موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

خانه » بلاگ » تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا
تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به رشته‌های پزشکی، به ویژه فیزیوتراپی است. رشته فیزیوتراپی در آمریکا به سرعت در حال گسترش است و تقاضای زیادی برای فیزیوتراپیست‌های متخصص در این کشور وجود دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، با تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا یک تجربه آموزشی جامع و دقیق به همراه فرصت‌های شغلی متعدد و تحقیقاتی، کسب خواهید کرد. اگر به دنبال راهنمایی جامع و کامل در مورد شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه‌های آمریکا هستید، خواندن این مقاله از موسسه مهاجرتی زنگنه را از دست ندهید.

آشنایی با رشته فیزیوتراپی در آمریکا

فیزیوتراپی، حوزه‌ای از مراقبت‌های بهداشتی درمانی است که هدف آن بهبود و رفع مشکلات عملکردی و تحرکی در بیمارانی است که از اثرات آسیب، بیماری یا ناتوانی فیزیکی رنج می‌برند. رشته فیزیوتراپی در آمریکا با برنامه‌هایی که بر ارتوپدی، طب سالمندی، عصب‌شناسی و حوزه‌های مرتبط تأکید دارند، بر پتانسیل فیزیکی بیماران متمرکز است.

برنامه درسی دوره‌های فیزیوتراپی در آمریکا برای تسلط دانشجویان به یک پایه قوی در آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی و تکنیک‌های درمانی طراحی شده است. تجربیات بالینی و دوره‌های کارآموزی جزء این دوره‌ها هستند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند که دانش نظری را در محیط های درمانی واقعی به کار گیرند. تاکید بر تمرین مبتنی بر علم تضمین می‌کند که دانشجویان به خوبی برای رسیدگی به نیازهای بیماران آماده هستند.

پس از تکمیل برنامه دکترای فیزیوتراپی (DPT) در آمریکا، باید برای دریافت مجوز در آزمون ملی فیزیوتراپی (NPTE)، یک آزمون استاندارد که توسط فدراسیون هیئت های دولتی فیزیوتراپی (FSBPT) اداره می‌شود، شرکت کنید و در صورت قبولی به عنوان فیزیوتراپ در آمریکا فعالیت کنید.

انواع دوره های فیزیوتراپی در آمریکا

  • کارشناسی علوم (B.S.) در علوم ورزشی

مدرک کارشناسی در علوم ورزشی یک برنامه درسی در مقطع کارشناسی است که درک اساسی از ساختار و عملکرد سیستم های اسکلتی عضلانی، قلبی عروقی، تنفسی و سایر سیستم های فیزیولوژیکی را ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین دانش، تجربیات و دوره‌های کارآموزی پیشرفته‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برنامه درسی شامل آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی، بیومکانیک، فیزیولوژی ورزش، تغذیه و روانشناسی است. پس از تکمیل این مدرک، فارغ التحصیلان می‌توانند مشاغلی را به عنوان مربی تناسب اندام، متخصص ورزش، یا مربی بدنسازی در مراکز تناسب اندام یا موارد مشابه دیگر دنبال کنند.

مدت دوره: 4 سال

شرایط اصلی ورود: مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل، مدرک زبان، توصیه نامه و انگیزه نامه.

  • دکترای فیزیوتراپی (DPT)

دکترای فیزیوتراپی (DPT) یا Doctor of Physical Therapy مدرک پیشرفته‌ای است که دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای تمرین بالینی موثر در حوزه فیزیوتراپی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برنامه درسی این دوره دانش نظری را با کاربردهای عملی با ترکیبی پویا از آموزش کلاس درس، چرخش بالینی و تجربیات جهانی ارائه می‌دهد. دانشجویان آخرین دانش و پیشرفت‌های فیزیوتراپی را توسعه می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که مهارت‌های آنها بر اساس به‌روزترین دانش علمی است.

حوزه‌های محتوای برنامه درسی DPT در آمریکا معمولا شامل زیست‌شناسی، آناتومی، بافت‌شناسی سلولی، فیزیولوژی، فیزیولوژی ورزشی، بیومکانیک، حرکت‌شناسی، علوم اعصاب، فارماکولوژی، آسیب‌شناسی، علوم رفتاری، ارتباطات، اخلاق/ارزش‌ها، علوم مدیریت، امور مالی، جامعه شناسی، استدلال بالینی، تمرین مبتنی بر شواهد، قلب و عروق و ریوی، غدد درون ریز و متابولیک، و اسکلتی عضلانی می‌باشد.

مدت دوره: 3 سال

شرایط اصلی ورود: مدرک کارشناسی، شرکت در دوره‌های پیش نیاز (در صورت لزوم)، تجربه مرتبط، نمرات مدرک GRE، و مدرک زبان.

تخصص های رشته فیزیوتراپی در آمریکا

هیئت متخصصان فیزیوتراپی آمریکا از سال 2022، 9 حوزه تخصصی زیر را به رسمیت می‌شناسد:

  1. تخصص بالینی قلب و عروق و ریه
  2. تخصص بالینی سالمندان
  3. تخصص بالینی ارتوپدی
  4. تخصص بالینی مغز و اعصاب
  5. تخصص بالینی اطفال
  6. تخصص انکولوژی
  7. تخصص سلامت زنان
  8. تخصص بالینی الکتروفیزیولوژی
  9. تخصص بالینی ورزشی

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

شرایط و معیارهای لازم برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی می‌تواند بسته به دانشگاه یا کالج خاصی که این برنامه را ارائه می‎دهد، متفاوت باشد. با این حال، برخی از الزامات رایج عبارتند از:

  • الزامات تحصیلی: شما باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن با حداقل GPA برابر با 3.0 در مقیاس 4.0 باشید. همچنین باید دارای سوابق تحصیلی قوی به خصوص در موضوعات مرتبط با علوم، زیست شناسی، شیمی و فیزیک باشید. اگر برای دوره DPT درخواست می‌دهید، باید مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ فیزیوتراپی و رشته‌های مرتبط به پایان رسانده باشید.
  • مهارت زبان انگلیسی: از آنجایی که اکثر دوره‌های فیزیوتراپی در آمریکا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، باید مهارت و تسلط خود را به زبان انگلیسی نشان دهید. آزمون‌های متداول پذیرفته شده مهارت زبان انگلیسی شامل تافل یا آیلتس هستند. هر موسسه ممکن است حداقل امتیاز مورد نیاز خود را در نظر داشته باشد، معمولا حداقل نمره تافل 100 و آیلتس 6.5 مورد نیاز است.
  • مدرک آزمون‌های استاندارد آکادمیک: برای درخواست تحصیل فیزیوتراپی در برخی از دانشگاه‌های برتر آمریکا، نیاز به نمره خوب در آزمون استاندارد GRE یا GMAT دارید.
  • انگیزه نامه (SOP): برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا ارائه انگیزه نامه ضروری است. در انگیزه نامه، باید اهداف تحصیلی و حرفه‌ای خود را مشخص کنید و توضیح دهید که چرا علاقه مند به تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا هستید. دلیل شما باید به اندازه کافی قوی باشد تا درخواست شما پذیرفته شود.
  • ریز نمرات رسمی و ارزیابی مدارک: به عنوان یک دانشجوی بین المللی ملزم به ارائه ریز نمرات تحصیلی رسمی از موسسات آموزشی قبلی خود هستید. در برخی موارد، ممکن است نیاز به ارزیابی ریزنمرات خود توسط یک سرویس اعتبارسنجی داشته باشید تا معادل سازی آنها با سیستم آموزشی و استانداردهای آمریکا تعیین شود.
  • توصیه نامه (LOR): از آنجایی که بسیاری از دانشگاه‌های برتر در کشور آمریکا واقع شده‌اند و تعداد متقاضیان برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی زیاد است، اعضای پذیرش دانشگاه‌ها در انتخاب کاندیدای مناسب عوامل زیادی را در نظر می‌گیرند. یکی از این عوامل مهم، توصیه نامه‌هایی از طرف اساتید یا کارفرماهای قبلی شما می‌باشد که شایستگی تحصیلی و حرفه‌ای شما در حوزه فیزیوتراپی را ثابت کنند.
  • برآورده کردن شرایط ویزا: برآورده کردن شرایط ویزا برای تحصیل در آمریکا بسیار مهم است. بنابراین، به عنوان یک دانشجوی بین المللی که نیاز به ویزای دانشجویی F-1 دارید، لازم است مدارک و گواهینامه‌های صحیح را ارائه دهید.

مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

هنگام درخواست تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا، اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز دانشگاه مد نظر خود را آماده کرده‌اید. این مدارک معمولا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مدرک تحصیلی کارشناسی به همراه ریز نمرات رسمی
  • مدرک آزمون زبان
  • مدرک آزمون GRE یا GMAT در صورت نیاز
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه
  • کپی پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی

مراحل کلی تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

  1. کسب مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط

به طور معمول، اولین گام برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست در آمریکا، کسب مدرک کارشناسی مرتبط است که برای تحصیل DPT به آن نیاز دارید. برخی از بهترین مدارک کارشناسی برای رشته فیزیوتراپی در آمریکا شامل زیست شناسی، حرکت شناسی و علم ورزش است.

  • تکمیل برنامه دکترای فیزیوتراپی (DPT)

در مرحله بعد، باید مدرک دکترای فیزیوتراپی یا همان DPT را تکمیل کنید، که ممکن است حدود سه سال طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که دوره DPT مد نظر شما دارای اعتبار CAPTE است. شما فقط می‌توانید با دریافت مدرک از یک دانشگاه معتبر، واجد شرایط شرکت در آزمون فیزیوتراپی ملی (NPTE) باشید. علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل و بورسیه و فرصت‌های کمک مالی دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. هزینه شهریه و سایر هزینه‌های دیگر را برآورد کرده تا بتوانید بر اساس آن بودجه بندی کنید.

  • قبولی در آزمون ملی فیزیوتراپی (NPTE)

پس از فارغ التحصیلی از دوره DPT، مرحله بعدی گذراندن آزمون ملی فیزیوتراپی (NPTE) است فدراسیون هیئت‌های ایالتی فیزیوتراپی(FSBPT)  این آزمون را چهار بار در سال ارائه می‌کنند. هدف از آزمون ارزیابی صلاحیت‌های پایه اولیه شما برای صدور مجوز است.

  • دریافت مجوز فعالیت

هنگامی که نتیجه آزمون NPTE خود را دریافت کردید، می‌توانید برای مجوز فعالیت ایالت مدنظر خود درخواست دهید. با این حال، شرایط اضافی ممکن است بسته به ایالت متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از ایالت‌های آمریکا برای تکمیل فرآیند نیاز به آزمون‌های دیگر و بررسی پیشینه شما دارند.  

  • گذراندن دوره رزیدنتی یا فلوشیپ (اختیاری)

شما می‌توانید پس از دریافت مجوز، رزیدنتی یا فلوشیپ بالینی را دنبال کنید. این دوره‌های تخصصی به صورت اختیاری و برای افزایش کیفیت مراقبت از بیمار و تعمیق دانش شما در مورد بهترین شیوه‌ها طراحی شده‌اند. رزیدنتی بالینی فیزیوتراپی یک تجربه یادگیری پس از دوره DPT است که بر توسعه دانش، مهارت‌ها و مسئولیت‌های حرفه‌ای پیشرفته در فیزیوتراپی متمرکز است. این دوره‌ها معمولا یک سال طول می‌کشند.

فلوشیپ بالینی همچنین یک تجربه یادگیری تخصصی و حرفه‌ای است، اما هدف آن، گسترش دانش، مهارت‌ها و مسئولیت‌های فیزیوتراپیست در یک تخصص فرعی خاص است. متقاضی باید از قبل یک دوره رزیدنتی یا گواهینامه تخصصی را به پایان رسانده باشد، یا باید دارای بورد تخصصی در یک زمینه خاص باشد.

نحوه درخواست پذیرش رشته فیزیوتراپی در آمریکا

روند درخواست پذیرش برای دوره‌های فیزیوتراپی در آمریکا معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشگاه‌هایی را که دوره‌های فیزیوتراپی ارائه می‌دهد، شناسایی کنید.
  • هنگامی که دانشگاه مورد نظر را انتخاب کردید، از وب سایت رسمی آن بازدید کرده تا تمام شرایط مورد نیاز را بررسی کنید.
  • هزینه‌های لازم برای درخواست را بپردازید و فرم درخواست را تکمیل کنید.
  • تمام مدارک خود را قبل از مهلت درخواست (ددلاین) ارسال کنید.
  • اگر دعوت نامه‌ای دریافت کردید، در صورت نیاز در مصاحبه دانشگاه شرکت کنید.
  • پس از مصاحبه منتظر نتیجه درخواست باشید.
  • در صورت دریافت پذیرش، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید.

دانشگاه های برتر آمریکا برای تحصیل فیزیوتراپی

در جدول زیر اسامی برترین دانشگاه‌های آمریکا که بهترین دوره‌های فیزیوتراپی را ارائه می‌دهند، بر اساس رتبه‌بندی US NEWS برای رشته فیزیوتراپی در سال 2024 آورده‌ایم:

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیمتوسط شهریه سالانه به دلار
دانشگاه واشنگتنWashington University23,606
دانشگاه دلاویرUniversity of Delaware31,500
دانشگاه آیوواUniversity of Iowa36,106
دانشگاه اموریEmory University28,202
دانشگاه نورث وسترنNorthwestern University54,720
دانشگاه دوکDuke University41,000
دانشگاه کالیفرنیای جنوبیUniversity of Southern California81,181
دانشگاه کریتونCreighton University37,008
دانشگاه پیتسبورگUniversity of Pittsburgh34,150

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا علاوه بر برآورده کردن الزامات، باید اولویت بالایی را برای هزینه‌های تحصیل و همچنین هزینه‌های زندگی در آمریکا در نظر بگیرید. زیرا هزینه تحصیل در آمریکا نسبت به سایر مقاصد تحصیلی بالاتر است. به طور کلی، شهریه سالانه رشته فیزیوتراپی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی از 23،000 دلار تا 81،000 دلار متغیر است. هزینه زندگی سالانه یک دانشجوی بین المللی در آمریکا نیز به طور متوسط ​​25،000 دلار برآورد می‌شود.

برخی از دانشگاه‌ها ممکن است بورسیه یا فرصت‌های کمک مالی را به دانشجویان بین المللی واجد شرایط ارائه دهند تا بتوانند بار هزینه‌های تحصیل در آمریکا را کاهش دهند.

بورسیه های تحصیلی فیزیوتراپی در آمریکا

چندین گزینه بورسیه برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل دوره DPT در آمریکا هستند، در دسترس است. تقریبا همه دانشگاه‌هایی که دوره‌های DPT را در آمریکا ارائه می‌دهند، نوعی بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان جدید و بین المللی که سوابق تحصیلی بسیار خوبی دارند یا دانشجویانی که از نظر مالی دچار مشکل هستند، ارائه می‌دهند.

توجه داشته باشید که به دانشجویان بین المللی گزینه‌های دریافت وام و کمک فدرال توسط دانشکده‌های فیزیوتراپی ارائه نمی‌شود. در عوض می‌توانند با درخواست برای بورسیه های تحصیلی که توسط برخی از سازمان‌ها اعطا می‌شوند، هزینه‌های تحصیل خود را کاهش دهند.

به طور کلی، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی در آمریکا (شامل دانشجویان با وضعیت تحصیلی خوب یا نیاز مالی) در دسترس هستند که می‌تواند به آنها کمک مالی کند. اسامی برخی از این بورسیه‌های تحصیلی آمریکا برای رشته فیزیوتراپی را در جدول زیر آورده‌ایم:

نام بورسیهسازمان یا دانشگاه ارائه دهندهارزش بورسیه به دلار
AAUW International Fellowship ProgramAAUW20،000
Quad FellowshipIIE50،000 – 25،000
Alpha Kappa Alpha Educational Advancement Foundation Graduate Scholarshipدانشگاه شیکاگومتغیر
F.A. Davis ScholarshipF.A. Davis1،000

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

دلایل متعددی وجود دارد که تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا می‌تواند بسیار سودمند باشد. از جمله این مزایا به شرح زیر هستند:

  • با نگاهی به رنکینگ دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس رشته (2024)، بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی، در کشور آمریکا واقع شده‌اند. دوره‌های ارائه شده توسط این دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین المللی بسیار محبوب، با کیفیت و رقابتی هستند.
  • بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به طور خاص به دلیل ارائه رشته فیزیوتراپی شناخته شده هستند و به شما امکان دسترسی به بهترین آموزش، امکانات تحقیقاتی و تجهیزات را می‌دهند.
  • تحصیل در سطح بین المللی، به ویژه در یک دانشگاه معتبر در آمریکا، راهی عالی برای دریافت آموزش با کیفیت در رشته فیزیوتراپی است. به علاوه، شناخت بسیاری از نهادهای حرفه‌ای معتبر، زمینه استفاده از مدرک فیزیوتراپی شما برای کار در سطح بین المللی را فراهم می‌کند.
  • به دلیل ماهیت عملی فیزیوتراپی، مدارک تحصیلی معمولا شامل مشاغل گسترده است. با تحصیل در آمریکا، شما بلافاصله شبکه حرفه‌ای خود را فراتر از آنچه که به عنوان یک دانشجوی داخلی امکان پذیر است، گسترش می‌دهید و پتانسیل واقعی برای شروع حرفه خود را فراهم می‌کنید.
  • یکی دیگر از دلایل خوب برای تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا، مدت زمان تحصیل آن است. برخلاف بسیاری از مدارک پزشکی دیگر، دوره فیزیوتراپی را می‌توان بعد از مقطع کارشناسی در مدت 3 سال مطالعه کرد.
  • به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا، ممکن است بتوانید به طیف وسیع‌تری از فرصت های بورسیه و کمک های مالی دسترسی داشته باشید.

موقعیت های شغلی فیزیوتراپی در آمریکا

مدرک فیزیوتراپی از دانشگاه‌های آمریکا، مسیرهای شغلی متنوعی را در حوزه مراقبت های بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد. شما پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی یا کلینیک‌های خصوصی مشغول به کار شوید. این رشته بر اساس علایق شخصی انعطاف پذیری زیادی دارد و فرصت هایی را برای پیشرفت حرفه‌ای مستمر شما فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید در پروژه های بین المللی مرتبط با فیزیوتراپی مشارکت کنید.

برخی از عنوان‌های شغلی محبوب برای فارغ‌التحصیلان رشته فیزیوتراپی در آمریکا عبارتند از:

  • فیزیوتراپیست (PT)
  • فیزیوتراپیست ورزشی
  • فیزیوتراپیست اطفال
  • فیزیوتراپیست ارتوپد
  • فیزیوتراپیست مغز و اعصاب

درآمد فیزیوتراپی در آمریکا

فیزیوتراپی در آمریکا جزو مشاغل پردرآمد به شمار می‌رود. متوسط ​​حقوق سالانه یک فیزیوتراپیست در آمریکا 104،000 دلار است که در برخی ایالت‌ها و شهرهای آمریکا می‌تواند بیشتر باشد. مناطق شهری که بالاترین حقوق را در حرفه فیزیوتراپ پرداخت می‌کنند، عبارتند از سان خوزه، سانفرانسیسکو، ناپا، سانتا روزا و ساکرامنتو، و  ایالت‌ها و مناطقی که بالاترین میانگین حقوق را به فیزیوتراپیست‌ها می‌پردازند عبارتند از: کالیفرنیا (114,230 دلار)، نوادا (105,880 دلار)، نیوجرسی (105,430 دلار)، آلاسکا (104,470 دلار) و کانکتیکات (103,920 دلار). علاوه بر منطقه، عواملی مانند تخصص، صنعت و کارفرما نیز بر میزان دستمزد فیزیوتراپیست تأثیر دارند.

سخن پایانی

کشور آمریکا دارای بیشترین تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در سراسر جهان است. همچنین دانشگاه‌های آمریکا مجموعه متنوعی از دوره‌های فیزیوتراپی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. اگر شما هم قصد تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا را دارید، قبل از شروع سفر، تحقیقات کاملی انجام دهید، علایق خود را ارزیابی کنید و برای تصمیم گیری آگاهانه با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه در ارتباط باشید. شما می‌توانید فرم ارزیابی ما را به صورت کاملا رایگان تکمیل کرده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول

برنامه درسی فیزیوتراپی در آمریکا چگونه است؟

برنامه درسی دوره‌های فیزیوتراپی در آمریکا برای تسلط دانشجویان به یک پایه قوی در آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی و تکنیک‌های درمانی طراحی شده است. تجربیات بالینی و دوره‌های کارآموزی جزء این دوره‌ها هستند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند که دانش نظری را در محیط های درمانی واقعی به کار گیرند.

دکترای فیزیوتراپی (DPT) در آمریکا چیست؟

دکترای فیزیوتراپی (DPT) یا Doctor of Physical Therapy مدرک پیشرفته‌ای است که دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای تمرین بالینی موثر در حوزه فیزیوتراپی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برای کار به عنوان فیزیوتراپیست در آمریکا باید دوره DPT را بگذرانید.

تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا چقدر طول می‌کشد؟

تکمیل دکترای فیزیوتراپی (DPT) در آمریکا معمولا 3 سال طول می‌کشد. قبل از آن باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط 4 ساله باشید.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا چیست؟

به طور معمول، مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط پیش نیاز ورود به برنامه دکترای فیزیوتراپی (DPT) است که مدرک استاندارد برای کار به عنوان فیزیوتراپ در کشور آمریکا محسوب می‎شود. برخی از بهترین مدارک کارشناسی برای رشته فیزیوتراپی در آمریکا شامل زیست شناسی، حرکت شناسی و علم ورزش است.

برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه‌های آمریکا چه مدارکی لازم است؟

مدرک تحصیلی کارشناسی به همراه ریز نمرات رسمی، مدرک آزمون زبان، مدرک آزمون GRE یا GMAT در صورت نیاز، انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه، کپی پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی

چگونه مجوز کار فیزیوتراپی در آمریکا را دریافت کنم؟

پس از تکمیل برنامه دکترای فیزیوتراپی (DPT) در آمریکا، باید برای دریافت مجوز در آزمون ملی فیزیوتراپی (NPTE)، یک آزمون استاندارد که توسط فدراسیون هیئت های دولتی فیزیوتراپی (FSBPT) اداره می‌شود، شرکت کنید و در صورت قبولی به عنوان فیزیوتراپ در آمریکا فعالیت کنید.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در آمریکا چقدر است؟

به طور کلی، شهریه سالانه رشته فیزیوتراپی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی از 23،000 دلار تا 81،000 دلار متغیر است. هزینه زندگی سالانه یک دانشجوی بین المللی در آمریکا نیز به طور متوسط 25،000 دلار برآورد می‌شود.

درآمد فیزیوتراپی در آمریکا چقدر است؟

فیزیوتراپی در آمریکا جزو مشاغل پردرآمد به شمار می‌رود. متوسط حقوق سالانه یک فیزیوتراپیست در آمریکا 104،000 دلار است که در برخی ایالت‌ها و شهرهای آمریکا می‌تواند بیشتر باشد.

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل فیزیوتراپی کدامند؟

کشور آمریکا دارای بیشترین تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در سراسر جهان است. برخی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل این رشته عبارتند از: دانشگاه واشنگتن، دانشگاه دلاویر، دانشگاه آیووا، دانشگاه اموری، دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه دوک، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه کریتون و دانشگاه پیتسبورگ

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

ارتباط با ما

جهت مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دسترسی سریع مهاجرت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *