversity of West London18,500
    دانشگاه متروپولیتن لندنLondon Metropolitan University18,150
    دانشگاه لیدز بکتLeeds Beckett University18,000
    دانشگاه گرینویچUniversity of Greenwich21,000
    دانشگاه کالدونین گلاسکوGlasgow Caledonian University14,300
    دانشگاه تیسایدTeesside University12،120
    دانشگاه شرق لندنUniversity of East London15,375

    بورسیه های تحصیلی رشته MBA در انگلستان

    همانطور که گفتیم هزینه شهریه رشته MBA در انگلستان بالا است و پرداخت کل هزینه شهریه ممکن است برایتان امکان پذیر نباشد. خوشبختانه، چندین بورسیه تحصیلی MBA در انگلستان در دسترس است که می‌تواند به شما در پرداخت هزینه شهریه و سایر هزینه‌ها کمک کند. به طور کلی، به دانشجویانی که نمرات خوب و پتانسیل رهبری دارند، بورسیه تحصیلی انگلستان اعطا می‌شود. شما همچنین این فرصت را خواهید داشت که بورسیه‌های تحصیلی فول فاند در رشته MBA را دریافت کنید.

    توجه داشته باشید که اخذ بورسیه تحصیلی MBA در انگلستان می‌تواند رقابتی و سخت باشد و معمولا نیاز به ارائه سوابق تحصیلی خوب دارید. دانشگاه‌ها، مدارس بازرگانی و گروه‌های خصوصی بورسیه‌هایی را برای تحصیل در رشته MBA در انگلستان ارائه می‌دهند. در اینجا برخی از رایج ترین بورسیه‌های تحصیلی رشته MBA در انگلستان را بررسی کرده‌ایم:

    1. بورسیه MBA Skoll

    ارائه شده توسط: Said Business School، دانشگاه آکسفورد

    مدت زمان: 1 سال

    ارزش بورسیه: 78،510 پوند

    بورسیه MBA Skoll یکی از بورسیه‌های MBA به صورت فول فاند است که بسیار رقابتی است و به دانشجویان MBA که تمایل زیادی به کارآفرینی اجتماعی دارند و می‌خواهند تأثیر مثبتی بر جهان بگذارند کمک مالی می‌کند. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت کنند، شهریه کامل و کمک هزینه زندگی در طول دوره MBA خود را دریافت خواهند کرد.

    •  بورسیه زنان مدرسه بازرگانی امپریال

    ارائه شده توسط: مدرسه بازرگانی امپریال

    ارزش بورسیه: 15،000 تا 25،000 پوند

    مدت زمان: کل دوره

    بورسیه زنان مدرسه تجارت امپریال یکی از بورسیه های تحصیلی MBA در انگلستان است که به دانشجویان زن MBA اعطا می‌شود که دستاوردهای علمی و حرفه‌ای فوق العاده‌ای را نشان داده‌اند. این بورسیه تحصیلی تا 50 درصد از شهریه دوره MBA را پوشش می‌دهد.

    • بورسیه های MBA کمبریج

    ارائه شده توسط: مدرسه کسب و کار کمبریج

    ارزش بورسیه: 15،000 پوند

    مدت زمان: 1 سال

    بورسیه تحصیلی کمبریج MBA یکی از بورسیه‌های MBA در انگلستان است و به دانشجویانی اعطا می‌شود که دستاوردهای علمی و حرفه‌ای خاص، پتانسیل رهبری و تعهد به ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه را نشان دهند. این بورسیه‌ها تا 50 درصد از شهریه دوره MBA کمبریج را پوشش می‌دهند.

    • بورسیه تحصیلی Cranfield MBA Diversity

    ارائه شده توسط: دانشگاه کرانفیلد

    ارزش بورسیه: 10،000 پوند

    مدت زمان: کل دوره

    بورسیه تحصیلی Cranfield MBA Diversity به دانشجویانی در انگلستان ارائه می‌شود که به جوامع اقلیت، از جمله زنان، اقلیت‌های قومی، و LGBTQ+ تعلق دارند. این بورسیه ممکن است تا 50٪ از شهریه برنامه MBA این دانشگاه را کاهش دهد.

    • بورسیه شایستگی MBA در امور مالی

    ارائه شده توسط: بیزینس اسکول لندن

    ارزش بورسیه: تا 50٪ شهریه

    مدت زمان: 12-16 ماه

    این بورسیه تحصیلی تا 50٪ از شهریه برنامه کارشناسی ارشد MBA در امور مالی را پوشش می‌دهد و به دانشجویانی اعطا می‌شود که دستاوردهای علمی و حرفه‌ای قوی و پتانسیل رهبری را نشان ‌دهند.

    مزایای تحصیل رشته MBA در انگلستان

    از دلایل و مزایای بیشمار تحصیل رشته MBA در انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شناخت و اعتبار جهانی

    انگلستان دارای برخی از معتبرترین مدارس تجارت و همچنین دانشگاه‌های جهان است، مانند مدرسه تجارت لندن، دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد که دارای رنکینگ‌های جهانی نیز هستند. بنابراین، کسب مدرک MBA از دانشگاه‌های برتر انگلستان به دلیل اعتبار جهانی، چشم انداز شغلی شما را در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

    • محیط یادگیری متنوع و چندفرهنگی

    دوره‌های MBA انگلستان دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند و تجربه یادگیری متنوع و چند فرهنگی را ارائه می‌دهند. این قرار گرفتن در معرض دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف، دانشجویان را برای پیشرفت در بیزینس جهانی آماده می‌کند.

    • تاکید بر تجربه عملی

    دوره‌های MBA در انگلستان به دلیل تاکید بر یادگیری عملی از طریق مطالعات موردی، پروژه‌های مشاوره و دوره‌های کارآموزی شناخته شده‌اند. این رویکرد تجربی به دانشجویان اجازه می‌دهد تا دانش نظری را در سناریوهای کسب‌وکار در دنیای واقعی به کار ببرند و مهارت‌های ضروری را که توسط کارفرمایان مورد نیاز است، توسعه دهند.

    • دسترسی به فرصت‌های تجاری جهانی

    انگلستان یک مرکز اصلی برای تجارت و امور مالی بین‌المللی است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های چندملیتی در داخل کشور مستقر یا در حال فعالیت هستند. تحصیل رشته MBA در انگلستان دسترسی به این شبکه‌های تجاری جهانی و فرصت‌هایی برای شبکه سازی و پیشرفت شغلی را فراهم می‌کند.

    • فرصت های شغلی پس از تحصیل

    انگلستان فرصت‌های کاری جذابی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که به آنها این امکان را می‎دهد که پس از اتمام MBA، تجربه کاری ارزشمند و شغل دائمی کسب کنند. این یک مزیت قابل توجه برای کسانی است که به دنبال راه اندازی مشاغل خود در انگلستان یا در سطح جهانی هستند.

    • تجربه فرهنگی غنی

    تحصیل MBA در انگلستان همچنین فرصتی برای غوطه ور شدن در میراث فرهنگی غنی و زندگی اجتماعی پر جنب و جوش در شهرهایی مانند لندن و منچستر را فراهم می‌کند. این تجربه غنی به رشد شخصی و یک سفر آموزشی کامل، کمک می‌کند.

    چشم انداز شغلی رشته MBA در انگلستان

    بازار کار انگلستان برای فارغ التحصیلان MBA به ویژه در بخش‌هایی مانند فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر، قوی است و افراد متخصص در این زمینه مورد تقاضا هستند. جالب است بدانید که بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان رشته MBA در انگلستان در عرض 3 ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

    بسیاری از شرکت‌ها در انگلستان به دلیل دانش تجاری پیشرفته، مهارت‌های رهبری و توانایی‌های تفکر استراتژیک، به دنبال فارغ‌التحصیلان MBA هستند. این تقاضای بالا برای متخصصان MBA به بازار کاری پویا کمک می‌کند و فرصت‌های متعددی را برای پیشرفت شغلی و حقوق بالا و رقابتی ارائه می‌دهد. به عنوان فارغ التحصیل رشته MBA از دانشگاه‌های انگلستان همچنین دسترسی به طیف گسترده‌ای از کارفرمایان معتبر در صنایع مختلف خواهید داشت. برخی از موقعیت‌های شغلی محبوب کار در رشته MBA در انگلستان عبارتند از:

    • مشاوره مدیریت
    • مدیریت مالی
    • مدیریت منابع انسانی
    • مدیر بازاریابی
    • مشاور بازرگانی
    • کارگزار بیمه
    • مدیریت زنجیره تامین
    • مدیر فروش
    • تحلیلگر مالی
    • مدیر پروژه
    • مدیر توسعه کسب و کار
    • کارآفرینی
    • مدیریت برند
    • مدیریت ریسک
    • مدیریت فروش

    درآمد رشته MBA در انگلستان

    در انگلستان، دستمزد فارغ التحصیلان MBA بسته به عوامل مختلفی مانند صنعت، تجربه، تخصص و موقعیت مکانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، دارندگان مدرک MBA برای سمت‌های مدیریت ارشد در نظر گرفته می‌شوند که طبیعتا حقوق بالاتری دریافت می‌کنند.

    متوسط ​​حقوق رشته MBA در انگلستان برای کسانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند، بین 23،000 تا 34،000 پوند است. در حالی که درآمد متقاضیان با تجربه با توجه به موقعیت شغلی به طور متوسط ​​بین 35،000 پوند تا 170،000 پوند و حتی بالاتر است. بهترین شهرها برای کار در حوزه MBA در انگلستان نیز که دستمزد بیشتری ارائه می‌دهند، لندن، کمبریج، منچستر و بیرمنگام هستند.

    در جدول زیر متوسط درآمد برخی از موقعیت‌های محبوب شغلی برای فارغ التحصیلان رشته MBA در انگلستان را آورده‌ایم:

    عنوان شغلیمتوسط درآمد سالانه (به پوند)
    مدیر ارشد اجرایی£60,000 – £172,000
    مدیر پروژه£34,000 – £83,000
    مدیر عملیات£29,000 -£102,000
    مدیر مالی£36,000 – £70,000
    مشاور مدیریتی£43,000 – £124,000
    مدیر ارشد محصول£63,000 – £109,000
    مدیر اجرایی£49,000 – £125,000

    سخن پایانی

    انگلستان با داشتن دانشگاه‌های برتر و مدارس کسب و کار در سطح جهانی، محیط‌های آموزشی متنوع، تأکید بر دوره‌های عملی، ارتباطات تجاری جهانی و فرصت‌های کاری پس از تحصیل، به عنوان مقصدی عالی برای دانشجویان متقاضی رشته MBA که به دنبال پیشرفت شغلی خود و کسب مزیت رقابتی در سطح جهانی هستند، به شمار می‌رود. با تحصیل رشته MBA در انگلستان دانش به‌روز در دنیای تجارت و همچنین ارتباطات جدید ارزشمندی کسب خواهید کرد.

    در صورت نیاز به کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره شرایط تحصیل در انگلستان و نحوه اخذ پذیرش می‌توانید از خدمات مشاوره موسسه مهاجرتی زنگنه بهره‌مند شوید. مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان، همراه شما خواهند بود. برای شروع می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

    سوالات متداول

    انواع دوره های MBA در انگلستان کدامند؟

    انواع دوره‌های MBA در انگلستان عبارتند از: MBA تمام وقت، MBA پاره وقت، MBA اجرایی و MBA آنلاین

    تحصیل رشته MBA در انگلستان چقدر طول می‌کشد؟

    مدت دوره MBA در انگلستان معمولا 1 سال برای دانشجویان تمام وقت است، اگرچه برخی از دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی برنامه‌های طولانی مدت یا پاره وقت را ارائه می‌دهند که می‌تواند تا 2 سال نیز طول بکشد.

    برای تحصیل رشته MBA در دانشگاه‌های انگلستان چه شرایطی لازم است؟

    به طور کلی، دانشگاه‌های برتر انگلستان برای پذیرش MBA به معدل (GPA) 3.5 یا بالاتر مقطع کارشناسی و نمره GMAT بین 600 تا 650 نیاز دارند. همچنین از دیگر الزامات تحصیل MBA در دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به داشتن تجربه کاری، اثبات مهارت زبان انگلیسی، انگیزه نامه و توصیه نامه اشاره کرد.

    هزینه تحصیل رشته MBA در انگلستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل رشته MBA در انگلستان نسبتا بالا و معمولا از 23،000 پوند تا 90،000 پوند برای کل دوره به صورت تمام وقت، متغیر است. علاوه بر شهریه، شما باید هر ماه حدود 1،100 تا 1،300 پوند را برای هزینه‌های زندگی از جمله محل اقامت، غذا، سفر، کتاب، خشکشویی و سایر هزینه‌های شخصی اختصاص دهید.

    شهریه دانشگاه‌های ارزان انگلستان برای رشته MBA چقدر است؟

    هزینه شهریه تحصیلی رشته MBA در این دانشگاه‌ها از حدود 7،000 پوند تا 25،000 پوند در سال متغیر است.

    آیا بازار کار انگلستان برای رشته MBA خوب است؟

    بله، بازار کار انگلستان برای فارغ التحصیلان MBA به ویژه در بخش‌هایی مانند فناوری و انرژی‌های تجدید پذیر، قوی است و افراد متخصص در این زمینه مورد تقاضا هستند. جالب است بدانید که بیش از 90 درصد از فارغ التحصیلان رشته MBA در انگلستان در عرض 3 ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

    درآمد رشته MBA در انگلستان چقدر است؟

    متوسط حقوق رشته MBA در انگلستان برای کسانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند، بین 23،000 تا 34،000 پوند است. در حالی که درآمد متقاضیان با تجربه با توجه به موقعیت شغلی به طور متوسط بین 35،000 پوند تا 170،000 پوند و حتی بالاتر است.

    بهترین شهرهای انگلیس برای کار در رشته MBA کدامند؟

    بهترین شهرها برای کار در حوزه MBA در انگلستان که دستمزد بیشتری ارائه می‌دهند، لندن، کمبریج، منچستر و بیرمنگام هستند.

    این مطلب براتون مفید بود؟

    0 / 5. تعداد رای: 0

    امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

    ارتباط با ما

    جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *